Дистанционно обучение - ДО - Необходимост или не през академичната 2020/2021?

  • 1 033
  • 9
Здравейте,

Тъй като в другите подкатегории във форум "Образование" има такава тема, реших да пусна и една такава, касаеща конкретно висшето образование във висшите учебни заведения в България и по света. Според вас необходимо ли е ДО през новата академична година, как виждате нещата през вашите очи? Ще се радвам да споделите мнения и да обменим опит, вълнения, страхове, трепети и мечти!

Приятен остатък от лятото! Simple Smile
Виж целия пост
# 1
Както за средното, така и за висшето образование, съобразно наличната обстановка в страната, на мен по-подходящо ми се струва ДО. Да започне годината ДО, пък след месец-два /дай Боже/ да се мине на присъствено.

Но всичко си зависи и от специалността, и от възможността студентите да са на малки групи.
Примерно 200 човека на лекция в аулата на Софийски университет ми изглеждат притеснително.

Освен всичко при присъствено учене ще има и много пътуване с градския транспорт, което също е рисково. И изобщо ще е налице по-засилено общуване на по-големи общности от хора в сравнение към момента...

Всичко това ще допринесе до разрастване на заразата, към което уж не се стремим.
Виж целия пост
# 2
Твърдо съм за ДО по време на пандемия като тази. Убедих се, че то може да бъде много ефективно.
Виж целия пост
# 3
Зависи от специалността преди всичко. Има дисциплини, които спокойно могат да се учат дистанционно, както и такива, при които присъствените упражнения, практики и пр. са съществен дял от обучението.
Виж целия пост
# 4
Много се моля да пуснат администрацията, защото онлайн с тях не мога да се разбера. Предстои ми дипломиране, непрекъснато спорим за кредити, как системата е отпела едно, пък то трябвало да е друго.
Освен това, имам 2 стажа в училище. Уф.
Виж целия пост
# 5
Синът ми учи медицина. Смятам , че трябва да се обучава присъствено . Вие бихте ли искали да ви лекува лекар , завършил онлайн ?
Виж целия пост
# 6
За специалностите, изискващи практика, каквито са медицинските, съм на мнение, че е добре да са в присъствена форма на обучение, но разделени на повече групи.

Но за филологическите специалности например не виждам спънка и причина, поради които обучението не може да е ИЗЦЯЛО онлайн, без физическия елемент на присъствие. Нашите дисциплини могат да бъдат преподавани дистанционно, позволяват това, защото нямаме чак толкова практическа дейност, поне не в първите две години.
Виж целия пост
# 7
Скрит текст:
За специалностите, изискващи практика, каквито са медицинските, съм на мнение, че е добре да са в присъствена форма на обучение, но разделени на повече групи.

Но за филологическите специалности например не виждам спънка и причина, поради които обучението не може да е ИЗЦЯЛО онлайн, без физическия елемент на присъствие. Нашите дисциплини могат да бъдат преподавани дистанционно, позволяват това, защото нямаме чак толкова практическа дейност,
поне не в първите две години.
Напълно съм съгласна, като бих добавила и третата година. Вече хоспитирането и стажът... са друго нещо.
Виж целия пост
# 8
Според мен всички дисциплини, които нямат вариант задочно обучение трябва да бъдат присъствени. В крайна сметка ако нещо можеше да се научи и дистанционно, не е ли логично да има и задочна форма? За филологиите съм съгласна, но стоматология дистанционно? Не си представям как зъболекарят, който ще ме лекува, се е обучавал да лекува зъби с онлайн игричка.
Виж целия пост
# 9
И въпреки това филологически специалности задочно обучение ще имат присъствени занятия от 08.09. А редица поправителни изпити за редовното също са обявени, че ще се проведат присъствено. Което пък от своя страна поставя в неравностойно положение студенти, които ще се явят на т.нар. септемврийска (основно августовска) сесия и явилите се на юнската сесия...
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия