Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Щом задача те тормози, помощ във солидни дози тук веднага ще получиш и нещо ново ще научиш. :)

  • 6 887
  • 186

Изписахме поредната тема  и дойде ред на следващата. Simple Smile Нека и в нея имаме удоволствието да решаваме различни като сложност задачи за всички класове, в търсенето на рационалното да предлагаме различни подходи към тях, да се съобразяваме с ученото от децата по класове. Затова нека всеки питащ да казва за кой клас е задачата.


"Математиката е ключът на цялото човешко знание."
Ойлер

"Алгебра - това е написана геометрия, геометрията - образна алгебра."
Софи Жермен

"Въображението е необходимо както в поезията, така и в геометрията."
Пушкин

"Математиката - това е езикът, на който говорят всички точни науки."
Лобачевски
Предишна тема

Ти си свят красив, чудесен,
с много дроби и числа
и по пътя ти нелесен
пърхам аз като пчела.

 Правилата щом си уча
и решавам всеки час,
във живота ще сполуча
и ще мога всичко аз.

 На крилете ти могъщи
ний към Марс ще полетим,
бели блокове и къщи
до небето ще строим.

 
Дълбините на морето
ще изучим с твойта мощ,
ще направим ний небето
да е светло ден и нощ.

 Ще направим като птици
да летим със песента
и със пламнали зеници
да твориме красота.

Ти си свят красив, чудесен
с много дроби и числа
и по пътя ти нелесен
пърхам аз като пчела.


Петя Дубарова, 1974
Виж целия пост
# 1
Първа цопвам в темата. Sunglasses

Хубава вечер на всички!
Виж целия пост
# 2
Добър вечер на всички в групата.
Може ли помощ на следната задача за 5 клас
 Куб има ръб с а см.  С колко процента трябва да се увеличи дължината на раба му, за да се увеличи повърхнината му с 44 процента?
Виж целия пост
# 3
S = 6.a2
44% = 44/100 = 11/25
 
6.x2 = 6.a2 + (11/25).6.a2
x2 = (36/25).a2
x = (6/5).a

6/5 = 120/100 = 120%


Благодаря за темата, русалка!
Виж целия пост
# 4
Благодаря, за темата!
Виж целия пост
# 5
Моля за помощ за следната задача за 10 клас: Да се докаже, че шестцифрените числа, които не могат да се представят като произведение от две трицифрени числа, са повече от шестцифрените, представими като произведение от две трицифрени числа.
Виж целия пост
# 6
Моля за помощ за следната задача за 10 клас: Да се докаже, че шестцифрените числа, които не могат да се представят като произведение от две трицифрени числа, са повече от шестцифрените, представими като произведение от две трицифрени числа.

Броят на всички възможни произведения от вида M.N, където M и N са трицифрени естествени числа и
100 ≤ M ≤ N ≤ 999 е равен на (900.901):2 = 405 450.

Смятаме за различни произведенията A.B и C.D, ако A.B = C.D, но 100 ≤ A < C ≤ D < B ≤ 999.

При фиксирано M може да изберем N по 1000 – М на брой различни начина, т.е. ако М = 100 може да изберем N по 900 начина (N = 100, 101, . . . , 999), при М = 101 по 899 начина (N = 101, 102, . . . , 999) и т.н., при М = 999 по един начин (N = 999), откъдето, броят на всички възможни произведения от вида M.N е равен на
900 + 899 + . . . + 1 = 405 450.

Следователно, броят на всички шестцифрени числа, които могат да се представят като произведение на две трицифрени числа е не по-голям от 405 450.

Всички шестцифрени числа са общо 900 000 на брой и следователно, броят на всички шестцифрени числа, които не могат да се представят като произведение на две трицифрени числа е не по-малък от
900 000 – 405 450 = 494 550 и следователно, е по-голям от броя на всички шестцифрени числа, които могат да се представят като произведение на две трицифрени числа.
Виж целия пост
# 7
Ant12, много благодаря за решението!
Виж целия пост
# 8
Някой може ли да ме насочи за тази задача?
Виж целия пост
# 9
Виж целия пост
# 10
Задачата е за 5 клас . Сигурно не е трудна, обаче не се сещаме как?

Ледена фигура била направена от куб от лед с ръб 109 см. Колко литра вода са били необходими, за да се направи този леден куб, ако при замръзване водата увеличава обема си с 9%?
Виж целия пост
# 11
1 л = 1000 куб.см
Обема на куба е 1295029 куб.см или 1295,029 л лед.
Разделено на 1,09 се получава 1188,1 л вода.
Виж целия пост
# 12
А не е ли 1000л? Преди да замръзне бил 100см и като замръзне и се увеличил и става 109см? Куб със страна 100см има обем 1 000 000 куб.см или 1 000л вода? М
Виж целия пост
# 13
В условието на задачата се казва "увеличава обема си".
Обем = ръб3 (три измерения)
Докато ти, ако те разбирам правилно, имаш предвид линейно увеличение на ръба.
Аз получавам същия отговор като buty. 🤷
Виж целия пост
# 14
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия