Подход при решаване на задачи по математика / втори клас

  • 5 110
  • 40
# 15
Пръстите ще вършат работа до някое време, после ще стане много трудно, ако детето не е схванало логиката на пресмятането с преминаване. Както са дали примери по-горе - хубаво е да се онагледяват. Например с 10 червени молива и 10 жълти. Как числото, което се прибавя/изважда трябва да се раздели, за да допълни/намали до десет и да се прибави/извади остатъка. Изобщо трябва да пробвате различни методи, за откриете кой начин ще е най-близо до логиката на детето. Наизустяването не върши работа, защото няма да му даде основата. Пресмятането с преминаване е първият по-сериозен препъни камък за децата и трябва да се работи с тях, първо да го проумеят, а после и да автоматизират, защото по-нататък няма да могат да работят с големите числа.
Виж целия пост
# 16
Вземете две кутии от яйца и топчета. Може да ползвате тези от Кауфланд колекциите.
Например задача 8+7
В едната кутия слага осем топчета, в другата - 7. След това прехвърля от едната в другата кутия топчета докато допълни до 10.
За мен самата този начин е сложен, но аз като дете и за четенето, и за смятането залагах на силна памет. Сега имам две деца - ученичка на 10 с дислексия и и дискалкулия + лоша памет и дете на 6 години, което свята на ум дори трицифрени числа, в това число смята и с преминаване/ заемане. Сам се учи, много бързо схваща дори без никакво писмено показване. Та си е до дете, но по мое мнение повечето деца имат нужда от визуализация и помощ първите 6 месеца в първи клас, след което постепенно преминават към смятане на ум без помощ (пръсти, сметало и подобни). Прескачането на помощните материали за мен е грешка в обучението в първи клас. Да, децата ще се научат да пресмятат, но дали ще осмислят какво се крие зад числата?
Виж целия пост
# 17
Аз да попитам за доуточнение - детето не схваща принципа на събиране или изваждане или не може веднага да каже колко е 18-5 например? Ако не схваща принципа, тогава трябва онагледяване с колички, бонбони, ябълки,... Ако не е научило смятането до 20 наизуст, тогава бих казала  задачи до откат. Аз поне така практикувам с моето, като обаче наблягам много на задачите с думи, където детето трябва да помисли дали да извади или събере числата. Към средата на втори клас давах задачи с два етапа. Синът ми е в трети клас и все още доста смята с пръсти. Дори умножава на пръсти - не ме питайте как, нямам идея, но успява да реши правилно всички задачи. Ако обаче искаш да изрецитира таблицата, там няма никой - гледам го как си гледа пръстите и си мърда устните. Или пък започва да добавя към предния резултат. Разбъркано не я знае, въпреки че вече повтаряме втора година и според мен кучето вече я научи. Но пък в една задача с думи много добре разбира кога трябва да умножава или да дели.
Виж целия пост
# 18
За таблицата съм на мнение, че трябва да се знае наизуст. Занапред е важно, като решава по-сложи задачи. Няма лошо да си прибавя към предходния резултат, но после трябва да я научи точно наизуст и да я казва и разбъркано.
Виж целия пост
# 19
За таблицата съм на мнение, че трябва да се знае наизуст. Занапред е важно, като решава по-сложи задачи. Няма лошо да си прибавя към предходния резултат, но после трябва да я научи точно наизуст и да я казва и разбъркано.

И аз мисля така. Затова и почти всяка вечер въртим едни карти, които ползваме за целта.
Виж целия пост
# 20
Мили хора, благодаря ви.
Значи, детето беше миналата година на ментална аритметика, справяше се добре, но като почна първи клас по средата на първия срок го спряхме, че множко идваше.

Точно, при събиране и изваждане не може да каже колко е 18-5, и то не само веднага, а се затруднява и със смятането. Ще опитам, както посъветвахте, да върнем "сметалото" под формата на топчета, клечки и пр .Ценни бяха и разясненията по-горе (как се смята 13-8 напр., като 13-3=10, оттам вадим 5 и получаваме 5.
Струва ми се обаче, че този метод не се разбира лесно, затова и се чудех, в крайна сметка няма ли да е по-лесно наизуст да научи тези събирания и изваждания до 20, без прехвърляне.....
Разбира се, някои ги знае  - 7+6, 9+7 и пр., вероятно наизуст са запаметени. Питахте ме мен как смятам 19-12 или от сорта - "автоматично" (не събирам, не раздробявам, не разделям на ум), нямам представа и не помня как съм ги учил, по кой метод...
Виж целия пост
# 21
Ronald, защо не се посъветваш с учителя по математика? Той/тя най-добре знае кой метод използват в училище. Нямам много спомени от математиката в училище, но според майка ми математиката, която детето учи в момента, по-скоро начинът, по който я учи, няма нищо общо с това, което е било по мое време. Вярно е, че аз съм учила в България, а синът ми учи в чужбина, но този начин на усвояване на материала определено ми е чужд и за да мога да обяснявам това, което обяснява и госпожата в училище, не само, че чета учебника, ами и помагалото за учителя съм си купила.

Успех!
Виж целия пост
# 22
Втори клас е, един учител е почти по всички предмети. Уверява, че много добре се справя. Има само шестици от началото на тая т.нар. учебна година. Ми то хубаво, ама е ясно какво предстои по-нататък...
Виж целия пост
# 23
Втори клас е, един учител е почти по всички предмети. Уверява, че много добре се справя. Има само шестици от началото на тая т.нар. учебна година. Ми то хубаво, ама е ясно какво предстои по-нататък...

Решавайте задачи, когато има възможност. Решавайте и на игра. Дъщеря ми е трети клас. Като цяло има нужда от помощ за почти всичко, нищо, че се справя отлично. Разказвателните предмети ги учим докато караме колело например. Старая се да правя ученето забавно и интересно.
Виж целия пост
# 24
Втори клас е, един учител е почти по всички предмети. Уверява, че много добре се справя. Има само шестици от началото на тая т.нар. учебна година. Ми то хубаво, ама е ясно какво предстои по-нататък...

Решавайте задачи, когато има възможност. Решавайте и на игра. Дъщеря ми е трети клас. Като цяло има нужда от помощ за почти всичко, нищо, че се справя отлично. Разказвателните предмети ги учим докато караме колело например. Старая се да правя ученето забавно и интересно.

За разказвателнте трябва и аз да измисля нещо. При нас най-досадно е писането. Големи са оговорки. 
Математиката я решава с желание. Умира си за судоко..
Виж целия пост
# 25
Всеки ден преглеждам уроците. Така мога да задавам въпроси по материала докато сме в колата, на разходка и т.н. Така не усеща как хем учи, хем се забавлява.
В първи клас така тренираше четенето - карахме я да чете всичко, което вижда докато пътуваме.
Вчера показвах урока за ъглите като рязахме хартия. Проверявахме ъглите вкъщи и т.н.
Виж целия пост
# 26
И аз практикувам учене в колата, по-скоро преговор - стихотворение, някаква граматика, спрягане на глаголи. Когато сме на разходка обаче, категорично не говорим за учене. Достатъчно го натискам през седмицата, в събота ходи на българско училище по три часа, а по-голямата част от уикенда минава в учене и домашни. В повечето случаи разходката ни е веднъж седмично по 3-4 часа в гората, тогава темата ‘Учебен материал’ не се обсъжда - гледаме разни гъби и листа, събираме пръчки, детето умре за всякакви охлюви, мравки и прочие гадости. Оставям го да се забавлява.
Виж целия пост
# 27
Важно е детето да разбере метода по който се решават задачите.Няма никакъв смисъл да учи наизуст.
За да сметне 13-5 например трябва да знае кои са десетиците,кои са единиците.
Назад в темата е обяснено .

След като детето е разбрало,от там нататък са важни упражненията.
Дъщеря ми го схвана бързо.
Внимавам да няма пропуски по математика.И се упражнява много.

За таблицата-научи я наизуст и после се упражнява.
Тя е много важна.
Сега детето е 5 клас-учат най-малко общо кратно и дроби-ами всичко е свързано с таблицата.

Четене с разбиране-според мен е важно детето да чете книги.
Така обогатява речника си .
Писане-повече диктовки.И няма да има проблем с правописа.
След това лесно ще се справя с научаване на уроците по разказвателните предмети и писането на преразкази и съчинения.

С труд всичко се постига.
Виж целия пост
# 28
Здравейте!Съвсем случайно се загледах в темата и се ужасих как родителите са се превърнали в учители и вместо да си вършат техните дела са принудени да търсят помощ по форумите. Казвам всичко това с голяма болка...Ние живеем извън България и детето ми учи в британско училище. Сега е на 7.5г. и е в трети клас по тяхната система. Вече учат умножение и деление с трицифрени числа и са доста напред, защото почват рано - на 5.5г. - и учат всичко под форма на игра, с голямо удоволствие и слава Богу няма нищо наизуст вкл. и таблицата за умножение. Аз по стар български обичай му залепих таблицата за умножение, да я учи наизуст, но той не може, не иска( и това е супер) и си смята логически в главата докато намери резултата. Но да не се отплесвам...Разрових се в някои негови писания и прилагам снимки на някои техники, които използват в училище, за да смятат и големи числа. Надявам се да е полезно. Отделно за умножението например 8×4 го смята по следния начин в главата си: 8 +8+8+8 = 16+ 16 = 10+10 = 20 +( 6 +6)= 20+ 12 = 20 + 10 +2 = 30 + 2 = 32. Докарване на нещата до 10 или групиране до 10 помага много. При събиране и изваждане на дву - и трицифрени числа подреждат стотици, десетици и единици едно под друго и смятат и с т.нар. exchange ((едно наум), като понякога съответното число и изобразено с точки, ябълки, круши, чертички, за да може децата да си го представят нагледно. [/img][/img][/img][/img][/img]
Виж целия пост
# 29


Скрит текст:




Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия