Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Плюсове и минуси на кварталите в София - 9 тема

  • 20 852
  • 573
Заповядайте в новата тема.
Линк към старата тема, ако някой е забравил нещо там.
Виж целия пост
# 1
За съжаление затвориха старата тема и не мога да цитирам отделни мнения, но надявам се всеки ще си разпознае кое за кого се отнася Simple Smile

По въпроса с "развеждането" на децата - а защо трябва задължително да се водят за ръчичка до училище? Оставяме настрана моментната ситуация с Ковид, защото тя е "извънредна". Аз от първи клас ходя сам на училище, с автобуса, никой не ме е водил. Имам спомени колко трудно ми беше да се качвам в автобуса, защото тогава бяха още старите червени Икаруси, дето имаха по 3 стъпала, всяко по 50см високо. Едвам се набирах на дръжката да се кача.

Съгласен съм, че на човек житейската ситуация и претенции за стандарт се менят. И аз до около 30г. ползвах само ГТ и нямах кола, въпреки че имам книжка от 18г. Откакто имам обаче, я ползвам с кеф и желание, и не бих я заменил за градски транспорт, дори да е удобен и да се стига по-бързо. Защо? Защото за мене колата не е толкова средство да стигнеш от точка А до точка Б, а е по-скоро продължение на дивана - да не кажа, че е по-удобна от него. Седя си на климатик (на вътрешна циркулация, за да не влизат газове отвънка), сърбам си кафето, припичам се на слънце и слушам музичка, или пък говоря по телефона и по-този начин спестявам време, в което така или иначе не мога да правя друго. Не бързам, не карам като изоглавен, не правя джигитски изпълнения, просто се изолирам от хаоса около мен, карам си кротко и се наслаждавам на времето, което имам сам със себе си.

Поради тази причина важен критерий за квартал (за да се върнем на темата) за мене е да е удобен за кола. Което значи равни, широки улици, без стърчащи ръбести бордюри, и без да трябва да правиш маневри на всяко кръстовище, за да вземеш завоя.

Пеша също обичам да ходя, и в момента даже ходя пеш на работа, което ми отнема около 20-25 мин. И си държа колата в гаража на офиса, защото вкъщи имам "само" външно паркомясто, което като знам някои комшии колко са сръчни в паркирането, не е много безопасно за боята. Също така явно някои птичета са ме харесали, защото почти всеки път като спра там имам цвъкита по предния капак.

Като почнат дъждовете и калищата обаче, не съм сигурен че тия 20-25 мин пеша ще бъдат добра оферта, и вероятно ще ги минавам с кола, въпреки че с кола няма и 5 мин и тя за това време дори не може да загрее.
Виж целия пост
# 2
Пожелавам си да чета тук мнения, свързани с темата и по-малко такива за това кой си води детето за ръка, кой го блъснал колоездач и кой ползва градски транспорт...
Напомням, че има теми, свързани с клюки. Нека И тази  не е такава.
Виж целия пост
# 3
Тези, които твърдят, че в София е равно, явно са именно тези, които НЕ ходят пеш или карат колело...
Веднага започвам да ви изреждам изкачванията, които ми идват на прима виста:
1. Раковски и Дондуков + Раковски и цар Освободител
2. Борисовата градина (съответно Драган Цанков и Цариградско шосе от двете й страни)
3. ул. Стоян Михайловски и Пейо Яворов
4. Кръговото на 4-ти км нагоре към Младост
5. ж.к. Младост си е на доста по-висока надморска височина (около 630 метра в сравнение с центъра, който е около 540 м)
6. Всичките южни квартали са на доста по-висока надморска височина от центъра
7. бул. Братя Бъкстон участъка между Каблешков и Околовръстен път
8. Наклонът на бул. Свети Наум и бул. Христо Смирненски
9. Наклонът на бул. Черни връх между Арсеналски и Джеймс Баучер
10. Кварталите Редура и Гео Милев са на по-висока надморска височина от центъра.
11. Наклонът на ул. Славия
12. Наклонът на Ал. Пушкин от околовръстното нагоре
13. Пътят от ж.к. Дружба към ж.к. Младост
14. Почти цялото Симеоновско шосе от Г.М.Димитров към околовръстното
15. бул. Черни връх от мол Парадайс към околовръстното
16. самия Южен парк също е доста стръмен посока запад-изток (ул. Козяк е доста по-високо от бул. Петко Тодоров)
17. целия бул. България също има наклон като след Тодор Каблешков нагоре става доста стръмно.

За тези, които карат колела, има едно понятие "Cumulative elevation gain". На който му е интересно нека погледне. В крайна сметка се събират и сумират всички изкачвания. Тоест в зависимост от маршрута в София CEG може да е повече от 200 метра!
Виж целия пост
# 4
Ако градския транспорт имаше повече логика в София доста повече хора биха го ползвали, но виждаме къде и как се изгражда метро, не където е нужно със сигурност. Личното ми мнение е, че метро (дори и надземно) би било полезно по целия бул. България, а не няколко интензивно заселени квартала да се тъпчат в трамвай 7 и автобус 204. Също и по Цариградско е нужно , но не минава оттам. Студенстки град също.
Виж целия пост
# 5
Много ясно, че има изкачвания. Най-вече, в посока планината.
И студентски е по-вдигнат от Дианабад, той от центъра. А Малионова Долина е по-вдигната от студентски. Над нея пък е Симеоново и Драгалевци.
София си е планински район, и пОле, не-пОле, има бая баири.

Естествено, че едно е да ходиш на 25 градуса слънчево, друго е 1/2 от годината като ти е пек или студ. А още по-лошо, сняг до колене или дъжд. Но тези спорове "за" и "против" колата са до толкова фундаментални, че знам, че спорът е безмислен.
А и напълно възможно е хората да са "биаснати" и да си имат скрити аргументи. Например, не умеят да шофират, не им се дават пари за кола, и тн.
То от тая гледна точка винаги ще го докараш, че е лошо да си с кола. Аз пък си ползвам колата като подвижен гардероб. Дъжа си спортен екип, маратонки, баскетболна топка. Като пазарувам не е задължително да излизам специално с тази цел и да мъкна торбите в къщи. Като ми е по път и на кеф, отбивам се на игрището. Ако имам пролука от 30 мин се мушвам в първото Фантастико по пътя. Имат си удобни паркинзи. Товаря торбите в багажника, и продължавам по другите задачи. Едва по-късно в къщи разтоварвам. Кофти е да си отделяш отделно време, специално до магазина, и после с торбите директно обратно в къщи.
Сега, има някои хора, не ядат, пият вода от чешмата и тн. Но, както се каза, различни сме.

Ако градския транспорт имаше повече логика в София доста повече хора биха го ползвали, но виждаме къде и как се изгражда метро, не където е нужно със сигурност. Личното ми мнение е, че метро (дори и надземно) би било полезно по целия бул. България, а не няколко интензивно заселени квартала да се тъпчат в трамвай 7 и автобус 204. Също и по Цариградско е нужно , но не минава оттам. Студенстки град също.
Съгласен.
Аз бих ползвал метрото, винаги съм харесвал принципно метро. Стига да го има.
Виж целия пост
# 6
Честит празник независимо кой квартал сте избрали! Champagne

vaflichka, метрото е замислено в соц времената и си следват този план, който не е непременно лош, но някои квартали са сложени по-назад в плана.
Виж целия пост
# 7
Няколко пъти седмично изкачвам пеш баира на Кръста  и не мисля, че е трудно. Дори не се изпотявам. Идеално е за раздвижване и тонус, още повече, че ходя по зелени улички с дървета и тишина.  Не мисля, че за човек в добра физическа форма това е проблем. Виж, ако не слизаш от колата си и не си свикнал да ходиш пеш, тогава да, вероятно ще е проблем. Това по повод поста на Фък.

За колоездачите съм съгласна, че има напълно луди, които не спазват никави правила, но за мен вариантът е да бъдат следени и глобявани, както шофьорите, а не да бъдат ограничавани. И бързо ще се научат.
За метрото напълно подкрепям. Затова и колкото повече възможности за метро-линии дава едно място, толкова е по-добро, според мен.
Виж целия пост
# 8
Тези, които твърдят, че в София е равно, явно са именно тези, които НЕ ходят пеш или карат колело...
Веднага започвам да ви изреждам изкачванията, които ми идват на прима виста:
1. Раковски и Дондуков + Раковски и цар Освободител
2. Борисовата градина (съответно Драган Цанков и Цариградско шосе от двете й страни)
3. ул. Стоян Михайловски и Пейо Яворов
4. Кръговото на 4-ти км нагоре към Младост
5. ж.к. Младост си е на доста по-висока надморска височина (около 630 метра в сравнение с центъра, който е около 540 м)
6. Всичките южни квартали са на доста по-висока надморска височина от центъра
7. бул. Братя Бъкстон участъка между Каблешков и Околовръстен път
8. Наклонът на бул. Свети Наум и бул. Христо Смирненски
9. Наклонът на бул. Черни връх между Арсеналски и Джеймс Баучер
10. Кварталите Редура и Гео Милев са на по-висока надморска височина от центъра.
11. Наклонът на ул. Славия
12. Наклонът на Ал. Пушкин от околовръстното нагоре
13. Пътят от ж.к. Дружба към ж.к. Младост
14. Почти цялото Симеоновско шосе от Г.М.Димитров към околовръстното
15. бул. Черни връх от мол Парадайс към околовръстното
16. самия Южен парк също е доста стръмен посока запад-изток (ул. Козяк е доста по-високо от бул. Петко Тодоров)
17. целия бул. България също има наклон като след Тодор Каблешков нагоре става доста стръмно.

За тези, които карат колела, има едно понятие "Cumulative elevation gain". На който му е интересно нека погледне. В крайна сметка се събират и сумират всички изкачвания. Тоест в зависимост от маршрута в София CEG може да е повече от 200 метра!
Всички тези наклони са малки и/или кратки. Като човек влезе малко във форма всички те не се усещат.

Btw, има много повече пешеходци, които ходят по велоалеите, отколко колоездачи, които карат по тротоара.
Виж целия пост
# 9
Всъщност, ако ще говорим за тротоари, те трябва преди всичко да бъдат разчистени от паркираните по тях автомобили и тогава вече да стават предмет на спорове между пешеходци и колоездачи.
Ако колите се пратят там, където им е мястото - в гаражи, паркинги или обособени места в зони - току-виж се оказало, че има място и за пешеходци, и за колела, и за бебешки колички, и за инвалидни и т.н...
Виж целия пост
# 10
Всъщност, ако ще говорим за тротоари, те трябва преди всичко да бъдат разчистени от паркираните по тях автомобили и тогава вече да стават предмет на спорове между пешеходци и колоездачи.
Ако колите се пратят там, където им е мястото - в гаражи, паркинги или обособени места в зони - току-виж се оказало, че има място и за пешеходци, и за колела, и за бебешки колички, и за инвалидни и т.н...
Точно така мисля и аз. За мен най-голямата полза от зоната е точно тази, че освободиха тротоарите за пешеходците. Може да не са всички ремонтирани от 50 годишното нашествие на автомобилите по тях (някои са, някои не са), но поне са свободни. Там, където има възможност, има обособени паркоместа на тротоара (където са достатъчно широки), на Каравелов, например, е така, но и там има осатавено достатъчно място за разминаване не пешеходци или майки с колички.
Виж целия пост
# 11
Всъщност, ако ще говорим за тротоари, те трябва преди всичко да бъдат разчистени от паркираните по тях автомобили и тогава вече да стават предмет на спорове между пешеходци и колоездачи.
Ако колите се пратят там, където им е мястото - в гаражи, паркинги или обособени места в зони - току-виж се оказало, че има място и за пешеходци, и за колела, и за бебешки колички, и за инвалидни и т.н...
В този ред на мисли - защо общината отказва да строи паркинги за автомобили? Кога ще станем европейци и да имаме цели сгради тип паркинг, на няколко етажа?
R-dna, дали са малки и кратки е субективно понятие. За един мой приятел, който преди 1 седмица участва в маратон по колоездене и премина от Видим до Дуранкулак (по приблизително 150-170 км/ден) не са големи. За него и изкачване с колело до Копитото не е много. Точно за това дадох Cumulative Elevation Gain и подчертах, че понеже такива склонове има из цялата ни столица, то е с натрупване. Достатъчно е маршрута ти да минава през 2-3 такива наклона и вече да си вир вода. Да не говорим за хора, които не са активно спортуващи. Да не говорим и, че този вид транспорт изобщо не става за целогодишно ползване. Само при хубаво време, което си е доста ограничаващо...
Виж целия пост
# 12
Карам колело целогодишно, има си екипивка за всякакво време.
Натоварването при колоездене със средно 20 км/ч е колкото при ходене.
С тази скорост за 20 минути се минават 6-7км, което за мащабите на София е добре.
Виж целия пост
# 13
Честит празник на града ни! Замисляли ли сте се, че "столица" идва от "сто лица"? Вчера за пръв път ми хрумна и ми стана забавно колко се е променила представата за голям град Simple Smile

Poppea, смешно е, защото говориш с категоричност все едно само ти имаш някакъв опит с живота. В блока, в който живях 7 години, в два входа нямаше ни една пенсионерка и имаше само един пенсионер - не знам как щяха да го разделят сумати семейства с малки деца (дори да искаше човека да се занимава с тях).

Slashy, по времето на червените икаруси, животът беше различен. Не казвам по-добър или по-лош, казвам различен. Заради част от тази разлика, в наши дни хората не пускат децата да ходят сами на училище още от първи клас.

Прави са хората, които пишат, че предпочитанията за местоживеене и придвижване много зависят от това на какъв етап е човек в живота си. Ако за някой 30 минути транспорт в посока е ОК, за друг не е. Ако някой може да си позволи да отдели час и половина само за пазаруване, друг не може и гледа да напазарува помежду другото (Танграта добре го е написал). И няма един по-прав от другите, има различни хора и различен начин на живот.
Виж целия пост
# 14
не знам дали знаете, но май в новите сгради за да им позволят да почнат да ги строят, ОСВЕН БРОЙ ПАРКОМЕСТА се иска и определен брой места за паркиране на КОЛЕЛЕТА. Не знам точната бройка, но за малко блокче от 5 етажа с 1 вход - май искат около 18-20 места за колелета.

При нас, от града до съседно село направиха прекрасна велоалея, която опасва и града, и минава през парковете. В началото си мислех, че са смешници и "усвояват едни пари". Но ... сега се удивлявам и изумявам колко много колоездачи ползват велоалеите! А до това село, за което споменах - колелетата са повече от колите, по което и време на денонощието да минеш. А не говорим за малко селце, а за нещо като селото - ориндж-каунти към градчето ни.

И аз не вярвах на очите си в началото, но сега им свикнах. И отделни колоездачи, и семейства с деца - с малки колелета. Много са ми сладунски Wink
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия