Връщане на пари за карта за градски транспорт

  • 1 882
  • 7
Здравейте на всички,

Извинявам се, понеже най-вероятно темата ми не е за този раздел, но наистина не знам къде да я публикувам. 
Моля ви за помощ, ако някой се е сблъсквал с подобен проблем или има предложение!

Става въпрос за карта за градски транспорт, която заредих на 17-ти (в петък) този месец. Само за линията 213 е, понеже от 20-ти до 31-ви ще замествам колежка в близост до парк Заимов. Проблемът е, че сега виждам в сайта на ЦГМ, че от 18-ти до 29-ти автобус 213 няма да се движи по този маршрут и няма да спира на Театър София. Нямам идея имало ли го е някъде обявено, но когато си взех картата никой не си направи труда да ме предупреди и сега се получава, че съм хвърлила 23 лв. на боклука и ще трябва да си платя наново, за да ходя с метрото.  Имате ли идея мога ли да си получа парите обратно, когато направят такива промени в маршрута, понеже в тази криза и без това не е особено добре положението, че да хвърлям и пари на вятъра? По цял ден ще съм на работа и не знам кога точно ще успея да отида да се разправям, но очаквам да ми кажат, че пари не връщат или, че не е тяхна вината, както обикновено и моля за съвет как да постъпя! Благодаря предварително!
Виж целия пост
# 1
https://www.sofiatraffic.bg/bg/common/kontakti/p/1
И аз мисля, че едва ли ще си видите отново парите. Не пречи обаче да се обадите или да пишете на Центъра за градска мобилност. Поне да Ви кажат има ли какво да предприемете.
Гледах на рекламации, но ми се струва, че там рекламацията Ви ще потъне за дълго.
Виж целия пост
# 2
Пари не връщат, да. Единственият вариант е прекачване от Плиска на друг автобус до Орлов мост и оттам пеша. При препокриване на линиите и маршрутни промени може да се ползва и друг автобус/тролей по същия маршрут. Виж раздела за твоя вид карта.https://www.sofiatraffic.bg/bg/transport/tarifa-i-prevozni-dokum … revozni-dokumenti
Виж целия пост
# 3
Как няма да връщат, не предоставят услугата, която е платена,  това е двустранен договор, който не изпълни-плаща. Ако не възстановят сумата по подходящ за авторката начин да се обърне към КЗП.
Виж целия пост
# 4
Разрових се в наредбата - всъщност наистина могат да връщат пари или да сменят маршрута на картата - чл.35 и 36 от Наредбата за градския транспорт в София.
Виж целия пост
# 5
Най-добре с бележката от плащането да отидеш на място откъдето е заредена картата, да обясниш за промяната в маршрута, и  да поискаш смяна на линията (от 213 към метро, метрото е по-скъпо май и ще трябва да доплатиш). Може да им цитираш и от предния пост членовете от тяхната наредба.
Виж целия пост
# 6
Благодаря много за отговорите. Чак днес успях да отида и ми казаха, че не могат да ми върнат парите, както и очаквах. Но хубавото е, че 213 в обратната посока си върви по стария маршрут и мога поне за прибиране да го ползвам. Може би, ако се разправя човек има шанс да се пребори, но нямам нито време, нито нерви. Имам от тези предварително заредените карти с 10 пътувания за метро и не съм се опитвала да доплащам за друга карта. Преживях го, че на отиване съм с метрото, а на връщане с автобуса. Колкото и да ми се оскъпи ходенето до работа, поне все пак ползвам картата за нещо, няма да са изцяло пари на вятъра...
Виж целия пост
# 7
Чл. 35. (1) Стойността на неизползван частично или изцяло превозен документ от персонализирана електронна карта за многократна употреба по редовна тарифа и персонализирана електронна карта за многократна употреба за преференциални пътувания може да се върне в случаите на:

1. заболяване на притежателя в продължение на повече от 10 дни непрекъснато;

2. смърт на притежателя;

3. изменение на маршрута на линията за повече от 7 дни или закриването й;

4. промяна на местоживеенето или местоработата (местоученето) на притежателя.

(2) Искането за връщане стойността на частично или изцяло неизползван превозен документ в случаите на ал. 1, т. 1 и т. 2 следва да бъде придружено със съответен документ, доказващ събитието (по т. 2 и удостоверение за наследници), като задължително се представя и превозния документ.

(3) Полагащата се сума за неизползван превозен документ се изчислява от заверената дата на получаване на искането за връщане до изтичане на валидностния период, като се удържат 10% от полагащата се сума, без случаите, посочени в ал. 1, т. 2 и т. 3.

(4) За случаите по ал. 1, т. 1 превозният документ предварително се представя в пункта за продажба на превозни документи на "Център за градска мобилност" ЕАД на площад "Възраждане" 1.


Чл. 36. (1) Превозен документ, издаден/зареден за една линия може да се замени за друга маршрутна линия за същия валидностен период при промяна на маршрута. Подмяната се извършва в "Център за градска мобилност" ЕАД. При избор на маршрут с по-висока тарифа, пътникът доплаща разликата, а при невъзможна замяна му се възстановява частта от сумата за неизползвания документ.

(2) Когато промяната е поискана без да е изменен маршрутът, за който е издадена/заредена картата, и без да е налице промяна в местоживеенето или местоработата, лицето заплаща за услугата 5,00 лв.


Аз бих се заяждала.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия