Проблеми с ученето, или какво знаем за дислексията! - 7

  • 38 529
  • 416
# 390
Напълно права сте на първо място е да съхраним психически децата и след това всичко друго.
Виж целия пост
# 391
В продължение на написаното от вас и по темата:
Някой има ли опит с частно училище след 7 клас?
Как третират там нашите деца?
Има ли толерантност и разбиране?
Съобразяват ли се с особеностите и дислексията на детето по отношение на начина на изпитване?
Всеки включил се с личен опит ще ми бъде от полза.
Благодаря предварително!
Виж целия пост
# 392
Да, но средата, средата ... ако е успяло да влезе във високобалово училище детето, значи е за там.
Виж целия пост
# 393
Да, но средата, средата ... ако е успяло да влезе във високобалово училище детето, значи е за там.

.
Не е гаранция, че ще се справи и ще издържи на високите изисквания и конкуренция.
Децата, които се насочват от РУО с определени заболявания или увреждания по списък влизат извън общото класиране и да, могат да влязат по този начин в училище, в което не биха се класирали иначе. Или са писали на МОН за допълнителна бройка, чета във форума, че в София се практикува. Дори и на общо основание да се закачи и да влезе едно дете, например с квота за близнак или с изпит после може да издиша.
Виж целия пост
# 394
Идвам да се похваля, че в отчетната тема няма да мога Satisfied
След онзи ступор в първи клас, сега на НВО по БЕЛ (4 кл.), детето изкара 83 т.!!! (в отчетната са разочаровани от 94 т. Flushed)
В ретроспекция - освен ударното допълнително обучение, свързано с различни по вид занимания, наблягането на спорта и най - важното - смяната на паралелката (изборът на класен ръководител), свършиха прекрасна работа.
Виж целия пост
# 395
Идвам да се похваля, че в отчетната тема няма да мога Satisfied
След онзи ступор в първи клас, сега на НВО по БЕЛ (4 кл.), детето изкара 83 т.!!! (в отчетната са разочаровани от 94 т. Flushed)
В ретроспекция - освен ударното допълнително обучение, свързано с различни по вид занимания, наблягането на спорта и най - важното - смяната на паралелката (изборът на класен ръководител), свършиха прекрасна работа.
Браво на детето!
Виж целия пост
# 396
А защо да не се похвалиш и в отчетната? Ми то си е за хвалба и за почерпка дори! Моето в 4 клас изкара по БЕЛ 39 от 50 (тогава) точки. И хич не ми пука, че други бяха разочаровани, че техните деца без СОП имали по толкова. 94 си е отлично представяне. 83-84 за дете със затруднения е повече от Отлично. Това е ПРЕКРАСНО представяне.
Виж целия пост
# 397
Здравейте, някой може ли да ми каже дали с 2 по БЕЛ ИУЧ се оставя на поправителен? Това е единствената оценка от някакъв тест, правен през март. До края на учебната година няма да има друг час.
Говорим за 5-ти клас, математическа паралелка, ако има значение. Учат тези часове през седмица, като редуват с математика. По основния БЕЛ ще има 5 за годината, но преподавателите са различни. Масово са с такива големи разлики в оценките.
Виж целия пост
# 398
Знаят ли в училище за затрудненията на детето? Говорете с учителя, обяснете и помолете да се даде шанс на детето да представи нещо и да получи оценка, различна от две. Защо до сега е чакано, а не е говорено по-рано с учителя?
Иначе да, оставя се на поправителен, но учителят е трябвало да даде възможност на детето да поправи оценката. Не може една оценка от март да е определяща за крайната и годишна оценка. За първия срок има ли оценка или за цяла година има само една от март?
Виж целия пост
# 399
Учителят е неадекватен, виждала съм го. На родителската среща го попитахме как ще получат други оценки, той каза, че не може да ни каже, щяло да е негово решение.
Иначе титулярът по БЕЛ е запознат с проблема, подкрепа има и детето даже харесва предмета.
Явно ще трябва отново да говоря с преподавателите. Благодаря за отговора, това ме интересуваше, явно и по ИУЧ предметите може да се остава на поправителен.
За първия срок има 3 за срока по ИУЧ и 5 по редовния предмет.
Виж целия пост
# 400
Ако първия срок има Среден (3), може и да остави Среден (3) за годината, но може и Слаб (2) да остави. Обаче е бил длъжен да даде шанс на детето да си поправи слабата оценка. С директора говорено ли е за проблема, че детето не е изпитано, не е поставена индивидуална задача и не е даден шанс? Още повече при такава драстична разлика. Не, че и при един учител не може да има разлика в ООП и ИУЧ, но 2-3 единици е много.
Виж целия пост
# 401
До директора не съм стигала, защото до последно мислех, че ще ги изпита или нещо друго (всички са с 1 оценка), тъй като на база една оценка няма как да се постави срочна. Разликите с няколко единици не са само при моето дете, както казах, човекът не изглежда особено адекватен. Като цяло избягвам да се меся в работата на учителите и не мисля, че е редно. По основния предмет или както там се нарича, има 5 оценки, вкл. и на класната работа 5 за граматиката и 4 за преразказа, което е прекрасен резултат на фона на неговите затруднения.
Виж целия пост
# 402
Когато е един час седмично, в случая май дори е 1/2 може и с една оценка, отделен въпрос е, че не е редно една единствена оценка да е определяща.
Виж целия пост
# 403
Много благодаря за информацията! Досега живеех с идеята, че не може да се остава на поправителен, но явно съм грешала. Утре ще пиша и на класната. Дано успеем да предотвратим двойката за годината, защото ще му се развали изцяло мотивацията, а той много усилия полага именно заради основната госпожа, която много харесва.
Виж целия пост
# 404
Един много силен текст, не мога да не го споделя с вас, защото само ние и децата ни си знаем зад всяко постижение и оценка, колко труд, нерви и сълзи стоят....

До децата, които тази година не спечелиха никакви награди и не се снимаха с грамоти. До децата, за които учебната година беше истинско предизвикателство. До тези, които едва завършиха. Вие също заслужавате признание. Заслужавате поздравления. Че се борите. Че не се отказвате. Че не спирате. Че продължавате.
До децата, които тази година успяха да постигнат нещо, което за другите е даденост. Останалите може да не знаят какви усилия ви е коствало това, но вие трябва да знаете, че това е не по-малко достойно постижение от всяка грамота, спечелен конкурс и медал!
Голяма прегръдка за майките, бащите, бабите и дядовците, гледачите, учителите, терапевтите, приемните родители - всички тези, които са до тях и правят всичко по силите си, за да им помогнат да преминат през образователната система.
До всички деца, които не бяха поканени на нито едно награждаване, които не отидоха на бал, не спечелиха конкурс, не отидоха на състезание, не получиха стипендия и до тези, които може би трябва веднага да започнат работа, защото няма да отидат в университет. Вие също сте достойни, вие също заслужавате признание, вие също трябва да чуете/прочетете колко сте прекрасни, защото наистина СТЕ!
До децата с различни затруднения - вие работите поне двойно по-упорито от останалите, за да получите дори 4-ка, а още повече за 5-ца и 6-ца. Вашите усилия заслужават истинско признание. ❤️ ИСТИНСКО ПРИЗНАНИЕ ❤️
Не забравяйте тези деца!
Доброта, креативност, щедрост, способността да си истински приятел, да подкрепяш, да изслушваш, да помогнеш, да съчувстваш, да обичаш, да защитаваш, да се застъпваш, да се бориш за доброто и още, и още.... (колко дълъг може да бъде този списък...) Тези качества за съжаление не получават признанието, което заслужават. А са не по-малко ценни и стойностни от грамотите, медалите и оценките.

#ВярвайВДетето #ВиждамТе
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия