Някой има неудачи с една и повече задачи, въпросът си той тук задава и проблемът се решава. :)

  • 28 824
  • 736
# 525
Тазгодишна матура за мен означава матура т.е. ДЗИ, не го разборам като НВО Hands V
С теоремата за медианата към хипотенузата ще има поредица равнобедрени триъгълници и изразяване на ъглите в тях. Задача 20 за разписване ли е или за даване на цифров отговор?
Виж целия пост
# 526
Тазгодишна матура за мен означава матура т.е. ДЗИ, не го разборам като НВО Hands V
С теоремата за медианата към хипотенузата ще има поредица равнобедрени триъгълници и изразяване на ъглите в тях. Задача 20 за разписване ли е или за даване на цифров отговор?
Второто Simple Smile
Виж целия пост
# 527
Пенева, тази задача и за 7 клас е лесна, как ще да я дадат за 12. Уплах ми предизвикваш 😀 че и дотам може да се стигне.
Виж целия пост
# 528
Съжалявам, не се изразих правилно
Задачата е за 7 клас НВО 2020 с цифров отговор
Другият път ще си задам по-точно питането
Виж целия пост
# 529
Пенева, тази задача и за 7 клас е лесна, как ще да я дадат за 12. Уплах ми предизвикваш 😀 че и дотам може да се стигне.
Ако я бяха дали на неосъществилото се НВО 10 клас дЕцата можеше да забият в едни синуси Smiling Imp ни ми съ мисли!
Ама аз даже не се замислих, че идва лесна като за 12клас и за 20 задача... действах на автопилот Sunglasses
Виж целия пост
# 530
ако М е вътрешна, ъгъл МСВ не е същия като НСВ
И ъгъл В не е 30 тогава, или поне не може да се докаже
Как, ако М принадлежи на СН ( а тя принадележи, понеже е казано, че е пресечната точка), ъгъл  МСВ не е равен на  ъгъл НСВ, това  е един и същи ъгъл? И в двата случая  <В  е 30 градуса, просто   първият се доказва, че е невъзможен. Друг е въпросът защо тогава признаха за верен и чертеж с М вътре и децата, усетили се и доказали, че е навън, де факто нямаха бонус...


Защото няма как да е външна... ако триъгълникът е остроъгълен (което е част от условието), пресечната т. задължително е вътрешна. Вкл. до правоъгълен ако е. Т.е. задачата е изцяло сгрешена... ако ставаше дума за олимпиада щяха да анулират състезанието и да го играят отново.
Виж целия пост
# 531
ако М е вътрешна, ъгъл МСВ не е същия като НСВ
И ъгъл В не е 30 тогава, или поне не може да се докаже
Как, ако М принадлежи на СН ( а тя принадележи, понеже е казано, че е пресечната точка), ъгъл  МСВ не е равен на  ъгъл НСВ, това  е един и същи ъгъл? И в двата случая  <В  е 30 градуса, просто   първият се доказва, че е невъзможен. Друг е въпросът защо тогава признаха за верен и чертеж с М вътре и децата, усетили се и доказали, че е навън, де факто нямаха бонус...


Защото няма как да е външна... ако триъгълникът е остроъгълен (което е част от условието), пресечната т. задължително е вътрешна. Вкл. до правоъгълен ако е. Т.е. задачата е изцяло сгрешена... ако ставаше дума за олимпиада щяха да анулират състезанието и да го играят отново.


т. М си е баш външна ...И е крайно нередно да се дават пълни точки за чертеж на хора, сложили т.М вътре и невидели противоречието. Грешката в тази задача обаче беше друга, а именно, че при дадена дължина в см и за АВ тригълникът вече става тъпоъгълен, което противоречи на условието. Макар да не оказва влияние върху лицето този факт, нито е доказуем със знания на седмокласник, пак е нередно да се пускат недоизпипани задачи като условие.
Виж целия пост
# 532
Здравейте, може ли малко помощ с една задача за 8 клас. Благодаря предварително
Скрит текст:
Виж целия пост
# 533
Здравейте, може ли малко помощ с една задача за 8 клас. Благодаря предварително
Скрит текст:
Четириъгълника CBNM е описан около окръжност. Следователно BC+MN=CM+BN
BC+MN=(CA-MA)+(BA-NA)
BC=CA-MA+BA-NA-MN
BC=CA+BA-PAMN
PAMN=CA+BA-BC
PAMN=8+12-10=10см
Виж целия пост
# 534
Здравейте, може ли малко помощ с една задача за 8 клас. Благодаря предварително
Скрит текст:
Четириъгълника CBNM е описан около окръжност. Следователно BC+MN=CM+BN
BC+MN=(CA-MA)+(BA-NA)
BC=CA-MA+BA-NA-MN
BC=CA+BA-PAMN
PAMN=CA+BA-BC
PAMN=8+12-10=10см

Благодаря много
Виж целия пост
# 535
ако М е вътрешна, ъгъл МСВ не е същия като НСВ
И ъгъл В не е 30 тогава, или поне не може да се докаже
Как, ако М принадлежи на СН ( а тя принадележи, понеже е казано, че е пресечната точка), ъгъл  МСВ не е равен на  ъгъл НСВ, това  е един и същи ъгъл? И в двата случая  <В  е 30 градуса, просто   първият се доказва, че е невъзможен. Друг е въпросът защо тогава признаха за верен и чертеж с М вътре и децата, усетили се и доказали, че е навън, де факто нямаха бонус...


Защото няма как да е външна... ако триъгълникът е остроъгълен (което е част от условието), пресечната т. задължително е вътрешна. Вкл. до правоъгълен ако е. Т.е. задачата е изцяло сгрешена... ако ставаше дума за олимпиада щяха да анулират състезанието и да го играят отново.


т. М си е баш външна ...И е крайно нередно да се дават пълни точки за чертеж на хора, сложили т.М вътре и невидели противоречието. Грешката в тази задача обаче беше друга, а именно, че при дадена дължина в см и за АВ тригълникът вече става тъпоъгълен, което противоречи на условието. Макар да не оказва влияние върху лицето този факт, нито е доказуем със знания на седмокласник, пак е нередно да се пускат недоизпипани задачи като условие.


Не е външна, ако ABC  е остроъгълен, както е по условие. Т.е. където и да се сложи - вътре или вън - част от условието се пренебрегва и няма как да се каже кое грешно решение на грешно поставената задача е по-вярно. 13-ия удар на часовника... затова са дали поравно на всички, независимо кой коя част от условието е решил да пренебрегне в чертежа. Мога само да се моля съставителят да е получил глоба вместо заплащане... но подозирам, че молитвите ми едва ли са били чути.
Виж целия пост
# 536
Би ли обяснила вместо наслагването на тези цитати какво точно  пречи точката М да е външна и  триъгълникът да е остроъгълен? Това не са симетрали, че  да се  смята, че щом точката на пресичането им е външна, триъгълникът е тъпоъгълен. Не  е т. М  и ортоцентър съответно, че да се смята, че щом  е вън, триъгълникът е тъпоъгълен. Такъв, за жалост, става в б подточка, но ние не коментираме нея... Никаква информация в а подточка нямаме за  <А, нито можем да го намерим на база даденото (това се променя в б, когато вече имама още една страна). Тоест съвсем възможно е при <А= 65 градуса примерно, триъгълникът да е остроъгълен  и М да е извън него.
Виж целия пост
# 537

В интерес на истината просто експериментирах - построих правоъгълен 3-к (като граничен случай) и съответните отсечки. Точката е вътре. Не съм спазвала, очевидно, мерките - иначе, както беше отбелязано, такъв т-к не съществува. Подозирам, че може и да се докаже - че ако т-кът е остроъгълен тази т. трябва да е вътре - но аз просто не съм толкова добра. Уви. Признавам си го доброволно...
Виж целия пост
# 538
Нещо не можем да се разберем... Кой триъгълник като мерки не съществува?
За а подточка твърдиш, че  т. М би била навън само, ако триъгълникът е тъпоъгълен, което противоречи на условието. Точно с това не съм съгласна. Триъгълникът с даденото като мерки и с възможното за намиране не е определен откъм ъгли. Единственото сигурно е, че <В =30 градуса. Черташ си го обаче остроъгълен както е по условие. Пресмяташ си (за прецизност), че <А трябва да е с градусна мярка  по-голяма от 60 градуса, за да се спази условието за остроъгълен. И толкова ти стига. След това си намираш, че СМ  е 8 см, а СН=6см и автоматично стигаш до извода, че точка М е външна за АВС. Точно затова изразих мнението, че е редно точките  за правилен чертеж да се дадат само на начерталите т.М навън...

В б подточка вече е друго. С тази дадена страна 14 см, триъгълникът вече е определен, със сигурност е тъпоъгълен, макар че седмокласник не може да го докаже.
Виж целия пост
# 539
Нещо не можем да се разберем... Кой триъгълник като мерки не съществува?
За а подточка твърдиш, че  т. М би била навън само, ако триъгълникът е тъпоъгълен, което противоречи на условието. Точно с това не съм съгласна. Триъгълникът с даденото като мерки и с възможното за намиране не е определен откъм ъгли. Единственото сигурно е, че <В =30 градуса. Черташ си го обаче остроъгълен както е по условие. Пресмяташ си (за прецизност), че <А трябва да е с градусна мярка  по-голяма от 60 градуса, за да се спази условието за остроъгълен. И толкова ти стига. След това си намираш, че СМ  е 8 см, а СН=6см и автоматично стигаш до извода, че точка М е външна за АВС. Точно затова изразих мнението, че е редно точките  за правилен чертеж да се дадат само на начерталите т.М навън...

В б подточка вече е друго. С тази дадена страна 14 см, триъгълникът вече е определен, със сигурност е тъпоъгълен, макар че седмокласник не може да го докаже.


Аз лично не мога да го докажа - но го пробвах с изчертаване... Дори и при 90 градуса точката М е вътре. Предполагам, че затова не са дали допълнителни точки за предположението, че е външна. Подозирам, че по-добри от мен математици са успели да установят защо трябва да е вътре (практическият експеримент не е най-доброто доказателство. Wink ).

Истината е, че непрекъснато има сгрешени задачи по най-различни изпити, състезания и конкурси - и, честно, аз това не мога да си го обясня, човек като измисли задача после не си ли я решава!? Мисля, че ако има вариант вместо заплащане да получи глоба за съставянето на задача определено ще го направи и няма да има такива абсурдни "гафове" и няма после да се чудят кое грешно е по-грешно. Понеже можем да си представим дете, което е установило, че нещо не е наред в условието, употребило е доста време за тази цел и не се е чувствало достатъчно уверено, за да напише в листата "грешно ви е условието" - това са 7-окласници, все пак, дори не кандидат-студенти (помня преди години един кандидат-студент в МЕИ това беше написал на задача с объркано условие, ама... колко са такива?) и просто не е написало нищо, смятайки, че то не може да я реши? Неговите/нейните усилия как следва да се оценят? И не е ли особено нечестно спрямо тези деца - а съм доста сигурна, че такива е имало, при това не 1. Дали биха я решили или не, ако да би било коректно условието, е трудно да се каже, но... Дори и 1 бр. дете да е имало, за което изходът би бил различен, пак съставителят му е провалил (евентуално) живота. Или поне алтернирал без да има право на това.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия