Проблеми с ученето, или какво знаем за дислексията! - 7

  • 34 396
  • 382
# 60
Andariel, благодаря за включването!
Карам я да чете на глас, за да разбера кое я затруднява (в началото - всичко) и да коригираме своевременно. Трудно е да си отделиш време, в което да слушаш активно сричане, запъване и т.н., признавам си - в началото си пиех валериана преди занимания.
Издирих мерилото за скорост, за да разбера къде се намираме - не мога да я сравнявам със себе си.
Показателно за мен беше, че вече чете с разбиране бяха текстовите задачи, които решаваше. Това беше висш пилотаж за каката, която няма такива затруднения (т.е. ползвах за мерило за осмисляне на прочетеното).
И продължаваме, ритмично, по малко.
Виж целия пост
# 61
От четенето на глас специално при деца с такива проблеми има смисъл в начална степен, за да се проследи развитието и да се окаже помощ. Но да се гони време за мен е неприемливо също. Знам, че го искат в училище. Но на тези деца точно пък това да им е проблемът! Просто не бива да се припират точно за време при четене и писане.

Лина, поздравявам ви с успеха! Ще вървите напред, ако работите редовно.
Виж целия пост
# 62
Да, има смисъл от четенето на глас, но на думи, в които стават замените, също и да ги казва тези думи, за да "се чуе". Или кратки изречения, които са нарочно направени за тези думи. Не гоним скорост и гладкост, а точност, ако ще сто пъти да се запъне и да опита.
Виж целия пост
# 63
На колко години е госпожицата?
Виж целия пост
# 64
Елфичка, на 8 навършени години. Предстои ѝ 2-ри клас.
Виж целия пост
# 65
Браво, поздравления.
Виж целия пост
# 66
Момичета, някой да се е сблъсквал с дисграфия? При синът ми се очертава проблем, първи клас и май ще се окаже точно това. Чете, разбира указания и условия, проговори рано, говори правилно, схватлив и логичен е, с математиката е супер, но писането е голям проблем и май не е само лоша фина моторика. Другият проблем е характерът - упорито избягва всичко, което му е трудно или не се справя добре.
Виж целия пост
# 67
Същият проблем с избягване на всичко, което му е трудно. Даже дори избягване е твърде меко като израз - хвърля, бута, рита, хапе, плюе, вика, пищи, тръшка се.

Даже една много спокойна и приятна учителка, която много я харесвам ми каза: "Никога до сега не ми е идвало да крещя по дете."

Дисгрсфията - не се оправя лесно. Аз съм с някаква по-лека форма на дисграфия. Дори и тук се вижда като пиша - изпуснати букви, сгрешени букви, обърнсти места на буквите.

Мога да те посъветвам
1. Писане на думи всеки ден.
2. Проверка на написаното всеки път. И тази проверка е от сега за нататък.
Виж целия пост
# 68
Ами при нас дислексията е свързана главно с дисграфия.
Синът ми говори правилно.
Чете криво-ляво.
Но писането е ужас. Буквата Ъ не съществува за него.
Много го затрудняваха буквите с опашки. Един ден го пробвах с шрифта за дислексици - перфектен му беше. Обаче ръкописен текст, писан от мен, го побърква.
Виж целия пост
# 69
При нас проблемът е в писането. Колкото и да са криви и грозни буквите, оказа се, че не може да пише думи. Горе-долу ако преписва и не бърза, което е доста трудно при него, се справя, но на диктовка става мазало. Няма проблем да прочете или да каже по букви дума, проблемът идва, когато трябва да я запише. Тогава вече изведнъж не знае/помни как се пише р и как у, това се очертава основна грешка, т.е повтаряща се - Румен при него е Римен, умна става рмна, му - мц, може да напише главна буква в средата на думата, защото "не помня" как се пише малката...
Виж целия пост
# 70
Дай му още време, започнал е едва от няколко месеца, нормално е да ги бърка и да не помни.
Не че моят е цъфнал и вързал, сега е втори клас и понякога пише д вместо 9, Е и З ги бърка, главните букви почти не съществуват, преписването му е по-трудно от диктовка и да не продължавам...
Но приемам, че си е наред, щом не са ме извикали от училище...
Виж целия пост
# 71
Мама Ру, и аз като Горчива, дай му още време. До края на първи клас моето не можеше да напише една дума! Дори и "мама"! Пазя няколко диктовки от първи клас. Госпожата диктувала изречения и думи. Моето чуло, разпознало и написало букви: а, о, я. Няма думи, няма срички, за изречение пък съвсем. Само тук там буква по белия лист. Беше голям кошмар и мъка.
Постепенно започна. Сега рядко прави грешки при диктовка, много рядко. Грозното писане стои. Не може да пише равни по височина букви. Гласните са три пъти по- малки от съгласната пред тях. И освен това ги пише по особен начин слято със съгласните. Две съгласни може да напише равни. При спокойно писане е горе- долу поносимо, при бързане е зле. Има и неправилен захват на химикалката. Купувах разни държачи, не стана с тях.
Да допълня. Нямаше никакъв проблем, като и кажеш дума, тя да я спелува буква по буква без грешка. Като говоря за думи като топка, линия, котка.
Виж целия пост
# 72
Момичета, минах през ограмотяване на дете с обучителни затруднения. Ако не работехме ежедневно у дома и веднъж седмично със специалист, дъщеря ми нямаше да може да пише сравнително правилно за възрастта си, да чете и поне основните математически действия да извършва. Всяко затруднения иска не просто време, а работа през това време. Иначе относно щерката този лайтмотив го слушах непрекъснато в течение на три години, през които само аз и едната учителка в детската градина виждахме, че има някакъв проблем. За другите, дори за местните специалисти работата беше "Дай й време", "Нищо й няма" и "Ама ти защо искаш да му има нещо на детето?"
Виж целия пост
# 73
"Дай й време" и "Нищо й няма" ми звучи като "Не ми се занимава" и "Ако се направя, че не виждам до края на подготвителната група, в първи клас да се оправят".
Виж целия пост
# 74
А защо така да ви звучи? Ще дам пример, моето дете проходи на 10 месеца. Други на 18 месеца и пак са в норма. Разбира се, моето много късно и извън норма започна да пише. Не казвам, че така трябва да е при другите. Но пък може и в средата на първи клас и да е нормално. Тези, които казваме да се даде време, не казваме да се чака това да стане от само себе си. Естествено, че трябва да се помогне.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия