Водомери и топломери с дистанционно отчитане

  • 16 877
  • 187
# 120
Общ водомер какво ще рече...общ с кого?
най-вероятно си е ваш този водомер.

За ходовете - цитирайте им наредбата, според която са длъжни два пъти в годината да извършват РЕАЛНА проверка на място.
Влезте в сайта на дружеството, вероятно там ще я има качена тази наредба. Ако не я намерите, пишете да дам линк, че съм в движение.
Тоест - възразете, ПИСМЕНО!!, с писмо до дружеството, че не са изпълнини свое задължение за реално отчитане най-малко два пъти в календарната година. Ако го бяха направили, по-рано щеше да се разбере за неработещият водомер вероятно, и сметката нямаше да е такава, каквото е сега.

При неработещ водомер начисляват служебна консумация, по същата наредба. На тях служебна ли им начислиха?

...съветвам ви писмено да разговаряте с ВИК, не устно.
Виж целия пост
# 121
Благодаря. Написах едно заявление , ще го занесат във ВИК Варна днес. На констативния протокол пише главен водомер. Те не са плащали за този водомер. И затова си мислим ,че е собственост на ВИК. Това е многофамилна сграда, т.е. като блок , на 3 етажа,  но само те живеят там. Начислявали са им някаква консумация по 7, 10 кубика на месец, а те са мислили че това е реална. Баща ми е склонен да си плати цялата сума  и да му сменят водомера с нов. Даже ВИК още утре щели да идват за смяната, много се разбързаха.  Сега видях общите условия -  при водомери с дистанционно отчитане веднъж годишно е реалното отчитане - водомера е от 9.04.2021. -  т.е. това е спазено.
Виж целия пост
# 122
При многофамилните сгради има един главен водомер, в мазите обикновено се намира. И индивидуални водомери в самите апартаменти.
Главният водомер е собственост на ВИК.
Индивидуалните са собственост и грижа на собственика на апартамента.
Ако в отделните жилища няма инд.водомери, изчислението как става е описано в наредбата. Прочетете я, запознайте се..около чл.50 ако се не лъжа беше разяснено как се смята изразходваното количество вода.
Изяснете си за себе си тези неща, за да знаете как да процедирате нататък.

Не съм сигурна, щом повредата е в техния водомер, тоест главният, дали вие носите отговорност и вина. Проверете и това.

Мдааа...ето какво пише в тази статия

Причинените повреди се отстраняват за сметка и от този, който ги е причинил. Тоест, ако вредите са по моя вина – аз плащам, ако са по вина на служител на оператора, то тогава плаща операторът.

Когато  не може да се установи кой е причинителят, отстраняването става от:

мен, когато става дума за индивидуалния ми водомер и части от инсталацията, които са в моя имот;
оператора, когато става дума за общия водомер (при етажна осбственост) и за части от инсталация, които са извън моя имот.


от тук
https://pravatami.bg/23578

същото ще пише и в наредбата..от нея е взето.

Наредбата
https://www.lex.bg/laws/ldoc/2135493123

В чл.47 е това кой плаща повредата ...
Виж целия пост
# 123
Апартаментът, в който те живеят, има ли друг водомер?
Виж целия пост
# 124
Това е къща с двор , с водомер - общ , в шахта на двора. Всеки етаж на къщата  има водомер , но не се отчитат , защото само родителите ми живеят там. Винаги са плащали по този - общ водомер, повече от 10 години. И ВИК искат родителите ми  да платят за демонтаж, монтаж и проверка на този общ водомер.  И ако се окаже , че работи трябва да си платят и консумацията . Проблема е , че никой не е забелязал за една година, че този водомер не отчита, т.е. някой не си е свършил работата.  А ВИК ще си сменят водомера за тяхна сметка, но не искат да плащат за проверка.
Виж целия пост
# 125
Мисълта ми беше да си отчетат водомера на етажа и да сравнят.
Виж целия пост
# 126
Те хубаво ще си отчетат водомера на етажа, но доколкото разбрах лятото хората си поливат градинката от този, общия. Или не?

Интересно ми е, щом не работи дистанционният, какви пари са им начислили, откъде са ги измислили, как и защо!

Да настояват, че вината е на дружеството и инкасаторите му, и да не плащат измислени суми.
Да дойдат да отчетат техния си водомер, щом имат на етажа, и да си платят по него. За другия дружеството да се оправя!
Виж целия пост
# 127
Точно така.
Щом не работи водомера, къде са виждали сумите и кубиците, които са начислявали? Едно към гьотере ли са ги писали...

В наредбата ясно пише, че главният водомер е ангажимент и собственост на дружеството, отстраняването на повредата по него - също е задължение на дружеството.

Повтарям съвета си единствено писмено да пишете и да искате и писмен отговор , не устен, да ви върнат!! Това е важно, защото когато се подписват, много мислят какво да напишат. А когато говорят устно, могат и ще ви завъртят както си искат.
Виж целия пост
# 128
Инкасаторите не си вършат работата, ама изобщо. Пишат едно към гьотере.
Така се получи и при нас: значипоследните 4 години плащаме някакви доста повече кубици на тримесечното изравняване. Да речем ако преди това са ни начислявали по 1-2 , то после станаха по 5-6. Като си снимахме общия водомер ние и го сравнихме с показанията по фактура и оле-мале. По фактура върви с мноого кубици повече отколкото реално показва водомерът- това е водомер за вход на кооперация. Първо се обадих на инкасаторката. Тя ми се звери насреща. О! Така ли?! Въпросът се реши точно за 20 - 30 мин  през онлайн платформата на Софийска вода. Писмено с входящ номер от системата. Вече второ тримесечие ни връщат пари и има още за връщане. Водомерът си е ОК. Просто ги мързи да гледат, а и не съм сигурна дали не получават бонуси, според начисленото потребление.
Загуби и течове нямаме, защото се събрахме хората и се разбрахме за 10 мин никой да не пуска водата. Като слязохме при водомера, той не отчита. Една съседка се качи  да пуне вода да видим отчита ли-ами отчита си нормално. Около няс няма никакви търговски обекти, които биха могли да крадат.
Мърляви са си инкасаторите им.
Това е отговорът им:
Скрит текст:
Здравейте, госпожо ******,

Обръщате се към нас относно грешен самоотчет на общ водомер (клиентски  № *******).
Разгледахме приложената от Вас снимка. Допълнително проучихме фактите и детайлите по Вашето възражение и с настоящият отговор Ви информирам, че от страна на ВиК оператора ще бъде извършено преразглеждане на таксувания разход "общо потребление" по всички индивидуални партиди.
Корекцията ще се отрази в съответните счетоводни документи по партидата.

Аз и моите колеги оставаме на Ваше разположение за съдействие при необходимост на безплатния ни телефон 0800 121 21 или чрез запитване на официалната форма за контакт в частта „Въпроси и отговори“.

С уважение,
И***** П*******
Екип Писмена кореспонденция
П.П. Моля, не отговаряйте на това съобщение и не запазвайте адреса в списъка си с контакти. Същото е изпратено чрез автоматична пощенска кутия и няма да получите отговор.
За връзка с дружеството можете да ни пишете на официалната форма за контакт в частта „Въпроси и отговори“.
Виж целия пост
# 129
Че те последните 2-3 години, покрай ковида, и нищо не отчитат. Не влизат по къщите (разбираемо), разчитат на самите абонати да се самоотчетат. По мазета дали се завират, за да отчетат общия, не е ясно. Какво отчитат самите абонати, също не е ясно. Затова и се получават и ще се получават "изненадки". Дистанционните водомери наистина са решение, но там, знаете, нещата още не са уточнени и избистрени и всички се разсейваме. А и дистанционни, дистанционни, но и те трябва да се гледат!
Не знам и социално как ще се реши въпроса! Доста хора ще останат без работа, ако всички си наслагаме дистанционни водомери.
Виж целия пост
# 130
Ама що така изненадките са все в ущръб на клиента?! Как пък един път не отчетоха по-малко от реалния разход, като не гледат уредите. Хубаво е да вземеш паричките мноооого предварително, пА едни бонусчета да си раздадеш....
Щом енергийните дружества си решиха проблема с електромерите, то и тези могат, ама тогава няма да могат толкова елментарно да пият кръвчицата на хората.
Виж целия пост
# 131
Ти пък, кога търговец някога е взел по-малко пари за стоката си 😀

Електромерите лесно се сменят, водомерите - не. И това е добре да отчитаме все пак.
Виж целия пост
# 132
Общият водомер при нас, собственост на Софийска вода, се отчиташе на тримесечие от инкасатор, визуално или със снимка, която му изпращаме. И без повреда го подменят, без предварително да съобщават за това, на период от 5 години за тяхна сметка.
Но най-странно от всичко е, как толкова време са начислявали ВиК Варна лично потребление без да съпоставят данните с общия водомер. А и ако този личен водомер е поставен преди няма година, той е в гаранция и подлежи на замяна/ремонт от продавача му.
Изобщо не бих се съгласила да плащам за нещо в гаранция!
Виж целия пост
# 133
Здравейте!

Обръщам се към по - опитните от вас със следния казус:
Топлинен счетоводител ни е Нелбо. През януари получихме от тях писмо, че трябва да си сменим водомера за топла вода, защото са минали 10 години. Да обаче, аз съвсем забравих да се свържа с тях и съответно пропуснахме крайния срок. Досетих се едва когато видях големите сметки за февруари и март. В крайна сметка дойдоха и подмениха водомера с нов с дистанционно отчитане.
От Нелбо ми обясниха, че начислените кубици вода на база ( 8 кубика на човек) няма как да бъдат приспаднати, защото се счита, че водомерът ни към тази дата не е бил в изправност.

Ясно ми е, че вината е моя. Все пак се чудя дали няма някоя вратичка за приспадане на тази вода? Сумите са доста големи.

Благодаря на отзовалите се! 🙂
Виж целия пост
# 134
Щом са ви предупредили/информирали, а от ваша страна реакция не е имало, не мисля, че можете да направите нещо. Следващият път ще обръщате повечко внимание на тези писма Simple Smile
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия