Ако броят заразени остане същия или се увеличи,как трябва да започне учебната година/анкета родители

  • 20 406
  • 844
# 825
А дали точно от това се вълнува детето на починалия днес лекар?

Има уча се, голяма част от родителите, кака, съседка могат да ударят по едно рамо.
Ако пък е толкова зле може индивидуална консултация.
В абсолютно крайни случаи летни училища на открито само за крайно не справили се  ,което значително ще намали бройката /риска.

Моля да не придаваш смисъл на думите ми, какъвто аз не съм вложила.. Преди 3-4-5 страници ти твърдеше, че няма значение какво и как ще се научи дистанционно, приоритет е здравето. ОК, приемам го. Предложи се от МОН вариант за  обучение с пренасочване на деца със здравословни проблеми и/или с възрастни близки в рискови групи от един випуск в иначе различни училища към друго училище, с друг учител. И започнаха  оплакванията, че така тези деца няма да могат да учат предмети на немски, няма да задълбават в профила по мат, няма едикакво си.. Ми ОК, ще учат базовото за  съответния клас по предметите, при това на бг, но ще са здрави..И ще доучват по начините, които описваш ти. Пак условно ще са здрави, де, понеже родители или приятели, с които комуникират навън, също могат спокойно да им лепнат нещо.. Но колко хора са навити наистина  на такова обучение с гарантирани пропуски още преди  старта? Или само си пишем, че не е важно при тези условия какво точно ще научат....
Виж целия пост
# 826
Предполага се, че в тази ситуация ще потърся и педиатърката, нали? Няма да седя и да чакам, защото това е моето дете и се притеснявам за неговото и нашето здраве !


И... педиатърът ти казва "абе, по всяка вероятност се е притеснило нещо (ако става дума за ниска еднократна температура), или е тичало та е прегряло, ако има оплаквания в гърлото може и да е простинало, ако температурата персистира по всяка вероятност е грип. Е, може и ковид да е. Ако имаш желание,  дай 130лв. и му направи тест, ще сме сигурни.
Ще го направиш ли теста?
И колко пъти ще го направиш?
Веднъж, два, три пъти в годината? Или в месеца?
Педиатърът не може да хвърли боб, не може и да назначи тест. Така са ситуирани нещата, че всичко е оставено на личното настроение, желание, съвест и- най-вече! - финансови способности на родителите.
Ми аз няма да го направя теста. Честно си признавам. Повече от достатъчно пари влагам в здраве, особено пък тази година, няма и да споменавам имплантите за счупено бедро колко ми струваха... няма да пусна пср. С тези пари ще си пусна изследвания - на себе си - които принципно би следвало да правя всеки месец, а за последно съм правила... да речем март. Но там съм сигурна, че са ми нужни - изследванията, де - на мен, за да пазя своето собствено здраве и да си дозирам правилно лекарствата, не теоретично, хипотетично за обществото. Изобщо, докато на ЛЛ не се даде възможност да пускат тестове - директно те, аз и при инфекционист за хрема няма да ида, че да си отнеса каквото мога - при всякакво съмнение, и да се плащат от ЗК, смисъл в тази "мярка" с "изолацията" няма абсолютно никакъв.
Виж целия пост
# 827
А дали точно от това се вълнува детето на починалия днес лекар?

Има уча се


За визуализация на така лелеяните решени изписани на дъската задачи.
Цял випуск от една елитна софийска гимназия се движи с уча.се. С мааалки изключения.
Ще си чуят лекцията и насоките, и който държи и не може без визуализация на дъска-пуска уча.се
И без това го ползват в присъственото също основно и постоянно.

ПП. Пенсионирана русалка, обърка потребителите. Аз бях тази, която каза, че няма как деца от езикови и профилирани гимназии да използват сборно ДО. И не, защото няма да има предмет някакъв си на немски, а защото въобще няма да има немски най-вероятно. Остава въпросът и как ще се завърши така, при положение, че в НЕГ ползват конкретен учебник, а в ДО-съвсем различен, само пример, не се хващай за НЕГ. Ами профилираните гимназии? Дори не засягам темата за качеството на преподаване, а на съвсем различния материал, който ще учи дете Х, позволило си от профилирана паралелка да запише ДО.
Виж целия пост
# 828
Моите деца никога не са ползвали "Уча се" в час, по нито един предмет (дори при най-слабите  учители), за другаде не знам.
Виж целия пост
# 829
emilio94 Да разбирам ,че според вас претоварването на здравната ни система с всички последствия от това  е по-малкото зло?
Да разбирам ,че според вас на българите ще им се размине за разлика всички останали защото имаме сапун и дезинфектант?
 


Моля да не придаваш смисъл на думите ми, какъвто аз не съм вложила..
Нищо не предавам .Зададох прост въпрос, който предполага и прост отговор. Няма нужда от нерви.
Това ще ни предстои. Такива неща ще са ни ежедневие ако ще вървим в тази посока.
Виж целия пост
# 830
Ако ставаше само с " Уча се", доста народ щеше отдавна да е сменил формата на обучение.
Виж целия пост
# 831
Нищо не съм объркала,  написах, че почнаха оплаквания, не упоменах конкретен потребител, понеже не си само ти, чета подобни на твоите размисли и във фейсбук..Докато за другото се обърнах конкретно към мамамари, понеже тя неколкократно изрази тук позицията, че качеството на обучение в такива условия няма значение.

Немски  (сътветно друг език) ще учат, не ги мисли,  все ще намерят някого, просто качеството ще е на ниско ниво..Те и сега не учат по еднакви учебници тук и там, ама на теория покриват еднакво ниво като лексика и граматика. Ще хванат един учебник за ушите и толкова. И кой колкото разбрал.
Виж целия пост
# 832
Решението за индивидуално ДО не е толкова лесно. Аз нямам капацитет и ресурс да го организирам, и МОН няма желание и капацитет да ме подкрепи. Тоест едно голямо нищо. Не ми се ще това да е вариант.
Пак да кажа, не е нужно да е индивидуално това ДО. Може останалите на ДО да се включват от вкъщи в реално време. Без допълнителна работа, в редовните присъствени часове. За гимназия това е напълно приложимо. Има само една математика, която иска показване на дъската, всичко останало е под формата на лекции. Достатъчно е да се включиш и да слушаш. За математиката три разписани задачи на дъската са достатъчни-да бъдат заснети и показани. Който е в профил математика е математик и ще наблегне на самоподготовката, който не е в профил математика ще му е достатъчно основното.


Ама ти сериозно ли?
Пространствените изомери те са едни такива... пространствени. Химия.
Електрическвата верига в този случай има източник, ... абе, направо я пишете верижна и да ходим да ядем. Физика.
Плоските червени са такива едни плоски. Различават се от кръглите по ... по закръглеността. Биология.
Има едно такова нещо, викат му Африка, и там, да ви кажа, има реки. География.
Битката при Сома се е състояла... при едно нещо... като сом, ама всъщност е река. И се намира там някъде, из географските дебри на въображението. История.
Фор и равно равно... абе, майната му на и-то, дайте да си говорим за политика, че от нея всички разбираме. Програмеиране.

Изобщо, освен литература и философия не се сещам нещо, което да може да се преподава без дъска.


Големите ученици имат достатъчно предмети и занимания, за които трудно ще се справят с ДО. ПП за 11 клас, както е и за първа година, трудно си го представям без намеса на учител, физическа, реална... Да не говорим за деца с профили физика, химия, биология...
Не е толкова просто!
А за тестовете, смятам за ненужно и вредно, на всеки сопол да търча за тест. Ако вашата ЛЛ не преглежда в кабинет, сменете я! Нашата преглежда и съм сигурна, че няма да даде бележка по телефона.


И да преглежда в кабинет какво? Ще хвърли боб, за да разбере дали грипоподобни симптоми се дължат на сезонен грип или на ковид, проявяващ се с напълно сходни симптоми?
Виж целия пост
# 833
Съвсем сериозно. Нивото на преподаване пада с приличен темп в последните години. Особено в елитните гимназии.
Не се чудете, не съм ги написала ей така нещата, защото нямам ученик. Имам. И виждам и чувам какво се случва.
Визуализират всичко с уча.се после вкъщи. Вече е така. Ако някога не се е ползвало, то сега е по-скоро масово.
За ситуацията е приложимо. След като не могат за 3 месеца да намерят вариант да визуализират от класната стая.
И смяната на формата на обучение е доста тегава към момента, Дидева, иначе доста хора (деца дори) си мечтаят за това.
ПП. Не е по темата, но е интересен казус в ситуацията с какъв материал стартират профилираните, например. 11 и 12 клас. Дали не е с вече минат такъв предходните години с леко сборни и пренаписани учебници и разменени картинки тук-там?
ППП. Специално по география, от прогимназия, и сега в гимназия, нито веднъж не е опъната карта, на която да визуализират Африка и реките и. Точно се изчита урока, издекламира се.
По физика също се декламира урока. По биология също. Няма никаква визуализация на нищо до момента. Има по БЕЛ-изписва се планът на дъската.
Виж целия пост
# 834
Мога да се изкажа за ПП МАТ в 11. клас. Не, не е  " вече минат такъв предходните години с леко сборни и пренаписани учебници и разменени картинки тук-там?
Виж целия пост
# 835
Фаастък, с последното доказа, че си приказваш ей така, без да имаш задълбочен поглед какво става..  Погледни един учебник по мат, профил за 11 клас и тогава пак пиши. Дидева ме изпревари Simple Smile
Виж целия пост
# 836
emilio94, големият брой тестове се дължи на туристите до Гърция, съответно от тях е нормално почти да няма положителни.  Тъй като хората пътуват най-често през уикенда, а тестът трябва да е най-много 48 часа преди това, има повече тестове в четвъртък. Като приключи сезона ще видим истинският брой.
Таф, истинският брой се вижда именно чрез тестване на рандъм население, а не чрез тестване само на контактни.
Уиш смисълът на тестването с PCR тестове е намиране на заразени в активна фаза, проследяване, тестване и карантиниране и на контактните, за да се ограничи разпространението. Също, да се проследяват от лекар положителните и да се реагира веднага при влошаване на симптомите. За статистически цели могат да се ползват бързи тестове и те нямат особена роля в намаляване на заразата. У нас се кътат пари за тестове и затова голяма част от заразените просто не се идентифицират. Като напълним училищата, още по-добре ще си разпространим вируса, защото и там няма да се тества, а.децата без или с леки симптоми ще.са си в клас.
Виж целия пост
# 837
Питах за друг профил. Не мат. Благодаря, все пак, моя е грешката, не съм уточнила. Мат е различно, там казахме, че и да има 3 решени задачи на дъската ще е ок. Извън Мат има още профили. А Мат не спира след 10 клас вече и продължава, ясно е и е логично профилите да продължат с ново, но и с надграждане, докато останалите ще продължат само с ново. Но биологията , например, се изучава вече само в профил след 10 клас, а не от всички като математиката, до 12 клас.
Виж целия пост
# 838
Да, не уточни, че не става дума за мат. Но дори и за друг предмет да е - как си представяш, ако е химия примерно, цели две години с голям брой часове седмично да тъпчат учениците на същото, изучено до 10 клас, само леко поразкрасено.. Естествено, че и по другите предмети ще има нови задълбавания в материята.

Скрит текст:
Дъщеря ми  беше по старата система профил математика и информатика, завърши миналата година. Не е учила химия в 12 клас само, а в 11-ти - символично, 1 или 2 часа. Смени обаче нагласите и избра да следва медицина. С нея в съответния университет има дете от профил биология/химия в същото училище, при същия взискателен учител, при който и тя беше до 11 клас. Толкова повече знае според дъщеря ми и толкова по-лесно му е било с химията първия семестър... Доста от заложеното в материала за 1 семестър е било учено в 11 и 12 клас профил, докато за дъщеря ми е било съвършено ново. Как сега при натрупване от 2 години профилиране с по 4-5 часа химия седмично ще си учат същото..
Виж целия пост
# 839
Няма да тестват, затова е удачно децата със симптоми, с хронични заболявания и т.н. да минават в ОЕСР или ДО за дълъг период.

Симптом е температура. Ето, вчера едно дете около нас беше с температура. Еднократно, днес няма. Но няма да го тестват. Как си представяш в училище да стане? Ще го спрат за ден, на следващия е на училище. Моето дете също е било и ще бъде в подобна позиция. Вдига температура, на следващия ден-нищо. И си се връща на училище. За потекъл нос не се спира, не са детската градина. Всички ходят, могат да бъдат спрени единствено ако са с положителен ковид тест. Кой ще прави на всяко потичане на нос? Никой. Затова не могат да се отделят тези със симптоми. За тях няма ДО, за тях има просто отсъствие с бележка. Нали казаха, че не можело едновременно и присъствено и ДО?
Хроничните са ги изброили кои може и кои -не. Освен това, решенията за хроничните в заветните елитни, езикови и професионални гимназии няма как да се получи, защото децата са кандидатствали за конкретно училище и конкретни учители, ако щеш, нали за това е великата борба? Как дете от НЕГ ще отиде в сборно ДО? Кой ще му преподава в това сборно ДО немски? Ами ако е и в лайстунг?
Съгласна съм с всичко. Освен това при Ковид често има подобрение и после пак влошаване. Как ще се разбере от какво е била т?
А да се хвърчи на педиатър за всеки сопол и т ми е просто абсурдно, както и да се прави снимка и да се пие аб при първи симптоми на някакво неразположение. Че ние повече вируси ще наловим, докато висим пред кабинетите.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия