Извънкласни занимания в първи клас – за или против?

  • 4 116
  • 56
# 15
О, и той с радост ходи на градина. Една групичка са 3 момченца и 2 момиченца, все заедно играят. Купуваме еднакви блузи с някои, уговарят се утре да са с тениските с Фиксики, ти ще носиш това, аз онова (дребни играчки) и искат да ги вземаме последни, че да се наиграят. Но да го изведа на площадката, в Морската - покара малко колело, поиграе, и след час вече натиска да си ходим. А често просто не иска да излиза, в къщи му се играе.
Много ми хареса това, което Не се сърди човече каза: "У нас си имаме правило - събота и неделя са дни без ангажименти". През седмицата децата ходят на училище, след това си учат уроците. Но като си отпочинал, като имаш време за хоби удома, а не да си постоянно в движение, по-добре се концентрираш и учиш по-лесно.
Виж целия пост
# 16
Виждам че вие вече сте програмирали детето Simple Smile Как ще почива, какъв тип е, на какво най-много ще играе.
За съжаление нещата не се случват точно така Simple Smile За всички би било по-лесно.
В първи клас всички деца се справят по-лесно с математиката и по-трудно с буквите. Едно пате, две патета...можеш да си ги представиш. Две кубчета можеш да ги пипнеш. Но не е същото с два звука. Ами със съгласните?
Та такова е положението при всички деца. Всички деца учат много по-лесно език на 6, отколкото на 16. Както се казва на 6 го учиш със сърцето на 16 с главата.
Не е необходимо една къща да е шумна или разхвърляна за да се налага децата да търсят по-различна компания. Те имат нужда от себеподобни и това е целта и на самото училище. Казва се социализация. Това е нещото което е по-важно и от буквите на този етап. И когато децата търсят приятели и водят такива у дома, най-малко му дреме  на човек колко е тиха къщата. А четири 6 годишни могат да създават шум като за 10 възрстни Simple Smile
Желая успех в намирането на правилната посока за вашето дете.
Виж целия пост
# 17
Аз се научих да не правя планове. Децата се променят толкова бързо след като тръгнат на училище, че всички планове на родителите отиват на кино. За себе си едно научих - важното е да давам нужната свобода, да отпускам повече права, в замяна да получавам по-добре свършени задължения. За училище не натискам, ако видя, че е над възможностите й. Все пак не всички са гении. Няма лошо, нека планира авторката. После ще променя плана според ситуацията.
Виж целия пост
# 18
Според мен до 3-4 клас изобщо няма нужда от уроци по математика.
Всеки родител може да помогне,ако детето закъса.
Това е елементарна математика,особено 1-2 клас-събиране,изваждане,таблицата....
Виж целия пост
# 19
Всеки човек носи своя индивидуалност. Има деца, които предпочитат да стоят у дома, ходене по уроци и занимания е неприятно за тях. Имаме такъв случай в семейството. На родителите им беше много трудно, защото детето, вече по-големичко, имаше нужда от допълнителни занимания, но посрещаше идеята с рев и ужас. Сещате се, че опитаха няколко пъти и всичко пропаганда. В крайна сметка го посещава учител в дома му, но пак не е приятно за детето.
Аз също съм домошар, не мисля, че вкъщи сме някакви мърльовци, напротив винаги се старая да е приятно, да има топла домашна храна. При все това, моето дете (поне засега) обожава да е навън. При нас аз съм тази, която иска да се прибираме, а на нея никога не й е било достатъчно, дори цял ден да е била навън. Винаги се шегувам, че аз съм виновна, защото като се местихме, загубих пъпа й накъде по пътищата с багажите 😀
Съгласна съм, че децата се променят, ще видим какви интереси ще има като започне. Лично аз не съм от ултра амбициозните родители, които ще я запишат на всичко, на което може да се ходи. Имам финансовата възможност, но бих се съобразила с нея, с наблюденията ми какво я влече и дали има желание. 🙂
Виж целия пост
# 20
И аз мисля,че извънкласните занимания би трябвало да са по желание на детето ,ако има интерес.Не насила.
Виж целия пост
# 21
В първи клас записах дъщеря ми на народни танци по нейно желание. Бяха вечер, събраха ги с напредналите и тя се отказа, понеже не работеха много с новите деца. Но пък сама се записа в училище на спортни танци. Заниманията бяха два пъти седмично между часовете и занималнята. И за двете ни беше добре това. Също се отказа към края на годината, защото предпочиташе да излезе на двора с останалите деца. Не съжалявам обаче, че ходи през по-голямата част от времето. През първи клас започна и работа със специалист по дислексия, на който ходи четвърта година. Във втори клас тръгна на салса и на уроци по рисуване. И двете неща са в събота и неделя и това ни устройва. Вече е четвърти клас и тези две дейности продължават наред със специалиста по дислексия.
Синът ми ще бъде първи клас на есен. От скоро ходи на китара и солфеж. Ще продължим заниманията, дори и да не го приемат в НУИ. По район сме в училище със засилено изучаване на език, така че ще има 3 часа седмично език и това е предостатъчно според мен. А да,той иска на есен и на футбол. В училището район ще има тази възможност, макар че тренировките им не са особено сериозни, повече е разтоварване и допълнителна емоция.
Съвет - ако записвате детето на допълнителни дейности нека е в училище - спортен или танци, занятията са преди занималнята, поне при нас е така или съботно-неделни дейности извън училище. Вечер вече са изморени, а може да имат и нещо за дописване/ доучване.
Виж целия пост
# 22
Много индивидуално е всичко, но едно е сигурно-нещата трябва да се планират така, че на детето да му остава достатъчно време за сън и достатъчно време за игра и то свободна, според вкусовете му игра. Днес свободните занимания се пренебрегват, времето на децата е преизпълнено от "полезни", "развиващи" и всякакви подобни активности, но изключително се подценява ролята на играта за личностното развитие.
Друго, което обогатява е четенето и то съвместното четене с възрастен. Да, зная, че днес децата четат от 5 годишни. Но те нямат житейския опит да навлязат дълбоко в стойностни четива, а спирането на моменти, коментирането обогатява детския речник, усет и прозорливост. Не случайно в моето детство имаше час по извънкласно четене, в който учителката четеше, а ние слушахме и после коментирахме. Не зная днес някъде има ли го, при сина ми(преди 9г първи клас) вече го нямаше.

Иначе дали математика, танци, музика, зависи от желанията и възможностите на детето.
За математика в първи клас-ако детето има засилен интерес, няма да е излишно учител. Казвате проста работа, но аз винаги по темата "проста математика" в първи клас давам един емблематичен пример-задачата с гъбките от Московската олимпиада за нашия набор(2005).В България само две деца решиха тази задача, едното е на съфорумка. Мой колега с образование МГ я реши за около... 30 мин. Но, разбира се, става въпрос за състезателна математика.
Виж целия пост
# 23
Много зависи детето какви интереси има. Първо това трябва да се разбере. Моят син ходи на рисуване от предучилищна, на математика от 1 клас, на плуване от 3-годишен (първо в градината, после с треньор в голям басейн), като плуването е само за спорта, без трениране за състезания и от 2 клас е на допълнителен английски в училище. Мисля, че това му е оптимално за сега.

Специално за математиката - аз лично не мога да предам знанието, както учителя. Плюс това не бях чувала за рачешки задачи, кръгове на Ойлер или "вълшебните отсечки"....
Виж целия пост
# 24
Хубава тема и аз в нея, дайте информация за занимания за събота и неделя. За София. Спорт или танци, рисуване подобни? През седмицата абсурд, поне за нас няма как. Едва с училище и занималня се справям. Учат анлийски с частен учител он- лайн вече 1 год, доволна съм. Много удобно.
Виж целия пост
# 25
В първи клас може да си позволите да запишете детето на каквото иска. Моето тръгна една година по-рано, иначе щеше да е първи клас наесен. Записа се на английски, тенис, баскетбол, плуване. Искаше още футбол и балет, но нямаше вече кога. С голямо удоволствие си ходеше на всичко преди да затворят.
А, ако изтеглите късата клечка с учителя/училището, ще се научите да преподавате и още как.
Виж целия пост
# 26
Подкрепям Мама Ру, че е добре извънкласните занимания да са в училището по възможност, много по-удобно е.
Сега е времето децата да пробват колкото се може повече неща, но по тяхно желание.
Физическите занимания за мен също са много важни в тази възраст, за да растат децата здрави и добре развити.
За уроците по математика в първи клас съм с особено мнение.
Виж целия пост
# 27
За уроците по математика сте закъсняли. В класа на детето "силните" са започнали на 4-5 години. Simple Smile))))
Виж целия пост
# 28
Определено не е нужно допълнителни курсове по математика, ако детето не го влече. Ако искате обаче развитие в тази област, т.е. прием след 4 клас в математическа паралелка, втори клас трябва да се започне подготовка. (мое мнение).
Виж целия пост
# 29
Зависи от допълнителните занимания,аз смятам че детето трябва да е ангажирано с нещо,да си има интерес,хоби .... и това далеч не е болна родителска амбиция през моите очи.
Моят син е на 4 и ходи на плуване допълнително,пускала съм го също така на тенис и на джуджитсу (вид бойно изкуство) и тениса му харесва повече,но Ковид ситуацията вече на няколко пъти ни обърква плановете.Той е активно дете и има нужда някъде да изкарва енергията си,затова искам от малък да свиква да я влага в нещо позитивно като спорт и движение.Според мен именно това се възпитава и помага изключително на децата и в учене,и в регулиране на емоциите,организираност,подреденост и.т н.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия