Плюсове и минуси на кварталите в София - 9 тема

  • 30 990
  • 749
# 735
Имало е години с много мъгливи дни и такива през които се броят на пръсти. Ако само мъглите са проблем, ехе...
Виж целия пост
# 736
Мокка, Само че в Дунавско е равно и има ветрове по течението на реката, а в София не е така. Отделно инверсията в котловината. Трафикът си го има и сега, а автопаркът е зле. Печките са ясни. Изобщо, перфектната буря.

Така е Попеа, но назад се коментираха мъглите, а както казах тук са само част от проблема. А и ветровете там не правят нещо особено за разсейването им, имали сме случаи седмици наред не можеш да видиш по-далеко от носа си.

Трафикът изобщо не е същия като миналата година по същото време. Децата не са на училище и градина, което е основен фактор сутрин и се вижда прекрасно.
Виж целия пост
# 737
И такива мъгли сме имали в София. Летището е построено на такова място. Два пъти ми се е случвало да кацам в Пловдив. Имала съм случаи да се върнем обратно във Виена по същата причина. Преди да излетим звъня в София на приятелка и тя  ми казва, че  няма мъгла, да ама на летището има.
Виж целия пост
# 738
NikoT, ти не живееше накъде ли около НДК?
Още не мога да повярвам как заради една страхотна къща заживяхме след околовръсното 😀.
Виж целия пост
# 739
Мокка,  не е съвсем като м.г, но си го има, и аз се чудя къде ходят.
Алекс, летището я избирано да е на най-мъгливото място, било е военно, на германците. Може другаде да няма, там ще има мъгла. Но вече има оборудване и кацат и в мъгла. Само при силна буря ги отклоняват.
Виж целия пост
# 740
Ама нашите военни летища до София не бяха във Враждебна Laughing На не толкова мъгливи места бяха.
И системата за кацане в мъгла, колкото и да я рекламираха, не действа или поне не във всички случаи. Доколкото разбрах, зависи от пилота на кацащия самолет. Някои пилоти и авиокомпании кацат, други - не. Няма да цитирам авиокомпаниите, че може да ме обвинят в политически пристрастия.
Виж целия пост
# 741
Ама нашите военни летища до София, не бяха във Враждебна Laughing На не толкова мъгливи места бяха.
Да, щото след 9ти са решили да ползват враждебна за гражданско, а военни са направили другаде. Доброславци, Божурище (то е от преди 9-ти всъщност).
Не знам кой те информира, но аз пътувам често и с различни авиолинии, откакто разшириха летището, всички кацат и в мъгла, защото освен удължаването на пистите подмениха и оборудването на кулата. Отклонявали са ни при силен вятър или силна снежна буря.
Виж целия пост
# 742
Попея, сигурна съм, че имаш задълбочени познания и в областта на авиацията - и гражданска, и военна. Очаквам предложение къде да преместят гражданското летище, че да има по-малко мъгли около него.
Моите познания за самолетите са само повърхностни любителски. Но пък имам слонска памет - като прочета нещо, го помня.
Няма как след 9-ти да са разбирали от авиация и да са взели правилно решение.
Виж целия пост
# 743
Мандаринка, какъв ти е проблемът? Това е публична тайна, че Враждебна е било немско военно летище. И е специално избирано да е мъгливо. На мен ми го е разказвал наш близък бивш пилот, възрастен човек.
А имам съвсем личен опит с кацането в мъгла, защото преди да ремонтират летището, зимата ми се е случвало да кацнем в Солун и да ни извозват с автобуси от там заради мъгла, Пловдив е близо и там също имаше мъгла  Simple Smile, а след това нито веднъж мъглата не е била проблем. Не мога да гарантирам за всички полети на всички компании, но съм летяла с най-различни и не е имало проблем с кацането в мъгла. Но след ремонта. То ти виждаш, че си в мъгла, като кацаш Simple Smile.
Между другото, и на Франкфурт, и на Мюнхен, и на Скипхол,  и на Завентем, всички кацат в мъгла - това са огромни хъбове с много прекачващи полети, вкл. презокеански, там опашките за излитане са като в супермаркет - 10-20 самолета наредени един след друг и полека рулират до пистата. И там има порядъчно количество мъгла, особено на Скипхол и Завентем. Въпрос на оборудване на летището.
Виж целия пост
# 744
NikoT, ти не живееше накъде ли около НДК?
Още не мога да повярвам как заради една страхотна къща заживяхме след околовръсното 😀.
Ем честит нов дом тогава Simple Smile и аз не мога да повярвам, като знам как хвалеше предишния локейшън..
Виж целия пост
# 745
Попея, сигурна съм, че имаш задълбочени познания и в областта на авиацията - и гражданска, и военна. Очаквам предложение къде да преместят гражданското летище, че да има по-малко мъгли около него.
Моите познания за самолетите са само повърхностни любителски. Но пък имам слонска памет - като прочета нещо, го помня.
Няма как след 9-ти да са разбирали от авиация и да са взели правилно решение.

Да, и аз съм го чела това, че летището е било военно и е строено от германците. Предполагам, че просто го е имало налично и са започнали да го използват за гражданска авиация.

Да, от няколко години самолетите кацат и в мъгла, но пък то и от няколко години не е имало толкова гъсти мъгли.
Виж целия пост
# 746
Скрит текст:
Попея, сигурна съм, че имаш задълбочени познания и в областта на авиацията - и гражданска, и военна. Очаквам предложение къде да преместят гражданското летище, че да има по-малко мъгли около него.
Моите познания за самолетите са само повърхностни любителски. Но пък имам слонска памет - като прочета нещо, го помня.
Няма как след 9-ти да са разбирали от авиация и да са взели правилно решение.
Да, и аз съм го чела това, че летището е било военно и е строено от германците. Предполагам, че просто го е имало налично и са започнали д аго използват за гражданска авиация.

Да, от няколко години самолетите кацат и в мъгла, но пък то и от няколко години не е имало толкова гъсти мъгли.
Точно - просто са имали наличната инфраструктура и не са имали пари/време да строят нова. И така си е останало. А Мандаринка го прие лично Simple Smile
Не е до мъглите, преоборудваха кулата, когато правиха втория терминал (или малко след това) - тогава и пистите ги удължиха, и кулата преоборудваха с по-ново оборудване, освен че направиха термнал 2. Мисля, че сега  и презокеански можем да приемаме вече, да не прекачват в Западна Европа, но нямаме такива рейсове, защото нямаме свестен национален превозвач. Или нямаме достатъчно поток. Или и двете Simple Smile
За мъглата -  също и самолетите трябва да имат някакво оборудване за целта. Може би по-стари машини (Ту-154, например) да го нямат и да не смеят да кацат, това е възможно. И тогава пилотът да иска отклоняване. Тя Мандаринка има опит с руски машини и авиокомпании, може би за тях да се отнася, не знам. Аз с тях опит нямам.
Виж целия пост
# 747
Попея, кацане "на сляпо" само по уреди и указания от кулата се решава от пилота на самолета. Както казах, едни авиокомпании (и пилотите им) го правят, други не. Доколкото аз съм чувала (не мога да го твърдя със сигурност), Луфтханза примерно не го правят. Предполагам, че не искат да рискуват. Имат това право да си решат. Става дума за пълна гъста непрогледна мъгла. И или забавят/отменят полета, или кацат в Пловдив, ако е възможно, или в Белград, също ако е възможно, и извозват пътниците с автобус допълнително.
Иначе преоборудваха летище София с тази система за напълно сляпо кацане сравнително скоро. Но тя не е панацея.
Пистата я удължиха още отдавна, в посока изток, минава над р. Искър.

Не знам защо реши, че имам опит с руски самолети и по-конкретно с ТУ-154? Ама както и да е. ТУ-154 е изведен от експлоатация дори и в Русия от началото на тази година.
Виж целия пост
# 748
Нова тема.
Виж целия пост
# 749
Попея, кацане "на сляпо" само по уреди и указания от кулата се решава от пилота на самолета. Както казах, едни авиокомпании (и пилотите им) го правят, други не. Доколкото аз съм чувала (не мога да го твърдя със сигурност), Луфтханза примерно не го правят. Предполагам, че не искат да рискуват. Имат това право да си решат. Става дума за пълна гъста непрогледна мъгла. И или забавят/отменят полета, или кацат в Пловдив, ако е възможно, или в Белград, също ако е възможно, и извозват пътниците с автобус допълнително.
Иначе преоборудваха летище София с тази система за напълно сляпо кацане сравнително скоро. Но тя не е панацея.
Пистата я удължиха още отдавна, в посока изток, минава над р. Искър.

Не знам защо реши, че имам опит с руски самолети и по-конкретно с ТУ-154? Ама както и да е. ТУ-154 е изведен от експлоатация дори и в Русия от началото на тази година.
Е, хайде сега, летяла съм десетки пъти с Луфтханза и сме кацали в София в мъгла. Не знам кой ти ги говори тези неща, но аз лично имам съвсем друг опит. От края на 2013 е системата:
https://www.sofia-airport.bg/%D0%BB%D0%B5%D1%82%D0%B8%D1%89%D0%B … D0%BE%D0%BA%D0%B8
Цитат: "Държа да подчертая, че за бъде използвана новата системи, има още 2 задължителни условия – самолетът да бъде оборудван с необходимите навигационни системи за кацане в условията на CAT III B, както и екипажът да има нужната квалификация за кацане при тези условия."
Добре, отдавна е удължена пистата, оборудването е по-скорошно. Доволна? Но го има от 7 години и позволява да кацат в мъгла, в която без него не могат да кацат.
Беше споменавала, че често ходиш в Петербург, затова реших, че имаш опит с руските машини и авиолинии. А до тази година значи е летял, нали така? И няма такова оборудване, и е нормално пилотът да иска да каца другаде. Нещо се засегна май на тема руски самолети, спокойно, не намеквам нищо за тях Laughing
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия