СЕДМИ клас 2019/2020 - Втора изпитна седмична тема - (22.06 - 28.06)

  • 106 333
  • 2 581
# 2 550
Много точни въпроси и шокиращ отговор:
"Ако едно дете не ходи на частни уроци, то няма да отиде в елитна гимназия, а където съответства на нивото му."
Кое му е шокиращото на отговора? Аз почти не познавам дете, което да не ходи на частни уроци и школи в 7 клас. Резултата на моето например е САМО благодарение на робския й труд, посещението на школа и това, че можем да помагаме в къщи.
Много ми е мъчно да го кажа, но училището даде 0, ако искате вярвайте. Даже съм доволна, че втория срок остана у дома, школата работеше на пълни обороти, ние помагахме ако има нужда и хлапето беше спокойно и не си губи времето.
Виж целия пост
# 2 551
Явно нивото е това преди преподаването и ученето Simple Smile Аз така го разбирам този отговор.
Виж целия пост
# 2 552
Има един добър пост на gains по въпроса:
https://bg-mam.ma/p/987227/40974141
Виж целия пост
# 2 553
Шокиращо ми е да го каже министър. Тяхна работа е да има равнопоставеностт между "богати" и "бедни" и успехите на децата да не зависят от финансовите възможности на родителите.
Освен всичко друго с това изказване какво каза на родителите на 6ти клас: записвайте се на уроци? Аз колко години се опитвам да докажа, че може и без уроци. Има начин и може да се случи (и без да си в смг). Но се иска подход.

Вече съм фен на бтв. И за тетрадките на Просвета пита. От догодина ще проверяват дали тектовете ги няма в учебните тетрадки.
Виж целия пост
# 2 554
Аз също мисля, че ако няма основа в училище детето само със школи няма да може да се справи.
Ние сме показателен пример, учителката ни по математетика е много зле. Дъщеря ми ходи на учител от 5-ти клас за да може да разбере предмета и въпреки школата в седми клас и усилията на госпожата там детето изкара 86т., което за тази година вижда се е недостатъчно.
Друг пример пак от нашият клас, дете което никога не е ходило на уроци по БЕЛ има 87,5 т. само с консултации от преподаващия учител.
Не знам дали съм Ви казвала, за мен в София НВО - то е една хранилка за школите и часните уроци, но пък ако детето има потенциал е оправдано.

Аз малко да Ви отклоня от темата, осъзнах, че не съм гледала как точно се кандидатства онлайн, предполагам не е сложно, но ако има някъде линк с разяснения ще съм благодарна.
Виж целия пост
# 2 555
Warwick, ще си позволя да не се съглася с това мнение. Какво ще се случи с едно дете, което полага много усилия, но няма учител, който да го насочи какво да учи? Ако и у дома няма кой да помага или още по-лошо незаинтересовани родители?

А ако едно дете полага усилия, с помощта на школа или частен учител, ще се справи въпреки учителите в училище, което е много тъжно Sad
Виж целия пост
# 2 556
Честита колежанка Бисквитка. Пожелавам едни чудесни 5 години да има София там!
Гадамер вчера четох, че питаш за НТБГ и 31. В НТБГ учи детето на фризьорката ми, та от нея съм чувала, че са доволни. Според нея най-високо било нивото на паралелките Банково дело. Аз бях навита да я пишем, но Митко категорично ми отказа. ДО обаче не е било много на ниво, а за мен и това е от значение при положение, че не се знае какво ни чака септември.
Бастилията аз съм я завършила и имам прекрасни гимназиални години там. Продължава да си е добро училище и сега. Много добра общообразователна подготовка по всички предмети, не само по език. Настоящата директорка ми преподаваше по БЕЛ. Имай предвид, че там няма квоти и паралелките са преобладаващо момичешки ако това има значение. Lulumba от деветокласната тема има девойка там с немски и е много доволна. Пиши й за повече подробности, ще ти отговори.
Ние вчера седнахме семейно и редихме паралелки и се получиха неочаквани комбинации, но се съобразявах изцяло с него. Тук някой даде добра идея кандидат-гимназистът да се подпише. Мисля да се възползвам, защото на първо място слага френски и немски и не успях да го убедя поне френски и испански да е първо желание като толкова не иска английски. Щял да научи три езика – ентусиаст. Още първата година ще реве с немски като си познавам стоката. Ясно ми е, че втори език няма да научи, но защо да се мъчи при това положение.  След знаете коя гимназия (вече не я пиша) подреди Испанската и после следва 133. Написахме 20 паралелки и мисля, че е достатъчно. Или пък не?
Хепи някакви отзиви за учителите по немски имаш ли? Как е положението?
Виж целия пост
# 2 557
До днес почти бях станала фен на Вълчев. До сега даваше като, че имаше някакви нишани да е новатори най-после да вкарат малко в ред образованието и МОН. Е днес вече ме изгуби. Трябва да се чувстваме кофти, че по една или друга причина няма как да осигурим и частно обучение на децата си. И въпреки системата, нашата учителка от училище по БЕЛ направи всичко възможно да подготви децата по възможно най-адекватния начин. И резултатите са на лице - в единственото училище в общината ни 4 деца са с 90 и над 90 точки по БЕЛ.
Виж целия пост
# 2 558
В нашето училище по математика спокойно можеше и без уроци, вероятно малко деца изобщо са посещавали такива. По бел обаче... Няма как, ножицата и при кадрите е все по-голяма. Как преподават едни, как други...проблемите са много дълбоки и един изпит не може да ги реши,само ги вади на яве в пълния им блясък.
Виж целия пост
# 2 559
Warwick, ще си позволя да не се съглася с това мнение. Какво ще се случи с едно дете, което полага много усилия, но няма учител, който да го насочи какво да учи? Ако и у дома няма кой да помага или още по-лошо незаинтересовани родители?

Не си прочела внимателно поста.
Подготовката е съвкупност от тези 3 неща. Ако едно от тях липсва - следващите ешалони. В някой случаи ролята на частния учител се изпълнява от родителя, който контролира и насочва.
Виж целия пост
# 2 560

Напълно споделям това:
Цитат
Най-неприятни са въпросите от типа четене с разбиране. Не защото българските деца са функционално неграмотни, а просто тези въпроси ги затрудняват, защото ги поставят в ситуация да търсят игла в купа сено. Продължавам да мисля, че не това е начинът да се провери критично мислене и умение за четене на ученика. Смятам, че така поднесени, тези въпроси са некоректни. Те са банално сравняване на свързан текст с несвързан текст, изтръгване на някакви факти с безкрайно много заврънтулки и обърквалки. Вместо изпитът коректно и стриктно за определен обем време да провери определен обем знания, учениците са изправени пред напълно случайна ситуация, която е губивреме.
... Категорично смятам, че трябва да отпаднат в този вид. Даже и децата, които са четящи, знаещи, умеещи, винаги стават жертва на тези въпроси. И не защото това е безкрайно интелигентен начин на изпитване. Така изпитът е усилие и напрежение, които категорично не оправдават претенцията ЧЕТЕНЕ С РАЗБИРАНЕ.
... Смятам за абсолютно уместна идеята 20% от обучението да бъде дистанционно. Но не мога да приема, че по един предмет може да се случи. Може би в един ден. Трябва да се измисли как да се случи. Може домашните работи да минат така. Но това не само може, но и трябва да се случи.

Радвам се, ако това остане по предвидения начин:
https://politika.bg/bg/a/view/uchebnata-godina-startira-na-15-se … prisystveno-70553
Цитат
Учебната година стартира на 15 септември присъствено

Много точни въпроси и шокиращ отговор:
"Ако едно дете не ходи на частни уроци, то няма да отиде в елитна гимназия, а където съответства на нивото му."
Кое му е шокиращото на отговора? Аз почти не познавам дете, което да не ходи на частни уроци и школи в 7 клас. Резултата на моето например е САМО благодарение на робския й труд, посещението на школа и това, че можем да помагаме в къщи.
Много ми е мъчно да го кажа, но училището даде 0, ако искате вярвайте. Даже съм доволна, че втория срок остана у дома, школата работеше на пълни обороти, ние помагахме ако има нужда и хлапето беше спокойно и не си губи времето.

Със сигурност има изключения и всеки е наясно, но правилото си е това.
Нищо шокиращо няма за мен. Напротив, радвам се, че и самият министър не си покри главата в пясъка, а говори за нещата така, както са си. Дори тези, които имат успехи, понеже са в специализирани училища с подборка в пети клас, са едни с най-засилената извънучилищна подкрепа - за да влязат там се готвят с години и това не може и не бива да се забравя удобно. Извън училище - независимо дали е по курскове, частни уроци или ги готви роднина или друг близък вкъщи. Това си е външна помощ. Която често се позабравя. Едно е детето да се прибира вкъщи и там да няма никой, друго - да го чака майка, баба и т.н., готови винаги да обяснят, когато е моментът. Няма нищо общо едното с другото. Дори само вечер след работа да има родител, който да обясни, да провери - нещо е. И е извънучилищна помощ отново. Частен урок, който за щастие на семейния бюджет не се заплаща - в това е само разликата. Частен, че даже и силно индивидуален.
По БЕЛ, например, моето дете си се готви у нас /специфичният му проблем изисква специфично внимание, аз съм му свикнала и знам по-добре как да му помогна/. Но родителската помощ си е не повече, нито по-малко странична помощ. Която, продължавам да твърдя и винаги ще съм на това мнение - далеч не всеки може да си позволи.
По математика - аналогично, като тази година включихме по посещение при учител седмично, което се оказа необходимо, с оглед ДО. Не си седи никой у дома да учителства, все пак, работещи хора сме, без възможност да си работим от къщи. Ако бях оставила само на училищшето и нашите резултати щяха да са някакво средно ниво, ако не и по-зле /с оглед нашия сипроблем, който училището по никакъв начин не подпомогна да се реши/ - зависи от учител, от преподаване. Не прогнозирам, избягвам да се занимавам с излишно гадателство по доста въпроси вече.
Но определено ми допада, когато министър говори истината. Защото рядко се случва.
...
Да попитам - има ли някъде вече анализ на таз-годишната кампания НВО, сравнение по области, дискусия по конкретното съдържание на темите?
Виж целия пост
# 2 561
Честита колежанка Бисквитка. Пожелавам едни чудесни 5 години да има София там!
Гадамер вчера четох, че питаш за НТБГ и 31. В НТБГ учи детето на фризьорката ми, та от нея съм чувала, че са доволни. Според нея най-високо било нивото на паралелките Банково дело. Аз бях навита да я пишем, но Митко категорично ми отказа. ДО обаче не е било много на ниво, а за мен и това е от значение при положение, че не се знае какво ни чака септември.
Бастилията аз съм я завършила и имам прекрасни гимназиални години там. Продължава да си е добро училище и сега. Много добра общообразователна подготовка по всички предмети, не само по език. Настоящата директорка ми преподаваше по БЕЛ. Имай предвид, че там няма квоти и паралелките са преобладаващо момичешки ако това има значение. Lulumba от деветокласната тема има девойка там с немски и е много доволна. Пиши й за повече подробности, ще ти отговори.
Ние вчера седнахме семейно и редихме паралелки и се получиха неочаквани комбинации, но се съобразявах изцяло с него. Тук някой даде добра идея кандидат-гимназистът да се подпише. Мисля да се възползвам, защото на първо място слага френски и немски и не успях да го убедя поне френски и испански да е първо желание като толкова не иска английски. Щял да научи три езика – ентусиаст. Още първата година ще реве с немски като си познавам стоката. Ясно ми е, че втори език няма да научи, но защо да се мъчи при това положение.  След знаете коя гимназия (вече не я пиша) подреди Испанската и после следва 133. Написахме 20 паралелки и мисля, че е достатъчно. Или пък не?
Хепи някакви отзиви за учителите по немски имаш ли? Как е положението?

Едно уточнение - директорката на 31СУЧЕМ г-жа Николчева се пенсионира.
Това има значение 🙂
Виж целия пост
# 2 562
Мони, мерси за отзивите. За 31 нямам колебания, обаче моята девойка иска СТЕМ паралелката и вероятно там ще са повече момчета:)))
Виж целия пост
# 2 563
здравейте , може ли малко помощ
жена ми в момента е в училището за проверка на резултатите и от училището твърдят че не може да се снима , фотографа материала от изпита по БЕЛ. това вярно ли е
Виж целия пост
# 2 564
Абсолютно права е Ganis, не случайно учителите си подбират децата за ЧУ и по това в кое училище учат и кой им преподава
При нас по математика директно си каза частния учител - Щом има 6 при г-жа Х, значи няма пропуски в знанията ! Само ще тренираме формата и по-трудните задачи!
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия