Mетод на изпитване при дистанционно обучение.

  • 1 134
  • 6
Преминах дистанционно обучение поради здравословни причини. Може ли да ми кажете какъв ще бъде методът на изпитване? Всички учители ми казват различни неща. Трябва ли да имам камера, или не? Трябва ли да участвам активно в часовете?

Влязох в сайта на мон, но не намерих нищо.
Виж целия пост
# 1
Виж Наредба 10, чл.40 (промените от октомври 2020) и училищния план за провеждане на ОЕСР.
Най-общо, за всеки час ти изпращат материалите, а по възможност, те включват в часа само да слушаш,  без да взаимодействаш с ученици и учител. Изпращат ти се задания, които трябва да предаваш в срок. По всеки предмет ти се определя време, в което те изпитват, с включена камера и микрофон (за това е декларацията за техническа обезпеченост). Общи писмени изпитвания правиш на камера, с квестор, определен от училището (свободен учител, пед.съветник и т.н.).
Виж целия пост
# 2
Виж Наредба 10, чл.40 (промените от октомври 2020) и училищния план за провеждане на ОЕСР.
Най-общо, за всеки час ти изпращат материалите, а по възможност, те включват в часа само да слушаш,  без да взаимодействаш с ученици и учител. Изпращат ти се задания, които трябва да предаваш в срок. По всеки предмет ти се определя време, в което те изпитват, с включена камера и микрофон (за това е декларацията за техническа обезпеченост). Общи писмени изпитвания правиш на камера, с квестор, определен от училището (свободен учител, пед.съветник и т.н.).
Благодаря!
Виж целия пост
# 3
Виж Наредба 10, чл.40 (промените от октомври 2020) и училищния план за провеждане на ОЕСР.
Най-общо, за всеки час ти изпращат материалите, а по възможност, те включват в часа само да слушаш,  без да взаимодействаш с ученици и учител. Изпращат ти се задания, които трябва да предаваш в срок. По всеки предмет ти се определя време, в което те изпитват, с включена камера и микрофон (за това е декларацията за техническа обезпеченост). Общи писмени изпитвания правиш на камера, с квестор, определен от училището (свободен учител, пед.съветник и т.н.).
Това от ЛИЧЕН ОПИТ ли написахте или на база умозаключения по разписаното в Наредбата?
Виж целия пост
# 4
На база наредбата, при случаите по чл.40а, ал.4, т.1-3, т.е.ОЕСР със заявление (по медицински причини или по желание) за повече от 30 дни. Това са общите постановки, когато класът е присъствено. Когато целият клас е на ДО, тогава се прилагат общите постановки "доколкото и когато е възможно" (за ученика) и планът за обучение при ОЕСР, който всяко училище трябва да има.
Въпросът по темата касаеше ДО със заявление, не изобщо ДО. Сега, ако някое училище/учител, предложи повече - добре дошло, но това е нормативната база.
Т.е., като учител, аз съм длъжна да предложа това.
Виж целия пост
# 5
Обичам когато някой си говори нещо си на базата на закон, като не е учил за това как да го тълкува. Апропо, магистър по право съм, но това в случая е без значение.
Въпросът/ите по-скоро бяха как протича изпитване в ОЕСР и какво се изисква от ученика за участие в обучителния процес.
Хайде сега да ви разкажа на база СОБСТВЕНИЯ МИ ОПИТ с ученик седмокласник (с отличен успех ако има значение) в квартално столично училище какво се случва. Детето ми е на ОЕСР от началото на учебната година по медицински причини:
Подсигурила съм мощен лаптоп, интернет на максимална скорост, добра камера, колонки. При мен технически проблем няма.  Интернетът в училище е плачевен, още повече като се използва и в час от учениците, които си ровят по телефоните. Такова накъсване и прекъсване  просто няма. Почти нищо не се чува и вижда. Има и съвестни учители, които предават през собствения си телефон чрез вайбър учебния час, само че хората не са длъжни.  Но има и учители, които например  водят класа по методически стаи, гледат разни клипчета, ама после да се пусне елементарен линк към Уча.се ,за което детето има едногодишен абонамент или Youtube - тц. 
Тази обратна връзка с учителите е само на хартия - за повечето от тях моето дете не съществува, докато не се наложи да му пишат оценка. Пращаме домашни по вайбър, по мейл, по пощенски гълъб ако щете  ( бях се превърнала на такъв, защото доста от входните нива ги взимах и после връщах в училището), като синът ми получава от много малка част  от учителите си обратна връзка.
Изпитването - при всеки от учителите е различно, някои му пускат тест в школо, други в класрум, трети на вайбър, въобще шарения е. Всеки има изискване дали да е за определен час, ден или прочие време. Може и проект да е или презентация по тема.   Една от госпожите му го изпита и устно през вайбър, защо не? До сега не е правил контролно с квестор, то това да не е НВО, да не е олимпиада?  Бих се учудила, но не бих имала нищо против, защото макар че е в къщи има контрол и затваря всичко и си прави писмените работи сам.
В заключение, аз пък смятам, че моето дете е доста по-дискриминирано от съучениците си. По-голяма част от уроците учи сам или с моя помощ (не е особено трудно да се справя с методиките по определен предмет, при положение, че чета професионално къде по-сложни материи). Асинхронно обучение няма реално, целият му предиобед е загубен в опит да чуе и види нещо от класната стая.   

Като отговор към питащата:
Да, камера трябва да имаш, както и интернет на висока скорост.
Оценяването - съобразяваш се с изискванията на всеки един от учителите. За да ти е по-лесно, взимаш един от тефтерите с дати (най-удобни са тези за бюро) и там започваш да си пишеш за съответната дата кой какво и за кога иска от теб - така ще си винаги НЕизненадана. В помощ би било и ако може и от съученик планове, конспекти и прочие от учебните часове да ти ги праща на снимки и да си ги преписваш в тетрадките.
Успех със здравето и обучението!
Виж целия пост
# 6
Storm76, аз закон нито съм цитирала, нито съм тълкувала. Казвам единствено какво следва да се очаква като минимум от индивидуално ОЕСР по чл.40а, ал.4, на наредбата за изменение и допълнение на наредба 10, т.е., до приключване на епидемиологичната обстановка или до настъпване на някое от обстоятелствата по чл.40ж  (обратно заявление, натрупани неизвинени или неизпълнявани задания).
Това как или дали ученикът ще бъде включван в присъствен час с останалата част от класа (ако тя е в ПО), зависи от правилника за организация на ОЕСР в самото училище и е индивидуално, по места. Никое училище обаче, ако е декларирало, че осигурява ОЕСР, не следва да пренебрегне заложеното в тази наредба. Говоря именно за училище, защото директорът е този, който одобрява заявленията с медицински документи по ал.4 (тези по желание,без мед.основание, се одобряват от РУО).
Вашият личен опит е полезна информация, ако зададеният въпрос се отнася конкретно за училището на детето Ви, но не е меродавен за всички училища в страната, както не е такъв и моят личен опит.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия