Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Учителят задача дава, въпросната те затруднява - за решението питай, на подкрепа тук разчитай :)

  • 27 277
  • 839
Изписахме поредната тема  и е ред на новата. Simple Smile Нека и в нея имаме удоволствието да решаваме различни като сложност задачи за всички класове, в търсенето на рационалното да предлагаме различни подходи към тях, да се съобразяваме с ученото от децата по класове. Затова нека всеки питащ да казва за кой клас е задачата.


"Математиката е ключът на цялото човешко знание."
Ойлер

"Алгебра - това е написана геометрия, геометрията - образна алгебра."
Софи Жермен

"Въображението е необходимо както в поезията, така и в геометрията."
Пушкин

"Математиката - това е езикът, на който говорят всички точни науки."
Лобачевски
Предишна тема
Виж целия пост
# 1
Първа 😉
Благодаря за новата тема.
Виж целия пост
# 2
Благодаря, за полезната тема!
Виж целия пост
# 3
Благодаря, за полезната тема!

Здравейте, имам нужда от помощ. Моят седмокласник закъса с някои задачи от движение, работа и др. такива.Може ли да помогнете? Като ги имаме решени ще можем да решаваме и други подобни. 1,2 и 3 задача ги реши, но искам да видя дали са му верни.

Благодаря ви много

Виж целия пост
# 4
Покажете да видим неговите решения и ще ви кажем дали са верни.
Виж целия пост
# 5
Покажете да видим неговите решения и ще ви кажем дали са верни.


Виж целия пост
# 6
Първият запис е грешен.
На първо място, сметките настрана, не може да си карате така с всичко равно = ... = ... = на един ред, а помежду им да си добавяте операции.
В задачата първо увеличават цената с 5%, а после я намаляват (новата цена) с 5%.
Значи се решават две отделни операции.
20 + 5/100 * 20 = 21 лв.
21 - 5/100 * 21 = 19,95 лв.
Виж целия пост
# 7
Благодаря

Да, така е по-пригледно.
Виж целия пост
# 8
Втората е вярна.
Виж целия пост
# 9
Здравейте,може ли малко помощ за 3 задача?Благодаря!
Виж целия пост
# 10
x.5=5x

999-5x=245,6: 0,4
999-5x= 614
-5x=614-999
-5x=-385
x=77


А аз може ли да помоля за решение на тази задача:


Първата половина от пътя до училище Митко изминал със скорост 4 km/h, а втората- с 6 km/h. и пристигнал в училище за 10минути.
Намерете разстоянието от дома до училището на Митко

10 min= 10/60= 1/6 h.
Виж целия пост
# 11
Благодаря,но 5-ти клас още не са учили с минус отпред,иначе това е верния отговор...
Виж целия пост
# 12
Благодаря,но 5-ти клас още не са учили с минус отпред,иначе това е верния отговор...

Може да обърнете числата

x.5=5x

999-5x=245,6: 0,4
999--614= 5x
385=5x
x=385:5
x=77
Виж целия пост
# 13
Виж целия пост
# 14
Безрайно благодаря...
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия