Прием на ученици в първи клас в общинските училища - София - 10

  • 30 826
  • 739
# 15
Точно такава директорка имаше в кварталното училище преди десетина години, когато дъщеря ми учеше там. Много от добрите тогава учители избягаха, но не бих казала, че останалите не си вършеха работата. Имаше и много добри, но и незаинтересовани. Проблемът е, че никой не става директор без да има връзки. И изгонването на подобни индивиди на практика и невъзможно. То и Робинзонова е несменяема на поста си. Директорите са феодали и правят каквото си искат.
В градината на моите деца преди години постъпи нова, млада учителка на видима възраст не над 30. Беше ни представена, като бъдещия директор на градината. Трябваше да изчака 3 години да се пенсионира сегашната директорка. След година и половина учителка на изненадващо напусна заедно с детето си. След няма и месец я гледах в новините. Беше станала директор на друга софийска градина, в която случайно се беше освободило място. Как и кой успя да прозре таланта и и да направи точно нея директор, не успях да разбера. Другия интересен момент беше, че при отсъствие една от старшите учителки заместваше директорката. За да се оправят нещата трябва този модел да бъде разбит. Тази кметица няма да го направи.
Относно униженията в училище съм съгласна, че ги имаше, когато ние бяхме деца. Аз и шамари съм яла от другарката. Върхът обаче беше в градината, когато доведоха няколко провинили се момчета и за назидание ги накараха да си смъкнат гащите и да се обърнат да ги видят всички деца. Сега времената са други. Ако се случи нещо подобно, не ще дойде телевизия, а направо до съд ще се стигне. Не може да оправдаваме подобно поведение, само защото преди 30-40 години е било така.
Защо да е несправедливо да не бъде дадено предимство на второто дете да учи при първото? Имате училище по район, но сте записали голямото си дете в друго училище. Ами оправяйте се. Никой не е длъжен да се съобразява с личния ви избор. Тук изключение прави единствено казуса, когато когато голямото дете си е влязло по район и после адреса е прехвърлен към друго училище. В момента има много такива адреси. Първата година когато се заговори за прилежащи райони от Студентска община обявиха, всички деца от района могат да кандидатстват и в двете училища равнопоставено. Но когато си преместиш голямато в трети клас за да имаш предимство за малкото, не си за жалене.
Виж целия пост
# 16
paulieM, Стаматов в разговора призна, че имало записвания под масата от директорите Grinning.
Беше малко изтървано, като оня другия където разправяше, че сега сменят едни корупционни схеми с други. Абе пълна лудница! Ако ти е интересно може да чуеш какви ги бръщолеви и кмета на Люлин - около 1:19 минута.

Дали може да сложите в заглавната страница, че не могат да се подават заявления с КЕП? Че може да има хора, които разчитат на това, а се оказа, че има проблем(не знам дали някой е изненадан).
Виж целия пост
# 17
Аз само да вметна едни размисли, които са индиректно свързани с приема на деца в 1 клас.
Та от СО, като работодател на директорите в нежеланите училища, защо не вземат да ги попитат защо родителите не харесват това училище?
Районирането единствено с цел запълване на бройките на кофти училища (делегирани бюджети и т.н.) не може да е самоцел, макар и прикрита под благовидния предлог да е по-удобно за децата и за родителите.

Напълно съм съгласна с коментара Ви - точно така е и мисля, че всеки нормален човек не само ще се съгласи, но и лесно би достигнал до тези изводи. Ето защо съм убедена за себе си, че от СО, МОН или който е отговорен за контрола, а и бюджетирането на училищата, нарочно не взема никакви мерки. Защото тези всички проблеми не са от година - две, а от поне 10, а може и повече (аз поне от толкова ги следя). Така че до сега 100 пъти щяха да анализират ситуацията и ако решат да променят нещата. Още повече, че има примери за това - училища, които нямат добър имидж и по-скоро са отбягвани от родителите, сменя се директорът и след няколко години настъпва видим напредък, все повече деца биват записвани в тях и т.н. Да не говорим пък за това, че изникнаха нови квартали, а децата (които са доста поради това, че са все млади семейства) ги районираха към съседните квартали, където стана страшно - няма места нито за едни, нито за другите. И това не е станало за 5 години, а много повече. Ама общината си издава разрешителните, прибира си парите от всичко, а да помисли, че тези деца ще ходят на градина, на училище - няма нужда.
За мен това е единственото решение  - да се гони едно добро ниво на обучение, дисциплина, матриална база, ниво на учителски състав и директор навсякъде - и в бъдеще само то ще гарантира известна справедливост. Защото иначе всеки критерий ще бъде справедлив за един и несправедлив за друг. Както сега се получава с брат/сестра до 12 години. От една страна така едно дете, което не живее в района може да измести друго в отсрещния блок, от друга - ако детето така или иначе си е в първа група заради адрес, то не получава допълнителна точка, която получават тези с деца над 12 години, което пак е несправедливо...А пък тези, които са втора и трета група никой не ги мисли - защото те не са живяли дълго на адреса чеасто няма големи шансове.
 И да се построи поне едно училище - що МОЛ-ове, небостъргачи, квартали се появиха, едно училище да не може?!?
И накрая едно лично мение - не е вярно, че детето или си учи и е умно, или не учи и е мързеливо и няма значение училището. Аз вярвам, че средата, в която попада детето, както и учителят (но не само конкретния, а цялостно учителски екип и директорът като глава на този екип) могат много да повлияят и да направят чудеса, както и обратно - големи поражения. Когато около теб виждаш един добър, изискващ учител, който успява да поддръжа добра дисциплина и хубав микроклимът, когато това е микроклимътът и в другите класове, когато ученето не е неглижирано, когато се държи на обноски, на поведение, на възпитание, то тогава и детето като гъба попитва всичко. И обратно - и да е много съвестно, ако около себе си вижда хаос, всеки си прави каквото си иска, не се дават, не се проверява домашни - е, много малко деца въпреки това ще имат мотивация за учене. Не обобщавам, сигурно винаги има изключения, но за мен правото на избор на училище в сегашното положение е важно.
Виж целия пост
# 18
...
Дали може да сложите в заглавната страница, че не могат да се подават заявления с КЕП? Че може да има хора, които разчитат на това, а се оказа, че има проблем(не знам дали някой е изненадан).
Защо и на какво основание не може да се подават заявления с КЕП?
На сайта на ИСОДЗ тази новина си стои

Записване на класирано дете в първи клас - 07.06.2021

Уважаеми родители,

Записването на приетите в първи клас деца стартира днес 07.06.2021 г. и приключва в 17.00 ч. на 11.06.2021 г. Процесът по записване започва със заявяване, включва работата на училищната администрация и отнема техническо време.

При подаване на заявление с електронен подпис, той се проверява за валидност (тип подпис, издател, срок на валидност) и съответствие между данните от подписа и данните на лицето, което подава заявлението. При положителен резултат от извършената проверка, заявлението се пренасочва към Директора на училището за обработка. При отрицателен резултат, родителят ще получи е-мейл с информация за това и трябва да предприеме мерки за записване на място в училището, в което е прието детето.

В тази връзка, препоръчваме всички родители, които ще запишат децата си както чрез електронно подписано заявление през системата, така и на място в училище, да го направят своевременно.

Благодарим за разбирането.
Столична община
Виж целия пост
# 19
Нямам идея защо не може записване с КЕП, но из ФБ страниците потребителите се оплакват, че е невъзможно да го използват и отиват на място!
Според мен е редно и в ИСОДЗ да има съобщение, но едва ли ще са навити официално да признаят поредния бъг на системата!

Споделям го тук, за да може ако някой си е направил планове да го използва в последния момент, то ще има проблем.
Виж целия пост
# 20
...
Дали може да сложите в заглавната страница, че не могат да се подават заявления с КЕП? Че може да има хора, които разчитат на това, а се оказа, че има проблем(не знам дали някой е изненадан).
Защо и на какво основание не може да се подават заявления с КЕП?
На сайта на ИСОДЗ тази новина си стои

Записване на класирано дете в първи клас - 07.06.2021

Уважаеми родители,

Записването на приетите в първи клас деца стартира днес 07.06.2021 г. и приключва в 17.00 ч. на 11.06.2021 г. Процесът по записване започва със заявяване, включва работата на училищната администрация и отнема техническо време.

При подаване на заявление с електронен подпис, той се проверява за валидност (тип подпис, издател, срок на валидност) и съответствие между данните от подписа и данните на лицето, което подава заявлението. При положителен резултат от извършената проверка, заявлението се пренасочва към Директора на училището за обработка. При отрицателен резултат, родителят ще получи е-мейл с информация за това и трябва да предприеме мерки за записване на място в училището, в което е прието детето.

В тази връзка, препоръчваме всички родители, които ще запишат децата си както чрез електронно подписано заявление през системата, така и на място в училище, да го направят своевременно.

Благодарим за разбирането.
Столична община

Днес мой познат каза, че се бил свързал след многобройни опити с дирекция образование с въпроса кога ще се отрази записването с КЕП и директно го "посъветвали" да запишат детето на място в училището. Дано няма оптимисти, решили да ползват КЕП и да са извън София или по-тъпо извън България...
Виж целия пост
# 21
Аз съм един доволен от новата система човек! Най-после имам шанс детето ми да учи в най-близкото до нас училище:) Там, досега беше пълно само с връзкарчета...
Виж целия пост
# 22
Вчера споменах, че една майка в понеделник е пуснала заявление чрез КЕП, но дойде да се запише на място. Днес ни дойде известието, че имаме такова заявление... Какъв е проблемът... Детето вече е записано при нас от понеделник и в момента очакваме отговор от администраторите какво да го правим подписаното с КЕП заявление Grinning
Няма да коментирам, че явно са нужни 3 дни, че да дойде при нас Grinning
Виж целия пост
# 23
Явно и "обработката" на документите на място отнема време - предполагам, че всяко училище си има собствена организация на работа. Записващите имат една разпечатка, таблица с имената на децата и някакви данни, за ползване на допълнителни критерии искат документ за сверка.
Виж целия пост
# 24
Нямам идея защо не може записване с КЕП, но из ФБ страниците потребителите се оплакват, че е невъзможно да го използват и отиват на място!
Според мен е редно и в ИСОДЗ да има съобщение, но едва ли ще са навити официално да признаят поредния бъг на системата!

Споделям го тук, за да може ако някой си е направил планове да го използва в последния момент, то ще има проблем.

Записах детето си електронно с КЕП, без никакви забележки. Даже е отразено в системата!
Виж целия пост
# 25
До вчера със сигурност имаше проблем. Вие днес ли го записахте с КЕП?
Виж целия пост
# 26
До вчера със сигурност имаше проблем. Вие днес ли го записахте с КЕП?

В понеделник още!
Виж целия пост
# 27
Записах го "наживо", взеха ми само удостоверението от ДГ в оригинал и принтираното от системата заявление. Записванията ги отразяват в страницата на системата, подсекцията училища, като още докато му слагаха номер, отбелязаха и в системата.
Виж целия пост
# 28
Браво, че се е получило при Вас.
При другите явно има проблем. И потребителя по-нагоре пише, че в тяхното училище се е получило с 2 дена закъснение. За някои ученици 2 дена закъснение може да е фатално и да изгубят мястото си.
Според мен е рисковано.
Виж целия пост
# 29


Записах детето си електронно с КЕП, без никакви забележки. Даже е отразено в системата!
[/quote]

А как представихте удостоверението и акта за раждане?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия