Дистанционно обучение за учениците- Тема №2

  • 30 838
  • 793
# 645
Какво по-точно му забранявам? Да гледа в екрана половин ден - да това с радост ще забраня? Всички ние сме само потребители на софтуер, и на наш гръб печелят разработчиците. Да си потребител е съвсем просто, не си мислете че детето Ви ще достигне кой знае какви висоти като потребява компютърния вариант на дистанционното обучение.

Детето ми използа компютър за каквото и когато си пожелае. В първи клас е. Само си търси и си намира информация за каквото се сети в интернет, рецепти за готвене, покупки на неща, за които не може да си купи от близките магазини. Разпечатва си каквото му е нужно. Учи се за какво служат всички копчета на клавиатурата, учи се да пише по БДС
Освен това, няма рязка граница между уменията и знанията на "разработчици" и "потребители на софтуер". Най-малкото един софтуер може да умееш да го ползваш на професионално ниво или само да знаеш как се стартира и да си мислиш, че знаеш как се ползва.
Виж целия пост
# 646
Аз пък това с екраните , очите и другите хахави истории не го разбирам.
От поколението съм в което имаше една програма. Нямаше компютри и таблети. С очила съм от 7 клас. Тогава твърдяха ,че е от много четене. Диоптрите ми растяха до 10 клас и после са все едни и същи до ден днешен. Въпреки че работя на компютър повече от 10 часа. Малкия е без очила, надявам се възможно най-късно да ги сложи. Но гена си е ген. Късогледството е доминантен белег.
Късогледството няма начин да се оправи с времето, но повечето деца се раждат далекогледи и с течение на времето очната ябълка удължавайки се компенсира далекогледството и зрението става нормално. И да екраните са вредни за далекогледото дете, моето специално мига и гледа като във вода ако прекали. Вие си преценявате на какво искате да подложите децата си, аз н съм съгласна да става норма.
Виж целия пост
# 647
И докога така?
Виж целия пост
# 648
Какво по-точно му забранявам? Да гледа в екрана половин ден - да това с радост ще забраня? Всички ние сме само потребители на софтуер, и на наш гръб печелят разработчиците. Да си потребител е съвсем просто, не си мислете че детето Ви ще достигне кой знае какви висоти като потребява компютърния вариант на дистанционното обучение.

Освен това, няма рязка граница между уменията и знанията на "разработчици" и "потребители на софтуер".
Напротив, завършила съм програмиране като част от средното си образование.
Виж целия пост
# 649
Какво по-точно му забранявам? Да гледа в екрана половин ден - да това с радост ще забраня? Всички ние сме само потребители на софтуер, и на наш гръб печелят разработчиците. Да си потребител е съвсем просто, не си мислете че детето Ви ще достигне кой знае какви висоти като потребява компютърния вариант на дистанционното обучение.

Освен това, няма рязка граница между уменията и знанията на "разработчици" и "потребители на софтуер".
Напротив, завършила съм програмиране като част от средното си образование.

А аз го работя. Grinning
Виж целия пост
# 650
Какво по-точно му забранявам? Да гледа в екрана половин ден - да това с радост ще забраня? Всички ние сме само потребители на софтуер, и на наш гръб печелят разработчиците. Да си потребител е съвсем просто, не си мислете че детето Ви ще достигне кой знае какви висоти като потребява компютърния вариант на дистанционното обучение.

Освен това, няма рязка граница между уменията и знанията на "разработчици" и "потребители на софтуер".
Напротив, завършила съм програмиране като част от средното си образование.

А аз го работя. Grinning
Аз вече не се занимавам с това, но ако програмирането е станало лесно като потребяването или потребяването трудно като програмирането, явно всички сме поумнели
Виж целия пост
# 651
Съвременните среди за разработка са доста по-свободни и много разширяват кръга на креативни възможности във виртуална среда. Вече може да се създава приложение посредством други приложения  и това дава възможност специалисти в дадена област да надграждат системи само с познанията си в определаната област без да имат задълбочени познания върху тънкостите на програмилането и компюрните конфигурации и операционни системи.
Виж целия пост
# 652
Докато само изпращаха задания и ги връщаше се учеше здраво, защото заданията бяха сериозни и се искаше ровене, търсене, мислене. От както започнаха да си приказват в определени часове,май само с приказването си остана.
Това го забелязвам и аз. Ако имаме два -  три пъти зум на ден , в повечето случаи те са загубени. Синът ми казва че много се шуми, често не чува дори какво е домашното. В някои предмети им пускат уча се. Пак се шуми. Той си има абонамент за  уча.се и след това казва че си ги гледа пак,  защото шумели и той не чул някои неща. Освен това госпожите често си позволяват да закъсняват. Понякога занятието почва двайсет минути  до половин час по-късно. Тези двайсет минути за него също са загубено време в опити да се свърже с зуум. Има и дни , в които излиза от едниния зум и влиза в другия без някой да го интересува че това са три часа един след друг без почивка. Дават се тестове, материал без някой да се интерсува дали и колко е дадено по другите предмети. Стигна се до там да имат тест в зуум по бел тя да ги задържи а госпожата по мат да ги чака също за тест. Госпожата по природа публикувала тест в школо в 10:00 и им писала да е готово до 12:00 .  Е да ама те имат зуум  в по 10:00 география, 11:00 бел и 11:45 мат. Кога да го направят.  Често се дават домашно без да е обяснен новия материал. Госпожата по мат беше подкарала да им дава домашни без да им обясни пропорции, коефициент на пропорционалност , права обратна. Ние сме инженери, обяснихме му тероията приложението  .... как ще решава задачи без да знае какво прави, но има родителите на които математиката не им е силна. За мен лично нашето ДО си е на принципа - какво ще научи детето у дома само и с помощта на родител и какво ще покаже като знания на учителя. Знам че за всички ситуацията е трудна но моето дете е пред изпушване защото е съвестно в ущърб на себе си.
Виж целия пост
# 653
Sparkles, става въпрос за деца, които са имали сериозни пропуски по време на ДО да ходят по няколко часа на училище през лятото ПРИСЪСТВЕНО. А заниманията по интереси не са задължителни и няма да са онлайн. По скоро ще подпомогнат родители, които поради използване на всичките си отпуски нямат да имат възможност да гледат дацата си лятото.
Виж целия пост
# 654
Но гена си е ген. Късогледството е доминантен белег.
И аз така знам, обаче нито аз, нито ММ имаме късогледство в рода си, а и трите деца са късогледи /кой повече, кой по-малко/. И, след като не е генът, сега се чудя какво да обвиня. Joy
Виж целия пост
# 655
... може би трябва да се даде избор на родителите ако се очертава продължителен такъв период на непосещаване на училище, дали предпочитат ежедневно онлайн присъствие и отчитане или детето може да държи тест по самостоятелно усвоения материал.
Винаги можете да се ориентирате към самостоятелна форма на обучение. ЗПУО дава възможност за това.
Виж целия пост
# 656
https://www.youtube.com/watch?v=RTJYOU5Dqso интресно по темата за футуристите в Русия и дистанционното обарзование не знам дали важи за цял свят
Може ли малко синтезирано?
Този език не го владея. И не го понасям. Не успях да го намеря на английски.
Виж целия пост
# 657
Ето и как протича онлайн обучението в Канада от блога на Expat bulgarian mum.
https://expatbgmum.com/2020/05/20/%d1%87%d0%b5%d1%82%d0%b2%d1%8a … %b5-%d0%bd%d0%b0/

Явно там не се дава много зор като тука и го няма това фанатично "взимане на материал". Та те дори нямат учебници и тетрадки, а ние тука с по 150 помагала.
Виж целия пост
# 658
Тази учебна година мина и замина почти, но за есента предвид очакването на нова вълна, за мен е редно да се създаде стандард за ДО
Примерно избират се 2-3 пратформи, задължително включване в срещи с децата, платформите да имат възможност за "бяла дъска", включване на децата за отговори и тн, и тн.
Аз обучение по Вайбър и фейсбук не мога да приема, насипване на презентации и чакане на домашно не е обучение, а домашно обучение.
В повечето случаи, докато активират Meet, намирахме много по-добре обяснен материала в други презентации, отколкото тези които беше изпратил  учителя.

Sparkles,  направо разказа играта на цял сектор Simple Smile Ами личи, че само си го учила и то в средното. Там ИТ наистина е на ниво потребител , малко са местата, където се учи С, Асемблер и тн.
След 30г занимание с ИТ - еххх мечтата ми е потребителите да разбират малко повече от ИТ, ама на всички са на ниво - натиснах тук, не ми даде да пиша, забива ми и тн, и тн.. Да живе remote desctop
Виж целия пост
# 659
Аз съм твърдо ЗА да има някаква стандартизация. След като при всяка грипна ваканция ще се ползва ДО. Даже по Информатика да има часове, където децата да се учат да боравят с тези платформи, за да не се получава така, че някой родител постоянно да им виси на главата.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия