Залитането по два предмета никога не ми е допадало.
А който сиправи детето на дармон от зубрене, ще го прави и с 2, и с 20 предмета.
Според мен има смисъл да се направи един интегрален изпит, който покрива учебния материал за базови знания - за всички деца, който наистина си изпълнява функциите за НВО и е постижим от всички без никакви допълнителни уроци и школи - най-важното, основното. И допълнителни разширени модули по съответни дисциплини, които всяка гимназия да прецени колко и какви да включи в балообразуването си. За математическите гимназии допълнителен изпит с много по-трудни задачи, за природо-математическите профилирани паралелки - разширен изпит по съответните дисциплини, за езиковите и хуманитарните - по български език, история, за тези по изкуствата - нещо като сегашните проверка на способностите, и. т.н. и т.н. И всеки да набляга според желаното училище и се явява на съответния.