Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Синът ми не се справя с учебния материал в първа подготвителна група

  • 3 325
  • 60
Здравейте!
Днес говорих с учителката в детската градина и тя ми каза, че детето не се справя с материала. Не успява да отговори на въпросите. Рязането и рисуването са трагедия. Научих го да брои, но не беше лесно. В началото отказваше да го прави. Успях да го заинтригувам, като извадих динозаврите и започнахме да ги броим. Събира и изважда до 7-8. Със звуците е трагедия. Не може да познае нито една дума с кой звук започва. Само ми повтаря:"Остави ме на мира.". С говора също има известни проблеми. Баща му е чужденец и смесва двата езика. Граматически конструкции от единия ги пренася в другия. С произнасянето на звуците няма сериозен проблем.
Дайте съвет към кого мога да се обърна за диагностика и помощ. Живеем в София.
П,П едно дете в градината му е казвало, че е глупав. Страхувам се да не започнат и другите.
Виж целия пост
# 1
Понеже не съм в Бг, та незнам какъв е материалът, който трябва да усвои.

Ти как преценяваш: скучно ли му е или не може?

На моето дете са му много скучни подобни занимания.
Научи се да събира и изважда с плочките от домино, на едно зарче залепих +  и -
Тегли плочка, хвърля зарчето. Първо броеше точките, после се научи наум.

Давай му да ниже оцветени макарони на връзка за обувки с определена повтаряемост:
1 синьо, 3 жълти, 2 червени и отново 1 синьо и т.н Всеки път усложнявай шарката.
Така хем ще подобри моториката, хем ще придобие разбиране за по-голямо и по-малко.

За думите играем следната игра: аз казвам едно съществително, той казва съществително, което започва с последната буква на казаната от мен дума. В началото пробвай с всякакви думи, не само съществителни.

Всяко нещо го предлагай като игра.
Погледни в Монтесори методите, има доста идеи.
Виж целия пост
# 2
Ако има как смени учителката.
В трета група (първа подготвителна) - 5-годишни, учат числата до десет, часовника азбуката. Т.е тепърва започват. Ще учат и за гласни, съгласни, но не е трагедия и да не научи всичко. Обаче учителка, която след месец казва за дете, че не се справя с материала е трагедия за мен.
В София диагностика се прави в Александровска болница, но става адски бавно. В Русе - асоциация Дислексия. Много съм доволна, каката от първи клас ходи там веднъж седмично, сега малкият (шестгодишен) също тръгна. Целта при него е да получи по-добра подготовка, отколкото само в градината ще дадат, за да не изпада в ситуацията на кака си в първи клас  да е догонващ.
Ако вторият език бърка, спрете го докато изчисти българския. Ако случайно детето е с дислексия друг език много пречи чак до четвърти клас.
Виж целия пост
# 3
Не проявява интерес към учене. Задълбочава се в нещата, които са му интересни. Със звуците е най-трагично. Не разпознава нито първия нито последния звук. Играта с макароните е интересна и ще я опитам. Преди си играеше с динозаври, но от лятото загуби интерес и не ги поглежда. Сега си играе с колички. Когато е в къщи все ми взима телефона. Там играе или игри за рефлекси за едно бягащо коте, което трябва да заобикаля препятствия или логически за човече, което трябва да излезе от стая с препятствия.
Мама Ру, няма как да спрем втория език. Таткото е чужденец и не говори български.
Ще поразпитам при кого да го заведа в Александровска.
Виж целия пост
# 4
Детска психиатрия Свети Никола. Първо е среща с детски психиатър, след това по негова преценка детето се включва в листа на чакащите за обследване. Като цяло отнема над 6 месеца да се дочака ред, а вече чета, че и час за първичен преглед се дава след месеци.
Виж целия пост
# 5
Наблюдавала съм как децата се развиват със свое темпо и в някои неща са много добри, а с други не се занимават и не се справят. Това беше, когато моите деца бяха малки. След това, много ясно, се наваксва.
Във  вашия случай детенцето има допълнително натоварване заради втория език.
Дали няма някакъв начин това дете да тръгне на училище една година по-късно? Така ще има повече време, през което просто ще надрастне поне част от нещата, с които в момента не се справя.
Виж целия пост
# 6
Четох една друга тема и си вкарах в главата филма, дали детето не е с дефицит на Б12. Трябва да го изследвам за глутенова непоносимост. Коремчето му все е подуто. Ако е това, значи много съм закъсняла и последиците ще са трайни.
Виж целия пост
# 7
Здравейте, посъветвали са ви за психиатър, но първо се консултирайте с логопед или психолог. Към градината няма ли такъв? Възможно е да е налице някакъв проблем, но първо трябва е хубаво в контролирана среда да се проведе скрининг. Със сигурност двуезичната среда оказва влияние до някаква степен .
Виж целия пост
# 8
В понеделник логопеда в градината ще го обследва. Миналата година не можеше да брои, но аз го подхванах и се научи.
Виж целия пост
# 9
Не мисля, че вторият език оказва влияние върху цялостното развитие на детето. И съм на мнение, че не трябва да "се спира".
Моите деца са двуезични. Заради втория език имаха/имат проблеми само с късно и правилно проговаряне (граматика, произношение, точни думи, ударение, речников запас и т. н.). Не са имали проблеми с броене, смятане, рязане, рисуване и др.
И двамата (малката е в 3-та група, първа предучилищна) могат да броят сричките и да определят кой звук къде се намира в думата. Единственият проблем е, че малката, която вече е на 5 и половина, все още не се изразява правилно и говори като индианец - пренася граматически структури от единия език на другия, смесва думи от двата езика в едно изречение, но напоследък се усеща и като не се сеща за някоя дума, пита как се казва на български. Мен това не ме притеснява, защото знам, че всичко това се изчиства с времето.


Пак искам да отбележа, че тези смущения засягат само езиковото развитие.

Аз бих посъветвала като за начало да се консултирате с логопед. Смятам, че той би могъл да ви насочи.
Виж целия пост
# 10
Брин, не във всеки случай двуезичието пречи. Да, двуезичните деца рано или късно разделят двата езика и оправят граматиката. И все пак, ако става въпрос за някакъв вид затруднение от типа на дислексията, на такава мисъл навежда описаното, то втори език не се препоръчва до четвърти клас, когато вече процесът по ограмотяване е завършил и детето се смята за готово да възприеме втория език, без той да влияе на първия.
Виж целия пост
# 11
Четох една друга тема и си вкарах в главата филма, дали детето не е с дефицит на Б12. Трябва да го изследвам за глутенова непоносимост. Коремчето му все е подуто. Ако е това, значи много съм закъсняла и последиците ще са трайни.
Аз разбрах на 40+, че имам глутенова непоносимост.
Смятам, че когнитивно съм нормално развита 🤪
Говоря и няколко езика.

Смени подхода към преподаване на материала. Щом детето е свикнало да играе логически игри на телефона, трудно ще му задържиш вниманието с повтаряне до откат на едно и също нещо.
Свържи звук с нещо друго, да кажем с пляскане или движение. За всяка гласна измисли движение с ръцете ( казваш дълго О и разперваше ръце отстрани на тялото и ги движеш от главата към краката, получава се О). Така танцувайте думи.

Аз много се дразня, когато трябва да върша чужда работа, защото е работа на педагога да намери подход и да научи всички деца. Това е на теория. На практика искат папагалчета, които възможно най-бързо да започнат да повтарят казаното им.

Дислексия доколкото знам се диагностицира по-късно, според мен е несериозно да се хвърлят диагнози в пространството.
Знам, че го правиш с добри намерения, но въпреки всичко не е етично.
Виж целия пост
# 12
Всъщност вече има ранни тестове и превенция на тези обучителни затруднения. И повярвай ми, действително има ранни симптоми, които ако се пренебрегват и не започне целенасочена работа по подходящ за целта (детето) метод ограмотяването се превръща в ад в първи-втори клас, детето се срива емоционално, може да го избие на лошо поведение като единствен начин да бъде забелязано или като реакция на това, че му е трудно/ не разбира/ не се справя ... Във филма съм от много години и макар, че класната още в началото ни насочи към точните специалисти и започнахме работа, пак се сблъскахме с всичко гореописано. Една консултация с правилните специалисти и обезателно екипно (детски психиатър, психолог и логопед), направена качествено ще отхвърли съмненията на майката или ще ги потвърди, но поне ще има представа какво се случва и как да помогне
Виж целия пост
# 13
За утре записах час за детски психолог, а за понеделник гастроентеролог. Стискайте палци.
Виж целия пост
# 14
Значи момичета, зорлем ще си подлудим децата. Не знам как дете на 5 г. трябва да събира и изважда, даже не ме и интересува. Не съм против на детето да му се направят изследвания на В12, нито да се заведе на обследване в Александровска, но така да се шашка майката ми е напълно извън нещата. По-спокойно, това че от МОН са задали някакви критерии и натискат учителите, не означава че всичките деца са тъпи, само защото не могат да ги покрият. Аз с моя големия се разсипах да уча /и все още, но само по математика/, така че имам лично отношение към учебния материал. Просто е много.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия