Мнения за неелитни училища след седми клас в София- Тема 3

  • 60 604
  • 742
# 615
Понеже сте забистрили източните езици да кажа и аз от опит! Миналата година нашата госпожица беше писала 18-то с ЯЕ веднага след високобаловите у-ща.На първо класиране не и достигна много малко за ФЕГ.Отидохме да подадем заявление за участие във второ класиране и като видя 18-то каза "Това не е у-ще ,това е дворец и искам тук да уча".В този миг настъпи трагедията,защото аз съм баба и,а майка и беше командировка за 3 месеца и то точно беше заминала и за връщане няма начин.Последва един минителефонен скандал с участието на трите ни и...малката ,като магаре на мост не отстъпи и вместо заявление за 2-ро класиране направо се записахме ЯЕ.Изобщо не съжаляваме за избора на детето,защото се чувства прекрасно,в хубав клас и явно има талант за езици,защото японския не и се опира.Учителките по японски бяха две и двете много добри.Щастлива е и ние също.
                  За френската паралелка отзивите на познати също са положителни.Единствено за паралелките с немски не се чуват добри отзиви.
                  Пропуснах за 138-о у-ще - там китайския е на по-високо ниво от този в 18-то.Там се учат много от децата на служители от посолството на Китай и моя позната е изключително доволна от изучаването на езика.Това е от втора ръка и не мога да гарантирам дали е точно така или хвалбите са големи.За ЯЕ обаче е лично впечатление .
Интересува ме като е с 1ви език японски, това означава ли, че втората година ще има учебни предмети на този език? Забелязвам, че паралелките с японски, китайски са с по-нисък бал от немската и англ. и се замислям, но като няма изявен интерес към тези езици, малко се спирам. И вторият език започва от 9ти клас и по-колко часа седмично се изучава?
Виж целия пост
# 616
А някой да има мнение/отзиви или някаква инфирмация за 203 ПЕГ в Красно село? И за 2ро СУ Емилиян Станев? Както за езиковите паралелки, така и за тези с профил предприемсчество? Благодаря предварително и успех на всички!
Виж целия пост
# 617
Здравейте Simple Smile
Ние също се чудим за неелитно училище и се чудим между 55, 138 паралелката с туризъм и парарелката с природни науки на 1. И в трите училища влизаме (почти) гарантирано. Ще се радвам да прочета какво мислите.

PS: Бих се радвал да прочета и мненията за 23, разбрах, че има амбициозна директорка.
Виж целия пост
# 618

Интересува ме като е с 1ви език японски, това означава ли, че втората година ще има учебни предмети на този език? Забелязвам, че паралелките с японски, китайски са с по-нисък бал от немската и англ. и се замислям, но като няма изявен интерес към тези езици, малко се спирам. И вторият език започва от 9ти клас и по-колко часа седмично се изучава?
                 Да,ще изучават предмети на японски.Имат и много други извънкласни форми за изучаване на езика.Тя ,определено,има интерес към източните култури и в частност японската.Имам и познато дете,което тази година ще бъде 12 клас ЯЕ в същото у-ще и иска да учи медицина в Япония.Още тази година са подали документи в конкретния университет по прогнозни резултати /каквото и да значи това/.Вторият език е английски и не знам точно колко часа ще имат в 9 клас и не съм се интересувала.Няма проблем с АЕ.
                 За паралелката с немски четох мнения на родители за учител по НЕ,който  е занимавал постоянно децата в часовете си с личните си проблеми и личните си деца.Как се реализирали и колко добри били.Мисля,че четох това в темата за 18-то тук в мамата.Даже искаха да ходят да се оплакват.Както казах преки наблюдения нямам,защото нашите не искаха паралелки с НЕ.Учителят беше мъж и не обърнах внимание на името.Нямах интерес и за това не обърнах внимание на подробности.

А някой да има мнение/отзиви или някаква инфирмация за 203 ПЕГ в Красно село? И за 2ро СУ Емилиян Станев? Както за езиковите паралелки, така и за тези с профил предприемсчество? Благодаря предварително и успех на всички!
                Моите бяха до 7 клас във 2-ро.Чакам с нетърпение да се отърве и последният седмокласник от него.За гимназията мненията също не са добри.Има учители,които меко казано,нямат място в у-ще.Не всички са такива,но....прекия ми сблъсък с нивото на преподаване изключва това у-ще от списъка ни с кандидатури дори като резерва.
                203-то или бившето 142-ро  преди години завърши малката ми дъщеря.Паралелка с немски и полски.Имаше прекрасни учители,с които и до сега се срещат всеки май месец.Класът беше страхотен и останаха приятели и до ден днешен.За съжаление когато споменах за младежа да се пише ,като вариант,същата ми дъщеря /лелята в случая/ каза - всичко друго не само там.Има учители от нейното време и те също са на мнение,че нивото е паднало драстично,както и балът за класиране е много нисък.Исках да го пишем ,като резерва,защото е близо до нас и е удобно като локация,но срещнах яростен отпор.
Виж целия пост
# 619
В сайта на 18-о има  доста подробна информация- както за учебните планове, така и за материалната база и  всякаквите допълнителни дейности.Вторият език се учи по 2 часа седмично.Ама така е навсякъде като основно заложен.ДОпълнително вече  чрез ИУЧ   ще учим по още един
Виж целия пост
# 620
Здравейте, искам да попитам, дали някой може да даде информация за нивото на изучаване на испански език в 22 СЕУ?В девети клас изучават ли се някакви предмети на съответния език?
Виж целия пост
# 621
Здравейте,
може ли някой, който има наблюдения върху 30-то и 128-мо училище. да сподели мнение?
Благодаря
Виж целия пост
# 622
Прочетете няколко страници назад за 30-то.
Виж целия пост
# 623
Просто_майка, 30 дали са с часове на блокове?
Виж целия пост
# 624
Понеже сте забистрили източните езици да кажа и аз от опит! Миналата година нашата госпожица беше писала 18-то с ЯЕ веднага след високобаловите у-ща.На първо класиране не и достигна много малко за ФЕГ.Отидохме да подадем заявление за участие във второ класиране и като видя 18-то каза "Това не е у-ще ,това е дворец и искам тук да уча".В този миг настъпи трагедията,защото аз съм баба и,а майка и беше командировка за 3 месеца и то точно беше заминала и за връщане няма начин.Последва един минителефонен скандал с участието на трите ни и...малката ,като магаре на мост не отстъпи и вместо заявление за 2-ро класиране направо се записахме ЯЕ.Изобщо не съжаляваме за избора на детето,защото се чувства прекрасно,в хубав клас и явно има талант за езици,защото японския не и се опира.Учителките по японски бяха две и двете много добри.Щастлива е и ние също.
                  За френската паралелка отзивите на познати също са положителни.Единствено за паралелките с немски не се чуват добри отзиви.
                  Пропуснах за 138-о у-ще - там китайския е на по-високо ниво от този в 18-то.Там се учат много от децата на служители от посолството на Китай и моя позната е изключително доволна от изучаването на езика.Това е от втора ръка и не мога да гарантирам дали е точно така или хвалбите са големи.За ЯЕ обаче е лично впечатление .

Имам поглед специално за китайския в 138-о  и 18-то, не съвпада мнението ми с вашето, но това е доста относително, децата на хора от посолството не са критерий, а що се отнася до 18-то и материалната база малко училища могат се похвалят с такава, дъщеря ми учи там и наистина е на ниво. За японския и за китайския мога да твърдя, че са на много високо ниво. Може за сверка да се видят представянията на децата в ежегодните национални конкурси, а също и броят на ученици продължили обучението си в Китай със стипендии.
Виж целия пост
# 625
Имам един малък съвет - като изберете училища съобразно интересите на детето и получите някаква информация за тях, погледнете все пак и класацията на гимназиите по резултати от ДЗИ. Все пак е някаква индикация за обучението в съответното училище, пък и за мотивацията на учениците му по принцип.
Защото може да се окаже, че избирате между училища на 80-то и 180-то място.
Това е от м.г., не знам дали вече е излязла текущата:

"Топ 100 на гимназиите в София според матурите в 12 клас (2020) | Danybon.com" http://www.danybon.com/obrazovanie/top-100-gimnazii-sofia-dzi-2020/
Виж целия пост
# 626
Много ясно че деца, влезли с бал 480 в СМГ, и на ДЗИ да се представят по-добре от тези в 30то. Но като си с 400-, какво те грее?

В тая тема децата не са отличници и ще се класират според възможностите си. Не учителят, а детето е водещо при резултатите от каквито и да било изпити. Изключвам крайности като некадърен учител или ученик, влязъл с връзки.
Виж целия пост
# 627
Навремето гледах минималните и максималните балове на паралелките и по това се ориентирах какво ще е нивото на класа през следващите години. Имаше училища и паралелки, в които като разбих бала на око, ей така малко на фантазия, излизаше, че са на ниво между тройки и четворки като сбор на приемни изпити и оценки от удостоверението. Е, сори, ама няма как да очаквам смислено обучение и поведение, дори професори да им докарат!
Виж целия пост
# 628
Момичета, малко страничен въпрос.
Мога ли аз, като човек нямащ роднинска връзка с кандидат-гимназист да подам документи за прием или за следващо класиране?
Виж целия пост
# 629
Момичета, малко страничен въпрос.
Мога ли аз, като човек нямащ роднинска връзка с кандидат-гимназист да подам документи за прием или за следващо класиране?
Може би може с пълномощно?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия