Дистанционно обучение за учениците-Teмa 4

  • 19 697
  • 770
# 360
Не знам за това 😃 знам как се приемаше преди 4 години
Виж целия пост
# 361
Не знам за това 😃 знам как се приемаше преди 4 години
НВОто след 4 клас е на посредствено ниво. Ако детето ти има претенции да учи в МГ, това дори не трябва да го приема като изпит.
Състезанията са съвсвм друга бира...
Виж целия пост
# 362
С кое не си съгласна? Че матурата по математика за 4ти клас е супер елементарна?
Ами, такава е. И ако едно дете се готви за прием в МГ, подготовката му за матурата е най-малкият проблем независимо дали учи присъствено или дистанционно.
Да не говорим, че тази матура е напълно излишна за оформяне на бала за МГ след 4ти клас именно защото е адски тъпа, а и се провежда локално във всяко училище.

Писали сме заедно с Духи.
Виж целия пост
# 363
От тази година трябваше да е с ново времетраене, външни квестори, анонимно и с оценяване през електронна система, както е за седми клас.
Виж целия пост
# 364
О, не знаех, извинявам се.
Но ако трудността е същата, мисля, че децата за МГ ще се справят.
Виж целия пост
# 365

Т.е. по-справящите се се ощетени... за това, че се справят добре, са лишени от равен достъп до образование.

Явно са преценили, че и сами и дистанционно ще се справят по-добре.


С други думи са ощетени. Ако си представим, че за обучението на един ученик се полагат X лв. и Y човеко-часа (учители и тн.н) добрите ученици получават по-малко от този ресурс за сметка на по-зле справящите се. Те също биха се възползвали от този ресурс, биха станали още по-добри, биха били още по-конкурентни, но биват лишени от полагаемия им се (обикновено установен още в Конституцията) достъп до образование.
Виж целия пост
# 366
Кажи го на германците. Безсмислено е да спорим. Факт.Просто писах за практики. От някоя може да се заимства нещо полезно. Не от нас, естествено.
А ДО липса на достъп до образование е ли е? Писах, че неприсъствените дни-ДО и задания някакви.
Виж целия пост
# 367

Принципът за определяне на това за кои ще има присъствена форма и за кои - не е дискриминационен... Права си, няма да оправим Германия, но и не бива да мислим да вземаме порочните им практики.


А по въпроса кой е най-удачния начин... не знам, наистина. Най-удачно би било да се увеличи бюджета (за всички училища) за помощен персонал и дезинфектанти, както и да се въведат сериозни глоби за нарушения - както за персонала, така и за родителите - и някакви лесни начини за доказателство (снимки, знам ли...) Но ми е ясно, че нищо от тези неща няма как да се случи у нас - в Китай може би, но не и с нашия манталитет. И, колкото и на мен лично да не ми харесва идеята - ДО-то за моето дете беше пълен фарс, освен това е в 7-ми клас, има и курсове и какво ли не - вероятно ДО-то е най-безопасната форма.
Като се замисля, вероятно може да се допуснат различните курсове (дори и да се организират в училищна база), стига курсистите да са до 12 (примерно) и да се организира дезинфекция от самите школи.

За 1-4 клас може би да се премахне целодневното обучение и да се разделят класовете на 2, едните да са сутрин, другите - следобед...
Виж целия пост
# 368

С други думи са ощетени. Ако си представим, че за обучението на един ученик се полагат X лв. и Y човеко-часа (учители и тн.н) добрите ученици получават по-малко от този ресурс за сметка на по-зле справящите се. Те също биха се възползвали от този ресурс, биха станали още по-добри, биха били още по-конкурентни, но биват лишени от полагаемия им се (обикновено установен още в Конституцията) достъп до образование.

Те по принцип получават по-малко ресурс. В час се занимават учителите с тези, които не спазват дисциплина и не разбират материала. Останалите се разчита, че се справят сами, или че вкъщи ще им обърнат внимание. Допълнителни консултации има за по-зле справящите се. Да, има учители, които обръщат индивидуално внимание, примерно дават по-сложни задачи на по-добрите, или готвят талантливите си деца за състезания, но са малцинство. Повечето само натискат за олимпиади и състезания, разчитат изцяло на родителите да подготвят детето, ако успее - заслугата е на учителя, ако не - виновни са родителите.
Виж целия пост
# 369
Обърнете внимание на коментарите под тази статия:

https://www.dnevnik.bg/analizi/2020/08/05/4099017_roditelite_tri … _prisustveno_ili/

Доста родители смятат себе си и децата си за безсмъртни. И изведнъж са се загрижили колко време децата стоят пред компютъра - когато се очаква това да е с образователна цел, не киснене във фейсбук или играене на видео игри.
Виж целия пост
# 370
Обърнете внимание на коментарите под тази статия:

https://www.dnevnik.bg/analizi/2020/08/05/4099017_roditelite_tri … _prisustveno_ili/

Доста родители смятат себе си и децата си за безсмъртни. И изведнъж са се загрижили колко време децата стоят пред компютъра - когато се очаква това да е с образователна цел, не киснене във фейсбук или играене на видео игри.
Глупости.... Аз не смятам себе си и детето си за безсмъртни! Изобщо не се изживявам като Дънкан Маклауд... Но аз съм изключително притеснена от висенето пред мониторите. Трябва да си много ......, за да ми казваш, че имало разлика между висене пред комптъра с образователна цел и висене пред компютъра, с цел играене! Това си е все висене пред компютъра, облъчването е същото, напрягането да се вижда е същото!
И да, аз смятам, че тези, които уж ни управляват и отново ще пускат публика по стадионите, са наистина тъпанари. Защото е по-важно да се сведе до минимум заразяването на хората, а децата да могат да ходят на училище. Значи пускаме стадионите, но евентуално спираме децата от училище.
А някои умници ще ми обясняват, че стоенето пред компа с образователна цел било различно от киснене във фацето...
Абе думи нямам.
Виж целия пост
# 371
Ами предпочитам детето ми да виси пред монитора с всички съпътстващи негативи, отколкото да рискувам здравето и живота му (и на цялото ни семейство) като го пусна в изключително рискова среда, само и само да не виси пред монитора. Въпрос на приоритети.
Има група във ФБ - Родители за безопасно образование от септември 2020.
Ако някой се интересува може да я потърси и да се включи.
Виж целия пост
# 372
Пулиташ, въпросът е, че тези тъпанари, които уж ни управляват, не могат да бъдат накарани да затворят дискотеките, да наложат строги санкции за маските, да не пускат хора по стадионите. Затова на притеснените родители ни остава единствено възможността да се пазим сами.
А не че много ни се иска децата ни да учат онлайн.
Ама ето и в темата за частните училища, където локално училищата могат да вземат мерки, да разредят класовете, големите да минат на смесено обучение, да задължат носенето на маски в бусчетата и коридорите, да могат да си носят храна от вкъщи и да ядат в стаите, да направят капсулни класове и т.н., родителите казват, че това са щуротии и не са съгласни да им се ограничава свободата и искат всичко да си е постарому.
Ми, като е така, аз съм изцяло за ДО.
Вкъщи мога да контролирам колко детето ми да виси пред компа. ДО беше чудесно организирано от училището.
В много часове само включваше телефона като радио и си работеше по тетрадките. Микрофона включваше, когато трябва да отговаря на въпрос. Така че дори не се е вглеждала постоянно в монитора.
Виж целия пост
# 373
А да седят от 9 до 17 на един тесен чин без да стават и да мърдат сякаш не е същото. Просто някои хора като не го виждат значи го няма. (това по повод седенето)
Виж целия пост
# 374
Ми не е същото.... Те не стоят нон стоп на чиновете, има деца, учители, имат визуалната комуникация с учителите, което прави възприемането на материала по-лесно /в по-голямата част от случите/.  Имат междучасия и излизане на двор....Това, че не се осъзнава значимостта на живото общуване и че "не се вижда" , не означава, че не е важно. Напротив.

И в нашето училище беше чудесно организирано ДО - не го крия. Но въпреки това за мен не е ОК детето да стои вкъщи пред компа. Е, разбира се, в краен случай става.

Дъждец, за също чета темата за частните училища и чат-пат пиша там, но не съм останала с впечатлението, че
"че това са щуротии и не са съгласни да им се ограничава свободата и искат всичко да си е постарому.".... Или нещо съм пропуснала. Ще трябва да се върна да прочета.
по-скоро се коментираше, че е редно да оставят всяко училище да си решава. В крайна сметка ЧУ имат по-малко деца и повече площ от ДУ и могат да си позволят да осигурят необходимите разстояния и организация на учебния процес, така щото да се гарантира в максимална степен безопасността на децата.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия