Ръчка срещу автоматик

  • 16 224
  • 342
# 15
Липсата на контрол над колата и адекватната собствена преценка. С автоматика колата решава, преценява, води.
Това може да е вярно (и е вярно) за съвсем новите коли бъкани с асистанс технологии, но скоростната кутия не управлява колата.
Това че не е нужно да превключиш предавката, а просто да върнеш газта преди завой (например) не означава че нямаш контрол. Точно в завой например, ако съм с пуснат круиз контрол (темпомат) на ръчка, усещането за липса на контрол е много по-осезаемо, отколкото с автоматика.
Виж целия пост
# 16
За мен автоматикът е предпочитана кола от мързеливи шофьори. Също и от не толкова кадърни. И преди да скокне някой, който се разпознава в мнението ми, казвам веднага, че това е мое виждане, основано на наблюдение над познати, каращи и предпочитащи автоматици. За тези, които още на курса карат автоматик, няма даже да коментирам. Излизат полу шофьори и става голям купон, ако им се наложи да се качат на обикновена кола.
Виж целия пост
# 17
Активен шофьор съм от 22 години. Карала съм доста коли, защото ги сменям горе-долу на 4 години. Повечето коли, които съм карала са били с ръчни скорости. Просто не ми е минавало през ума да карам друго. Но... Един ден се качих на автоматик и буквално се влюбих от първо каране. Няма такъв кеф - включваш и тръгваш. Колата се движи сама. Никога, ама наистина никога не съм имала проблем с изпреварването - просто натискам газта до края и колата буквално се изстрелва. Първият ми автоматик беше с безстепенна скоростна кутия /Ауди/ - буквално не усещах кога сменя скоростите. Беше страхотна. Разликата между D и S беше осезаемо. При първата колата се движеше много плавно, а при второто ускоряваше рязко и ставаше много по-чувствителна. Рядко я пусках на спортно каране. Сега карам също автоматик - и моя, и на ММ. Удоволствието е огромно - просто не искам да чувам повече за ръчни скорости. Това е една от най-полезните екстри измисляни някога.
Виж целия пост
# 18
Начинаещ шофьор съм.
Много се двоумях каква кола да си избера, но в крайна сметка се спрях на автоматик. Икономисва ми мислене и излишни действия.
Казват, че смяната на скоростите с карането и трупането на опит се автоматизира като процес, но аз реших да си го спестя чисто егоистично. На моите достолепни 50 години си търся вече "лекото и на хляба мекото" Simple Smile
Когато натрупам опит и се чувствам вече уверена и спокойна на пътя ( демек като се пенсионирам), може и да се метна на ръчка, за да си доказвам, че и това го мога, ама сега смятам да се наслаждавам на липсата на оня долен ляв педал, дето ми се опъваше по време на курса Simple Smile
Виж целия пост
# 19
Автоматика е бъдещето...
Всички електрически коли и хибриди са автоматици. Като телефоните с копчета и смарттелефоните, само в България може да чуеш “никакъв шофьор не си, щом караш автоматик”. В Америка, Австралия, Канада....не знаят какво е ръчка. Автобусите и камионите вече се произвеждат само пълни автомати.
Виж целия пост
# 20
Аз съм с TDI с DSG скоростна кутия, която е роботизирана механична. Няма такъв кеф, на светофарите излитам като тапа от шампанско, изпреварвам без проблем, по нагорнище също нямам проблем да изпреваря. При голямо спускане може да задам до коя предавка да превключва кутията, тръгване от наклон - никакви грижи. Защо живея в 21 -век ако не мога да се възползвам от съвременните технологии? Автоматика си е голямо облекчение особено при ежедневно градско шофиране. Аз правя между 50 и 100 км. градско шофиране,  със светофари през 500 метра и непрекъснати задръствания, автоматика си е направо чудесно решение. Иначе ръчката си е емоция на дълъг път, обаче съм карала и нови коли с ръчни скорости с чудесни съединители, и стари коли на които съединителя си отлепя където си иска. Да не говорим пък ако скоростния лост трудно превключва поради някаква причина си е същинско мъчение.
Виж целия пост
# 21
Една година след шофьорския курс и вземането на книжка карах кола с ръчни скорости. После обърнах на автоматик, с десен волан. Няма такъв кеф. Три години я карах, после обърнах отново на ръчка. В началото ми беше зор, но след първата седмица нямах проблеми. Незаменимо е усещането в автоматика, че не трябва да мисля  къде е влязъл лоста и дали не съм влязла на друга предавка. Честно казано в първата седмица ми се случваше да вляза на 4 та вместо на 2 ра и да изгася колата. След като свикнах това отпадна, но все пак автоматик се кара доста лесно. Не съм имала проблем с изпреварване макар и с обратен волан, но все пак карам основнонв града. Извънградско изпреварвам само ако имам добра видимост или допълнителна лента. Но това е и заради обратния волан. В нашият автоматик имаше опция да сменяш сам скоростите също, та не мине липсвал контрола върху колата. За поддръжка не съм забелязала да е по скъпа,  освен ако няма проблем със скоростната кутия.
Виж целия пост
# 22
Откакто съм шофьор, карам само ръчка. Е, наложи ми се да покарам веднъж и кола с автоматични скорости, но не е моето нещо. Неиминуемо автоматикът е по-удобен за градски условия, но вече толкова съм свикнала с ръчните скорости, че не ми прави впечатление. Преди време се дразних страшно на ММ, като казваше, че той автоматик не бил могъл да кара, струваше ми се, че се превзема излишно. Е, като се качих в кола автоматик разбрах какво е имал предвид 😂 Бях като неандарталец, имах чувството, че левия крак ми е отрязан.
Виж целия пост
# 23
Аз съм карала и двете. Предпочитам ръчка, защото имам повече контрол. Автоматикът има едно леко закъснение от натискане на педала до ускорение, а и има някаква логика, която ти "чете" как натискаш педала и в зависимост от това решава сама как точно да ускори. Сега, при топ марките като Мерцедес и БМВ може да има някакви супер автоматици, но за обикновените коли малко дразни. Иначе е удобно за градско "тръгни - спри", но струват 2-4 хиляди отгоре, потенциално скъпа поправка, има по-висок разход на гориво и по-слаба динамика (обикновено, някои производители го дават обратно, не знам дали е заради модерни автоматици). Ръчката няма никой от тези недостатъци, стига да не те мързи и да не ти е досадно сама да сменяш скорости.
И аз съм карала и двете и съм на същото мнение с единствената разлика, че на мен лично ми е по-икономично. Това може да е от колата де, моята е със седем скорости, уж е "умна" и предавките се сменят в най-удачния момент, но като цяло средният ни разход е около 5.
Виж целия пост
# 24
Основното предназначение на колата е да те вози. В този смисъл за мен няма голямо значение дали е автоматик или ръчна. До този момент не съм сядала на автоматик и това не ми пречи. Предполагам, че ако ми падне кола с автоматични скорости няма да ми е проблем.
Имахме един Мерцедес автоматик, но така и не стигна до мен да го карам, не се чувствам нещастна от това.
Виж целия пост
# 25
Около мен всички са шофьори и карат ръчка. Усеща се едно пренебрежение от типа: " ако не караш ръчка, не си баш шофьор". Аз карам съвсем отскоро и още мисля скоростите, гасна на кръстовища/понякога/, а онзи ден на НДК така ме освиркаха, бях първа кола, че  направо щях да се разплача:joy: все едно го правя нарочно)) но си мисля, хубаво де, доказах се, сменям ръчни, голям съм пич, ама айде след някой друг месец да си седна на автоматика и да спра с излишните гимнастики. Който каквото иска да говори....
Виж целия пост
# 26
Ххахах, защо левият крак бездейства при автоматика? Аз си представях, че единият седи на газта, другият на спирачките... Simple Smile В своя защита ще кажа, че всичките ни познати без изключение са ме возили на ръчка, само една приятелка има автоматик, но не съм гледала какво прави, докато кара.
Виж целия пост
# 27
Добрият автоматик е комфорт. Последната ми кола, едно по-новичко Нисан Мурано, определено ме накара да се влюбя в удобството на автоматика. При шофиране в градски условия особено нищо повече не може да ме накара да помпам съединител като луд. "Истинските" шофьори просто могат да духат супата пред удоволствието от шофирането на автоматик Grinning
Виж целия пост
# 28
Левият крак си седи и си почива. Не се ползва, кара се само с десния
Виж целия пост
# 29
Ххахах, защо левият крак бездейства при автоматика? Аз си представях, че единият седи на газта, другият на спирачките... Simple Smile
Чувствителността и силата на натискане на левия крак са много различни и ако натиснеш спирачката с него, става гадно. Може да е въпрос на свикване, но не съм чувала някой да ползва и двата крака.

По темата - винаги съм карала коли с ръчни скорости и едва наскоро опитах автоматик. Странно е в началото, но се свиква много бързо. Често дясната ми ръка търси лоста, най-много на светофарите, но не е болка за умиране. Бих карала и двата вида, не мисля, че видът скоростна кутия е най-важното за една кола, нито пък определя какъв шофьор си.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия