Образователен Говорилник - bug 4. We are working on it.

  • 16 183
  • 770
# 750
Амели, не виждам фокусът да е заменен. Тезата на  Шарки, която аз оспорвам на база опита си, е, че децата от Златоград няма начин да изкарат такива резултати без нечестна игра. Не е така, има такъв начин. Как се е случило точно тогава и точно там не знам, не изключвам наличието на нафта-гейт, но докато няма надеждни  доказателства за това, са само ей така хвърлени приказки. Затова и казах да събира доказателства и да ги дава в МОН с копие до медия, иначе всеки може да си пише и говори, каквото си иска. Из медиите се появяват какви ли не неща (а в някои медии съвсем невероятни), несериозно е това да е аргумент.
Виж целия пост
# 751
Никой никого не подценява. Същата позната учителка се премести след това в друго училище в същия град. Едното й дете учи в уни в Холандия, а другите две в елитна гимназия в града. Това по никакъв начин не отменя факта, че в училища като първото се подаряват оценки без значение дали на матури или годишни.
Виж целия пост
# 752
Тезаъа на Шарки е, че е изтекла информация. В нито едно учебно заведение резултатите не са само отличен и е малко в сферата на невероятните вероятности да се твърди, че цял випуск е свръх амбициозен, трудолюбив и дисциплиниран. Дори в силните училища  има "издънки". И изведнъж в Смолян Област няма!
Едната теза казва - Изтекла е информация
Другата казва - Там са много трудолюбиви и амбициозни.
Как едното пречи на другото за да са верни и двете?
Виж целия пост
# 753
Никой никого не подценява. Същата позната учителка се премести след това в друго училуще в същия град. Едното й дете учи в уни в Холандия, а другите две в елитна гимназия в града. Това по никакъв начин не отменя факта, че в училища като първото се подаряват оценки без значение дали на матури или годишни.
А това пък по никакъв начин не доказва, че в Златоград оценките от матурите не са реални. Моята теза на база моя опит е, че децата в малките населени места имат потенциал да си ги изкарат сами, и смятам, че са си ги изкарали, а Шарки като има друга информация за конкретния случай, да представи доказателства, не на мен, на МОН, за да има реакция, иначе се нарича клевета. "Невинен до доказване на противното".
Виж целия пост
# 754
Ти можеш ли да влезеш в училище по време на матура, за да видиш и заснемеш (нали доказателства са нужни) цялата процедура по подсказването по време на матурата? За темата по БЕЛ - единственото ми предположение го писах вече. При положение, че не се отварят другите пликове при тегленето на темата, няма как да знаем какво има в тях.
Виж целия пост
# 755
Попеа, като възпитаник на гимназия в малък град и завършил в клас от 32-ма с 30 отличника, между другото за класа разправяха учителите, че е на първо място в страната за конкретната година по успех, мога да те уверя, че голяма част от оценките се подаряваха. Матури нямахме. Или не е имало, или всички сме се освободили. Та това да ми се обаждат вкъщи с въпросите за утрешния изпит съм го живял.

На кандидат-студентските изпити отваряха и трите плика по български и история. Това не изключва опцията този “случаен”, който тегли, да знае кой плик да изтегли. Те тотото манипулират, та някаква си матура ли няма ....😀
Виж целия пост
# 756
Доказателства, Нотарис, доказателства! Увереният си ги дръж за себе си!
Виж целия пост
# 757
Шарки, това, че не можеш, не ти дава право да ги осъдиш без доказателства.
Тезаъа на Шарки е, че е изтекла информация. В нито едно учебно заведение резултатите не са само отличен и е малко в сферата на невероятните вероятности да се твърди, че цял випуск е свръх амбициозен, трудолюбив и дисциплиниран. Дори в силните училища  има "издънки". И изведнъж в Смолян Област няма!
Едната теза казва - Изтекла е информация
Другата казва - Там са много трудолюбиви и амбициозни.
Как едното пречи на другото за да са верни и двете?
Тезата на Шарки е, че те не могат да са си изкарали сами тези оценки и непременно е станало по нечестен начин. Статистически невероятно е за София или Пловдив, където генералната съвкупност е огромна, за випуск от малко  деца  всякакви аномалии са възможни - колко са зрелостниците в Златоград, според теб? 20-30? И колко са избрали матура по мат от тях? И не е в цялата област, а в едно градче от 1000 жители реално, по документ сигурно са повече.

Не мисля, че някой ще си прави труда за цялата галимация по опорочаване на матурата заради няколко деца в Златоград.   Пак казвам, не знам какво е станало там и тогава, но за мен е напълно възможно децата от това училище да имат най-висок резултат на матурите по МАТ за цялата страна за миналата година. И статистически е възможно, ако са 20-ина деца и се уцелят амбициозни тази година,  тогава няма достатъчно на брой случаи за нормално разпределение на резултатите. Освен това, матурата по мат е избираема и е нормално да са я избрали само силни математици. По-малко вероятно би било на матурата по български да имат най-висок резултат, защото тя е задължителна за всички и на нея се явяват всички. Но за един випуск от малко деца всякакви аномалии са възможни.

Нотарис, говорим за  външен изпит с контрол и правила, чието нарушаване не е толкова лесно, все пак. Подарени оценки е едно, манипулиране на резултати на външни изпити е друго. Матурите не бяха задължителни за нас и се освобождавахме с оценка 5 и нагоре.

То някой може да каже, че и ИЕЛТС го манипулират, или САТ, или Кеймбридж СПЕ.  Една позната с ниска оценка на ТОЕФЛ е убедена, че тестът й е бил манипулиран. Даже ми разви теория как се случва това.

Не знам някой да манипулира тотото, не знам  начин за това, поне от познанията ми по ТВ и статистика такъв няма. И не смятам, че някой манипулира матурите или кандидатстудентските изпити. Иначе теории на конспирацията има всякакви и във всички области. Аз не се занимавам с такива.
Виж целия пост
# 758
доколкото виждам аз, потресаващо високият успех /признавам, и мен ме изненада/ на този Златоград се дължи на 10 явили се на ДЗИ МАТ; не знам колко им е целият випуск, но все пак на математика се явяват относително уверени в себе си ученици... както и да е, ще следим и дебнем резултата им от БЕЛ тази година, заради твърдението на Шарки, че са знаели предварително, то ще се чуе Simple Smile
Виж целия пост
# 759
Hint:  1 е математикът със знания. За разлика от останалите 9.

Галимации с матурите никой никога няма да направи, прекалено смазана е процедурата, за да я разпардушинват..

Нот, ние с теб сме имали задължителна матура по литература, по време на УПКто, само тема беше, на 17.04.1986. Обаче кой автор ни се е паднал, нямам никакъв спомен.
Виж целия пост
# 760
доколкото виждам аз, потресаващо високият успех /признавам, и мен ме изненада/ на този Златоград се дължи на 10 явили се на ДЗИ МАТ; не знам колко им е целият випуск, но все пак на математика се явяват относително уверени в себе си ученици... както и да е, ще следим и дебнем резултата им от БЕЛ тази година, заради твърдението на Шарки, че са знаели предварително, то ще се чуе Simple Smile
Антея, точно Hands Plus1
Всъщност, Шарки това ли твърди, че те тази година са знаели предварително за матурата по български или че миналата са знаели задачите за матурата по мат? Защото аз разбрах за миналата година и че затова им е толкова висок успехът по МАТ.
Оф, сега пък квесторите са си затворили очите и един е решил задачите на всички... Отказвам се. Наливане на вода в решето.
Виж целия пост
# 761
Тезаъа на Шарки е, че е изтекла информация. В нито едно учебно заведение резултатите не са само отличен и е малко в сферата на невероятните вероятности да се твърди, че цял випуск е свръх амбициозен, трудолюбив и дисциплиниран. Дори в силните училища  има "издънки". И изведнъж в Смолян Област няма!
Едната теза казва - Изтекла е информация
Другата казва - Там са много трудолюбиви и амбициозни.
Как едното пречи на другото за да са верни и двете?

Абсолютно! В малките градчета безспорно има умни и амбициозни деца. Но цели випуски от такива няма. Единчини бройки са. Та хайде стига!

Помня и Златоград, и Кърджали, и имаше още едно пак от южната част. И как пък няма консистентност, а избухват. А после като им пратят от МОН на следващата година квестори са на дъното. Доколкото помня Кърджали беше такъв пример в едно НВО за 7 клас.
 Дори и да не е изтекла темата, се подсказва на поразия.
Виж целия пост
# 762
А после като им пратят от МОН на следващата година квестори са на дъното.

Което само доказва, че никаква тема не изтича, а просто се подсказва на място. Аз точно това и твърдя от началото. Изобщо не се съмнявам, че се случва това с подсказването на много места. Как точно, не знам, нямам представа какво точно записват камерите, със звук ли е, към дъската снима ли се ....
Виж целия пост
# 763
Квесторите в момента са им от другото училище в същия град (обикновено имат една гимназия и един техникум, със сумарен випуск 30-40 деца), познайте дали деца и учители не са си роднини. И както Фенси казва, в годината,  в която им пратят от София или Пловдив квестори, изведнъж рязко се променя мястото в класацията по средни резултати от матурите.

И понеже Попеа повдигна темата за сравнението със 7-мо училище и рецитирането наизуст, да обясня как се случва: понеже в повечето родопски села българският език не е майчин, всичко по български се учи наизуст. Не се учи за да се научи, а се учи като корана, да се изпява наизустено. Извън ученето на "български като чужд език", по всички предмети и в училищата в общинския център подготовката следва принципа "наизуст" и изпяване на урока от учебника. Толкова могат и искат учителите.
Виж целия пост
# 764
Всичко това се дължи на абсурдната политика на делегирани бюджети, парите следват ученика и прочие простотии. На липсата на всякаква полезна мисъл в единствената мозъчна клетка в МОН по отношение на образованието в обезлюдяващи и ниско развити региони. И, че именно там са необходими огромни усилия не да правят от учителите пъдари кое цигане се води фиктивно посещаващо училище, а да работят в гетата активно и непрестанно.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия