Относно прохождане и проговаряне. Щерката е много извън нормите дори и сравнено с осиновени деца на същата възраст като нея. Дори и по отношение на недоносените като нея. При нея обаче проблемът беше назован чак в първи клас, когато стана очеизваден за всички. И пак добре, че редът й за обследване на правилното място дойде в средата на октомври, тоест в началото на първи клас. Тогава моите въпроси защо и какво не е наред получиха отговор и вече знаех и каква работа да се провежда. Обаче според местните специалисти, които я обследваха на 5 и на 6-годишна възраст нищо й нямало, а да, признаци за дислексия имало, вярно ама да чакам до края на втори клас, че тогава можело да я обследват за това.
Малкият на 18 месеца говореше със сложни изречения и въпреки някои дребни граматични пропуски речта му беше ясна и разбираема дори за непознати. На около 20 месеца гледа едно филмче от Благуните за ляво и дясно и на другия ден разпознаваше на човек срещу него ляво и дясно, не само своите, а това е много трудно и за деца на 4-5 години да се ориентират относно човек срещу себе си. Обърнете внимание като им се показва гимнастика как показвания вдига дясна ръка, а децата срещу него вдигат огледално лявата. Е, моят син не го правеше. На 6 се научи да чете четирицифрени числа и да смята със заемане и преминаване на ум двуцифрени и трицифрени. От бебе се учеше на всичко първо с лява ръка, а след това започваше да усвоява и с дясната. По собствена инициатива. А това е минус, защото късно се определя водещо полукълбо, дори може да не формира такова (амбидекстър). По-нататък може да е предимство, но в случая е недостатък, че настоява да пише с дясната ръка. Лошо е, че никога не е проявявал желание да се занимава с изрязване, пластилин или оцветяване и рисуване, а рисува добре, другото не му се получава. Моята грешка е, че го оставих да не прави тези неща и да се учи в градината. И да умен, буден, интелигентен и затова умело прикриващ трудностите. Писането е едно от тях и затова не иска да пише и крие какво го затруднява.