Дистанционно обучение за учениците- Тема №2

  • 29 277
  • 793
# 765
Сигурно ми е бедно въображението, но не мога да измисля какви са тези часове, в които има нужда всички да са с пуснати камери във виртуална класна стая. Освен ако не работят в Зуум, в Тиймс и Гугъл Мийт дори не могат да се виждат всички едновременно. Мисля, мисля и пак не виждам как пусната камера по време на контролно,  намалява измамите. Лично за мен ученик на камера не е нужен нито за преподаване, нито за изпитване. Изглежда наистина ми е бедно въображението.
Виж целия пост
# 766
Аз пък искам да остане алтернативна форма по всяко време.
Виж целия пост
# 767
Предполагам, че в стремежа си да следват буквално без особено осмисляне преподаватели и директори, търсят пълен аналог на реална класна стая. Без да отчитат възможностите и ефкетивността на други методи.
Една от приятелките ми учителка в професионална гимназия с доста нисък рейтинг е изненадана например как в дитанционното обучение вижда някои ученици в съвсем различна светлина - по-активни и по-справящи се. Предполагам ,че в реалния клас се изгражда някакъв стаден импулс и разсейване в негативна посока на много места, докато дистанционното няма подобни фактори. Другата ми приятелка е учителка в училище с предимно роми и последните години споделяше че става все по-трудно да ангажира вниманието им, въпреки че има много успешна практика точно в това училище с предишни набори. Обаче сега е изнедана, колко активни са голяма част и най-малкото проявяват желание без да им пречат останалите.
Виж целия пост
# 768
Да, има го това за стадния импулс и разсейване. Самото наличие на някакви хора физически вече влияе на телесно ниво, а оттам и като поведение.

да, не е нужно при голям клас всички да са пред камерата, достатъчно е учителят да се вижда, но ако има възможност - защо не.
Виж целия пост
# 769
Аз пък искам да остане алтернативна форма по всяко време.
Точно - смятам да оставя дистанционни консултации. Сега ни задължават да имаме часове за консултации и в тези часове да стоим на работа. Ако няма ученици, само си губя времето. Така, пак ще имам определен ден и час, но винаги мога да се разбера с учениците в конкретно време да ги консултирам, ако се налага.
Иначе Офис 365 отдавна го ползвам в работата си за споделяне на информация, качвам задачи, учениците качват домашни, проекти, правя тестове и много други дейности. В началото на обучението в гимназията ни всички ученици ги обучавам как се работи и това ДО в момента беше почти без напрежение и тръгна много добре.
Виж целия пост
# 770
Лиляна, в нашето СУ още преди ИП имаше класни стаи по някои предмети и там се споделяха презентации, допълнителни уроци и консултации, праве контролни на Гугъл форми и др..
Не виждам смисъл да се размятат едни листи, едни проверки, ако може да изпитат децата  със затворени въпроси и да се проверяват само тези с отворените..
Това трябва да си остане!
Виж целия пост
# 771


Измислете лекарство за вируса и всички доволни и щастливи ще тръгнем отново на училище.
Наистина ли смятате, че някой ще чака да се измисли лекарство за вируса преди да тръгнат реално на училище? Ами това може да отнеме години или никога да не се случи? Безкрайно ли ще държим децата вкъщи?

Това беше ирония.
Разбира се, че не може това да продължава вечно. Но към момента това беше най-доброто решение, като за нещо, което трябваше да се измисли на момента и без подготовка при повечето хора. На места нещата са по-ефективни, но всеки се учеше в движение. Въпроса е, че за в бъдеще вече ще има готов вариант при извънредни ситуации, като всички се молим такива да не се случат.
Виж целия пост
# 772
Никой и никъде не се е гласил ДО да замести по същество реалното такова при нормални обстоятелства. То обаче може прекрасно да го допълни, без да е необходимо непременно да следва изцяло същия урочно-присъствен модел.
В начален курс може би не, но частично в прогимназиален и почти изцяло в гимназиален, методът на обърнатата класна стая служи прекрасно за избягване на сухото изпяване на урока и позволява много по-индивидуална работа с учениците, отколкото предаване (кой внимавал-внимавал) - изпитване на 3-5-7 в рамките на часа - стиковане на графици за консултации след часовете.
Къде-къде по-удобно е да се приберат, хапнат,. отпочинат, минат спокойно през тоалетната, ако щете (и за учителя се отнася Simple Smile) и да си проведат консултацията в мийт на слотчета от 15-20 мин., индивидуално или в малки групи.
Виж целия пост
# 773
Моето мнение е, че ако някой родител се притеснява, готов е да чака 7-8 години до лекарство/ваксина и иска детето му да не посещава часове, да се даде възможност ученикът да мине в самостоятелна форма на обучение примерно като частен ученик. Така ще си учи по програмата и ще се явява на изпити.
Виж целия пост
# 774
Отдавна е дадена такава възможност.
Виж целия пост
# 775
Никой и никъде не се е гласил ДО да замести по същество реалното такова при нормални обстоятелства. То обаче може прекрасно да го допълни, без да е необходимо непременно да следва изцяло същия урочно-присъствен модел.
В начален курс може би не, но частично в прогимназиален и почти изцяло в гимназиален, методът на обърнатата класна стая служи прекрасно за избягване на сухото изпяване на урока и позволява много по-индивидуална работа с учениците, отколкото предаване (кой внимавал-внимавал) - изпитване на 3-5-7 в рамките на часа - стиковане на графици за консултации след часовете.
Къде-къде по-удобно е да се приберат, хапнат,. отпочинат, минат спокойно през тоалетната, ако щете (и за учителя се отнася Simple Smile) и да си проведат консултацията в мийт на слотчета от 15-20 мин., индивидуално или в малки групи.
Това е добре. Досега беше прерогатив на частните училища. Дали така ще се възприеме в масовото образование?
Защото масовото решение за стоене на голяма група деца онлайн във виртуална класна стая имитира недостатъците на системата, а не ги решава като добавя и вредата и рисковете от онлайн средата.
Виж целия пост
# 776
Специално от онлайн средата има вреди и рискове само за тези, които не знаят и не искат да знаят как да я ползват грамотно. Онлайн средата е дори задължителна в днешното ни забързано ежедневие.
Виж целия пост
# 777
Друга идея е т. нар. Homeschooling. Има държави, в която тази форма е добре уредена и работи. Родителите поемат обучението на детето, инспектори от МО ще правят проверки на някакви интервали докъде е стигнало и дали е покрило някакъв задължителен минимум, и ще има право да се явява на външни оценявания.

Отдавна е дадена такава възможност.

Да, аз имах такъв съученик. В случая обаче оставам с впечатлението, че една част от родителите искат повсеместно закрепостяване на децата вкъщи, а учителите да им преподават онлайн. Което няма как да стане.
Виж целия пост
# 778
Е то това го има и у нас.
Виж целия пост
# 779
Специално от онлайн средата има вреди и рискове само за тези, които не знаят и не искат да знаят как да я ползват грамотно. Онлайн средата е дори задължителна в днешното ни забързано ежедневие.
За нас да, за по-големите ученици с уговорка и мярка, за малките деца - абсолютно не. За всички ученици по принцип и изключително само в такъв вид - абсолютно не.
Надявам се в МОН да анализират разумно преди да изискват догодина.
Хубаво че се коригираха и предоставиха право на избор. МОН да мислят повече като спускат изисквания към хорариума на учителите и изискванията за онлайн преподаване как това директно се отразява на децата, които са подрастващи със специални права и защита.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия