Щом задача те тормози, помощ във солидни дози тук веднага ще получиш и нещо ново ще научиш. :)

  • 31 657
  • 742
# 15
Да, разбрах Simple Smile
Виж целия пост
# 16
Моля за помощ за решението на тази задача

Виж целия пост
# 17
Моля за помощ за решението на тази задача


първо :второ = 5 :9 = 35: 63
първо : трето =7:8 =35 :40
Първо= 35х, второ=63х, трето = 40х
35х + 63х +40х = 276
138х=276
х=2

35х=35.2=70
Виж целия пост
# 18
Виж целия пост
# 19
Благодаря!
Виж целия пост
# 20
здравейте, ще може ли малко помощ с тази задача за 7 клас. Задачата е математически придезвикателства:
Виж целия пост
# 21
Извинете, но защо просто не я преписахте? Много трудно се разчита!

Влак винаги се движи по определен маршрут с определена постоянна скорост. Един ден, след като изминал 0,75 от този маршрут, му наложили непредвиден престой, равен на 1/12 от определеното време по целия маршрут. С колко процента трябва да увеличи скоростта си този влак, за да пристигне навреме?
Виж целия пост
# 22
S=V.t
След спирането му е оставал 0.25 път. Времето е 0.25t - 1/12t =1/6t
0.25.S = V.1/6t
V=1.5S/t
Скоростта трябва да се увеличи 50%.
Виж целия пост
# 23
11 кл. . Как се доказва дали събитията са независими? Благодаря.
Виж целия пост
# 24
Знаете ли някъде да има публикувани решения и критерии за оценяване на ПМС 2021 или в краен случай само отговорите? Погледнах назад в темите и открих отделни решения, например на 5та задача, но не се ли публикуват след определен период систематизарано решенията някъде? Също така ме интересуват и стари ПМС теми, където може да се видят разписването на решенията/отговори. Например на klasirane има много добри решения, но до 2017та година, а напоследък май не се обновява вече сайтът Sad

А това е една задача от тестов изпит на СМГ за 3 клас. Или аз се бъркам, или те са се объркали, но как може останалите 91 топчета да ги разделим на 3?

Прибрах 100 топчета в три кутии. Преместих половината топчета от втората кутия в третата. След това подарих на брат си 9 от топчетата, намиращи се в първата кутия. Накрая в трите кутии имах по равен брой топчета. Кое в вярно?

а) в третата кутия е имало повече от 33 топчета
б) в третата кутия е имало 33 топчета
в) в третата кутия е имало 30 топечта
г) в третата кутия е била празна
Виж целия пост
# 25
Май никъде не казва, че е прибрал 100 топчета в три празни кутии. Thinking Но от уравненията излиза, че поне третата е била празна. Отг. г).
Виж целия пост
# 26
т.е. ако в началото е било x+y+z=100, накрая x-9=y:2=z+y:2, т.е. z=0
изобщо не се сетих, когато прочетох задачата, че кутиите може да не са празни в началото, но от отговорите наистина се подразбира. Нямаше да се класирам за трети клас Simple Smile
Виж целия пост
# 27
т.е. ако в началото е било x+y+z=100, накрая x-9=y:2=z+y:2, т.е. z=0
изобщо не се сетих, когато прочетох задачата, че кутиите може да не са празни в началото, но от отговорите наистина се подразбира. Нямаше да се класирам за трети клас Simple Smile
Точно така. Поне аз направих същата сметка.
Такива уловки някой път са наистина хитри и креативни, но някой път не. В случая е нещо по средата, понеже наистина има елемент на подвеждане, понеже е и до тълкуване на думите. Но от друга страна, останалите 91 топчета наистина са силен жокер, че нещо не е точно както трябва и в този момент детето трябва да се запита "кога и как би било възможно да се изпълни това условие"?
Виж целия пост
# 28
Simple Smile Благодаря!
Виж целия пост
# 29
Малко помощ за тази задача моля Simple Smile
Ако всичките 40 опаковки бяха за по 5лв, цената щеше да е 200лв, но са продадени за 140лв, т.е. -60лв от опаковки с по 2лв по-евтини, т.е. 30 опаковки са от по 3лв.
Проверка: 30.3+(40-30).5=90лв+50лв=140лв

Или наобратно: 40.3лв=120лв, не нидостигат 20лв, следователно 20лв са от продадени с по 2лв по скъпи опаковки, т.е. 10 опаковки от по 5лв, останалите 30 са по 3лв.

Тези решения като за 2-3ти клас Simple Smile
Иначе: х са кутиите за 5лв
х.5+(40-х).3=140
2.х+120=140
х=10
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия