Математически турнири 1-4 клас. Тема №59

  • 76 075
  • 739
# 15
Това, което аз мога да споделя като впечатления за точкуването на ПМС - 5-та задача - добър чертеж + добре обяснена (като за възрастта) логически закономерност, накрая 1 верен и 1 сгрешен отговор (на последната стъпка) - оценена с 10 точки. 6-та задача - 2 верни отговора на двете подточки, но неубедително/непълно (според проверяващите) доказателство на първата подточка - оценена с 8 точки.
Мисля, че всеки може да си направи съответните изводи по отношение на оценяването.
Виж целия пост
# 16
По принцип на геометричните задачи с чертеж не е ли достатъчно да се означат върху чертежа отделните размери и после направо да се напише и реши числовият израз? Тази 5та от ПМС изглежда по-трудна, вероятно трябват два чертежа за двата случая .

Ще помоля за отзиви от тези, на които децата са се явявали на финала на МБГ. Моето дете много иска да отиде и има квота от училище, но ме притесняват някой неща, едното от които е струпването на много деца/родители в условията на пандемията. Миналата година как се проведе, по колко бяха в стаите, трябваше ли да се носят маски? Вие за колко дни ходите или го съчетавате с летния отпуск? Сега като смятам, трябва да се пътува четвъртък, състезанието е петък, не знам дали награждаването ще е неделя стуринта, евентуално неделя следобеда да се пътува обратно за София. Като се замисля, много скъпо излиза това състезание - пари за хотел, път, отпуск .. вашите училища подпомогнаха ли финалистите с нещо, особено частните, организираха ли например транспорт, настаняване?
Виж целия пост
# 17
Относно чертежите - мисля, че там се дава повече свобода на личната интерпретация на децата. Моето беше направило базов модел на мрежата с рамката и обяснение за 4-те ъглови квадратчета, за толкова му е стигнало търпението. С 2 чертежа на конкретните решения би било още по-добре, според мен.

Относно финала на МБГ - при нас винаги е и (по-дългичка) почивка. Има достатъчно време и за това, особено сега, като няма отборно съревнование. Никой не ни поема разходите.
Миналата година организацията в двора на училището и по стаите беше много стриктна - с измерване на температура, дезинфекция и маски през цялото време. Обаче от външната страна на уч. ограда - все едно друга вселена. Родителите - един връз друг, все едно са на рок-концерт, а несебърските полицаи си чилваха безучастно, като част от пейзажа. Но човек, ако не иска да се бута в другите, винаги има вариант и за това.
Виж целия пост
# 18
...
Ще помоля за отзиви от тези, на които децата са се явявали на финала на МБГ. Моето дете много иска да отиде и има квота от училище, но ме притесняват някой неща, едното от които е струпването на много деца/родители в условията на пандемията.
...

На сайта им има видео, на което се вижда как са се (опитвали да..) справяли с епидемичната обстановка.

https://www.youtube.com/watch?v=FnzbV1Wms4I

Въобще не е задължително да сте и трите дни там. Доста родители отиват с кола в деня на състезанието и после се прибират. Особено ако състезанието за дадения клас се пада по/след обяд. Медалите могат да се пращат по пощата. Ако все пак планирате да вземате купа, тогава май е по-добре да сте на награждаването и да документирате събитието. Ние смятаме да отседнем, но не в Несебър, а някъде наоколо. След големия финал идва денят на големия аквапарк  Simple Smile
Виж целия пост
# 19
За МБГ, ще сме на финал за първа година (втори клас). Детето много иска и планирахме да бъде малка ваканция. Днес от училището (държавно) казаха, че ще му платят таксата. Което ме зарадва - по принцип е най-малкото перо, но пак си е вид внимание. Само трябва някак да проследим да решава задачи, защото лятната ваканция се очаква да падне формата, а на финала ще се явят само подготвени деца.
Виж целия пост
# 20

На Математика за всеки в листата за София ми направи впечатление, че нямаше дете с по-висок резултат, което да не беше маркирало всички букви от първите 15 въпроса, а имаше масово немаркирали от по-слабо представилите се деца. Това е още един индикатор, че децата са готвени конкретно за този изпит и няма неподготвени деца, които случайно да блеснат с талант. Например моето дете още отказва да отбелязва буква на състезание, когато не е сигурно на 100% в отговора си - било лъжене.
Това не го разбрах - как така “ което да не беше маркирало всички букви от първите 15 въпроса”?
Виж целия пост
# 21

На Математика за всеки в листата за София ми направи впечатление, че нямаше дете с по-висок резултат, което да не беше маркирало всички букви от първите 15 въпроса, а имаше масово немаркирали от по-слабо представилите се деца. Това е още един индикатор, че децата са готвени конкретно за този изпит и няма неподготвени деца, които случайно да блеснат с талант. Например моето дете още отказва да отбелязва буква на състезание, когато не е сигурно на 100% в отговора си - било лъжене.
Това не го разбрах - как така “ което да не беше маркирало всички букви от първите 15 въпроса”?
Означава, че е посочен отговор на всеки въпрос. Няма задача, която да е оставена без отговор.
Виж целия пост
# 22
Пиша от над 10 години и винаги има недоволни точно със същите доводи. Тоест нищо ново под слънцето, но не може да бъде другояче и ако някой се утешава с тези доводи, добре, няма лошо. Промяна обаче няма да има, защото целта е подбор на децата с най-голям потенциал и защото и по-нататък се държи все по-строго на същите неща.  Що се отнася до децата в челото, които не са оставяли непопълнени отговори, мога да кажа от опит, че тези деца не играят ТОТО. Те просто си го могат и по-лесните задачи ги решават (попълват отговорите) за секунди, което им оставя време за обмисляне и описване на трудните задачи. А описването е нещо, което ако не се научи в най-ранна възраст, после е много трудно да се усвои и което дете не го е усвоило, си е отрязало пътя за състезания.
Виж целия пост
# 23
Детето е на финал на МБГ, днес в школо получихме информация за пошуфинал в Стара Загора, предполагам е за децата, които не са се класирали за финала?
Виж целия пост
# 24
Нашето дете има около 38 точки (не конкретизирам от съображения за анонимност). Мисля, че при това състезание изигра роля и желязната психика и абсолютното спокойствие, които не всички деца на тази възраст са развили. Смятам, че краткото време в първия модул е разконцентрирало много деца и не са успели да дадат всичко от себе си и на втория. Така или иначе, балът се формира от няколко състезания и пожелавам успех на всички кандидатстващи в мат. гимназии след 4 клас! Simple Smile
Виж целия пост
# 25
Ако някой се интересува от задачите на тазгодишното ЕК за 1 - 4 клас, има ги качени на сайта на 107 ОУ, София.
Виж целия пост
# 26
Детето е на финал на МБГ, днес в школо получихме информация за пошуфинал в Стара Загора, предполагам е за децата, които не са се класирали за финала?
Да, за тях е. Допълнителен шанс.
Относно таксата - никога не са ни я поемали.
Виж целия пост
# 27
А каква е идеята на квотите в МБГ - да има представителност ли? Само това ми идва наум. Теоретично, а и на практика вероятно има случаи, в които част от финалистите по квота не са от най-добре представилите се като цяло, а само за съответното училище или школа.
Виж целия пост
# 28
Цитат
Най-после качени задачи от ЕК Wink Пфу,2 месеца чакане.... Wink 

Успех на всички дечица в кандидатстването за МГ!Има още време,но точките са ясни Wink

п.с За Варна и София са направени и проекто-класирания в сайта.
Виж целия пост
# 29
В състезанията /от 1 до 4 клас/ по математика са дадени задачи, за които се изисква да се напишат подробни и аргументирани решения. Четири години децата ги учите да попълват квадратчета в цветните тетрадки или да напишат решението с цифри и съответните действия. Къде, в кой учебник е показано как се обосновава и аргументира решението на една задача?  Не може да се иска нещо, което никога не им е преподавано!
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия