Парламентарни избори, 2021 - мнения, оценки, коментари и всичко около тях

  • 839 541
  • 38 566
# 2 595
Цитат
Не, президентът разпуска парламента, насрочва нови избори и назначава служебен кабинет, който има силно ограничени функции. Основно да подготви и проведе изборите. Не може да поема никакви финансови ангажименти, не може да приема никакви постановления, т.е. не може да бъде полезен в кризисна ситуация, както и да уплаши някой и нещо с работата си. Ще поседят в  удобните министирски столове за 1 месец и хайде чао. Най-много да си уредят дипломатически постове в топла държава за следващите 4 години. За справка - Марин Райков бивш служебен премиер. Така че всички лелейни промени в Конституция, Изборен кодекс, ревизионни комисиии т.н. ще са само в сънищата на някой.

Grinning Ти ша кажеш, според добре осведомени източници на 24 часа вече текът разговори между президента и партиите в парламента точно за сценарият за който говоря. Служебен кабинет и нови избори по нови правила. Просто президента трябва да разтегли връчването на мандатите за да се осигури технологично време на новият парламент да промени изборният кодекс.
Виж целия пост
# 2 596

Не, президентът разпуска парламента, насрочва нови избори и назначава служебен кабинет, който има силно ограничени функции. Основно да подготви и проведе изборите. Не може да поема никакви финансови ангажименти, не може да приема никакви постановления, т.е. не може да бъде полезен в кризисна ситуация, както и да уплаши някой и нещо с работата си.

Всъщност май може да прави всичко, за което не се изисква одобрение от Народното събрание. Например - не може да тегли заем, ако предварително няма такова решение на НС.  " Когато обаче действията на правителството подлежат на последващо одобрение от Народното събрание, утвърждаването може да се получи и от новоизбраното Народно събрание".

"Чрез използването на т.нар. обща клауза в чл. 105, ал. 1 е отбелязано, че Министерският съвет ръководи и осъществява вътрешната и външната политика на страната в съответствие с Конституцията и законите. Служебното правителство в рамките на тази обща компетентност, предоставена на Министерския съвет, е оправомощено да решава текущите въпроси на вътрешната и външната политика. Извън отбелязания "безспорен" случай на недопустимост на определено действие от гледище на Конституцията не може да се обоснове противоречие с Конституцията на което и да е действие от кръга на компетентността на Министерския съвет. Следователно то има всички правомощия, които в глава пета от Конституцията се предоставят на Министерския съвет."

Тук тълкуването на Конституцията от КС от 1993-та. Не съм сигурна, че има следващи.
http://www.constcourt.bg/bg/Acts/GetHtmlContent/0f54a915-2327-4d … b14e-b62b18588885

ПП В този смисъл заемът по инструмента SURE /мерките за запазване на заетостта в кризата/, например, е ратифициран от НС, т.е. няма причини служебното правителство да не може да го тегли.
Виж целия пост
# 2 597
Цитат
Не, президентът разпуска парламента, насрочва нови избори и назначава служебен кабинет, който има силно ограничени функции. Основно да подготви и проведе изборите. Не може да поема никакви финансови ангажименти, не може да приема никакви постановления, т.е. не може да бъде полезен в кризисна ситуация, както и да уплаши някой и нещо с работата си. Ще поседят в  удобните министирски столове за 1 месец и хайде чао. Най-много да си уредят дипломатически постове в топла държава за следващите 4 години. За справка - Марин Райков бивш служебен премиер. Така че всички лелейни промени в Конституция, Изборен кодекс, ревизионни комисиии т.н. ще са само в сънищата на някой.

Grinning Ти ша кажеш, според добре осведомени източници на 24 часа вече текът разговори между президента и партиите в парламента точно за сценарият за който говоря. Служебен кабинет и нови избори по нови правила. Просто президента трябва да разтегли връчването на мандатите за да се осигури технологично време на новият парламент да промени изборният кодекс.
Това би удължило времето кабинета на ГЕРБ. Нали уж опозицията не иска това? Разбира се, ако втората сила състави кабинет, няма проблем и няма да се налага никакво разтегляне. За приемане на нов изборен кодекс се налага парламентарно мнозинство. Никак не е сигурно, че ще се събере. От старите партии единствено ГЕРБ има интерес за мажоритарен вот, никой друг не желае никакви особени промени.
Виж целия пост
# 2 598
Малко клюки
Евентуално премиер от ИТН Румен Чолаков
https://narod.bg/2021/04/07/%D0%B5%D1%82%D0%BE-%D0%B3%D0%BE-%D0% … 0%BD%D1%86%D0%B8/
Виж целия пост
# 2 599


Grinning Ти ша кажеш, според добре осведомени източници на 24 часа вече текът разговори между президента и партиите в парламента точно за сценарият за който говоря. Служебен кабинет и нови избори по нови правила. Просто президента трябва да разтегли връчването на мандатите за да се осигури технологично време на новият парламент да промени изборният кодекс.

не чак толкова просто защото както президента може да удължава времето  , така и ГЕРБ може да удължават времето за приемане на закона  и да го спъват с процедурни хватки.
Виж целия пост
# 2 600


Grinning Ти ша кажеш, според добре осведомени източници на 24 часа вече текът разговори между президента и партиите в парламента точно за сценарият за който говоря. Служебен кабинет и нови избори по нови правила. Просто президента трябва да разтегли връчването на мандатите за да се осигури технологично време на новият парламент да промени изборният кодекс.

не чак толкова просто защото както президента може да удължава времето  , така и ГЕРБ може да удължават времето за приемане на закона  и да го спъват с процедурни хватки.

И това го има в играта, да е саботират с процедурни хватки промяната в изборният кодекс. Защото ще е пагубна за ГЕРБ.
Виж целия пост
# 2 601
Цитат
Не, президентът разпуска парламента, насрочва нови избори и назначава служебен кабинет, който има силно ограничени функции. Основно да подготви и проведе изборите. Не може да поема никакви финансови ангажименти, не може да приема никакви постановления, т.е. не може да бъде полезен в кризисна ситуация, както и да уплаши някой и нещо с работата си. Ще поседят в  удобните министирски столове за 1 месец и хайде чао. Най-много да си уредят дипломатически постове в топла държава за следващите 4 години. За справка - Марин Райков бивш служебен премиер. Така че всички лелейни промени в Конституция, Изборен кодекс, ревизионни комисиии т.н. ще са само в сънищата на някой.

Grinning Ти ша кажеш, според добре осведомени източници на 24 часа вече текът разговори между президента и партиите в парламента точно за сценарият за който говоря. Служебен кабинет и нови избори по нови правила. Просто президента трябва да разтегли връчването на мандатите за да се осигури технологично време на новият парламент да промени изборният кодекс.

1. Да , това имах предвид . Не уточних че става въпрос за новото  служебно правителство .

2. Тесла, пак ли  ще правят мръсни врътки , някои. Нагледали сме се през годините  на такива.
Ще ти кажа една притча.
"Който гроб копае ,сам пада в него" .
Виж целия пост
# 2 602
Обсъжданите промени при президента според добре осведомените източници са дистанционно гласуване, машинно гласуване навсякъде и въвеждане на видеонаблюдание на броенето.
Виж целия пост
# 2 603
Скрит текст:

Като се открие 45-ото народно събрание, какво пречи да се промени изборният кодекс. Има ли закон, нещо което да пречи на 45-ото народно събрание да промени изборният кодекс.

технологичното време за приемане на закон. Ако президента не разтегли връчването на мандатите трудно може да стане. Вкарване законопроект, минимим три дни за разпределяне на водищата комисия,  в комисията се проверява съответствието му с изискванията на Закона за нормативните актове .  Докладът по законопроекта се представя на Народното събрание от водещата комисия за първо гласуване не по-късно от два месеца от неговото внасяне. Доклада се представя на депутатите 24 часа преди гласуването на първо четене, Когато на първо гласуване са приети повече от един законопроект, уреждащи една и съща материя, водещата комисия с участието на вносителите на приетите на първо гласуване законопроекти изготвя от тях един общ законопроект в срок 14 дни, който се представя на председателя на Народното събрание и на народните представители за правене на писмени предложения по него.Народните представители могат да правят писмени предложения за изменения и допълнения в приетия на първо гласуване законопроект или изработения общ законопроект в 7-дневен срок от приемането му, съответно от предоставянето му на народните представители, които се аргументират. По изключение Народното събрание може да реши този срок да бъде удължен най-много с три седмици или намален, но не по-кратък от три дни. В 14-дневен срок от приемането на законопроекта от водещата комисия тя внася в Народното събрание доклад, който съдържа направените писмени предложения на народните представители и становището на комисията по тях, както и предложенията на комисията по обсъждания законопроект, включително когато тя приеме такива по повод предложение на някои от нейните членове, направено по време на заседанията. Предложенията на народните представители, с изключение на тези, които се отнасят до редакционни или правно-технически поправки, се аргументират.


Народното събрание обсъжда и гласува законопроекта на второ гласуване глава по глава, раздел по раздел или текст по текст.
Той няма да бъде нов закон, а промяна в закона. ГЕРБ нали прилагаха някакъв трик с преходни и заключителни разпоредби. Може и това да приложат.

Иначе си абсолютно прав, няма чисто технологично време.
те ГЕРБ си спазваха времето просто правеха поправките между първо и второ четете в заключителните разпоредби и избягваха обсъжданията и комисиите
Преди всичко обаче трябва на има и кой да напише промените в изборният кодекс. Кой ли ще бъде? Може би ММ?! Да не говорим, че само за да гласуват председател, заместници и комисии в парламента и да напишат и одобрят парламентарният правилник ще минат едни 2 месеца. После ще излязат във ваканция и еветуално наесен може нещо да започнат да работят по същество. През това време ако остане да действа кабинентът на ББ, добре, ще имат време в парламента, ако обаче ББ още в понеделник подаде оставка, ко правим тогава?!
Виж целия пост
# 2 604

Мале, мале, ако това стане, нова Тройна коалиция, ай чиститу! От цялата тази работа аз виждам едно истинско и голямо грабене, което се задава, защото нали разбирате - отговорност от някой - нулева. Но, квот такова.
Народа щом си ги е избрал - на рамо да си ги носи.

Обсъжданите промени при президента според добре осведомените източници са дистанционно гласуване, машинно гласуване навсякъде и въвеждане на видеонаблюдание на броенето.

Айде стига с тия опорки. Дистанционно гласуване? Та да може циганите направо да си гледат какво им правят подопечните, на които са платили. А и не само циганите, де - разни баби и дядовци болни и пр., и пр. Машинното гласуване нищо не ти решава - сметките пак се правят на ръка накрая. А за видеонаблюдение на броенето никой няма да се съгласи.
Виж целия пост
# 2 605
Цитат
Преди всичко обаче трябва на има и кой да напише промените в изборният кодекс. Кой ли ще бъде? Може би ММ?! Да не говорим, че само за да гласуват председател, заместници и комисии в парламента и да напишат и одобрят парламентарният правилник ще минат едни 2 месеца. После ще излязат във ваканция и еветуално наесен може нещо да започнат да работят по същество. През това време ако остане да действа кабинентът на ББ, добре, ще имат време в парламента, ако обаче ББ още в понеделник подаде оставка, ко правим тогава?!
Задължително ли е да е нов правилника на парламента. Защото ако отсега се разберат партиите с президента че никой няма да прави кабинет и стане ясно че живота на 45-ият парламент ще е кратък защо изобщо трябва да се мъдри и създава нов правилник за събрание с кратък живот, просто може да се препише старият правилник. И оттам нататък процедурно да се върви бързо към избор на комисии и т.н. Според мен всички процедурни пречки, пред приемането на изборен кодекс са заобиколими, иначе няма президента с юристите на партиите да обсъждат изобщо промени в изборният кодекс.
Виж целия пост
# 2 606

Мале, мале, ако това стане, нова Тройна коалиция, ай чиститу! От цялата тази работа аз виждам едно истинско и голямо грабене, което се задава, защото нали разбирате - отговорност от някой - нулева. Но, квот такова.
Народа щом си ги е избрал - на рамо да си ги носи.

Обсъжданите промени при президента според добре осведомените източници са дистанционно гласуване, машинно гласуване навсякъде и въвеждане на видеонаблюдание на броенето.

Айде стига с тия опорки. Дистанционно гласуване? Та да може циганите направо да си гледат какво им правят подопечните, на които са платили. А и не само циганите, де - разни баби и дядовци болни и пр., и пр. Машинното гласуване нищо не ти решава - сметките пак се правят на ръка накрая. А за видеонаблюдение на броенето никой няма да се съгласи.

Какво ви пречи толкова това видео броене.
Колко повече се дърпат от ГЕРБ толкова повече съм "ЗА".
Виж целия пост
# 2 607
Цитат
Преди всичко обаче трябва на има и кой да напише промените в изборният кодекс. Кой ли ще бъде? Може би ММ?! Да не говорим, че само за да гласуват председател, заместници и комисии в парламента и да напишат и одобрят парламентарният правилник ще минат едни 2 месеца. После ще излязат във ваканция и еветуално наесен може нещо да започнат да работят по същество. През това време ако остане да действа кабинентът на ББ, добре, ще имат време в парламента, ако обаче ББ още в понеделник подаде оставка, ко правим тогава?!
Задължително ли е да е нов правилника на парламента. Защото ако отсега се разберат партиите с парламента че никой няма да прави кабинет и стане ясно че живота на 45-ият парламент ще е кратък защо изобщо трябва да се мъдри и създава нов правилник за събрание с кратък живот, просто може да се препише старият правилник. И оттам нататък процедурно да се върви бързо към избор на комисии и т.н. Според мен всички процедурни пречки, пред приемането на изборен кодекс са заобиколими, иначе няма президента с юриститите на партиите да обсъждат изобщо промени в изборният кодекс.

И какви по-точно промени ще правят в Изборния кодекс?
Казах ти - дистанционно гласуване няма никъде, защото е абсолютната възможност за изборни измами.
Видеонаблюдение няма да стане, защото хората, които участват в броенето, са граждани, а не публични личности и като такива имат право на защита на личното пространство.
Машинно гласуване като имаше сега, защо радетелите за него гласуваха на хартия?
Гласуване по пощата - мислиш, че е лесно като детска игра? Веднага ти задавам въпрос - колко време след получаване на бюлетини по пощата, ще бъдат включени в броенето? Ден, два, три след изборния ден? Или до приключване на изборния ден например? И кой ще се занимава с документалната част по изпращане на бюлетините, при заявка за гласуване по пощата? Те сега едва сформират СИК-ове и РИК-ове поради липса на хора, ти ми говориш за назначаване на още изборна администрация, която да храним...
Следващ въпрос - българите в чужбина ще имат ли право да гласуват? И защо да имат право, ако не живеят постоянно в България?
И пр., и пр. въпроси, на които не може да бъде отговорено за няколко месеца.
Виж целия пост
# 2 608
Инициативата Ти броиш - има ли отчет, какви са резултатите, установиха ли някакви нарушения, разминавания с официалните резултати?
За гласуването от чужбна - май охладня ентусиазма на ДБ, като видяха кой спечели в чужбина...
Виж целия пост
# 2 609
В неделя дадоха ли Слави как гласува? (не съм следила цял ден новините). Стана ми любопитно дали Ковид симптомите са се появили във времевия отрязък между гласуване и резултати. Или може би е отишъл да гласува със симптоми?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия