Дистанционно обучение за учениците-Teмa 9

  • 29 525
  • 743
# 540
Аз чакам пролетта, та всички като Анди (не е лично, като образ на искащите шефа да реши, да затвори, да направи нещо и пр.) да ревнат за помощи. И тогава, както и сега хората ще чакат някой друг да им реши проблемите. Без да си мръднат пръста за някаква реорганизация на собствения си живот.
Както казваме (и правя) ако всеки изисква в своето микро-общество и взема мерки, нещата ще се кротнат. Кунчев ли да чакаме да научи тъпаците?
Ами точно отричащите всякакви мерки не желаят и на йота да си променят начина на живот и точно те ще
гракнат, че някой трябва да ги компенсира за всички неудобства. Със сигурност и държавата трябва да си влезе в ролята и да не харчи пари за магистрали и изстребители , или пък за подкуп на пенсионерите с 50 лв. Аз съм си променила изцяло начина на живот, имам план А, B и C за справяне с безработица, изолация и т.н. Това са неща, върху които имаме някакъв кжнтрол. Но как точно би протекло прекарване на вируса, не зависи от мен и  затова гледам да снижа максимално този риск. План Б какво ще прави детето ми, ако остане без майка, нямам.
Виж целия пост
# 541
Ами, ето, Дидева съобщи за училище в Габрово, което минава на ОЕСР по собствено желани. Отсъстват деца с грипоподобни симптоми. Училищата, в които присъственото не върви, да минават на ОЕСР. Може пък в електронна среда, да могат да се организират по-добре.
Аз друго си мислех, още в самото начало, когато обявиха, че ще има центрове, които така и не направиха, предполагам защото няма желаещи за ОЕСР...
Всички, които искате ОЕСР, не сте доволни така или иначе от своите училища, тези дистанционни центрове нямаше ли да са шанс за децата ви, да попаднат на истински учители? Тръгвам, разбира се, от презумпцията, че в ролята на такива центрове щяха да влязат неслучайни училища. Подготвени технически и обезпечени с кадърни преподаватели.
Виж целия пост
# 542
Като родител аз хич не бих се съгласила с такива центрове за ДО. Щях да държа да работят учителите от училището на детето ми, вместо незнайно какви учители. И мисля, че и на други родители същото им е минало през ума, затова са преглътнали хапа присъствено.
Тези центрове как ще ги обезпечиш и с какви кадри? Извинявай, ама ако аз като родител съм драпала детето му да влезе в читаво държавно, после хич няма да съм съгласна друг учител, с незнайно какво ниво, да работи с детето ми. И какво ще е нивото на преподаване, ако едновременно в тези онлайн часове са моето дете (нафукано приемам, че е отличник), 2-3 деца още като него, а останалите да са с ниво на знания около минимума? тогава този виртуален клас силен ли ще е или слаб? Според мен по-добре стана, че не направиха тези центрове.

Сега някой ще каже какво толкова го мисля като нямам ученици. Само че като го мисля, аз пак го мисля през опита и през дистанцията, а и все пак работя с деца, не е като да съм се откъснала от нещата. Дори бих казала, че имам предимството да съм с голяма степен на неутралност и емоционално да не съм обвързана чрез собствените си деца.
Виж целия пост
# 543
И докато някой счита училищата за универсален развъдник на вируса, се играят футболни мачове пред пълни трибуни, а от иначе изпълнителни хора се очаква да им се вменяват все по-абсурдни ограничения? 
Виж целия пост
# 544
Ох, Анди, говоря за родителите, които не са доволни от училище и учители!
Зор голям, като си драпал и си в най-високобалово училище, когато видиш, че нещата не струват! Или какво? Хубаво, лошо, щом съм във високобаловото всичко е наред?
Виж целия пост
# 545
Да, но някои сме драпали за училище, в което си струва всичко и не ни е кеф учителите да се разболяват!
Виж целия пост
# 546
Няма такива центрове. Всичко беше на ниво идея изпусната някъде на някое интервю. Няма как да се преброи дали има желаещи, след като такава опция изобщо не е присъствала.
Виж целия пост
# 547
Понеже в темата се намеси Търговище. В 1СУ последно имаше 8 положителни учители и пет карантинирани класа, т.е. пет положителни деца. И всички те са тествани след положителен в семейството. Два класа бяха под карантина още в края на септември. Та не виждам как точно децата го разнасят. В другите училища ситуацията е същата като цяло. В карантинираните класове не се появят впоследствие болни деца. Вече от доста класове, които са били под карантина, имам познати деца. И винаги заразата идва отвън.
Виж целия пост
# 548
Моите наблюдения са други. У дома, и в домовете на близките ни приятели, първо се разболяват децата носейки инфекцията от училище, а след това се разболяват и родителите. След като се разболеят родителите, тогава се тестват (някои).
Виж целия пост
# 549

Скрит текст:
София не е Търговище. Едно дете , когато тръгне на училище (гимназия), минава през смяна на градски транспорт в час пик при нулева дистанция. Това само като начало на деня.
какво следва след ГТ мога да ти го обрисувам. С влизане в училище а тълпи, отново без дистанция, вече си пипал къде ли не и какво ли не. Нямаш шанс да минеш през тоалетната, за да си миеш уж ръцете със сапун и топла вода. Пускат да се влиза в последния момент преди часовете и няма време. Стоиш с неизмити ръце, пипаш маска-сваляш/слагаш. Мажеш там някакви гелове със съмнителна успеваемост, бършеш с кърпички. Тикаш същите в чантата,,,защото няма къде другаде. Така е цял ден, сменяш стаи, на тълпи по коридорите, тичаш, то няма време за тоалетна, какво миене на ръце? Храна? Вадиш ако си носиш нещо и го "сгъваш" тичайки до кабинета по нещо си. Толкова а условията, в които децата трябва да спазват хигиена, дистанция и какво беше още.


Мда, къде въобще има топла вода в училище? Може би само в някои частни.
Виж целия пост
# 550
В нашето има топла вода и сапун. Според децата винаги е имало. Тоалетна хартия няма.
Сега има и дезинфектанти във всяка стая, също и на входа.
Независимо какво има в училище, много по-важно е, че по време на междучасията са скупчени един върху друг по опашките пред близките закусвални. Край всяко училище има по няколко такива и навсякъде картината е идентична. Друг проблем е, че голяма част от големите ученици ходят и по дискотеки, кафенета.
Виж целия пост
# 551
Всички, които искате ОЕСР, не сте доволни така или иначе от своите училища, тези дистанционни центрове нямаше ли да са шанс за децата ви, да попаднат на истински учители? Тръгвам, разбира се, от презумпцията, че в ролята на такива центрове щяха да влязат неслучайни училища. Подготвени технически и обезпечени с кадърни преподаватели.

Лично аз много се надявах  на тези центрове. Представях си как областната Математическа гимназия става гнездо и ние от малкото градче ще се включим там, но... идеята с тези гнезда нещо умря в зародиш. Не разбрах какво се случи.
Виж целия пост
# 552
sanaka, аз обичам да разчитам на причинно-следствените връзки. Като си задам въпроса "Защо учениците (не) разпространяват?", логичните отговори в подкрепа на второто са доста повече. Цяло лято тук в темата се повтаряше: "Ето, от май всички са по заведения, морета, никакви мерки не се спазват и нищо не се случва ." Това са фактите. Значи всичко е преувеличено. Но сега имаме съвсем друго развитие. По същия начин - група хора, на затворено, за дълго, всеки ден без маски и същата тая група се пръска и има много повече контакти от средностатистическия работещ (курсове, спорт, занимални, други приятели след училище). Тази комбинация води до логичния извод, че няма как там да не се разпространява Ковид и да не тръгва в други посоки. Поне няма никакви логични причини за обратното.
Това, за което говориш, не е причинно-следствена връзка обаче, а по-скоро теория на вероятностите или презумпция. Причинно-следствената връзка не се предполага, а подлежи на доказване. Тя е налице тогава, когато едно действие/събитие е абсолютно необходимо условие за настъпване на конкретния резултат/следствие, т.е. ако  изключиш едното събитие, няма да настъпи другото. В случая, причинно-следствена връзка би имало, ако е безспорно установено, че без отваряне на училищата не биха се увеличили случаите на ковид. Дали? Детските градини отвориха лятото и случаите не се повишиха. В момента карантинираните деца са преобладаващо заради контакт със заразен член на семейството, а не първоизточник на заразата. Значи няма доказана причинно-следствена връзка. По-скоро фактите говорят за липса на такава.
Не казвам, че децата не могат да се заразят и да разпространяват вируса, но според мен, много по-големи разпространители на вируса са не училищата, а офисите, моловете, дискотеките, баровете, научните конференции и семинари с по 200-300 души, протестите, ако щеш.

Моите наблюдения са други. У дома, и в домовете на близките ни приятели, първо се разболяват децата носейки инфекцията от училище, а след това се разболяват и родителите. След като се разболеят родителите, тогава се тестват (някои).
Това за ковид ли? И върху колко семейства са Ви наблюденията?
Виж целия пост
# 553
И Анди, аз имам предвид само очакванията, че друг (държава, институции и пр.) няма да реши проблема. И сега и напролет. Всеки в своето обкръжение трябва да работи - мерки обучение информация и тн
Виж целия пост
# 554
Когато не може да се разчита на съвестта на хората, трябва държавата да се намеси с лостовете, с които разполага. Щом трябва да започне кампания за ограмотяване на населението, или да осигури информация, или каквото намери за добре според законовите си правомощия. Хората тръгват натам, накъдето бъдат поведени. Ако ситуацията налага да се осигурят помощи - да се осигурят. Много от държавите го направиха и пак ще го направят. Меркел поне в прав текст каза, че икономиката им няма да издържи нов локдаун, но и твърдо застана зад това да се спазват приетите мерки. Понеже следя и руснаците - там също не примират от желание да затварят училища, но държат на другите мерки и на местно ниво има затворени училища, т-е. минали са онлайн. И се прави информационна кампания за мерките и всичко, защото е ясно, че не може да се разчита на населението да е достатъчно съвестно, образовано, активно, за да си търси информация, да я отсява, смила и да е отговорно.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия