Истанбул [тема 52]

Крис, преди да се появи заповедта на министъра В САЙТА НА МЗ тя не е валидна. Едва когато я поместят в сайта на министерството тя влиза в сила.
И сайта на МИНИСТЕРСТВОТО НА ЗДРАВЕОПАЗВАНЕТО, към който ти пуснах линк, няма нищо общо със сайта на Министерството на външните работи, за който имаш абонамент.
Няма как да се довериш на какъвто и да е друг източник, камо ли на някой нищо неразбиращ журналист, който е решил да напише нещо от рода на Следващата седмица се очаква....
Не е необходимо да бъдем  доверчиви към журналистическите писания. Разбирам, че много ти се иска, но да гледаме реално на нещата...
Не, като източник на информация този сайт не е надежден.
Както и няма  надежден сайт за информацията, която не само ти, а всички очакваме освен този : https://www.mh.government.bg/bg/normativni-aktove/zapovedi-pravi … itsi-instruktsii/

А иначе почивката ни мина супер. Там където бяхме всичко беше нормално, без излишна паника и напрежение.
Но аз вече разказвах подробно и  да не се повтарям.... Истанбул е все така прекрасен, лошото е че вече ще има много повече туристи от чужбина. Нали пуснаха полетите от Германия и  Русия и лудницата ще е по-голяма от времето в което ние бяхме.
Ако питаш мен до вторник, когато Вие се прибирате заповедта няма да е отменена. Дано не съм прав, но....

papaone, не взех турска сим карта, защото този хес код, който е необходим на турците при пътувания не е валиден за чужденците, така че нямах нужда от турска сим карта.
Преди и след

Върнахме се по живо, по здраво вчера.
 За PSR-а:
 Посещаваме Истанбул по медицински причини. Нашата клиника има договорка с клиника в азиатската част и теста ни излезе  за двамата с мъжът ми 432 лири. Направихме го към  14.00 -15.00 ч. в понеделник и вечерта към 20.00 часа е бил готов. На другият ден отидохме да си ги получим лично.

На границата ни накараха да си напишем ЕГН-то и градът в който се прибираме.
Излязохме и влязохме през М.Търново с извинени пълни гъзове  са. Никой не носи маски. Тези които събират  тестовете бяха без маски, също с някаква пародия на облечен найлон Sad , не са ни мерили температурата ...

Оставаме многократно в един и същи хотел (Мим Хотел) и си имаме вече приказка с управителката тя ни сподели, че посетителите в района са само по медицински причини.
Сутринта шока ни беше двоен. Нямаше блок маса, а закуската там е много обилна и всеки ден различна, а ние сега получихме стандартна чиния с краставички, маслини, сирена, варено яйце и т.н увита със свежо фолио и бяхме сами на закуска. Хотела е 8-9 етажа с по около 14 стаи на етаж . Видяхме 2-3 семейства освен нас...
Отсядаме в Шишли на границата с Бешикташ, разходихме се надвечер до Босфора ... ми само местни, няма туристи.
Доста помещения се дават под наем, местните се жалват от липсата на туристи и все ни питаха от къде сме.

Скрит текст:
Вечерен релакс

Здравейте, предстойни преминаване през Истанбул с нощувка и ми се иска да разходя семейството с корабче по Босфора. Нощуваме в близост до този пристан https://goo.gl/maps/g7aAWwjzXggG9hmZ7 Kabatas. Та можели някои да ми помогне с информация, кое корабче да хванем, от къде се вземат билети, каква продължителност на разходката да изберем.
 Благодаря предварително всякаква информация ще ми е полезна.
Мацки, моля споделете - къде правихте тестове в Истанбул, мислим да отидем, самостоятелно за 4-5 дни.
Предварително ви благодаря!

Кабаташ е на визуално разстояние от двореца Долма Бахче  Simple Smile Има корабче до Еминьоню , или трамвай Т1 .Там на втората къщичка продават различни видове круизи , дневни , нощни , с храна , с напитки  .........Има и такива които имат междина спирка на Кабаташ. Можете да се качите от Кабаташ  на корабче до Sariyer и обратно и така с карта за градски транспорт за 2 - 3 лв. да разгледате целия Босфор , почти до Черно море и  трети мост.По пътя може да слизате , разглеждате и пак се качвате - примерно парка Емирган , интересния квартал Арнауткьой и др.
 Благодаря предварително всякаква информация ще ми е полезна.

От Кабаташ най-добре е да ползвате корабче на Дентур. Имат няколко пъти в деня разходка.

*************

Прочетох във Фейсбук, че и Карие музей вече ще бъде джамия. Disappointed Relieved
Да, вчера е издаден президентски указ, но промяната е била одобрена с решение на Държавния съвет на Турция още през декември 2019 г.. Толкова дълго реставриране и накрая всичко ще го скрият и покрият.
Искам да си купя злато от Истанбул - не познавам града. Посещавала съм града 2пъти по медицински причини, и ще продължа да ходя за това - пътуваме с кола.
Може ли да ми дадете насоки от къде да си купя злато, ако може линкове и gps координати. И да ме ориентирате как върви цената на златото в момента в Турция.
Здравейте! Вярно ли е, че ако влезеш в Турция за по-малко от 72 часа не си задължен да правиш ПСР тест при напускане и съответно тук в БГ не спазваш карантина? Благодаря!
Може да направиш тест тук, да отидеш до Турция и да се върнеш до 72часа след теста. Иначе там тест.
Но пак да попитам - там отиваш просто в болница и правиш? Или предварително се превеждат пари и после те тестват?
Моля, ако има някой скоро завърнал се и правил да сподели Hug
Ще има кръг на Формула 1 в Истанбул - 13-15 ноември.
https://clubs1.bg/news/f1-istanbul-park-bahrejn-i-abu-dabi/?fbcl … 5SHg632-XWMLpiMvQ
Май без публика ще е там, за сега така се чува.
По информация от преди 2 седмици златото в Турция излиза около 120лв/гр. В Русе тогава беше 85 лв/гр.
viki_1974, Благодаря за информацията. Вчера разглеждах котировки на златото и разбрах в BG как определят цената.
На мен предната седмица в Шумен ми казаха цена за 1гр 90лв - 100лв според изработката, а за следващата седмица не се знае каква ще е цената.
Другата седмица съм в Истанбул и ще видя там как са цените, просто исках да се информирам предварително ако някой имаше информация.