Развитие на 18м. притеснения

  • 4 621
  • 109
# 75
Андариел, подкрепяш нещо, което дори е вредно. Да караш дете да учи азбуката на 1г. 6м . категорично не е полезно. Завършила съм педагогика и това се е коментирало на немалко лекции - че на детето главата не бива да се пълни от малко, а то има нужда от игра и само игра на този етап.
Примерите, които даваш не са удачни. Гергана щом си купува скъпи обувки- нека си ги носи със здраве- но не и да парадира с тях. Има тънка разлика, която изпускаш. Именно тук е въпросът- детето може да си гука и да пее, и да казва думи, и цветовете да си посочва. Съвсем друго обаче е ,ако майката сама си го  изтъква, както в случая - че цял ден пеела и повтаряла на детето , че знаело еди какво си, че можело да различава цветове, че при тях не се гледало телевизия и подобни крайни форми.  Това е умишлена демонстрация. И за каква памет говориш!  Аз не виждам нищо впечатляващо освен майка, която чрез болните си амбиции си тормози детето да повтаря папагалски и го лишава от свободата да играе и да се почувства наистина дете! Горкото то!
Виж целия пост
# 76
Какво означава "да го караш". къде го пише това, че на детето главата не бива да се пълни от малко? Не знам какво в педагогиката смятат за "пълнене на главата", че да го противопоставят на играта. Честно, ако в работата си, а и като родител, вървях по цитираната от теб педагогическа лекция, то нямаше да има смисъл изобщо да се занимавам - щях да оставям всичко на самотек, пък както дойде, няма да му наливаме, че току сме му напълнили главата!

Разказаното за азбуката вече стана нарицателно тук, но едва ли някой е посадил детето на стола да му набива азбуката в главата и да го тормози. Най-вероятно детето има данни и много бързо и лесно помни, затова е запомнило азбуката, ако наистина я е запомнило. По същия начин се учат и броилките - и да, започвам да ги "мъча" децата с броилки още от 2-годишни, че ги и играем често с всички жестове и думи, в един момент ги научават, представи си!  За такава памет говоря - обикновена. По-скоро необикновена, защото малко деца на тази възраст помнят толкова бързо.

Кое не им е удачно на примерите? Те следват една и съща мисловна схема. Правейки препратка към религиите , на това му се казва завист, но формулирана в "това е демонстрация, какво ми изтъква детето си, как не я е срам". Интересно, как постиженията на чуждите деца са все болни амбиции, а за своите е "много труд и заложби"? Wink Чак пък и го горкоса как го лишавали от свобода!
Виж целия пост
# 77
Да бе... За да я запомни тая азбука нали някой трябва да му я повтаря до откат, не е като да я е чуло случайно по телевизията и да я е научило Joy Да беше му повтаряла стихче, песничка, ама азбуката... Голямо повтаряне и набиване в главата е било. То не е дума, не е изречение, не е нещо, което да се помни лесно. То е буквално наизустяване на поредица от звуци. Защо е нужно точно пък това да наизусти едногодишно? Както и да го мисля не мога да си го обясня.
Виж целия пост
# 78
И да беше сериозна темата, вече е абсолютна пързалка.
Виж целия пост
# 79
Майтап няма Laughing
Виж целия пост
# 80
Браво на възрастния, че не го е мързяло и е имал търпение да повтаря. Simple Smile  Сероизно - децата понякога се фиксират върху определени неща, примерно определена песен, стих, а може и върху азбуката. Може и върху "нивота на река Дунав в сантиметри" да се фиксира, не се знае. Не зная защо така се получава, но ако и това дете е харесало азбуката как му звучи, е искало отново и отново да му я казват, което вече е изпитание за възрастния.
Виж целия пост
# 81
Андариел , специално се коментираше как не е правилно дори в първа  възрастова група в градината да се говори все още за букви. Има време те да се изучат в училище, а сега е периодът малкото дете да играе и в процеса на игра да трупа опит и да се обогатява. Да пееш песни и да разказваш приказки в умерено количество е едно. Да зубри дете на 1г.6. азбука и да рецитира по цял ден- съвсем друго. Толкова малко дете няма потребност от подобно нещо, азбуката за него е нещо абстрактно и непонятно. На един възрастен дори би му станало скучно. Това е от научна гледна точка, апък ти можеш да си говориш каквото решиш и да си изказваш мнението, това е отделен въпрос.
 Колкото до примерите- Пак ти казвам,че изпускаш тънката разлика. Детето може да умее много неща и нека ги умее. Да си го хвалиш обаче сама е друго. Щом ще намесваме религиите-  За теб е поради завист от другата страна, аз бих ти казала , че това в религията се асоциира пък с горделивост и високомерие.
Виж целия пост
# 82
Ти правиш ли разлика между буква и звук? Първо оттам да започнем. Явно не, съдейки по това, което си написала. нататък какво да коментирам, ти дори не правиш разлика между двете понятия! Бих ти писала двойка с чиста съвест. Не зная на какво ви учат, но със сигурност не си научила някои неща както трябва. Езикознанието си го проспала. И тъй като си проспала основни понятия, нататък и цялото ти обяснение за първа възрастова група  куца. Педагогика ли каза, че си завършила? И нещо за научни гледни точки ли споменаваше в поста си?
Виж целия пост
# 83
Ти правиш ли разлика между буква и звук? Първо оттам да започнем. Явно не, съдейки по това, което си написала. нататък какво да коментирам, ти дори не правиш разлика между двете понятия! Бих ти писала двойка с чиста съвест. Не зная на какво ви учат, но със сигурност не си научила някои неща както трябва. Езикознанието си го проспала. И тъй като си проспала основни понятия, нататък и цялото ти обяснение за първа възрастова група
 куца. Педагогика ли каза, че си завършила?

Много добре правя разлика между двете понятия.  Не ми изопачавай това,което реално говоря, само защото не навлизам в конкретика.  Ако не си забелязала ,съм ти го казала като допълнение на това, да не се пълни главата на детето с ненужна информация ( написала съм ти" дори" , понеже питаш каква е тая педагогика). В случая ти казвам , че дори да рецитира  45 -тте звука на азбуката един след друг - какво от това?  Това не е важно.  Нито е критерий за нещо.
Виж, да питаш дете от 2-ра  група кой е първият звук на думата кон? - там би имало логика и мисъл и смисъл. Но някой да каже определени звуци един след друг - не!
Виж целия пост
# 84
Когато бях студентка имах приятелка с малко дете. Бяхме в две съседни стаи. Детенцето беше на 2 години (РД в края на август). Та през октомври някъде майка й нещо й се скара и я изгони в коридора. Тя отвори вратата на моята стая и влезе. Аз четях книга. Малката надникна да види има ли картинки - нямаше. След малко пак ме видя, че чета - пак надникна и пак разочарование, че няма картинки. Показа, че не разбира какво толкова чета. Нормално на тази възраст да свързва книгата с картинки. И тогава я извиках и й разказах, че картинките са скрити зад тези чернички неща, които ни говорят. И започнах да й показвам - нейната буква, на майка й, на баща й... И така за няколко пъти се научи да разпознава десетина букви. Не можеш една ги назовава като звукове, но ако й кажеш да посочи буквата на мама да речем я показваше безгрешно. По-късно майка й продължи като я научи да ги свързва и със съответния звук. Но всичко беше на игра и по инициатива на детето. Беше му интересно и всеки път като ни види да четем искаше да я играе тази игра и да учи нови букви.
Синът ми проговори много рано и много правилно и ясно като за бебе на 1+ годинка. На две вече говореше свободно и обстоятелствено и предизвикваше недоумение в останалите майки, които неминуемо се изненадваха и въздишаха, че тяхното дете още не може да говори толкова добре и изобщо да говори. И не е учен специално, не съм го и изтъквала, ама и няма как да го накарам да мълчи, за да не го чуят другите. Ама и до ден днешен, вече на 6 не иска да учи стихотворения и знае само едно, научено миналият месец на сборната група. Не знае и нито една песен, а е много музикален. Дали това ме тревожи? Определено ме тревожи и наесен ще започне да ходи при специалистката по дислексия, при която ходи кака му. Ей така, профилактично, да бъде подготвен за първи клас. И ако случайно има някакъв проблем да бъде хванат на време.
Виж целия пост
# 85
Браво на възрастния, че не го е мързяло и е имал търпение да повтаря. Simple Smile  Сероизно - децата понякога се фиксират върху определени неща.
Сериозно, не е за "браво" възрастният, който е повтарял до откат азбуката на 18-месечното бебе, вместо да се занимае с нещо наистина полезно за развитието на това бебе. Защото поощряването на фиксациите е всичко, но не и полезно. Да не говорим фиксациите маркер за какво са.
Виж целия пост
# 86
пастолина, няма какво да изопачавам - каквото си написала - написала. НЕ правиш разлика между звук и буква, защото ако правеше, нямаше да напишеш това, което си написала. Все едно дете да твърди, че като е написало 2=3, всъщност не било имало предвид това, а нещо съвсем друго.
Леле, моля те, стига си писала, че трябва да поправям грешки и в членуването - кой е първиЯТ звук...  И не са звуЦИ, а звуКОВЕ. ЗвуЦИ издават животните. В човешките езици има говорни звуКОВЕ. Леле, леле, направо си не за двойка, а и за двойка с два минуса не си!  В два поста намерих сума грешки - фактически, граматични. Или не си осмислила това, което сте учили, или тотално си проспала часовете. На всичко отгоре грешката ти е системна, не е случайна.

В момента всички сме наясно, че не е въпросът в азбуката, която детето е рецитирало, а в това, че дразни това дете, че рецитира азбката. Научило я - рецитира я! Могло е - научило я е! На вас какво ви пречи? Нито го знаете това дете, нито го познавате, ама нафантазирахте как насила са го накарали, колко е ненужно и т.н.  Когато едно дете има заложби, и Енциклопедия Британика може да научи, ако има кой да се занимава с него. Повечето деца никой не ги кара насила да учат, те си го носят. Обаче това как бърка в здравето на странични хора е невероятно!
Виж целия пост
# 87
На нас, Анди, изобщо не ни пречи, че някакво бебе е научено да рецитира азбуката. Ние обясняваме на авторката простия факт, че ученето на едно 18-месечно бебе да рецитира азбуката е безполезна идиотщина, пореди което тя не трябва да се притеснява от факта, че въпросното бебе е демонстрирало завидна памет и устойчивост на малоумието на майка си. Защото тази завидна памет не е показател за нищо друго. Всъщност, Анди, на теб ти бърка в здравето простият факт, че повечето от нас считат пресирането на детето с ненужни за възрастта и развитието му неща за идиотщини. Спокойно, знаем, че си отдадена майка на прекрасни деца, не те идентифицираме с обсъжданата майка, дишай. Показа и познания по езикова култура, така че можеш да отпуснеш ластика.
Виж целия пост
# 88
Всяко дете си носи някакъв талант и ние следва да го видим, поощрим, да ми се радваме за него, а не да гледаме само какво не може и какво не иска. Баща ми е бил от “надарените” деца - четене, писане, смятане, столици и онея дебелите зелени енциклопедии от много малък. Днес е като енциклопедия, смята с трицифрени числа на ум, но си има други дефицити, като например общуването. Сестра му (леля ми) пък такива неща вообще не я вълнуват. Тя има десетки приятелки и от малка е отдадена на социализацията. И двамата са чудесни и щастливи хора. Не е редно по този начин да се сравняват деца (и майките също) - и от двете страни. И не е редно да им прехвърляме нашите страхове, несигурност, разочарования и амбиции.
Виж целия пост
# 89
Андариел , аз пък  вече съм убедена, че ти си от въпросния "елит", иначе нямаше да се пъчиш като магаре на лед така упорито. Да оспорваш моите грешки в бързината и моите компетенции само показва как опитваш да се отклониш от главната тема. Не се доказвам на теб , не съм и длъжна, казвам факти. Ако не правех разлика между звук и буква, нямаше да премина успешно практиката си и да се дипломирам , при това с отличен успех и стипендии. То си личи колко си дребнава и нападателна. Аз до тук говорих с факти, а ти ме нападаш на лична основа. Пак повтарям, че си допълних изказването и не умееш да слушаш с разбиране. Може пък и теб като малка да са те карали да рецитираш азбука...Wink
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия