Дистанционно обучение за учениците-Teмa 17 /Април 2021/

  • 41 327
  • 1 249
# 1 035
Хайде, сега, шестиците не са никакъв критерий! Пак ли влизаме в ученическото мислене за гениалния тройкаджия? Много са си добре шестиците - който могъл - изкарал. Зная, че във вузовете в трудните специалности всеки се бори за тройка, но все пак, щом е имал акъл да изкара шестица, значи е понаучил повечко от тройкаджията. Студентите не стоят всички без практически часове, но има и доста такива, които са основно с аудиторни часове.

Резултатите са за учениците и за учителите - ако ученикът е мръднал от тройка нагоре е напредък.
Виж, зависи как ги пишат тия  оценки. У нас оценките са балообразуващи и това изкривява нещата, та много шестици не са адекватни на реалността. Учителката ми по литература навремето беше от проверяващите изпитни работи в СУ. За три години в бележника рядко някой видя повече от 3,75, но в дневника ни пишеше шестици, за да не ни съсипе бъдещето. Иначе поне си знаехме реално къде сме, ако се явим на изпита с такъв текст. Това е много  полезно. При франсетата е така, но пак казвам, някои злоупотребяват. Иначе принципа е, че 20/20 има само Бог, 19/20 евентуално учителя и всички останали са надолу. 16/20 си е повече от 6-ца в такъв смисъл, та български родител бележкар може да си среже вените като гледа оценки в такава система, още повече с лека ръка се пишат и 3/20 и 0/20 при положение, че всичко под 10/20 е очевидна двойка. Че и за срока има такива оценки нерядко и в графа компетенции по предмета ученика може да си е ок. Поне ако не се злоупотребява се знае точно кой знае нещо и какво, колко и всичко това е придружено с коментар в бюлетина, не виси просто като число.
Виж целия пост
# 1 036
\
Желаещи за медицина има много - както всяка година. Само аз познавам лично 3-4 деца в 12 клас, искащи да кандидатстват това у нас или навън. И не са се отказали..Но нека и за тях да стои това пусто ДО, нищо че утре те ще ни/ви "лекуват" след тонове теория само..
Всички ,които познавам следващи медицина се подготвяха извън училището. При определени учители или към курсове, които организират самите университети. От Русе всяка събота в продължение на година/две пътуваше познато дете за да се подготви за съответния университет. Майка от София на дете от 10 клас ми беше споделила, че не намира свободен място за курс в София за да запише дъщеря си за да се подготви.Две години по-рано.
  Нямам идея за какво се тръшкате. Имахме ЛЛ, пълна отличничка,завършила ПО. Защитила специалност педиатрия. С радост я напуснах. Точно - тежко ни беше. Шестиците често не са никакъв критерий, а просто показател, че някой се намества във формата.Но често не може да излезе от него

А аз нямам идея защо ме цитираш и ми обясняваш неща, които не съм отрекла никъде.. Ясно писах, че става дума за ДО по време на следването на медицина - както в този пост, така и в следващия. За какви тонове теория без практика би ставало дума при кандидатите? Тях ги споменах само във връзка с твърдението, че  масово се отказват..Моите наблюдения сочат друго. Ако бях писала за учениците, Ра2 нямаше да ми отговори, че дисекцията единствено на жаби и мишки  по време на следването с нищо не й помогнала след завършването..Не е лошо да четем какво пише този, когото обвиняваме в тръшкане. Че и виц пуснах конкретно за студентите по медицина, не е като да не се разбира..Видно е от последния пост на Андариел, че и тя като Ра е разбрала, че коментираме самото следване на медицина в ДО условия, не дали кандидатите ходят на уроци - винаги се е ходело, при ПО също, дори и от хората с профил биология и химия.
Виж целия пост
# 1 037
Резултатите са и за учителя, защото на всеки човек би му било приятно да вижда, че усилията в работата имат смисъл. Но е сбъркана посоката. На децата няма да им се налага да търсят начини да преписват, ако са разбрали задачите.
На мен ми е ясно, че някой трябва да е виновен. Но резултатите си остават за ученика.
Скрит текст:
Стана ми интересно откъде тръгват подобни убеждения и отворих мненията да погледна и си потвърдих съмненията. Мотивацията идва първо от семейството, когато там липсва, учителят и челна стойка да направи, пак няма да постигне добър резултат.
Успокоението, че учителят е виновен не е подходящо. Нормално е, когато някой не полага усилия да се подготви, резултатите да са не добри.
Виж целия пост
# 1 038
Моето може и да не полага усилия, но надали 26 деца също не полагат усилия, че да имат всички една и съща оценка.
А повечето ходят и на уроци.
Виж целия пост
# 1 039
Амбър, говориш за студентите, после за учениците.  Аз говоря за студентите - там всички се борят за тройка, за да си вземат изпита, но все пак да изкарат шестици е сериозно. Не искам да влизаме във водовъртежа на девалвацията на висшето образование и как имало специалности, в които шестиците са масови. Сега говорим за медицина и други тежки специалности.

На изпита в седми клас едно дете може и да блокира и нищо да не изкара. Лично аз не готвя деца за седми клас, но в общи линии при изпити от такава важност психическата издържливост е също толкова важна, колкото и знанията. Затова независимо дали работя с дете, което се бори за тройка или с дете, което се бори за шестица, половината работа е психологическа, мотивационна, учене на стратегии за решаване на проблеми и справяне в по-стресова обстановка при ограничени ресурси като време. За някои деца и в клас е достатъчно стресово, когато имат контролно или ги изпитат, затова комбинирам психологическа подготовка и усвояване на материал.
Виж целия пост
# 1 040
Моето може и да не полага усилия, но надали 26 деца също не полагат усилия, че да имат всички една и съща оценка.
А повечето ходят и на уроци.
Да, когато клас от отличници, които ходят на уроци и трайно в годините имат високи резултати реализира средна на класа 10/20 при нас по някакъв предмет е повече от ясно в кого е проблемът.
Виж целия пост
# 1 041
Да си призная, честно, мислех си, че детето послъгва за учителите. Ама като чета Лиляна, май съм несправедлива към дъщеря ми. 1:1 за поведение и отношение. Материята е много сложна. И по математика и по български. И като добавим бързината, с която се взимат уроците, липсата на упражнения в клас, топката е в полето на родителите. Дете, само вкъщи, колкото и да се подготвя, няма да стане. Сега, ако учителят си гъделичка самолюбието с подобни аргументи, е нещо различно. Аз много уважавам учителската професия въпреки някои учители.
Виж целия пост
# 1 042
В случая Лиляна е разгледала мненията ми и е видяла, че синът ми няма мотивация да учи по математика, а и на на мен ми е трудно да го убедя, че ще му е нужна занапред. Това е така. Но ако учител изисква от децата да решават задачи и да му ги представят, ако насочва усилията в това да разглежда решените задачи и да обсъждат пропуските, то и тези, които нямат мотивация да го правят, ще седнат и ще порешават . Тогава няма да е необходимо за един тест да се подготвяш седмици наред, защото вече ще си знаеш нивото на класа.
Виж целия пост
# 1 043
Знам колко е трудно, но ако аз бях учител бих хвърлила всички усилия да направя така, че този някой да знае, вместо да впрегна всички свои възможности да му докажа, че не знае. Погледнете за миг на тях като на свои собствени и ще видите какво е най-добро за тях. Като чета двама от преподавателите в темата наистина осъзнавам, че децата ми случиха на учители и миналата и тази година.
Виж целия пост
# 1 044
Цялата система е корумпирана из основи. Оценките, вместо индикатори, служещи на ученика да разбере доколко знае и може, станаха нещо средно между ваучери за вход в елитни клубове и бич за принуждаване към послушание и конформизъм.
Добавете интересите на даващите частни уроци и доведени до мизерия преподаватели; комерсиалните лобита, опитващи се да обучат бъдещите си роби за държавна сметка; вопиющата некадърност на бюрократите от МОН; стремежа на политиците да използват системата за индоктринация на електората, вместо за образование на бъдещите граждани; болната амбиция на все по-изпростяващите родители за успех на всяка цена и получавате след разбъркване настоящият резултат.
А именно зубрачи и бележкари, мразещи училището и в червата и търсещи всякакви начини за минаване по пътя на най-малкото съпротивление.
Това още преди ДО. Сега ДО не само улеснява всички описани по-горе заинтересовани страни, но и служи на глобални интереси за подкарване на стадото към дигиталните кошари, където експлоатацията на "човешките ресурси" да бъде напълно автоматизирана. На такова стадо не са нужни нито семейство, нито  даже подобие на образование, нито пази боже култура. Да видим кога ще почнат пак да горят книги.
Виж целия пост
# 1 045
Да не би да съм споделила, че не хвърлям усилия или че само дебна да докажа, че не знаят, че вече втори потребител индиректно ме обявява за виновник за всеобщото незнание на учениците.
Няма проблем, само да кажа, че не се засягам, защото много добре знам нивото си на учител, усилията, които полагам и резултатите на учениците ми.
Виж целия пост
# 1 046
Лиляна, синът ми всъщност харесва учителката си по математика. За него е важно, че има чувство за хумор и това му е достатъчно:) Тя не е лош преподавател, но според мен просто насочва усилията в неправилна посока.
Виж целия пост
# 1 047
Сигурно е така. Коментарите ни са на база споделеното от вас в темата,
в отношението, което се усеща.
Виж целия пост
# 1 048
Не знам, защо на фона на посрествено преподаване, за което не е виновен непременно учителят, а цялата система на взимане на юруш, след това се почва едно състезание кой ще измисли възможно най-засукания тест, да дано докаже как децата не учат, не се стараят и т.н. Ами така не се създава мотивация. Дъщеря ми е над нещата. Тя не се впечатлява особено. Изненадах се вчера, защото ми каза, аз знам как да реша сложен тест, госпожата на уроците дава такива, но объркан тест, на който нищо не му се разбира и отговорите са грешни.....не знам как се решава. Е, щом детето прави разликата. Та не се впечатли от петицата. Но тя прави скрийн на екрана, защото повече ни тест може да видиш, ни отговори, ни резултати. Е, пратихме теста на учителката, и детето за два въпроса се оказа права. Некоректно зададени, с грешни опции за отговор. Ами аз нямам повече думи......
Виж целия пост
# 1 049
Да си призная, честно, мислех си, че детето послъгва за учителите. Ама като чета Лиляна, май съм несправедлива към дъщеря ми. 1:1 за поведение и отношение. Материята е много сложна. И по математика и по български. И като добавим бързината, с която се взимат уроците, липсата на упражнения в клас, топката е в полето на родителите. Дете, само вкъщи, колкото и да се подготвя, няма да стане. Сега, ако учителят си гъделичка самолюбието с подобни аргументи, е нещо различно. Аз много уважавам учителската професия въпреки някои учители.

Точно така са нещата. Аз си мисля, че учителите не са мотивирани достатъчно, че системата не прави разлика между добрия и калпавия учител в заплащането, всички са под един знаменател, отделно системата като цяло е тромава , никой не се интересува от качеството на преподаване, изтощава учителя от административни задължения и така ....смело назад!  Когато най- силните ученици започнат да стават учители и навлязат умни, млади хора, образованието ще реши всичките си проблеми. Обаче нито един от тези млади хора не иска да става учител. Явно възприемат професията като непрестижна и нежелана и има защо. От там тръгват нещата според мен.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия