Водомери и топломери с дистанционно отчитане

  • 16 897
  • 187
# 75
Говорим за липса на водомери въобще.
Начисляват се по мах. 5 куб на човек и никой не се интересува текат ли ви крановете и дали не си изстудявате бирата под чешмата. Плащат съседите.
Виж целия пост
# 76
Чл. 35. (1) Показанията на водомерите се отчитат с точност до 1 куб.м за период, който се определя в общите условия или договора, но не по-дълъг от шест месеца.
(2) Когато периодът на отчитане на водомерите е по-дълъг от един месец, операторът ежемесечно начислява служебно количество изразходвана вода, определено въз основа на средния месечен разход от редовно отчетените съответни периоди на предходната година. След отчитане на показанията на водомерите количеството вода се изравнява в съответствие с реалното потребление.
(3) Достъпът на длъжностното лице на оператора до водомера за извършване на отчети, включително в жилищата на потребителите, се осигурява съгласно общите условия или договора.
(4) При невъзможност за отчитане на водомерите поради отсъствие на потребителя или на неговия представител потребителят е длъжен да уточни с оператора в удобно за двете страни време извършването на отчитането в срок не по-дълъг от една година от последното отчитане.
(5) При отказ на потребителя да осигури достъп на длъжностното лице на оператора до водомера длъжностното лице съставя протокол, който се подписва от него и от поне един свидетел. Длъжностното лице отбелязва в протокола трите имена, единните граждански номера и адресите на свидетелите, които могат да бъдат и длъжностни лица на оператора.
(6) (Изм. и доп. - ДВ, бр. 63 от 2012 г., в сила от 17.08.2012 г.) При отказ на потребителя да осигури достъп на длъжностното лице на оператора за отчитане на показанията на водомера разходът на вода се изчислява по пропускателната способност на водопроводната инсталация непосредствено преди водомера при непрекъснато изтичане на водата със скорост 1,0 m/s, за периода до предишен отчет по алинея 1.
[/u]

От наредбата...не виждам 5 кубика на човек.
Описаното в алинея 6 ми звучи като да е повече от 5 кубика на калпак...звучи ми все едно крановете да са отворени 24/7 на мен...
Виж целия пост
# 77
Това е при отказ (реално при неосигурен достъп веднъж годишно за реално визуално отчитане). При липса на реално отчитане/бележка/самоотчет на тримесечие, се начислява средното потребление за 2 предходни отчета.
Тета, гледаш грешен член - виж чл. 39, там се обяснява как се разпределя.
Виж целия пост
# 78
Да, това е при отказ . Видях къде са петте кубика Simple Smile

Липсват водомери. Все някога инспектори ще влязат и тогава ще начислят служебно.
Виж целия пост
# 79
При липса на водомер базата от 5 куб. м. за топлофицирано жилище ще увеличава наказателно с 1 куб.м. на човек на всяко тримесечие. Та дори и един човек да се води, за 2-3 години смятай колко ще се увеличи базата.

Чл. 39, ал. 6. До поставянето на индивидуални водомери в сгради - етажна собственост, или на водопроводно отклонение с повече от един потребител определените в ал. 5 количества вода се завишават всяко тримесечие с по 1,0 куб.м за всеки обитател.

Смея да твърдя, че от Софийска вода това го правят - наказателното увеличаване на кубиците. Имам такъв съсед - от 15 години е с водомер, но не е регистриран (узаконен). Така на практика няма разлика между общия водомер и индивидуалните водомери, която да се разпределя на нас, които сме с водомери. Цялата разлика я обира нередовният съсед. Той не си е и плащал през всичките тези години. И да не си помислите, че е "прошляк" или "миризлив пенсионер", не - висшист на средна възраст е.
Виж целия пост
# 80
Така на практика няма разлика между общия водомер и индивидуалните водомери, която да се разпределя на нас, които сме с водомери.
Радвам се за вас, но в много сгради ''разликата''  се ''разпределя'' в сметките на потребителите с редовни водомери.
Могат да се оплачат на арменския поп, но си ги плащат .
 Тета, това служебно е по 5 кубика на човек.
Виж целия пост
# 81
Просто при вас не е липса на водомери (на некоректните потребители), те имат такива, но дават занижени данни за разхода или "връткат" водомера.

В същото време, за да бъдем и коректни, трябва да отбележим, че Софийска вода отчитат само в работно време. За да си в къщи и да влязат да отчетат реално, трябва да си жертваш 1 ден отпуска. Това към 1 ден отпуска за отчета за парното, но мисля, че те са задължени едната дата да е през уикенда. Съжалявам, ама от Софийска вода си стискат кесията, за да не плащат на отчетниците за работа през почивни дни, а ние като потребители трябва да си жертваме отпуската заради тях.
Виж целия пост
# 82
Toва ''връткане'' не може да се случи без да бъде нарушена целостта на пломбите, което автоматично превръща водомера в нередовен.
Чудя се като се купят ''умните'' водомери за по един куп пари кой ще види дали не са ги ''врътнали''? Със сигурност фирмата няма да има никакъв интерес да се интересува от такива ''дреболии''.
Виж целия пост
# 83
Мамамари, зависи как, по-скоро къде е сложена пломбата.
Виж целия пост
# 84
Радвам се, че попаднах на тази тема.

Миналата година смених водомера за топлата вода на майка ми с такъв с дистанционно отчитане, мисля че топлинният счетоводител е Нелбо.

Исках да уредя и въпроса и със смяна на този за студена вода и съвместното им отчитане и предаване на информацията към Софийска Вода от страна на Нелбо, но месечната такса ми се стори бая скъпа (беше някъде 4-5 лева на месец), при положение че в апартамента не се живее целогодишно, а само 2-3 седмици в годината.

Отделно тогава влязох в сайта на Софийска вода, за да проверя какви са цените на водомерите с дистанционно отчитане, но цените ми се видяха космически, и не предприех стъпки по въпроса.

Доста съм объркана с това дистанционно отчитане за Софийска вода, трябва да разуча въпроса по-обстойно, и се надявам постовете и споделеният опит да ми помогнат да ми се изясни картинката.
Виж целия пост
# 85
Утре очаквам оферта за студени водомери с дистанционно отчитане, но по спомени от миналото лято е около 85-90 лв. с монтаж, пломба и демонтаж на стария. Отделно се плаща минимална такса на топлинния счетоводител, за да изпрати данните му всеки месец на Софийска вода, но трябва всички да са поставили такива студени водомери и да са съгласни с таксата за отчитане. Същото е и с топлата вода.
Здравейте. Може ли да ми кажете дали се разбрахте с топлинния счетоводител да ви предава данните за студените водомери на Софийска вода и колко ще ви струва това? И кой е топлинния счетоводител който предлага тази услуга?
Виж целия пост
# 86
Все още поставяме водомерите за студена вода и ще преминем едва тогава на реален отчет от Техем към Софийска вода. Техем е нашият топлинен счетоводител, чрез който ще стигат данните от водомерите до СВ за 60 ст./мес. за студен водомер. За топлия плащаме по 1,20 лв.
Виж целия пост
# 87
Интересно - каква е разликата за Техем дали отчетеният водомер е топъл или студен, та има двойна разлика в цената за отчет и изпращане на Софийска вода? Предполагам, че тези цени са за двете неща - и отчитането, и изпращането им в Софийска вода.
Виж целия пост
# 88
Цената от 1,20 до момента беше за вярна ежемесечна сметка за самото подгряване, данните от топлия водомер не се изпращаха на СВ като кубици, само на Топлофикация и фигурират в тяхната фактура.
Сега вече ще видим как ще е.
Друга разлика - СВ не искат да събират и начислява таксата за отчитане на водомера /ще трябва ние лично да събираме и плащаме на Техем таксата/, а Топлофикация няма проблем с това и си фигурира в техните фактури и после тази такса я превежда на Техем.
Виж целия пост
# 89
Здравейте,

нашият топлинен счетоводител е Топлофикация. От предишните собственици на апартамента е поставен апартаментен топломер, на който не може да се сменя батерията и трябва сега аз да си закупя нов. Предпочитам да купя такъв с дистанционно отчитане, нищо,че във входа още никой не си е сложил такъв.

Въпроса ми е- само от Топлофикация ли мога да закупя такъв ( цената там е 360лв с монтажа) или мога и от друго място- имам оферта за такъв на цена 280лв.?

Благодаря!
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия