Четвъртокласници - 2023/2024

  • 34 218
  • 439
# 195
При моето дете преразказите се правят в две последователни седмици. В едната седмица четат текста и правят преразказа като естествено има насочващи въпроси, подсказки (така е направена учебната тетрадка към учебника, където се упражняват) и те просто отговарят. На следващата седмица правят поправка, но не с цялостно преписване на текста, възможно е да си подобряват изказа, да сменят изречения и да поправят грешно изписани думи. Моята госпожица също пише грозно, едни ръбати букви (а и и някой път не ги различавам и аз), но госпожата не ѝ слага забележки за грознописа, което за мен не е правилно. В първи клас пишеше много по-красиво и по-търпеливо, сега все бърза. Иначе преразказ от името на герой са правили, но не и по правилата за 5 клас, разказват на -х, а в другия случай на -л или на -ше. Госпожата им следи да разказват в едно и също време и за правописни грешки. За сега се справя добре в училище, но там и подсказките са много сериозни. Когато аз я накарам да ми разкаже какво е чела все още смесва времената. Иначе за домашна понякога имат преписи, но не като поправка на писмено съчинение, а от читанката. На препис е зле, на диктовка в повечето случаи е без грешка, на препис все е изяла нещо, концентрацията ѝ е 0. Сега учат някакви съчинения да пишат, но последните две седмици тетрадката е все в госпожата, та не мога да видя какво точно е. Обяснява ми, че някакви приказки измисляли по подобие на друга приказка или да завършат приказка.
А вие защо не попитате госпожата каква е целта на толкова много поправки? Сигурно има някакво обяснение, макар че аз само по английски виждам смисъл да се учи цяло изречение наизуст (така се запаметява конструкция уж).
Виж целия пост
# 196
Краснопис се учи именно с писане, може би и това е целта на госпожата с толкова преписи. Само гадая.
Баткото беше супер ентусиазиран точно като стана втори клас - сам преписваше книги, за да си оправи почерка. Сега е пети - пише доста добре Simple Smile
Наборчето от друга страна, няма никакво желание за овладяване на краснописа Rolling Eyes Карам я, да попреписва нещо вкъщи, за да се упражнява, но определено го прави без желание.
Виж целия пост
# 197
Оле , ако това е целта, ефектът е обратен.
Виж целия пост
# 198
И при нас преразказите са както е описала Asita
Относно почерка ,в училище бърза и пише много грозно.
Госпожата не им прави забележки ,а за мен това е неприемливо.
Съгласна съм ,че вземат много материал,бързат ,но ако от сега не пише красиво ,така ще си и остане.

Беше болен и седмица учихме в нас .
На всяка дума му повтарях ,старай се ,пиши красиво и четливо.
Писа доста бавно ,но красиво.
Чак му казах ,че като му провери госпожата тертрадките ,няма да повярва ,че е писал той.
Simple Smile)))
В 1 клас си пишеше красиво ,но сега бърза и не се старае.
И сам ми казва,че бърза и затова пише така .
Виж целия пост
# 199
Какво мислите за този начин на обучение или не знам как да го нарека? Как се пише преразказ при нас - учителката диктува , после ги кара да го преписват и накрая им дава някакво контролно, на което всеки да напише, както го е научил. Периодично, като чистя папките, виждам един текст, писан по няколко пъти. Обяснението от детето е, че така го учат.  Днес намирам поредните листа. 3 бели листа голям формат, изписани отвсякъде с поредния "преразказ" . Изброих точно СЕДЕМ преписвания! Всяко по три четвърти страница, не са малки текстчета. Каква е целта на това упражнение? Три дни от седмицата са били тези преписи. Детето става все по -изнервено от постоянно писане. Почеркът му трагично се влоши. Не че е писал някога красиво, но определено беше приемливо. В момента е нечетливо.  Учителката последния месец взе да му слага забележки след всеки текст, че е нечетливо и грозно. Досега не се е случвало. Имам чувството, че просто детето вече се бунтува срещу непрекъснатото писане, преписване, поправки. Има примерно диктовка и забравил да напише точка на последното изречение. Хоп- поправка - да препише цялата диктовка. Отделно имаме 7 помагала по БЕЛ и 4 по мат. Учат целодневно само с класната. Вече знаят какво е трансформиращ преразказ, че се преразказва от името на герой и от името на неутрален разказвач, на много неща ги учи. Досега никога не съм си позволявала да коментирам изискванията и начина на работа. Учителката е много добра, много приятна, нито млада, нито стара, най-търсената е в този випуск. Всички  бяхме доволни, че тя ни се падна. Но се чудя дали синът ми ще издържи още две години на това темпо и по-точно с тези безмислени преписвания до откат. Той е много любознателен, има много разностранни интереси, много четящ, будно дете е.
Родителите не сме много близки, досега не сме се събирали заедно, за да споделим, но подозирам, че и други имат някакви забележки.
Всеки учител си прави каквото иска с убеждението , че е най- доброто . Преразказа защо го пишат не трябва ли да е устно ?
Виж целия пост
# 200
Ами при моето дете учебниците са на Просвета Плюс. Там си има тетрадка по Български език №2 (нещо като развитие на речта едно време) и в нея пишат преразкази, съчинения-описания, приказка по подобие на друга, приказка по зададено начало и пр. Както писах и по-горе дадени са въпроси, на които те трябва да отговорят. Има подпомагащи думи и изрази. Има направен и план кое след кое следва. Реално преразказът/съчинението се образува автоматично като напишат отговорите на въпросите, които са в тетрадката. Затова и когато разказва устно вкъщи е по-трудно. Няма подсказки и въпроси, които да подпомагат създаването на текста и затова и обърква времената понякога. Разказва на -ше, след което по някое време преминава без да се усети на -л. Това в училищните преразкази не съм го видяла, но то и няма как да се случи, ако отговаряш старателно на въпросите в тетрадката. Иначе в първи клас на края преразказваха приказки устно.
Грознописът и при моето е от бързане, но не разбирам защо бърза. В училище винаги е написала в час и упражненията от урока и упражненията от тетрадката. За 10-15 мин. пише домашната по български, толкова и по математика, а нищо няма да ѝ стане, ако отдели 7 мин. повече на предмет, за да го напише по-бавно и по-красиво. Сякаш не ѝ се занимава и гледа по-бързо да ѝ се маха от главата. И винаги ще си намери нещо по-интересно за правене от това да се постарае, ако ще да е и блеене през прозореца.
Виж целия пост
# 201
Грознописът и при моята дъщеря е проблем. Тя самата не си харесва почерка и е вярно, че го развали тази учебна година, защото и тя започна да бърза докато пише. Но хем не си го харесва, хем не иска да се упражнява да пише по-хубаво. Ако може как изобщо да не се занимава с учене и писане, ще е най-щастлива.

Преразказите и при тях са нещо твърде странно за мен. Преписват се някакви текстове, които са преразказ, но не са ги преразказали децата. В същото време имат упражнения да преразказват устно и моето дете трудно се ориентира  - смята, че онова преписване е преразказ, а устното преразказване не е преразказ. Просто й се объркват понятията.
 И си няма вяра. Казва "не го мога това преразказване", но в същото време по свое желание ентусиазирано и успешно ми преразказва какво се е случило в любимата й поредица "Лили Чудото", която чете в свободното си време. И не ми вярва, че прави устен преразказ на "Лили Чудото".
Виж целия пост
# 202
С внук второкласник се включвам по темата за преразказите. Той също учи по учебниците на "Просвета". Не смятам, че преразказ с толкова "въпроси-патерици", както е в учебната тетрадка, допринася за изграждането на някакви трайни умения у децата. Някои по-горе вече каза, че свиквайки с тези "патерици", децата не могат да преразкажат писмено нито един друг текст извън учебната тетрадка. Да не говорим, че текстовете, които са дадени за преразказ, са често малоумни.

Относно грознописа - същата история и при нас - в училище е ужасяващо, в къщи е съвсем приемливо. Аз наблюдавам обаче нещо друго - младежът видоизменя някои от буквите така, че да му е по-удобно да ги пише бързо, в резултат на което, те вече не приличат на нищо. Лошото е, че нито веднъж досега учителката не е коригирала неправилното изписване. Пример - малката буква "ч" я започва като цифрата 1, а не с вълнообразна чертичка. Аз поправям у дома, а той ми се сърди, че само аз му правя подобни забележки, а за госпожата си пише съвсем нормално.

Имам наблюдения и върху внучката, която след един 2-3 годишен период на безобразно грозно писане, от 6 клас изведнъж започна да пише много красиво. Ха дано и при малките дойде такова време.
Виж целия пост
# 203
И моят е започнал да пише много грозно, много!Госпожата се оплаква всеки ден.У дома следобеда си пише добре.В училище казва, че бърза да не изпусне нещо.Те всеки ден правят нещо като контролно.Диктовка задължително и към нея някоя задачка.Никога няма правописна  грешка, но изписвнето е.....поне се чете.
Виж целия пост
# 204
Хайде, почти не остана от учебната година, моето дете, пък и аз, вече се настройваме за ваканция, въпреки че тази седмица са изходните нива.

Децата ви ще ходят ли на екскурзия на 25 май или в края на годината? Аз съм възмутена от офертата,  която ни предложиха за еднодневна екскурзия до Витоша (от 9 до 15.30часа), която включва само транспорта и застраховка за 40!!! лв.
Виж целия пост
# 205
Нашите на еднодневна екскурзия бяха вече - края на април беше: Сопот, Карлово, Калофер. За какво трябваше да са и в трите града в един и същи ден не ми е понятно на мен - малката ми разказваше, че постоянно им давали зор, "да побързат" Rolling Eyes
В началото на юни са на "зелено училище" за 5 дни - тя няма търпение вече Joy

Днес я оформиха по повечето предмети, останаха само Математиката и Английския.

Ваканционно е настроена вече и прави уговорки, да си дочете Хари Потър и тогава да започва със задължителната литература (още не са им дали списъка)
Виж целия пост
# 206
Нашите са на зелено училище тази седмица, миналата бяха на екскурзия. Ще имат още една на която да им раздават свидетелствата. Цените са... 🤐
Приключиха с тестовете, но класната пуска контролни всеки ден във всеки час. Каза, че няма да повлияват на оценките им, но за да следим нивото и грешките им.
Иначе страшно много учиха цяла година. Скъса ги от преписи, преразкази, учене наизуст и мнооого домашни.
Виж целия пост
# 207
При нас зелено училище няма да има. Имаха една екскурзия април, до някакво място, на което месиха тесто и са им разказвали за хляба. После до земеделския музей (и такъв имало).
 На 31 пак ще са на екскурзия, не помня до къде🤣, но за 36 лв, тръгване в 9 сутринта, прибиране в 17.30.
Виж целия пост
# 208
Нашите последни еднодневни екскурзии бяха по 43 лв. Зеленото училище 380 лв., но пък хотелът и храната им са много добри.
Виж целия пост
# 209
Класа на моето дете бяха вече на две еднодневни екскурзии за по 45 лева.Другата седмица имат още една и за завършването една и там ще си получат свидетелствата.Класното по български само мина.В петък и понеделник са последните.Материала са си взели одавна и са само на упражнения.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия