Четвъртокласници 2020/2021

  • 39 735
  • 746
# 735
Това са профилирани училища, а не квалифицирани. Joy Такива са и повечето СУ-та. Училищата/паралелките са или профилирани, или професионални. Няма други.
Виж целия пост
# 736
sanaka, не съм се изразила правилно, извинявам се, за което, сега надявам се да ти е по-спокойно и не толкова смешно :/
Виж целия пост
# 737
Аз мисля, че е рано за подготовка за НВО, затова ще заложа на занимания по интереси и спорт. При нас също ходенето на спорт покрай пандемията се прекъсна и се чудя какво да измислим от есента. Пак се говори за затваряния, но пък не трябва да се обездвижват.
Виж целия пост
# 738
На мен винаги ми е спокойно и често ми е смешно. Simple Smile В което не влагам нещо лошо. Казвам, че училищата/паралелките са или профилирани /чужди езици, математика, природни науки и т.н/, като програмите за профилирана подготовка са едни и същи и в ЕГ, СМГ, НПМГ, и в всяко СУ, или професионални /изучава се конкратна професия/- бившите техникуми и отделни паралелки в СУ.
Виж целия пост
# 739
Жоржи, тогава според интересите на детето. Аз работя в професионална гимназия и ние например от свидетелството вземаме други предмети, а не БЕЛ и математика. Иначе математиката при моето е кошмар просто - колкото брат й, на 7г и преди да тръгне първи клас събира и изважда на ум с преминаване и заемане, опитва умножение и деление , пресмята ресто и колко време остава до определен час, чете  четирицифрени числа от шестгодишен, толкова за нея всичко това е мъка дори и с молив в ръка. Вече сме на етап да спра да я мъча и да започне да използва калкулатор за пресмятанията. На НВО ще ползва СОП с ресурсен и колкото изкара, толкова (20-30 точки да са все е добре). Не виждам смисъл да я мъча с уроци по математика при това положение, то и не е лесно да се намери подходящ учител за нея.
Виж целия пост
# 740
Не виждам смисъл да я мъча с уроци по математика при това положение, то и не е лесно да се намери подходящ учител за нея.
Руми, знам, че при вас е по - специфично, но уроците, които посещават децата на приятелите ми са, за да си напишат домашните. Не за надграждане. Тези с надграждане са друга история.
В общия случай, когато децата разберат алгоритъма/логиката на преподадения урок в училище, се справят със задължителния материал. Когато се появи комбинацията - слаб преподавател + слаб ученик+ недостатъчен хорариум, упражненията при учител(индивидуално!) са необходимост.
Виж целия пост
# 741
Ру, нашата щерка няма капацитет за квалифицирани у-ща, аз като змейковица го виждам  горе-долу.
Какво означава "квалифицирани" училища?
СМГ, НПМГ, АЕГ, ИГ, НЕГ Simple Smile

Дете, което не е с изявени способности по математика, ще закъса задължително, ако не ходи на уроци.

чак задължително да закъса, ако не ходи на уроци....
Голямата ми дъщеря, най-нормално дете, без особени заложби по математика, просто стриктна по отношение на домашни, тръгна на школа в 7 клас. Изкара страхотен бал, влезе на първо класиране по първо желание.
Малката не е особено старателна и доста кара през просото, затова мисля за нея школата да е от 6 клас. В 5 клас ще наблюдавам и ще реагирам според ситуацията, но не с школа, а с уроци, ако се наложи, живот и здраве.
Виж целия пост
# 742
Моето е дребосък, момче 130 см, 30 кг. Покрай математиката в 4 клас и той прекъсна спорта. Сега ако има време и не ги затворят отново ще ходи на футбол. Не го приеха в МГ, но в неговото училище също държаха състезания за профилирани паралелки, и там го приеха математика. За жалост само него и едно момиче от стария клас приеха. Та ще е в изцяло нов клас. Приятелят му е с английски.
Що се отнася за уроци още от сега няма да започва. Брат му преди 2 години с квартално училище и уроци само в 7 клас се справи перфектно. Но мисля да си продължи състезателната математика, ако все още има желание.
Санака, ние дето те познаваме веднага те разбрахме😉 Все пак който е минал през НВО веднъж, а някои и повече, смятам че сме по дзен!
Виж целия пост
# 743
Голямата ми дъщеря, без математически заложби и частни уроци изкара 48 от 50 точки на НВО-то. И? Това означава ли, че не виждам какво става около нас?  Толкова ли е грешно, че споделям впечатления? Сега разбирам защо не се афишира, че детето ти посещава допълнителни занимания. Всички са от гений нагоре.
Виж целия пост
# 744
Lina_n_n
не разбрах, на моето мнение ли скачаш така? Къде казах, че детето ми е гений? Прочети малко по-внимателно.
Казах, че не съм я почнала отрано с школи и въпреки че не е гений се справи отлично. И споделям лични впечатления от НВО в 7 клас, а не на приятели.
Още нещо. Изобщо не може да се генерализира "какво става около нас". Толкова голямо значение има учителят на детето от 5 до 7 клас какъв е, че няма накъде. Ако учителят е добър, с много малко допълнителни усилия е възможно да се изкара чудесен резултат от НВО. Ако е зле, може и да се наложат уроци още от 5 клас. Затова важното е да се следят нещата и да се реагира навреме.
И айде по-спокойно малко, че до 7ми клас има бая време.
Виж целия пост
# 745
Lina_n_n, писах на л.с

При дете, което няма обучителни затруднения мисля, че за домашните и аз мога да дообясня, не са нужни чак уроци. За надграждане вече (олимпиади, състезания) си трябва допълнително работа с учител или в школа.
Ама аз по физика и химия съм мега зле, едва връзвах тройките така, че някой, ден там може да се наложат уроци. Дано тя се справя, щото иначе са още пари към тези, които и сега давам. По другото поне до 8 клас мисля, че и аз мога, но нашата цел е да покрива ДОИ, от там каквото дойде е добре. По български е на ниво Много добър, пише много грамотно. Поне до сега беше така, ще видим в прогимназията как ще е.
Лично аз предпочитам да влагам пари в развиващи дейности като рисуване, танци, инструмент или спорт вместо в задължителните БЕЛ и математика.
Ако детето има трудности или талант и се нуждае от специализирани уроци/ подготовка, тогава да. Но пък ние не сме в София и няма такава жестока борба за училище след седми клас, което си е огромен плюс.
Виж целия пост
# 746
Добре дошли в Новата тема
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия