Актуални мнения за ТУЕС, СПГЕ "Джон Атанасов", ПГ по телекомуникации, НПГПТО "М.В.Ломоносов"

  • 6 324
  • 23
Здравейте, предстои кандидатстване след 7ми клас на синът ми. Колебанията са големи между ТУЕС, СПГЕ "Джон Атанасов", ПГ по телекомуникации, НПГПТО "М.В.Ломоносов". Много ще съм благодарна да споделите мнения за тези училища. Благодаря 😊
Виж целия пост
# 1
Здравейте, тъй като изчетох темите за тези училища, но са от предишни години ми се искаше някакво актуално мнение. Предстои ни избор между тези училища и ще съм благодарна на отзовалите се.
Виж целия пост
# 2
И аз бих се радвала да прочета отзиви!
Виж целия пост
# 3
Здравейте, ами то много зависи от бала на децата ви, защото с един бал се влиза в ТУЕС, с друг в Телекомуникациите и Ломоносов. Освен това много зависи и желанието на детето какво да учи - програмиране или компютърни мрежи или компютърна техника.
Моят син завърши осми клас в "Ломоносов" - Компютърна техника и технологии. Мога само да кажа, че съм учудена защо има толкова малко информация за училището в нета. Учителите са на ниво, има дисциплина, нямаше никакви проблеми от никакво естество по време на ДО.
Изискват от учениците, оценки даром не се пишат, няма униформи. Има постоянна комуникация между класната и останалите преподаватели и родителите.
Като цяло - много препоръчвам. Моят син е доволен.
Виж целия пост
# 4
Благодаря nana77. След като излезнаха резултатите излезе, че ще избираме между ПГ по телекомуникации и Ломоносов. До сега прочетенета от мен информация - оскъдна за Ломоносов е много обнадеждаваща. Много ми се иска да прочета и мнения за ПГ по телекомуникации.
Виж целия пост
# 5
Здравейте,
Според моето лично мнение има само 2 училища в София, в които се учи истински електроника и програмиране, а те са ТУЕС и СПГЕ. Ако не сте приети в нито едно от двете, но имате голямо желание да учите програмиране или електроника по- добре се пробвайте и в НПГ по КТС в град Правец (аз лично имам приатели там, които са много доволни).
Виж целия пост
# 6
И как точно се стига до този извод?

При 11 000 деца няма как всички, които искат да учат електроника и програмиране, да влязат в две училища. Ще има мотивирани деца и в Ломоносов, и в Попов. Не може да сравняване с преди пет години, когато децата бяха 6 000.
Виж целия пост
# 7
И как точно се стига до този извод?

При 11 000 деца няма как всички, които искат да учат електроника и програмиране, да влязат в две училища. Ще има мотивирани деца и в Ломоносов, и в Попов. Не може да сравняване с преди пет години, когато децата бяха 6 000.

Да винаги има исключения, но няма как да очаквате дете с 4 по математика да е добро в програмирането или електрониката🙂. Но според мен в УКТЦ се учи повече отколкото в Попов и Ломоносов(да не забравяме, че преподавателите им са от ТУ София).
Виж целия пост
# 8
И как точно се стига до този извод?

При 11 000 деца няма как всички, които искат да учат електроника и програмиране, да влязат в две училища. Ще има мотивирани деца и в Ломоносов, и в Попов. Не може да сравняване с преди пет години, когато децата бяха 6 000.

Да винаги има исключения, но няма как да очаквате дете с 4 по математика да е добро в програмирането или електрониката🙂. Но според мен в УКТЦ се учи повече отколкото в Попов и Ломоносов(да не забравяме, че преподавателите им са от ТУ София).

Ами това изобщо не е вярно. Най-малкото, защото оценките не винаги са израз на знанията. По ред причини. И да, лично познавам програмисти, които не само не са имали 6 по математика в училище, ами и висше не са завършили.
Виж целия пост
# 9
Няма как да знаем къде кой учи повече.
Тази година в Ломоносов и Попов влязоха много деца с 6 по математика. Те ще учат, ако им се учи.

Аман вече от елитарност! Ако не е ТУЕС, няма да стане човек. Ами не е така.
Виж целия пост
# 10
Нека не се бърка кодър с програмист. Кодър можеш да станеш и без да наблягаш на математиката, програмист няма как да станеш без да знаеш и прилагаш математика.
Кое училище ще положи знанията ти в тази посока няма значение, стига изискванията на това училище да те мотивират да даваш максимума от себе си.
Зависи си от човека. И от завършилите ТУЕС не всеки се занимава с програмиране след това.
Виж целия пост
# 11
Благодаря за мненията. Синът ми записа Ломоносов - Кино-техника, аудио и видео системи. Училището му хареса- като база, при записването бяха двама млади господа преподавалите, които ми направиха много добро впечатление.
Надявам се всичко да върви по вода. Успех на всички Simple Smile
Виж целия пост
# 12
Здравейте, ако някой има желание да сподели актуални мнения за тези училища, за настоящите седмокласници ще бъде много полезно. Например, каква е разликата между специалностите приложно и сестемно програмиране, справят ли се децата, на които родителите нямат възможност да помагат, струва ли си да се запишат другите специалности в Джон Атанасов, ако не стига бала за първите три или е по-добре да запишем програмиране в телекжмуникациите. Добри ли са учителите по специалните предмети, материалната база добра ли е? Имат ли техника в училищата, все пак материята е специфична, едва ли се учи ефективно с химикалка и лист. Има ли осигурени учебни практики по фирми в по-горните класове или задължават ли учениците сами да търсят фирми и да взимат бележки за проформа изкарана учебна практика. Кокви програмни езици изучават в съответните училища и специалности, има ли гимназисти започнали работа с програмиране по време или веднага след завършване на училище, т.е. научава ли се реално програмирането /знам, че зависи и от детето/... Такива едни въпроси, дано някой отговори...
Виж целия пост
# 13
Здравейте, ако някой има желание да сподели актуални мнения за тези училища, за настоящите седмокласници ще бъде много полезно. Например, каква е разликата между специалностите приложно и сестемно програмиране, справят ли се децата, на които родителите нямат възможност да помагат, струва ли си да се запишат другите специалности в Джон Атанасов, ако не стига бала за първите три или е по-добре да запишем програмиране в телекжмуникациите. Добри ли са учителите по специалните предмети, материалната база добра ли е? Имат ли техника в училищата, все пак материята е специфична, едва ли се учи ефективно с химикалка и лист. Има ли осигурени учебни практики по фирми в по-горните класове или задължават ли учениците сами да търсят фирми и да взимат бележки за проформа изкарана учебна практика. Кокви програмни езици изучават в съответните училища и специалности, има ли гимназисти започнали работа с програмиране по време или веднага след завършване на училище, т.е. научава ли се реално програмирането /знам, че зависи и от детето/... Такива едни въпроси, дано някой отговори...
И двете специалностти, са много единтични (системно и приложно програмиране). Може би единствената разлика е че има програми от МОН, които позволяват на ученици, които не са специалностт Приложно програмиране, да запишат 3 годишен курс и в краят на 12 клас да получат допълнителна диплома, за Приложно програмиране (заради това СП е по-добрата специалностт). Относно това ако не стигне балът за първите 3 специалностти в Джон Атанасов, (по скоро първите 4 понеже КМ и КТТ излизат с една и съща диплома) МОЕТО ЛИЧНО МНЕНИЕ е да  намерете друго училище (да не е техникум за електроника или програмиране) , понже ако се интересувате от хакатони, състезания , олимпяди по програмиране и мрежарство, ще разберете че почти всяка година единствените класирали се се на топ 20 ученици са от ТУЕС или СПГЕ. (същата работа е и в школите за програмиране, сама си правете изводите...) . Относно базата в СПГЕ, на сайтът на училището има подробна информация за нея, но с 2 думи е добра и няма да се наложи да учите програмиране с лист и химикал.
За практиката и стажовете:
Още между лятото на 11 срещу 12 клас можеш да караш стаж в някоя от  фирмите с която училището работи. (за жалост спряха паралелките с дуално обучение, които в 11-12 клас имаха 2-3 дни от седмицата в които отиваха на място и практикуваха знанията си).
P.S Не мисля че в ПГ по телекомуникации или НПГПТО "М.В.Ломоносов" има хора като Георги от видеото: https://youtu.be/xY8E1FCh2fw
Виж целия пост
# 14
Много благодаря за отговора. Ако може още малко уточнения:
1. Защо специалностите КМ и КТТ да са идентични? Изучават се еднакви предмети ли? А в тези две специалности учи ли се програмиране. На какъв език и в кои от класовете?
2. За другата учебна година все още не е излязал план-приема, но наистина ли дуалните паралелки са отпаднали?
3. В сайта на училището е качена информация само за изучаваните предмети по специалност Приложно програмиране. Има и програма, но предметите са с инициали и е трудно да се ориентира човек. Може ли да напишеш някаква разшифровка на инициалите на най-важните предмети.
4. Има ли добри учители в училището? Пиши, ако имате любим такъв или повечето учители не стават.
5. Какви допълнителни дейности предлага училището, чух за клуб по роботика. Ако има линк към сайта за такива дейности, моля те, напиши го.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия