Въпрос за хибридите

  • 19 987
  • 72
Здравейте.
В момента съм в процес на обмисляне за смяна на дизелов СУВ с хибридно МПС, без значение дали ще е кола или СУВ. Причината е, че минавам доста километри дневно. Електрическите автомобили не са ми опция, защото нямам възможност за редовно зареждане, затова се насочих към хибридите.
Бих искала да получа всякаква възможна информация за хибридните двигатели, защото нямам никакво понятие от този тип автомобили. Интересува ме кои са добрите марки хибриди, на какъв принцип се зареждат - самозареждат ли се или трябва да се зареждат, до каква скорост се кара на ток, какъв е средния разход в града и извън него и т.н. Всичко ще ми бъде от полза.
Благодаря!
Виж целия пост
# 1
Не съм спец, но съм проучвала. Има два вида хибриди - plug in хибриди и само хибриди. Първите може да се зареждат от мрежата и имат сравнително малък пробег до към 50 км. За градско карат на ток и като цяло батериите стигат. Разликата им с чисто електрическите е, че имат малки батерии и малък електрически пробег, но при нужда си карат на бензин (извънградско основно). Но са и доста по-скъпи, общо взето като електрическите. Тези, които са само хибрид, имат съвсем малки батерии и могат да карат само на ток до към 5 километра примерно. И не могат да се зареждат от мрежата. Те си вървят като нормални коли, но електрическият двигател помага при ускорение, а батерията се зарежда от двигателя. Тяхното предимство е, че са на разумна цена и основно при градското "спри - тръгни". Нормалните коли за да ускорят от нула до 50 харчат много енергия/горива и после след 200 метра тази енергия се губи в атмосферата под формата на топлина в спирачките. Хибридите ускоряват с помощта на електрическия двигател (само по себе си слабичък, но помага много) и после като спират енергията се регенерира в батерията. И пак се използва. Разбора се, има си КПД и съответни загуби, но пак - бензиновата кола губи 100% от енергията за ускоряване при спиране, а тези губят 20%. На извънградско нямат разлика с нормален автомобил.
Ето ти един пример - моделът има и двете разновидности, виж им разликите в характеристиките и в цените.

Хибрид:  

https://www.kia.bg/models/niro/

Плъг ин хибрид:

https://www.kia.bg/models/niro_ev/

П.П. Май съм дала лош пример - вторият линк не е плъг ин хибрид, а чиста електричка. Извинявам се. В първия линк са двете разновидности, за които говорех.
Виж целия пост
# 2
В България няма изградена мрежа. То какво ли има...
Така че - хибрид. Самозареждат се при движение. Само че колата трябва да е чисто нова, тъй като батериите нямат особено дълъг живот, а после смяната е зверски скъпа.
Виж целия пост
# 3
Принципно плъг ин хибрид е по-добро, ако някой кара много градско. Не му трябва мрежа по пътищата, а само у дома да има зарядна станция.  50 км са достатъчно за ден в града, нощем се зарежда, а извън града на бензин. Но цената е висока.
Виж целия пост
# 4
Черна станция добре е описала разликите. Мога да добавя, че по едно време и аз се интересувах от стандартните хибриди. Отказах се, защото прочетох различни тестове на бензинови и хибридни автомобили от един модел, и голямото спестяване беше около 1л -1,5л на 100км.
Ако целта е да се намалят осезаемо разходите за гориво, бих си взела кола с фабрична метанова уредба. Имам позната, която си купи такава, минава по около 2000км на месец и е много доволна.
Виж целия пост
# 5
Почти съм готова да се откажа 😃

Добре, ще попитам така - дайте мнения за Тойота C-HR и BMW i3 - хибрид

Уточнявам - минавам 100 - 120 км. всеки ден
Виж целия пост
# 6
От двете марки бих избрала Тойотата, защото имат дългогодишен опит с хибриди на различни модели.
Виж целия пост
# 7
BMW to е ужасна пластмаса. Имаше и някакви други кусури, ама го няма мъжът ми да питам.
Това, което видях от клипа - малко купе, твърди седалки. Задната врата се отваря назад, което не е зле.
На практика няма табло. Има таблет. Ако си ок с такива нови електроники - ок.
Иначе пича от клипчето каза, че за 22 000 мили е добре.
Виж целия пост
# 8
За Тойотите знам че много им се крадат батериите. Може би се скапват бързо и така има евтини втора употреба, или някакво друго приложение им е измислено (както фаровете на Туарег за осветяване на трева например).
Нашата е с цикъл на Аткинсън, което не знам какво е, но големия СУВ харчи много по-малко бензин от малката ми кола, най-вече в града. Не е плъгин, самозаражда се и се само активира когато прецени, на мен ми е абсолютно всьо равно на какво карам - разлика не усещам.
Плъгин не съм карала, изцяло електрически съм ползвала спаркове - чудно е, но само в града, не знам как е на дълъг път.
В нашия случай разликата между обикновения и хибридния вариант на един и същ автомобил беше около 10% от цената, така че си заслужава по-малкия разход в дългосрочен план.
Виж целия пост
# 9
Сузуки имат едно сладко малко хибридче, екстра за градско.  При него електриката е само за рекуперация на спирачното усилие, не може да кара само на ток. Но струва под 50 000 лева в топ версията си с 4х4 задвижване

https://suzuki.bg/data/files/Suzuki_Vitara_Hybrid_48V_PriceList_01.2021.pdf

https://suzuki.bg/data/files/Suzuki_VITARA_HYBRID_Catalog_2020_preview.pdf
Виж целия пост
# 10
Влюбих се! И има нормално табло, плеър, климатик.
Виж целия пост
# 11
Влюбих се! И има нормално табло, плеър, климатик.

Всичко си има - 4х4, навигация, камера, лед светлини, разни модерни системи... Да му беше една педя по-дълъг багажника... Ама пък никакви проблеми с паркирането.
Виж целия пост
# 12
Сузуки не харесвам. То и Тойота не харесвам - изключение прави само C-HR, та затова гледам само тях, като вариант за хибрид. Аз съм от хората, които обичат да шофират и си обичат колите, и за мен е важно да си харесвам колата вън и вътре. Та ще е голямото чудене.
За сега съм още на етап четене, информиране и гледане, пък ще видим накрая какво ще стане Simple Smile
Виж целия пост
# 13
Най-добре е плъгин хибрид, но иска гараж. Тоест място, където да се зареди спокойно вечер от стандартна ел.мрежа. Лично за мен Тойота Приус плъгин е много добър вариант. Нормалните хибриди на Тойота също не са лош вариант. Следва да се има в предвид, че хибридът дава икономия на средни и къси разстояния и скорости до около 80 км./ч. Тоест ако я настъпваш си гори като една обикновена кола.
Най-икономично като за наши условия е кола с фабрична газова уредба (LPG). Опел, Шкода, Фиат, Фолксваген както и някои други си имат такива модели.
Виж целия пост
# 14
Това е, че малко хора имат възможност за зареждане, а пък ако имаш къща с гараж, тя няма да е в града. Ако пък си купиш и кола, и ново строителство, и гараж, става дявол на магаре.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия