Ако броят заразени остане същия или се увеличи,как трябва да започне учебната година/анкета родители

  • 20 642
  • 844
# 630
Дъждец, аз съм за хибридно обучение. Ок съм с това, част от часовете, дали по дадени предмети или пък предвидените за упражнения и самостоятелна работа, да се провеждат и вкъщи. Но никой не го предвижда, за сега! Не защото родителите не го искат, а защото учителите по една или друга причина не го искат. Не съм в сферата и не съм запозната със специфики, затова и не ги коментирам и не ги осъждам!
Виж целия пост
# 631
Аз също смятам, че за голяма част от учениците в гимназиален етап хибридният вариант е много подходящ. Даже може да се съчетае с обърната класна стая. Присъствено - обсъждане на наученото ( прочетеното), задаване на въпроси (изясняване на неща, които не са усвоени достатъчно или не са разбрани), упражнения...
Виж целия пост
# 632
Е такова някакво хибридно и аз искам. Не съм в системата и аз, но така си го представям най- полезно и безопасно. Да са по-малко време в училище, но пък и да имат контакт присъствен в училище.
Виж целия пост
# 633
Дидева, какво е обърната класна стая? 😊
Виж целия пост
# 634
Днес научих гледната точка на една група хора, това не означава обаче, че я разбрах напълно.
Значи има родители, за които огромен проблем е несправедливостта, че тяхното дете няма да преписва по време на ДО (няма кой да помага), а съседчето ще преписва. Да, има го този риск, коментира се, основателен е. Но, когато от едната страна е опазване на здравето, а от друга тази "глобална несправедливост", просто този аргумент издиша. Той няма да има знания, не те. Всички НВО и приемни изпити с класиращ характер, така или иначе, са присъствени след това. И всеки си получава награда за усилията. Какво ми пречи, че някой съученик му подсказват или преписва и изкарва повече от моите? На кого да се оплача, че мои колеги преписваха на изпитите като студенти, а аз си учех, защото по-лесно?
Виж целия пост
# 635
При нас в ДО по доста предмети се практикуваше обърната класна стая. Изпращат се материалите предварително. Трябва да се прочетат и после в час се разсъждава по тях, учителката задава въпроси и посочва деца.

Слънчева, този вариант на хибридно обучение изобщо не беше предложен в анкетата към учителите.
Имаше въпрос искат ли след редовното обучение да провеждат онлайн. Е, кой ще се съгласи на почти двойна работа.
Виж целия пост
# 636
"Синдикат „Образование“ към КТ „Подкрепа“ организира анкета сред учителите, относно започването на учебната година.

На въпроса какъв да бъде учебния процес от 15 септември, 82% от учителите са избрали редовен учебен процес, 13% пък са за обучение в електронна среда. /аналогично както при извънредното положение/ и 6% са съгласни на хибридно обучение /редовни часове и обучение в електронна среда след тях/.

Следващия въпрос, дали биха се съгласили на хибриден формат, включващ редовен учебен процес и обучение в електронна среда, респондентите са отговорили с твърдо не 55%, а 36 % са споделили, че биха го направили, но ще им е много трудно."

Това е цитат от вчерашна статия. Да разбирам ли, че учителите не знаят какво е "хибридно"?
Виж целия пост
# 637
Аз мисля, че писах назад в темата, че често понятието се използва погрешно, като се смята, че хибридно означава едновременна работа с присъстващи в класната стая и дистанционно обучаващи се, които следят урока и се включват в дискусията от дома си.
Виж целия пост
# 638
Как  разбирате хибридно в случая? Часове в клас и после ДО на деца, които учат от вкъщи.
Мисля, че и Лиляна така обясняваше в една от темите.
Ако греша, да ме поправи някой.
И кои учители ще са хибридно, какво включва, няма яснота.
Как да отговорят за нещо, което не познават?!

За мен по-лесно е учители по цели предмети да са ДО и само тестовете да са присъствени, евентуално упражненията също, но на 2 седмици веднъж. Може в тези дни да нямат БЕЛ и мат. или другите профилиращи предмети, за да могат да направят тестове/упражнения по повече предмети.
Виж целия пост
# 639
За мен, хибридно означава работа с едни и същи деца, както в реална среда, така и в електронна. Тоест, да, или уроци в час и упражнения вкъщи. Обратния вариант е още по-добър, дори. Вкъщи четат, в училище упражняват и изясняват.
Виж целия пост
# 640
Аз го разбирам по следния начин: Учителят е на компютър с безжичен микрофон, екранът му е изведен на мултимедия, която гледа класа. Този същия екран гледат и децата в къщи. Едните вдигат ръка и участват, а другите вдигат виртуално ръка. На спикъри е изнесен и звукът, за да чуват в клас отговорите на тези, които са дистанционно. На камера не се виждат хора, вижда се само споделеният екран. До тук това, което чета навсякъде е, че искат камера, която да записва учителят и да стримва към учениците на ДО. Но, доколкото разбрах, един от аргументите на учителите е, че не искали родители да им виждат и чуват уроците, така че явно и това няма да им хареса.
Виж целия пост
# 641
Аз също смятам, че за голяма част от учениците в гимназиален етап хибридният вариант е много подходящ. Даже може да се съчетае с обърната класна стая. Присъствено - обсъждане на наученото ( прочетеното), задаване на въпроси (изясняване на неща, които не са усвоени достатъчно или не са разбрани), упражнения...

Ето това исках да прочета! Някакъв шанс и МОН да размишляват върху това?
Виж целия пост
# 642
Тук всеки втори се опитва да изкара учителя какъв ли не. Всички са от експерт нагоре в образованието.
Нормално е учителите да не са съгласни. Нормативите ни са определени според натовареността в нормално присъствено обучение. При ДО и смесено, натовареността се увеличава доста. Затова сега, след като видяхме за какво става дума, учителите повечето сме против. В нашата гимназия само трима са заявили готовност да поемат допълнителни часове ДО, като двама от тях са по физическо. Никой друг не желае, макар и с допълнително заплащане. Моите аргументи са неефективност и твърде голяма натовареност.
Виж целия пост
# 643
Лиляна, какво се има предвид под хибридно в анкетата?
Виж целия пост
# 644
Какво означава хибридно, с най-прости думи:
http://www.jobs-pl.org/index.php/informatziya/kakvo-e-hibridno-obuchenie
Тоест, няма двойно преподаване.
За мен едновременно провеждане на часове онлайн и реални, е паралелно, а не хибридно.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия