2 СОУ в София

  • 1 194
  • 8
Здравейте,
Моля, за мнение от родителите с ученици в училището...
Как е дисциплината?
Преподавателите с опит ли са и имат ли подход към децата така, че те да успеят да усвоят материала на максимална степен?
Има ли математическа паралелка след 5-ти клас?
Въобще, като цяло мнение конкретно за това училище, за което благодаря на всички за отделеното време, предварително!:)
Виж целия пост
# 1
Имам лични впечатления.
1-4 клас, зависи от учителя, има много добри. Дисциплината е на ниво.
5-7ми клас не толкова,  но не е крайно зле.
Математическа паралелка няма, но от преподавателите пи математика и български съм много доволна.
Виж целия пост
# 2
Здравейте,

и аз имам въпроси за това училище:
1. базата добра ли е - стаи, оборудване?
2. Имат ли компютърни зали? От кой клас учат компютърно модилиране?
3. От кой клас се учи първи чужд език
4. и от кой клас се включва втори чужд език?
Виж целия пост
# 3
Базата е добра.
Има компютърна зала.
От първи клас се учи първи чужд език.
Дъщеря ми е в 6ти клас и все още учи само английски.
Виж целия пост
# 4
В начален курс повечето учители са много добри. Наред с материала, на който се държи, един ще научи децата на самостоятелност и навици, друг ще намира много начини да им разширява кръгозора, трети вмества интересни за децата (а понякога и за родителите) активности, с които всичко е едновременно полезно и забавно... Базата е много хубава, организацията  на всичко като цяло – също. Директорката прави впечатление на много разбран и мислещ човек. Елате да видите от прогимназията и нататък обаче какво става. Една част от учителите са чудесни, отдадени на професията и готови да предават с ентусиазъм знания и умения. Друга част обаче – яко комплексари, за които от първостепенна важност е само да демонстрират как изискванията им няма да паднат нито на милиметър независимо от всичко – нито от това, че преди тях на децата е предавал по-слаб учител и по независещи от тях причини имат пропуски, нито, че самите те са допуснали да не са на ниво в даден период и даже може да са направили груби грешки – на тях трябва да им е простено, но за учениците „няма прошка“; способите на тези са вменяване на страх, стрес, чести и гадни тестове на принципа не на знания и логично мислене, а на подвеждане и стремеж да хванат ученика в момент на слабост и да се възползват, за да му „наковат канчето“; в други случаи ако ученикът се изяви положително, това се пропуска... Имам чувството, че от едно време, когато СОУ-тата се бореха да си задържат учениците и след 7-и клас,  имаше една политика нарочно да ги прецакват преди кандидатстване в други училища, а същевременно неусетно да им вкарат мантрата „Само за тука ставаш“... та някои учители като че ли още действат на тоя принцип. Няма да преувелича, като кажа, че при тези е много по-лесно да изкараш хубава оценка на матура, отколкото при тях – казвам го от лични наблюдения въз основа на реални случаи. Да, важна е базата, важни са знанията, важно е и свикването на детето да се адаптира към порядки и изисквания, но за мен е много важен и принципът на справедливост – изискванията към децата трябва да съответстват на това, което им се дава, а тук, при доста преподаватели това сериозно куца, и то все във вреда на децата - няма значение какво е преподаването и/или условията, но изискванията са винаги "до небето" и така се демонтрира "поддържане на ниво". Ако ви е кварталното училище по разпределение – може би си струва заради плюсовете, които все пак има, а и заради това ,че е някакъв вид житейска школа да се научиш да се бориш с несправедливостите в живота. Ако обаче трябва ежедневно да прекосявате 2-3 квартала, за да сте специално в това училище, аз лично не го препоръчвам и не бих си го причинила.
Базата и оборудването са добри и редовно се обновяват. Компютърен предмет се учи от 5-ти клас, има компютърна зала. Първи чужд език се учи от 1-ви клас и е английски. Втори чужд език се учи в гимназията.
Виж целия пост
# 5
Много благодаря за отговора.
Да, кварталното училище ни е. Но аз търся информация за след 5 клас. В момента детето е в частно училище и искам да го преместя.
Виж целия пост
# 6
Ами аз за след 5-ти клас съм писала в по-голямата част от поста си Simple Smile Имам наблюдение над деца, които са се преместили от други училища, в т.ч. и частни – ами поне в началото им е трудно на повечето. Преди няколко години позната майка искаше да премести сина си от 2-ро в друго училище, защото имаше съмнения, че му е ненужно трудно... в крайна сметка го премести, защото смениха квартала, а сега разбирам, че юнакът е гимназист в СМГ и там не му е трудно. Но за мен най-големият проблем са не самите изисквания, а това, че в редица случаи те не съответстват на преподаденото. По някои предмети летвата се вдига спрямо деца, които учат съответния предмет и извън училище и това просто не е честно спрямо останалите. И не мога да разбера защо го правят тези учители – контингент за частни уроци ли си търсят, те ли вземат премии, изкуствено занижавайки успеха на някои деца (по-малко пари за стипендии – повече за премии), не знам... (ще отворя една скоба, че в прогимназията стипендии няма, но в гимназията има, а част от учителите на прогимназиален и гимназиален курс са едни и същи и поведението и отношението – еднакви в двата случая). Същевременно, от страна на децата, още от малките класове започват едни ревове, достигащи до истерични сцени заради оценки, което няколко години по-късно се изражда в опити същите да изпъкнат, правейки се на жертви – божи кравички пред учителите, а едновременно с това – самоизтъквайки се и прецаквайки другарчетата си. То такива неща има отдавна и почти навсякъде, но имам чувството, че тук са в особено големи размери. Иначе аз също събирам всякакви мнения, защото неколкократно се улавям, че ми минават мисли за преместване. А и защото ми е интересно дали нещата, които не ми харесват, са местни особености, или са повсеместен „дефект на системата“ в наши дни.
Виж целия пост
# 7
Благодаря за споделено мнение.

А освен с английски език до 7 клас, имат ли паралелки с друг език?
И какво е нивото на обучение по чужд език? Реално го учат 7 години, но само по 4 часа на седмица. Научават ли го или трябва да ходи на уроци и школи?

Аз търся впечатления и за 5 ОУ.

Аз също смятам, че след като преподавателите изискват, трябва да преподават на необходимото ниво. А не само да изтормозват деца и родители.
Децата са там за да бъдат обучавани , а не тормозени.
Виж целия пост
# 8
В прогимназията продължават класовете от начален курс в същия състав, паралелките са по 5-6 във всеки випуск и са еднакви. Не ми е известно в този период да се предлага език, различен от английски. А самия английски колко ще го научат, зависи от това при кого ще се паднат - има и добри преподаватели, и не толкова добри. Случват се и промени  в разпределението, в резултат на които всяка година да се сменя учителя в продължение на 5 учебни години. До късмет е и не може предварително да се разчита, че в училище  ще го научат на нужното ниво. Много деца посещават допълнителни школи.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия