Забравен инструмент в корена

  • 2 667
  • 42
# 15
Първо, тук във форума сме нещо като братство, по-точно сестринство и е прието да си говорим на ТИ. Това за протокола.
Иначе за всяка грешка първата стъпка е да се покани сгрешилият да я оправи и ако откаже, чак тогава идват следващите мерки. лекарите не са богове, че да не грешат.  Но както казах - потърси лекарски съюз, КЗП или друго място и подай оплакване.


За това с обръщението на “ти” не знаех. Вече ще го имам предвид.
Отново благодаря за мнението.

Реших да послушам теб и дамите, изразили мнение в темата и днес се обърнах към стоматолога. Първо се обадих по телефона, разговоря бе приятелски и обясних, какво е станало и че очаквам да разрешим ситуацията, казах , че ще поискам от клиниката, в която ми правиха прегледа и снимките, да ми ги предоставят, за да му ги покажа и го попитах как той постъпва при подобни ситуации.
Той каза, че е възможно да е забравил това парче от инструмента, но не е сигурен, не се спомня. После каза, че всъщност няма необходимия микроскоп и още един инструмент, за да го извади (което ме очуди, тъй като, както вече писах, кабинетът му се води луксозен, цените са високи и т.н., според мен следва да има пълно оборудване). Казах му, че след като получа снимките ще отида при него, за да ги погледне и да обсъдим ситуацията и той каза да не ходя, да си оправя зъба на другото място и много мило ми благодари , че го уведомявам и каза да му се обадя и да го държа в течение с лечението.
Да, но за мен това не е редно - аз да пращам за чужди грешки.
Пак повлияна от вашите съвети тук, помолих майка ми (тъй като цялото семейство ходим при него), колкото и да е смешно - помолих я да отиде и да разговаря с него. Той директно я е питал, дали искаме пари, после асистентката му е казала, че - цитирам - “сигурно ли е, че той е работил върху този зъб”, а той си е замълчал. Това се е случило в момента, в който майка ми е казала, че той не е издал никакъв документи за това, че аз съм била негова пациентка и той е работил върху зъба. Дори подписах по негово желание (когато той работеше по зъба) информирано съгласие, от което само той има копие. С две думи аз дори не мога да докажа, че той е работил по зъба ми, той би могъл да каже направо , че не ме познава.

Отново ще направя аналогията, ако си купим кисело мляко, ще получим касов бон кога и от кого сме го закупили, но за медицински услуги това явно не важи
Виж целия пост
# 16
Тук вече е загазил, взел е пари без документ и може да му треснеш голяма проверка.
Виж целия пост
# 17
Тук вече е загазил, взел е пари без документ и може да му треснеш голяма проверка.

Не знам, къде да се обадя. Утре мисля първо да се обадя в КЗП и вече те да ме насочат
Виж целия пост
# 18
Успех. Ако беше свестен щеше да се захване да си оправи гафа.
Виж целия пост
# 19
Успех. Ако беше свестен щеше да се захване да си оправи гафа.

Така е. Благодаря
Виж целия пост
# 20
Сега поне нещата са ясни -  не иска да си оправи бакиите. За взимане на пари без издаване на документ - НАП. И най вече спирате цялото семейство да ползвате услугите му. Цените му не искам и да ги коментирам - поне тройно над тези, които примерно взима моята зъболекарка, а тя е добра. Пораздухай и малко нещата тук във форума в темата за черните списъи на лекари.
Виж целия пост
# 21
Ще си позволя да изкажа лично мнение по Вашия случай:
 - Инструментите с които работим не са перфектни. За момента каквито и техники да се използват при тяхното производство, поради спецификата на работата с тях ( тесни и криви канали, в които инструмента трябва да се върти многократно) съществува риск от тяхното счупване. Това не е по вина на денталния лекар.
-Забравен инструмент няма, има счупен. Никой няма нарочно да счупи и да остави парче в канала на зъба Ви, за да го забрави там.
-Тъй като размерът на един зъб е от порядъка на 20-30мм , максималният размер на инструментите е 30мм. Дори на снимката счупеният фрагмент да изглежда огромен, реалността е съвсем друга- той е от порядъка на няколко милиметра.
- Казвате, че сте подписала информирано съгласие, в което би трябвало да сте прочела възможните усложнения и нежелани реакции при провеждането на даденото лечение. Информираното съгласие, не е просто документ, на който трябва да поставите подпис, а процес на информираност, при който на вашите въпроси следва да бъдат дадени отговори от денталния лекар. Ако не сте задали тези въпроси, няма как и да получите отговори.
- Не всеки дентален лекар има нужната апаратура и опит да вади счупени инструменти. В случая колегата е преценил, че това не е по неговите възможности и Ви е препратил към специалист- това е правилното действие в случая. Не може да изисквате от него да извършва манипулации, за които няма необходимата апаратура, независимо от ценоразписа в кабинета му.
- Всички дентални лекари в хода на своята практика чупят инструменти и то не по своя вина.  И аз съм чупила, уведомявала съм пациентите и съм ги насочвала към специалист. За съжаление към този момент това са инструментите с които разполага денталната медицина и тяхната употреба е свързана с известни рискове.  Денталният лекар е длъжен единствено да Ви уведоми за тези рискове чрез т.нар. информирано съгласие, което в случая е извършено.
- Отстраняването на счупен инструмент също крие рискове като перфорация на корена, счупване на втори инструмент или невъзможност за отстраняване на фрагмента.
- Тъй като инструментите за обработка на каналите са стерилни, има случаи в които е препоръчително да се оставят в канала заедно с пълнежа. По този начин (с метални игли и цимент са били запълвани каналите преди 50г) фрагмента става част от пълнежа.
Виж целия пост
# 22
А бихте ли ми обяснила защо аз трябва да плащам от джоба си за неговата грешка?
Не смятам, че е моя вината, че е счупен инструмента и че той няма нужната апаратура. Освен това, цените, които плащам при него не предполагат обслужване с техники на работа от преди 50 години! Така също смятам, че е нередно и неморално да не се издаде документ за манипулациите, които са правени (т.е. той бяга от отговорност). С това, което написахте, още повече затвърдихте мнението ми, че най-доброто е да се обърна към институциите и точно това ще направя Simple Smile
Виж целия пост
# 23
Естествено, че вината не е Ваша, в такива случаи, моята практика е да не вземам пари за лечението, но всеки човек преценява сам за себе си. Вие сте избрала да посещавате неговата практика, и сте била уведомена за цените.  За съжаление високите цени на стоките и услугите не винаги могат да гарантират 100% качество.
Виж целия пост
# 24
Естествено, че вината не е Ваша, в такива случаи, моята практика е да не вземам пари за лечението

Общо взето това казахме и ние в началото - случва се и не е забравено, но е редно зъболекарят да си поправи грешката безплатно. До тук добре. Но той да я праща другаде и да излиза с номера, че зъбът не е бил правен там, това вече съвсем не е нормално.
Виж целия пост
# 25
Естествено, че вината не е Ваша, в такива случаи, моята практика е да не вземам пари за лечението

Общо взето това казахме и ние в началото - случва се и не е забравено, но е редно зъболекарят да си поправи грешката безплатно. До тук добре. Но той да я праща другаде и да излиза с номера, че зъбът не е бил правен там, това вече съвсем не е нормално.

Съгласна съм с Вас, че отказът да се признае извършеното лечение не е морално, но искам да подчертая, че ако този дентален лекар няма нужното оборудване и опит да отстрани инструмента, то той е взел правилното решение като е препратил пациента към друга практика. Според Вас няма ли опасност от по-сериозни усложнения, ако колегата се захване ,,да си оправя грешката'' без да има нужния опит и апаратура за това?
Виж целия пост
# 26
Естествено, че вината не е Ваша, в такива случаи, моята практика е да не вземам пари за лечението, но всеки човек преценява сам за себе си. Вие сте избрала да посещавате неговата практика, и сте била уведомена за цените.  За съжаление високите цени на стоките и услугите не винаги могат да гарантират 100% качество.

Вижте, с всяко едно ваше изказване ми създавате впечатление още повече, че наистина не трябва да подминава случая с лека ръка и да подам сигнали срещу този лекар във всички възможни институции.

Не знам, четете ли изобщо, но ще ви го напиша специално за вас Simple Smile Без значение как и защо инструментът е останал в корена, в 2021 година е редно да бъда уведомена. Така също е редно той да бъде изваден. Ако стоматологът няма нужното за това оборудване е редно за заплати услугата. Не е нормално аз да плащам за чужди грешки. В т. нар. Информирано съгласие не е пишело нищо за инструменти, които ще останат в корена, не е пишело, че стоматолога не разполага с необходимата апаратура и прочие. Достатъчно образована съм, за да знам и че Информираното съгласие като документ не ме информира предварително за допускани по време на работа грешки от стоматолог
Също така, отново ще подчертая, че междувременно от така безопопасния (по мнението, което изразихте) инструмент аз имам в момента проблеми с този зъб, изразяващи се с инфекция, която се лекува с антибиотик.
Виж целия пост
# 27
Да я изпрати при колега за негова сметка, не е сложно. Би трябвало да е подготвен с авариен план. Като отидеш на операция и ако нещо се закучи не ти казват "Ми, обличай се и си търси по-добра болница с апаратура", нали? Ако не могат да се справят поне организират да бъдеш доставена в добрата болница.
Виж целия пост
# 28
Давам обратна връзка по случая

В крайна сметка сред една седмица ежедневни разговори или по-точно разправии със стоматолога, той ми върна сумите, които ми е взел за работата по този зъб. Накара ме да подпиша , че декларирам, че нямам повече претенции.
Има две неща, които са показателни тук обаче. Самият документ не беше никак юридически издържан и реално няма стойност, подготвен по този начин. Нарочно не му казах, както и той не ме предупреди за рисковете по зъба , когато ми връчи Информироното съгласие, за което колежката му в предишните постове писа, че едва ли не един такъв документ освобождава стоматолога от всякаква отговорност за това, което прави.
Другото, което изскочи е факта, че той уж води някакви документи за пациентите си, имам картон в компютъра му, видя снимка, която ми прави той тогава. Обаче, не беше записал нищо относно това, какво точно ми е правил. Уверих се в това, защото и на него му беше неприятно, че трябваше да падне по гръб с това, че питаше , какво е правил по зъба и аз можех всичко да му кажа , той не можеше да спори, защото нищо не беше записано!

Пиша тези неща, защото тук във форума, във фейсбук групите и т.н сме много взискателни по отношение на това да се спазват правила при търговия, администрация и прочие. В случая се оказва, че никой в обществото не се досеща да търси отговорност по същия начин и от стоматолозите (а не се знае и още, колко други специалисти) за това, дали работят адекватно. Смятам, че в 21 век трябва всеки , който отиде някъде като пациент и си даде парите и - още по-важно - остави здравето си в ръцете на един специалист - то следва той да поеме отговорност и да води пълна и точна документация за всичко, което той е правил.
Не е нормално обратното, както и не е нормално стоматоложката, която писа тук в темата да дава като светъл пример практики, които самата тя написа, че са се практикували преди 50 години.
Виж целия пост
# 29
А какво стана със самия зъб?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия