Учителят задача дава, въпросната те затруднява - за решението питай, на подкрепа тук разчитай :)

  • 33 716
  • 839
# 765

Здравейте, отново имам нужда от помощ  за решаването на задачата от дробни уравнения за 8 клас.
Мисля, че трябва да използвам полагане но да не ви подведа.
Ще чакам вашите решения.
Виж целия пост
# 766
Положи първата дроб като а, а втората е 2*(1/а).


Виж целия пост
# 767
△BMP≅△CMD (BM=CM ∡BMP=∡CMD връхни, ∡PВМ=∡DСМ успоредни прави пресечени с трета)
=> BP=CD => т.В е средата на хипотенузата на правоъгълния △АPN
Тъй като BN e медианата към хипотенузата АР => АВ=ВР=BN=10 cm
Доказва се... Поправка, сменям си версията, няма да мине това доказателство с ъглите в случая. И как се доказва, че медианата е половината от хипотенузата в 7 клас? В 8 клас с описана окръжност е очевидно.
SABCD=a.ha
SABCD=АВ.DH=10.5=50 cm2
Благодаря за решението!
Хубава вечер Ви желая!
Виж целия пост
# 768
11 кл. Условна вероятност: Хвърлени са два зара, бял и черен. Каква е вероятността белият зар да показва 6, ако е известно, че сборът от точките е 9? Благодаря.
За да бъде сборът 9, има 4 възможности: бял 3 +  черен 6; бял 4 + черен 5; бял 5 + черен 4; бял 6 + черен 3. От тях само една изпълнява условието белият зар да показва 6. Значи вероятността е 1/4.
Виж целия пост
# 769


На въпросната задача получихме отговор - 18. Вярно ли е?
Виж целия пост
# 770


На въпросната задача получихме отговор - 18. Вярно ли е?
Не. При изчисление наум - А) 7 1/5
Виж целия пост
# 771
Благодаря! Намерих грешката!
Виж целия пост
# 772
Здравейте! Нямам никаква идея как да обясня тази задача на детенце в четвърти клас... Имам решение, но много далеч от 4 клас. Задачата е: С две естествени числа извърших следните четири действия: събрах ги, извадих ги, умножих ги, разделих ги.После събрах резултатите и получих 245. Кое е по - голямото число. Ясно е, че числата са 6 и 30, но как да я обясня на дребосък, не ми е изобщо ясно... Благодаря предварително, ако някой успее да се справи!
Виж целия пост
# 773
Здравейте! Нямам никаква идея как да обясня тази задача на детенце в четвърти клас... Имам решение, но много далеч от 4 клас. Задачата е: С две естествени числа извърших следните четири действия: събрах ги, извадих ги, умножих ги, разделих ги.После събрах резултатите и получих 245. Кое е по - голямото число. Ясно е, че числата са 6 и 30, но как да я обясня на дребосък, не ми е изобщо ясно... Благодаря предварително, ако някой успее да се справи!
Предлагам да се започне с разсъждение, че щом сумата на резултатите от изброените действия е естествено число, то и частното е цяло число, т.е. малкото число дели без остатък голямото.
Числата са к.а и а
к.а+а+к.а-а+к.а.а+к.а:а=245
2.к.а+к.а.а+к=245
к.(2.а+а.а+1)=245
Ако к=5 , то 2.а+а.а+1= 49
а.(2+а)=48 а=6
к.а=5.6=30

ПП: Ако к=7, то 2.а+а.а+1= 35
а.(2+а)=34=2 . 17, т.е. няма естетствено число а, което да е решение

Ако к=35, то 2.а+а.а+1= 7
а.(2+а)=6= 2 . 3, т.е. няма естетствено число а, което да е решение
Виж целия пост
# 774
Здравейте! Нямам никаква идея как да обясня тази задача на детенце в четвърти клас... Имам решение, но много далеч от 4 клас. Задачата е: С две естествени числа извърших следните четири действия: събрах ги, извадих ги, умножих ги, разделих ги.После събрах резултатите и получих 245. Кое е по - голямото число. Ясно е, че числата са 6 и 30, но как да я обясня на дребосък, не ми е изобщо ясно... Благодаря предварително, ако някой успее да се справи!
Предлагам да се започне с разсъждение, че щом сумата на резултатите от изброените действия е естествено число, то и частното е цяло число, т.е. малкото число дели без остатък голямото.
Числата са к.а и а
к.а+а+к.а-а+к.а.а+к.а:а=245
2.к.а+к.а.а+к=245
к.(2.а+а.а+1)=245
Ако к=5 , то 2.а+а.а+1= 49
а.(2+а)=48 а=6
к.а=5.6=30

ПП: Ако к=7, то 2.а+а.а+1= 35
а.(2+а)=34=2 . 17, т.е. няма естетствено число а, което да е решение

Ако к=35, то 2.а+а.а+1= 7
а.(2+а)=6= 2 . 3, т.е. няма естетствено число а, което да е решение

Благодаря много, peneva_a!
Виж целия пост
# 775
Тази задача от кое състезание е?
Виж целия пост
# 776
Гугъл казва - " Математически предизвикателства" на ПЧМГ.
Виж целия пост
# 777
Гугъл казва - " Математически предизвикателства" на ПЧМГ.

Да, от Математически предизвикателства е.
Виж целия пост
# 778
Здравейте, помагам на едно дете в 4 клас да се подготви за НВО. Това е задачата


Няма да коментирам, че 24357 не е кратно на 4, повече ме интересува как се обясняват пропорции,  при условие че се изучават в 6 клас.
Виж целия пост
# 779
Моето дете в 4 клас я реши така
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия