Ръчка срещу автоматик

  • 16 210
  • 342
Често в различните теми се засяга въпроса автоматик срещу ръчка.

Колко от нас са карали и двата вида? Какви са плюсовете и минусите и на двата?
Виж целия пост
# 1
Ние имаме две коли, едната е Ситроен С3 с ръчни скорости, другата е Ситроен DS 5 автоматика. Карам ги и двете. Но всички плюсове са за автоматика особено в градски условия е супер практичен. Какво по точно те интересува?
Виж целия пост
# 2
Аз съм карала и двете. Предпочитам ръчка, защото имам повече контрол. Автоматикът има едно леко закъснение от натискане на педала до ускорение, а и има някаква логика, която ти "чете" как натискаш педала и в зависимост от това решава сама как точно да ускори. Сега, при топ марките като Мерцедес и БМВ може да има някакви супер автоматици, но за обикновените коли малко дразни. Иначе е удобно за градско "тръгни - спри", но струват 2-4 хиляди отгоре, потенциално скъпа поправка, има по-висок разход на гориво и по-слаба динамика (обикновено, някои производители го дават обратно, не знам дали е заради модерни автоматици). Ръчката няма никой от тези недостатъци, стига да не те мързи и да не ти е досадно сама да сменяш скорости.
Виж целия пост
# 3
Интересуват ме мненията на хората.

Аз моя избор съм го направила - ръчка. Карах за малко автоматик и не е моето. Чувствам се като в космически кораб - скука, колата мисли вместо мен. Не е ли да изгаснеш на кръстовище и да ти свирят, да я мъчиш на грешна предавка и да я слушаш как вие ...

Чувала съм че автоматика е по - скъпа за поддръжка. Според мен води до затъпяване. Не искам да обидя никой.

Искам контрола да е мой!
Виж целия пост
# 4
Ето една статия по въпроса:
https://www.dnes.bg/cars/2018/09/13/da-predpochetesh-rychnite-sk … ni-za-tova.387723
Виж целия пост
# 5
Никога не съм карала автоматик. Не ми е проблем. Дори ако ми се наложи не знам какво да си правя левия крак.
Виж целия пост
# 6
Аз карам ръчка, ММ автомат и двамата сме много смешни като ни се наложи да си разменим колите за нещо. Той стърже
със  скорости и колата ми се дави, аз трудно се сещам да сменям предавки с перата на волана и посягам към лоста... Всеки да си кара неговата кола!
Виж целия пост
# 7
Аз съм карала и двете. Предпочитам ръчка, защото имам повече контрол. Автоматикът има едно леко закъснение от натискане на педала до ускорение, а и има някаква логика, която ти "чете" как натискаш педала и в зависимост от това решава сама как точно да ускори. Сега, при топ марките като Мерцедес и БМВ може да има някакви супер автоматици, но за обикновените коли малко дразни. Иначе е удобно за градско "тръгни - спри", но струват 2-4 хиляди отгоре, потенциално скъпа поправка, има по-висок разход на гориво и по-слаба динамика (обикновено, някои производители го дават обратно, не знам дали е заради модерни автоматици). Ръчката няма никой от тези недостатъци, стига да не те мързи и да не ти е досадно сама да сменяш скорости.
Не е само до BMW/Mercedes, а зависи от типа на автоматичната кутия. Има хубави има и измислени - казват им роботизирани кутии, т.е. реално са ръчни скорости, но ги сменя механика, което е доста различно като усещане с нормален автоматик. Зависи и от мощността на колата и дали е дизел или бензин. Основният минус на автоматика е евентуален ремонт при повреда. Най-вече ако колата е по-нова или рядък модел и не може да се намери кутия на старо. Иначе за масовите не е голяма драма дори при повреда (ако 1500лв примерно не са голяма драма де). Другият минус е, че вдига разхода на гориво спрямо същата кола с ръчни скорости.
Виж целия пост
# 8
С автоматика ми е трудно изпреварването. А ние пътуваме много и извънградско и магистрала. С ръчна знам точно колко газ и на коя скорост. С автоматика не смея да рискувам много.
Виж целия пост
# 9
И с ръчни скорости карах, и автоматик карам. Ми супер си ми е в града с автоматика, и не само. Моята е СВТ кутия, много си я харесвам. В началото беше супер мудна, мислех че съм се прецакала, но се оказа че нещо си се обучава и след ден-2 вече биваше.
Имаше един период, в който ММ караше кола с ръчни скорости, а аз автоматик. Доста бедствах с превключването като сядах на неговата кола, но вече си решихме проблема - сменихме я с автоматик 😂
Като по-млад шофьор и аз си мислех че е затъпяващо, скучно и тн, но след 5 години ръчни скорости и към 3 автоматик, оценявам улеснението. Ще се справя ако нещо някога се наложи, но вече да си купя ръчка - не.
Поддръжката в момента не ми е по-скъпа в никакъв случай, но това не е коректно сравнение - преди карах кола от 1998 година и си имаше какво да й се прави, сегашната е 2006 и пу-пу, "сядаш и караш".
Виж целия пост
# 10
Ръчка.
Виж целия пост
# 11
Зуки, кое точно на карането на автоматик води до затъпяване? Айде да не отваряме тая тема, че тука тъпанарщините не знам точно кой ги прави.....

Карам автоматик от 3 години. Доворна съм. Нямам проблем при изпреварването, но тя набира лесно.
Според мен плюсовете са: не загасва, не сменяш скорости, няма страшно да върнеш назад по наклон, тръгваш бързо на светофар, паркираш лесно.
Минуси: Гори повече. За ремонт не мога да сравня.
Виж целия пост
# 12
Липсата на контрол над колата и адекватната собствена преценка. С автоматика колата решава, преценява, води.
Виж целия пост
# 13
Карала съм само с ръчни скорости. Като цяло, карам чужда кола само в изключителна нужда и за да карам автоматик трябва на тест драйв да ходя, а не ми е приоритет в момента. Колата на която карах шофьорския курс беше стара Лада, която инструктора пенсионира след нас. Единия от изпитващите в ДАИ се пошегува че колегата ни е съжалил и заради каручката са ни дали изпита.
Да попитам аз, каращите автоматик, на планински пътища, имам предвид с много завои как се държи автоматика и изобщо кое е за предпочитане?
Виж целия пост
# 14
Липсата на контрол над колата и адекватната собствена преценка. С автоматика колата решава, преценява, води.

М, да, докато "контролираш" колата и решиш да смениш скорост, тя вече го е направила по най-подходящия начин.
Като ти харесва, карай си ръчката, никой не ти налага друго, но се въздържай от квалификации.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия