Проблеми с ученето, или какво знаем за дислексията! - 7

  • 35 032
  • 382
# 30
Judy, права си, жалко е. За четене и писане много помогна логопеда, който посещаваше. Но за математиката и конкретно делението се оказва няма къде да потърся помощ, освен в училище.
Допълвам се. Тук. Не е съвсем за тук, но не знам къде да попитам. Надявам се на помощ. Касае се за музика и ноти. Детето познава всяка нота. Ако му напишеш поредица от ноти с думи, без грешка ще напише графичните им символи. Например си, ре, ми, до, половина, осмина и т.н. Само че госпожата изисква писането на ноти да е във вид на диктовка. Казва пиши нота сол, осмина; цяла нота фа; четвъртина ре. И настава шок и ужас. Не може. Дайте идеи. Никога не е имала такъв проблем с цифри, с букви. Хайде с думи и изречения да, но там е поредица от повече графични изображения. И госпожата днес и е сложила ултиматум да научи нотите, нищо че дефакто ги знае.
Всъщност има ли изискване от МОН да се пишат ноти под диктовка? Ох, на всичкия зор и това ни дойде на главата.

И какво като учителката иска? Учителката този път може да си гледа работата! Сериозно. Какво е най-лошото, което ще се случи, ако не се изтормози детето с тези безумни диктовки на ноти? Да му намали оценката с една единица за края на годината? Да му се кара? Честно, ако беше за някоя от моите деца това с нотите щях да го подмина и толкова. Не си заслужава да си тормозя децата с чуждите безумия. Моите свирят и пеят от ПУк, а такива глупости никой не ги е карал да пишат за петнайсет години.

За деленето - умножението и деленеието минават през събирането и изваждането, онагледени със задачи от ежедневието. Така да се каже, забравете таблицата за умножение, а се концентрирайте върху битовата страна на логиката на умножение и деление. Така се "щраква" логиката.
Виж целия пост
# 31
Може ли само да попитам
Диагностиката в “Свети Никола” как става. Обаждам се там на регистратура да запиша час. Или трябва да има някакви документи предварително (от логопед и психолог)?
Виж целия пост
# 32
Може ли само да попитам
Диагностиката в “Свети Никола” как става. Обаждам се там на регистратура да запиша час. Или трябва да има някакви документи предварително (от логопед и психолог)?
Да, обаждате се за час за детски психиатър. Отивате с направление от личния лекар с код за детски психиатър. След първата среща той преценява дали детето да бъде записано в списъка на чакащите час за обследване, което вече се провежда от трима специалисти - логопед, психолог и детския психиатър.
Виж целия пост
# 33
Здравейте на всички. Включвам се и аз към дискусията. Баща съм на момче в 3 клас. Скоро синковеца ще стане на 10 . Голям едър хубавец. Правеше ни впечетление че като малък не обича да рисува и не рисуваше. За сметка на това с пластелин правеше чудеса. Имам по голяма дъщеря която е много добра с рисуването и това учи та решихме с майка му че като момче ще е техник. В предучилищната можеше като папагал да каже азбуката нашата и на английски но реално не разпознаваше буквите. В 1 клас попаднахме на една креслива Пернишка трагеди . Тогава разбрахме че има някакъв проблем . Трудно свързваше чертичките и ченгелчетат . Трудно произнасяше сричките и ги въртеше . Пишеше ужасно . Въпросната Трагедия учителката му го докара няколко пъти до истерия . Обиждше го . Добре че логопеда на училището ни намекна думата Дислексия. В 2 клас вече в ново училище го заведохме по съвет на диагностика в Психото на Сточна гара до пожарната . Мина само на психолог и раководителката на клиниката. Нямаха логопет и аз не успях да му направя профил . Клиниката е трагедия . При издаване на дукомента лекарката ми каза че психически му няма нищо но изглежда е с Дислексия. Така. Аз се зачетох . Освен с дислексията той е и с дисграфия . Моя диагноза . Пише ужасно правописа му е под всякаква критика . Поради създаденият му стрес той все още се притеснява когато чете демек сричкува . Нарича се тъп и така. В новото училище ходи на логопед който за мен незнае какво да го прави и на ресурсен който е готин като дядо ама професионално не  помага кой знае колко. Проблема ми е че и новата учителка е креслива и навикващите . Чак в 3 клас разбра че е дислектик макар че лично съм и го казвал . Синът е много добър по математика . Никакви проблеми няма научи си таблицата за умножение бързо . Драмата му са текстовите задачи и това че неги осмисля. Въпроса ми е следния . В кой център в София има пълен екип от специалисти който да го диагноцистират и да ми издадът сартефикат ?И ако може да ми препоръчате читав работещ с дислектици специалист. Приемам и съвети за дисграфията .
Виж целия пост
# 34
Защо детето е силно по математика и се има за тъпо? Моето дете така и не научи таблицата за умножение. Но ако някой му каже, че е 30 килограмов слон с гени на комар, би повярвал повече, отколкото ако някой му каже, че е тъп.
Аз съм доволна от центъра на Ваня Матанова.
Виж целия пост
# 35
Точно преди вашия пост е публикувано - в психиатрична клиника Св.Никола към Александровска болница обследвания се правят от екип от детски психиатър, клиничен психолог и логопед.
Виж целия пост
# 36
Кресливите учителки са огромна пречка!
Юлиян, нашата история е точно като вашата. Мога да ти пратя на лс психолог, който ни направи обследване.
Но това не е решението.
Диагноза също няма да получиш.
Моят син работи с психолог. Много е важно детето просто да почувства някаква увереност, да има някой в училище, който го подкрепя.
Виж целия пост
# 37
Здравейте.
Дъщеря ми е в седми клас и се питам не е ли вече късно да й се прави диагностика, по специално за диспраксия и дискалкулия. Наскоро разбрах, че има такива диагнози. До сега съм си блъскала главата сама. Била съм й като ресурсен учител в къщи, почти по всичко. Най-много ни мъчи математиката. Всичко учим наизуст, а логика - никаква. Учим формули, еднакви триъгилници, а току прави грешки при събирането до 20. Няма устойчева памет и ако не се упражняваме постоянно, всичко се забравя. И едно лято не сме изкарали без учене.  А сега, с тези матури, сме направо в потрес!
Не знам какво би й помогнало занапред в училище, ако има доказани такива диагнози?
Виж целия пост
# 38
Ако е със СОП това дава допълнително време за изпитите и консултант. В някои случаи дори може да бъде записана с писмо от РУО преди класиране.
Първа стъпка - диагноза
Втора стъпка - подаване на документи за СОП и допълнително време и консултант на изпитите. Обаче това отнема време. Ако има екип в училище могат да го организират бързо, но тъй като е краят на годината една ли ще се задействат. Опитайте обаче.
Виж целия пост
# 39
Винаги при съмнения е добре да се направи една качествена диагностика. Да се види добър приложим модел за учене за конкретното дете. Не бих се колебала, независимо от възрастта на детето.
Виж целия пост
# 40
Но, ако детето има само леки обучителни затруднения, ще ви кажат, че няма да ви дадат диагноза и съответно няма да го определят като СОП.
Виж целия пост
# 41
То не винаги това е целта.
Много често в такива случаи /а леките и граничните са много повече/ е важно да се установи точния вид на затруднението и начина, по който на детето може да се окаже ефективна помощ. В крайна сметка това е по-важно в цялост - как да се работи с проблема и да се постигнат резултати.
За моето дете, например, от значение беше само това.
Виж целия пост
# 42
Да, така е. Исках да подчертая, че не се дава "диагноза". Прави се обследване и се дават насоки.
Виж целия пост
# 43
Аз си имам епикриза и поставена диагноза, има и ТЕЛК с тази диагноза.

Не ми дава да пусна нов отговор, затова допълвам.
Днес излязоха резултатите на 4 клас по НВО. Щерката се яви само на БЕЛ - 39т/50т и оценка 5.00.
Сега чета в четвъртокласната тема, че това било средната оценка на випуска. 37,5т по БЕЛ и 31 по мат. Ами да си с двойно затруднение (език и математика) и да постигнеш малко над средното за страната си е супер як резултат. Аз летя от щастие, а щерката реагира "А, добре. И сега какво толкова се радваш?"
Виж целия пост
# 44
Здравейте, отново!
Пиша от стаичката в "Асоциация Дислексия" - ул. Белоградчик, Русе. Беше в програмата ми и съм много доволна, че успяваме. Само втори ден, а детето все по-малко се фрустрира от затрудненията. И продължава напред и нагоре.
Ретроспекция от Центъра за психично развитие, проф. Матанова (тя присъства на входящото и изходящото интервюта/обследвания) - осъзнавам, че има страхотен напредък, НО цялото семейство бе в услуга и на разположение. В друго време и период - нищо от това не би било възможно. И късмет, че попаднахме на подходящата стажантка. Момичето даде много и с много личен хъс, любов и разбиране постигна с детето ми за 4 месеца невероятно много успехи.
Но не ми харесва, че лятото е "мъртъв" сезон. Не ми харесва, че няма часове в събота. Умората при нас, родителите, не е за пренебрегване.
По-късно, ще дам нов отчет Simple Smile.

Мама Ру, пиша ти на лични.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия