Ако броят заразени остане същия или се увеличи,как трябва да започне учебната година/анкета родители

  • 20 622
  • 844
# 705
За всичко си права, освен за едно!
Така е, всички имаме права, но ситуацията е такава, че ако никой не отстъпи на крачка и постоянно е под пара, няма как да се случат нещата. Нямаме право да го изискваме, но на всички ще ни бъде странно, ако учителите на децата ни, нямат контакт с тях.

Допълвам се: Сега питах сина ми, каза, че  при тях е имало такива учители и това не е пречело на децата. Не масово, но двама от младите не са си пускали камерите.
При малките не знам как би се възприело, обаче. Дали ще може да им се фокусира вниманието без образ, изобщо?
Виж целия пост
# 706
Иначе по-лесно е за аудиторията, ако лекторът се вижда, спор няма.
Ако обясняваш примерно задача по математика е по-добре да се вижда екранът, на който пишеш, не ти. Примерът е произволен.


О, ако лицето по какъвто и да било начин пречи на виждането на виртуалната дъска това би бил сериозен недостатък, спор няма!

ПС
Не бих се обидила на учител, който не желае камера да показва лицето му/й, има право на това решение. Ще поддържат аудио контакт, това е положението... харесва ни - не харесва, получаваме каквото можем, не непременно каквото ни се иска.
Виж целия пост
# 707
Всъщност наистина е редно да се прави разлика между начален етап и гимназия. Като начало поне. Всички тук теглят от собствената си камбанария, едни викат за социализация и как някой да държи ръката на малкия, че да се научи на ченгелчетата, друг гледа да спести излишни часове престой в прашна и задушна стая, защото големите не само могат, но и доста завидно се справят с лекции без някой да им държи ръката.
Затова е редно да са различни моделите и решенията, не може всички по калъп едно и също. И е редно да го изискваме, настоятелно при това.
Андариел напред каза нещо, ако не се лъжа, и то е, че простичките неща са изключително приложими и няма нужда от сложни системи и схеми. За големите ученици вариантът на "хибриден" модел е не едните да учат присъствено, а след това учителите да минават същото , но дистанционно, това е безумно, нелепо и нелогично. Нищо не пречи един лаптоп да бъде включен така, че останалите деца на ДО да присъстват реално в класната стая през мониторите си. Няма нужда учител сутрин да учи едните, а следобед другите. Ще учи всички едновременно, но едните ще са присъствено в клас, а другите ще са зад мониторите вкъщи. Не е двойна работата, а е шанс даже да е намалена бройката на присъствените така, че да има повече дистанция и въздух.
Факт е, че няма равнопоставеност в нищо и никъде и затова всеки трябва да може да избере за себе си, според личните нужди, здраве и ситуация. В днешно време присъственото образование в гимназия не решава всичко. И там има огромни дози преписване, скатаване, пазарлък за оценки и какво ли не, не мислете, че е само зад екрана това. Та не на НВО преписват или им се диктува и подсказва. Това не е причина за лишаване от ДО.
Светът се променя и е добре да имаме поне минимален шанс да се ползваме от технологиите, дори по елементарен начин.
Школите са един пример, където виртуално се случват нещата, при това успешно, при това дори си плащаме за това. Школото изостава, не иска да се аклиматизира, и мислят тонове глупости, вместо да вземат най-елементарното решение.
Често простичките неща са всъщност гениалните неща.
Виж целия пост
# 708
Много задълбахме сред дреболии.
За мен най-важното е на пролет всички да сме живи и здрави  точка.
От там нататък съм съгласна на всякакви компромиси ,които  работят за тази кауза, защото вярвам че когато човек е жив и здрав всичко друго е поправимо.
Дали ще ми гледат дома, дали ще се чува добре всеки път, дали ... ще ми е удобно...това са незначителни неща, които не бива да ни отклоняват от основното. Ще съдейставам с всичко и няма да мрънкам , а това ще отмине .
Ще излезе ваксина и ще го забравим ,ако не позволим някой да пострада тежко и това да преобърне необратимо живота ни.

Случайно попаднах веднъж на телевизионен курс по математика 7кл. Еднаквост на триъгълници.
Безупречен! Прекрасен!

Сещам се за една случка ,за която разбрах на скоро. В края на май по време на някакъв важен изпит по математика при нас се извила буря, спрял тока и интернета, но малката грабнала телефона и наснимала и работата си, и черновите. Така успяла да прати...  в определеното време.
Учителката го приела  . Като има обща цел се получават нещата.
Виж целия пост
# 709
Прекрасен през крив макарон, извинявам се за израза.... Ако на това ще разчитат децата за подготовка за НВО, тежко им. Признаците и  елементите в тях, по които се доказват еднаквостите, могат децата и сами да си ги прочетат. Полезното и съответно по-трудното идва после, с разглеждането на задачи, в които еднаквостта е "скрита",  и ученикът следва сам да я види, да я докаже и от нея да извлече равни съответни елементи, които ще му послужат за  следваща стъпка в решението на здачата. Такива задачи по телевизията нямаше, ама на НВО  ще има.. Санитарният минимум бяха тези уроци (да, по-добре от нищо все пак), а не нещо толкова прекрасно и безупречно - подготовка  на ниво като за  заслужена 4-ка в училище.. Колко родители на седмокласници ще се примирят с това за децата си на прага на кандидатстване за гимназия?
Виж целия пост
# 710
Когато нещата са обяснени така достъпно, задачите са лесни.
Предстои ни да бъдем в седми клас. Купих  за лятото един сборник
,но с по-трудни задачи обаче има много достъпно кратко обяснение преди всеки раздел.
Хлапето се справя самостоятелно .Вече е на 2/3 от сборника ,а е питала тук там само за отделни задачи. При това съвсем не е дете с интерес към този предмет.
Виж целия пост
# 711
Ок, щом казвате, че с простичка илюстрация на признак са решими и по-трудните задачи с еднакви триъгълници, така да е. Wink
Виж целия пост
# 712
Прекрасен през крив макарон, извинявам се за израза.... Ако на това ще разчитат децата за подготовка за НВО, тежко им.

НВО е една огромна пародия и истерия.
Бих била доволна "новото време" да разбие модела ни на НВО, капсулирането на елитните гимназии без покритие (вече) и да преразпредели малко материала. Заслепени в надпревара и в уроци не виждаме същественото.
Лично мнение.
Виж целия пост
# 713
Отговорите излизат.
Колко деца не са стигнали до 4 на матура? А колко от тях са ходили и на уроци?
Защо?
Според мен опира до желание, а всичко друго са само оправдания зад които някои се заблуждават, че са се скрили.
Виж целия пост
# 714
 С това, че е пародия, истерия и сие  НВО в този му вид съм до голяма степен съгласна. Но към момента е начинът за влизане тук или там. И с  уроците от телевизията това "по-елитно" тук или там ще е химера, само това казах..Пък който иска да не вярва и да смята, че с прекрасните и безупречни уроци от телевизията детето му ще се справи отлично.
Виж целия пост
# 715
Само да добавя, че имаше 5 месеца да се направят материали. Има среди за визуализация точно на решения на задачи, при децата работела с такава госпожата и бяха възхитени. И постъпкови задачи с доказателства. Инструментариумът е наличен, технологиите го позволяват. Дори могат да изгледат колкото пъти искат след това урока, ако не са разбрали нещо или да преговорят. Но ние си държим с маркери, на дъската, с линии, с гъба, искаме си в 19 век.
Виж целия пост
# 716
С това, че е пародия, истерия и сие  НВО в този му вид съм до голяма степен съгласна. Но към момента е начинът за влизане тук или там. И с  уроците от телевизията това "по-елитно" тук или там ще е химера, само това казах..Пък който иска да не вярва и да смята, че с телевизията детето му ще се справи отлично.
Долавям противоречие. Успяват ходещите на уроци.
За какво им е тогава да ходят и присъствено в клас, където няма да успеят?
А школите имат онлайн модели отдавна, не спят и не чакат. И се прилагаха дори без пандемии доста.
Все пак бизнес е.
Виж целия пост
# 717
Ходеха на уроци и школи масово децата миналата година, в дигитална среда при това. Значи можело.
Виж целия пост
# 718
При по-засуканите задачи между "отговорите излизат", mamamari, и "задачата е решена вярно, последователно, пълно и аргументирано" разликата може да възлиза на мноооого точки в оценяването. Но това не е по темата.

Разбира се, че може дигитално..Ама едно е с едно дете да е урокът, на което знаеш силните и слабите страни, друго е с цял клас. Няма ги шумовите дразнители в добавка.. Едно е да си на фиксирана  заплата в училище, съобразена със заетостта ти при присъствено обучение,  и многото допълнителен  труд в подготвянето на материали да си остане финансово неотразен, друго е да получаваш 35-40 лева за  час и половина частен урок. Мотивацията за  работа се променя. Едно е  у дома да имаш/да инвестираш в  своя си техника, с която си улесняваш работата с частни ученици, друго е в класната стая да разчиташ на далеч по-лимитирани/понякога никакви опции за дигитализация..Няма как ефективността да е еднаква.
Виж целия пост
# 719
С това, че е пародия, истерия и сие  НВО в този му вид съм до голяма степен съгласна. Но към момента е начинът за влизане тук или там. И с  уроците от телевизията това "по-елитно" тук или там ще е химера, само това казах..Пък който иска да не вярва и да смята, че с прекрасните и безупречни уроци от телевизията детето му ще се справи отлично.
Вярвам много добре се разбрахме.
Има ли желание -всичко е възможно.
Много се надценяват реалните (присъствените ) уроци в нормалните училища. За тях иде реч.
Ако има деца от такива без никаква странична подготовка успели да се класират в елитните гимназии ,те са по-скоро изключения.
Предлагам да не навлизаме в темата защо се получава така ,че дори много от посещаващите всевъзможни курсове и частни учители също  не стигат дори близо до резултатите гарантиращи вход в заветното елитно школо.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия