задачи

  • 8 607
  • 34
моля помогнете за няколко задачи че съм ги забравила,а спешно ми трябват.темата е напълно сериозна  bouquet

1 зад.Един човек изтеглил 30% от спестяванията си.По късно той изтеглил още 2/9 от останалите спестявания,след което му останали 294 лева.Колко лева е имал първоначално.


2зад.В два класа има общо 52 ученика.Ако 1/8 от учениците в първия клас се преместят във вторият то учениците в първия ще станат с 9 по-малко  от учениците във втория клас.По колко ученици има във всеки клас?


3.В един склад  имало 124 т ябълки а в друг 52 т.От първия склад продали два пъти повече ябълки отоколкото от втория,след което във втория склад имало три пъти по-малко ябълки отколкото в първия .По колко  тона ябълки  са продали от всеки магазин.

4.Измеренията нна един правоъгълник се отнасят както 2:3.Ако намалим по-дългата страна с 4 м ще получим правоъгълник чието лице е с 40 кв см по-малко от лицето на първоначалния правоъгълник.Намерете измеренията на двата правоъгълника?


която и да решите ще ми е от полза.мн мн мн ви благодаря предварително,че ми е мн спешно
Виж целия пост
# 1
това за кой клас е?
Виж целия пост
# 2
1. x - 3/10*x - 2/9*x = 294

2. x + y = 52
    x - 1/8*x + 9 = y + 1/8*x

3. 124 - 2*x = 3 * (52 - x)

4. (3*x - 400) * (2 * x) + 40 = (3 * x) * (2 * x)
Виж целия пост
# 3
браво на тинкърбел
Виж целия пост
# 4
тинки, погледнах само първото уравнение - 2/9 се вадят от остатъка, а не от първоначалната сума, което мъъъничко променя записа и удължава сметките
Виж целия пост
# 5
10x яни, права си.

tanq_ve да си го коригира в у-ето
Виж целия пост
# 6
та като отворихме дума, да пусна довечера тука на виктория домашното по математика  newsm78
Виж целия пост
# 7
Според мен има грешка в записа и на първата и на втората задача. По този запис се получава отговор 615.35 за 1-та и 24.5 деца за втората.

Виж целия пост
# 8
това задачи за кой клас са? Когато ги прочетох - благодарих,че вече не съм ученичка!!! Как ли се справят децата с тях!!
 А тук има мами, които ги решават все още! Браво на тях!

Виж целия пост
# 9
Тинки, май едното  1/8*x трябва да отпадне, ама аз съм си зле с математиката.
А за кой клас са наистина задачите?
Виж целия пост
# 10
аз искам да попитам защо тези задачи ти трябват?
тук , разбира се , можем да ги решим,  това са задачи за 5 клас, а в пети клас всеки е бил.
някой ученик ли не може да се справи с тях?
и как по-точно помагаме като решим тези задачки. ( тинкърбел ,малко трябва да си поправиш решението   bouquet)

простете, но да се преписват решени задачи не е никакво учене, а е отбиване на номера
Виж целия пост
# 11
за първата важи коментарът на янита за промененото условие. няма да го пиша  Laughing

втората си е така. нали учениците от единия клас отиват в другия, а не се махат. остава вариантът след преместването да останат не с 9 по-малко, а с 10. тогава стават 24 и 28, съвсем прилична бройка за ученици  Sunglasses

Виж целия пост
# 12
простете, но да се преписват решени задачи не е никакво учене, а е отбиване на номера

да бе, тъкмо когато реших да ви дам домашното на виктория... Wink
задачи за пети клас са и според мен и не е нещо, което да учиш и да забравиш
ама свят шарен...
Виж целия пост
# 13
за първата важи коментарът на янита за промененото условие. няма да го пиша  Laughing

втората си е така. нали учениците от единия клас отиват в другия, а не се махат. остава вариантът след преместването да останат не с 9 по-малко, а с 10. тогава стават 24 и 28, съвсем прилична бройка за ученици  Sunglasses



За 1-та:
0.3*x+(x-0.3x)*2/9 + 294 = x
x=540


За 2-та:
x+y=54 => y=54-x
(1/8*x+y)-9=x

x=24 y=30
Виж целия пост
# 14
тук , разбира се , можем да ги решим,  това са задачи за 5 клас, а в пети клас всеки е бил.
Да ама аз явно не мога hahaha
Виж целия пост
# 15
Хрисито, за втората тц.

Цитат
Ако 1/8 от учениците в първия клас се преместят във вторият то учениците в първия ще станат с 9 по-малко  от учениците във втория клас

във втория клас са с 9 повече от тези в първия след преместването, т.е. онова х вляво не трябва да е самичко, а да ги махнеш тези 1/8. И общия им брой го дават 52. Както и да е, някое число на задачката е сбъркано.

Радето, аз нямам отговорност да възпитавам чуждите деца.
Ако е читаво детето ще помисли и ще разбере (както виждаш, няма решения). Не виждам нищо срамно да попиташ, когато не знаеш. Ако ли пък иска да препише, то така и така ще си препише в междучасието.
А аз нямам против да се разсея. Яни, давай и на Виктория домашното. Четох ви вчера ли беше да си говорите за множества групирани по различни принципи, и какъв е минималният брой деца отговарящи на някакви критерии. Интересно...
Виж целия пост
# 16

простете, но да се преписват решени задачи не е никакво учене, а е отбиване на номера

Простете, ама като детето не ги е разбрало и майката не се сеща в момента, какво да отиде без домашно? (госпожата на моя син им викаше дебили и олигофрени) , да решаваме цяла вечер и да си скъсаме нервите? да звъним на всички познати и да ги занимаваме ?
Нищо лошо не виждам да търсим помощ!
Виж целия пост
# 17
надниквайте чат-пат в темата на петокласниците - ще обсъждаме там още домашни... ще взема и да попрепиша някоя от вече решените. така де, да на вземе виктория да надуши, че има кой да й решава задачите  Wink
Виж целия пост
# 18
Хрисито, за втората тц.

Цитат
Ако 1/8 от учениците в първия клас се преместят във вторият то учениците в първия ще станат с 9 по-малко  от учениците във втория клас

във втория клас са с 9 повече от тези в първия след преместването, т.е. онова х вляво не трябва да е самичко, а да ги махнеш тези 1/8. И общия им брой го дават 52. Както и да е, някое число на задачката е сбъркано.

newsm10  Поправям се:
(1/8*x+y)-9=x-1/8
x=23 y=29
Мерси!
Виж целия пост
# 19
така ли смятате?
детето не е разбрало задачите? а защо?
а, сетих се - учителката е проста и не може да обяснява на достъпен език!

освен да публикувам вярното решение на задачите и да престанат дискусиите по въпроса...

ами на контролното- кой ще реши задачите...или ще има тема "ужас, двойка!"

(принципно разсъждавам, някой да не се обиди)
Виж целия пост
# 20
Не останах с впечатление че майката обвинява някой, или че пита как да си възпитава децата! Жената търси помощ, ако не одобряваш подобна практика отвори тема по въпроса....
Виж целия пост
# 21
Трета задача:

І-ви склад 124т - 2х
ІІ-ри склад 52т - х

124 -2х = 3/52 -х/
124 - 2х = 156 - 3х
-2х + 3х = 156 - 124
х=32     сл. от І -ви склад продали 2 х 32 = 64т.
                   от ІІ-ри склад продали 32т


Четвърта задача:
     у/х = 2/3  -> 3у=2х
     /х-4/у +40 =ху

ху -4у + 40 = ху
ху - 4у -ху = -40
4у=40
у=10 см.

3.10 = 2х
х=15см
Виж целия пост
# 22
На последната задча наистина ли мерните единици са метри и кв.см или това е правописна грешка?
Виж целия пост
# 23
Zada4i,
четвърта тц. 4 са метри, а 40 кв. см.
Т.е. или 4 да стане сантиметри, или 40 кв. см. да се преобразува в кв. м. (подвъпрос, на колко кв. см е = 1 кв. м.?  Sunglasses

Радето, не го приемай лично. Просто някой има проблем с решаването на задачите, няма значение родител, или ученик. И не обобщавай, от това че не знае как да реши тези задачи изобщо не => че ще има двойка. Задачите ми се виждат по-скоро за 5-тица на контролно, а не за 3-ка. А и защо искаме от децата винаги да получават 6-тици и всички да разбират математика. Освен това обърни внимание колко народ се изпообърка тук. 
Виж целия пост
# 24
Zada4i,
четвърта тц. 4 са метри, а 40 кв. см.
Т.е. или 4 да стане сантиметри, или 40 кв. см. да се преобразува в кв. м. (подвъпрос, на колко кв. см е = 1 кв. м.?  Sunglasses


1 кв.м.= 1 м. Х 1м. = 100см. Х 100см = 10 000 кв.см[/b]

Значи това решение не е вярно:

Четвърта задача:
     у/х = 2/3  -> 3у=2х
     /х-4/у +40 =ху

ху -4у + 40 = ху
ху - 4у -ху = -40
4у=40
у=10 см.

3.10 = 2х
х=15см
Виж целия пост
# 25
Zada4i,
четвърта тц. 4 са метри, а 40 кв. см.
Т.е. или 4 да стане сантиметри, или 40 кв. см. да се преобразува в кв. м. (подвъпрос, на колко кв. см е = 1 кв. м.?  Sunglasses


Приела съм, че мерната единица е еднаква,най-често задачите са в см. Направената проверка показа, че разсъждавам правилно.

Втора задача вероятно се нуждае от редактиране - някъде има грешка в условието
Виж целия пост
# 26
Zada4i,
четвърта тц. 4 са метри, а 40 кв. см.
Т.е. или 4 да стане сантиметри, или 40 кв. см. да се преобразува в кв. м. (подвъпрос, на колко кв. см е = 1 кв. м.?  Sunglasses


Приела съм, че мерната единица е еднаква,най-често задачите са в см. Направената проверка показа, че разсъждавам правилно.

Втора задача вероятно се нуждае от редактиране - някъде има грешка в условието


Нали достиганахме до вярно уравнение и 2 отговори - кое точно те притеснява? Ако е начина на формулиране - нищо чудно - то всеки пише учебници!

Виж целия пост
# 27
Раде, на мен определено ми трябва време за да реша задачите!  Embarassed
Аз имам затруднение с една гатанка, моля ако някой може да помогне, ще съм благодарна!

С Б отпред в гора раста,
по прохладните места.
С Л ме готвят и ядат,
хайде сладък им обяд.
С Ч съм тежко сечиво,
но не казвам от какво.
Вещ една не съм, а три
те кои са разбери!

Това е за 2ри клас,  не мога да се сетя и това е!
Виж целия пост
# 28
Раде, на мен определено ми трябва време за да реша задачите!  Embarassed
Аз имам затруднение с една гатанка, моля ако някой може да помогне, ще съм благодарна!

С Б отпред в гора раста,
по прохладните места.
С Л ме готвят и ядат,
хайде сладък им обяд.
С Ч съм тежко сечиво,
но не казвам от какво.
Вещ една не съм, а три
те кои са разбери!

Това е за 2ри клас,  не мога да се сетя и това е!

БУК ЛУК ЧУК
Виж целия пост
# 29
Раде, на мен определено ми трябва време за да реша задачите!  Embarassed
Аз имам затруднение с една гатанка, моля ако някой може да помогне, ще съм благодарна!

С Б отпред в гора раста,
по прохладните места.
С Л ме готвят и ядат,
хайде сладък им обяд.
С Ч съм тежко сечиво,
но не казвам от какво.
Вещ една не съм, а три
те кои са разбери!

Това е за 2ри клас,  не мога да се сетя и това е!

*УК, т.е. БУК, ЛУК и ЧУК
Виж целия пост
# 30
Бук
Лук
Чук
Виж целия пост
# 31
Ееее, вие просто ме хвърлихте в джаза!  Shocked
Благодаря ви!!!
Виж целия пост
# 32
Една осма от 23 не е цяло число /опитайте да направите проверка/ - има грешка в условието - по така зададеното условие не се получава цяло число ученици
Виж целия пост
# 33
Задача втора е решима само ако общият сбор на учениците от двата класа е 51 и тогава системата от две уравнения на Тинкърбел от първия постинг е напълно вярна като се запише числото 51.  Учениците от първия клас са 24, а от втория 27.
Виж целия пост
# 34
такааа... аз определих задачите като за пети клас, заради дробите и процентите в някои от тях. виктория им хвърли едно око, засмя се пренебрежително и каза: "две от задачите са за четвърти клас, а другите две са за трети." тези дроби се смятали лесно - делиш на едното и умножаваш по другото...
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия