Алтернативно образование от първи клас

  • 3 919
  • 91
# 15
И как точно го виждаш на всяка втора реплика да се питаме "Да си говорим ли на "ти"?

Не ти харесва комуникацията тук, не получаваш нужната информация, засягаш се, когато ти се казва, че този вид образование е частно, съответно платено......може да си потърсиш информация и среда, където ще ти е комфортно.

Може да си прочетеш постовете и ще разбереш кое не им е наред. Ако можеш, разбира се.....
Виж целия пост
# 16

... но ми се иска да сме максимално smart, ако ме разбирате - да не е за сметка на някакво изхвърляне, а и нямаме и такива възможности.

Предстои ми тепърва доста research и най-вероятно няма да сме чак толкова смели да излезем от системата напълно. Чакам още лични примери Simple Smile    ...


Първо, детето има ли някакви открояващи се интелектуални или творчески способности? Ако си е нормално дете, както 99,9 процента от децата, за какво са му точно някакви по-особени форми на обучение?
Както и други по-горе казаха, нестандартното означава и винаги по-скъпо. Даже много по-скъпо. В името на какво способен учител или педагогически колектив ще обучава или образова вашето дете? Защото така ви се иска и изглежда много smart? Или става въпрос за поредните болни родителски амбиции?
Виж целия пост
# 17
Може ли дефиниция на "алтернативно образование" ?

До колкото разбирам проблемът Ви в образователната система са остарелите методики на преподаване и материалната база. С цялото ми уважание към Вас, но имам чувството, че не сте влизали в училище отдавна. През последните 12 години се наблюдяват големи промени в образователната ни система. На тези промени дори аз съм пряк свидетел. През последните години учителите имат почти пълна свобода относно методиката си на образование. Все повече млади хора стават учители, макар и по телевизията да се говори обратното. Факт не са достатъчно, но не са и малко. Тези млади хора отиват на работа със собствени идеи и разбирания. Смея да твърдя, че 80% от "старите" учители дори се учат от новите си колеги.

За материалната база явно не знаете, че се отпускат средства за ремонти. Голям брой училища в провинцията имат по-добри материални бази от училищата в големите градове. Постоянно се правят ремонти, за да може децата да се обучават в отлична материална база.

Българското образование ти дава възможност да учиш това, което те влече след 7 клас. С цялото ми уважение дете в 1, 4, 6 или който и друг клас да е, не може да му определите към какво има интерес. Защо ? Защото децата всичко им е интересно. Давам пример със себе си. Имах интерес към компютри развивах се до 7 клас, имах и интерес към музиката. Накрая какво стана ? Учим биология и химия, за да вляза в МУ. Има закони. В закона пише, че до 16 годишна възраст детето подлежи на задължително обучение в БЪЛГАРСКО УЧИЛИЩЕ, по одобрените методики и програми. И не случайно, защото се съобразяват с възможностите на децата спрямо годините. Дори и частните училища също учат по тях с разликата, че имат 1-2 часа допълнително ИТ примерно.

Уважаема госпожо,
12 години уча в българско общинско училище надявам се и още 6 в български университет. Смея да твърдя, че съм много по-образован и по-подготвен за живота от децата учещи по "алтернативно образование".

И още нещо. "Домашно обучение" както му викате се нарична СФО (Самостоятелна форма на обучение), която се случва по желание само при деца над 16 години или деца под 16, които имат здравословни/ментални проблеми и им пречи за явяването в училище.

И допълнение към специалността педагогика във връзка с Ваше изказване. Лесно влизат, трудно излизат Simple Smile И като заменяте български думи с английски не Ви прави по-smart. Извинявам се, ако смятате, че Ви hate-вам или bullying-вам. Simple Smile
Виж целия пост
# 18
От доста време се правят опити да се скапе българското образование, но за сега си е достатъчно добро. И най-доброто му е, че има разделение на елитни училища, обикновени и опашкарски. И това е така, защото елитните училища се правят от елитни деца (идващи от семейства с ценности и мотивация). А за останалите важи максимата, че акълът не е ... та да го вкараш някому насила. И децата от елитните училища излизат с образование, равностойно на децата от където и да е по света. Останалите, ако си мислят че системата им е крива, много се лъжат.
Не знам от какво слухове си се надъхала, но ако си възпитала мотивирано и ученолюбиво дете и в нашата система няма да остане зле образовано. Аз поне нямам забележки към нашето образование, макар да ми е малко старо впечатлението.
Виж целия пост
# 19
В момента доучваме с дъщерята за НВО 10 клас. Щом почна да чатка старите литературни шеги, не е загубена работата! 😜
Виж целия пост
# 20
Авторке, аз имам непряк опит с домашното обучение.

Живея в чужбина и синът на един колега (на 10 години в момента) е на домашно обучение от първи клас - шестгодишно. Доколко това е законно в страната, в която живеем, не знам, защото не ме вълнува. От разказите на колегата обаче знам, че майката изцяло и единствено се занимава с образованието на детето - накратко работи 'учителка' на собственото си дете, при това на пълно работно време.

Така че имай предвид и финансовата част, ако се захванеш с подобно нещо.
Виж целия пост
# 21
Това сме си го говорили в темата за ДО. Първо, зимата тотално ще лишиш детето от социализация.
Второ, може много да се постараеш и да покриеш материала до 4 клас. Оттам нататък - просто не можеш.
Това пък го казвам като родител, който е обмислял варианта за ДО. И родител на двама ученици, преживели Ковид ДО.
Виж целия пост
# 22
Авторке, аз имам непряк опит с домашното обучение.

Живея в чужбина и синът на един колега (на 10 години в момента) е на домашно обучение от първи клас - шестгодишно. Доколко това е законно в страната, в която живеем, не знам, защото не ме вълнува. От разказите на колегата обаче знам, че майката изцяло и единствено се занимава с образованието на детето - накратко работи 'учителка' на собственото си дете, при това на пълно работно време.

Така че имай предвид и финансовата част, ако се захванеш с подобно нещо.

Да, често родителите поемат образованието, което не е лошо като цяло ако имаш възможност. Ами да, за такива неща си мисля аз, и те се правят. Виждам, че повечето от вас са вече с големи ученици или пъ работят в образоателната система и не очаквам от вас да се интересувате от концепции и практики като обучение водено от ученика, което съществува и е успешно в други държави. Много интересно как веднага нападате хората заради различно мислене и мнение, не съвпадащо с вашите, често новите неща да събудят у вас интерес Simple Smile  Темата беше към хора с опит в тези практики у нас. Но благодаря ви все пак, и най-вече за поправките в изказа - изключително полезно Wink
Виж целия пост
# 23
Наистина ли смятате, че образованието в България е достатъчно добро? На мен ми се иска да няма учене наизуст, да няма оценки в началните класове или знаци, които децата добре знаят кое е 6-ца. Да няма матури в 4 клас. Ако едно дете е много добро в нещо, това да се поощрява. Просто децата успяват въпреки системата. Има разбира се много добри учители, но и такива в чиито часовете са си чиста загуба на време. А колко скука има в училище, помните ли? И аз като авторката търсех алтернативни методи, но не намерих и затова наблягам на извън училищните занимания.
Виж целия пост
# 24
Виждам, че повечето от вас са вече с големи ученици или пъ работят в образоателната система и не очаквам от вас да се интересувате от концепции и практики като обучение водено от ученика, което съществува и е успешно в други държави. Много интересно как веднага нападате хората заради различно мислене и мнение, не съвпадащо с вашите, често новите неща да събудят у вас интерес Simple Smile 

Много просто обяснение има Simple Smile
- Дискутираната тема не е нещо ново, а е бистрена много пъти през последните петнадесетина години.
- Децата ни са големи, ама са били и малки преди да пораснат и тогава сме се интересували, пробвали и сега можем да споделим краен резултат, а не да си фантазираме.
Виж целия пост
# 25

... не очаквам от вас да се интересувате от концепции и практики като обучение водено от ученика, което съществува и е успешно в други държави. Много интересно как веднага нападате хората заради различно мислене и мнение, не съвпадащо с вашите...


Ако може разяснения, какво е това обучение водено от ученика? Къде е успешно и в какво се изразява успехът му? За кои държави става въпрос, доколко е застъпено или става въпрос за отделни случаи?
Аз не усещам някой да напада. Не виждам и никакво различно мислене. Виждам общи приказки.
Виж целия пост
# 26
След като работим като учители, не се интересуваме от нови методики? WTH?
Точно тази зима, в дълбокия Ковид кълвах и писах статии за образование.
Това, което мисля аз - образование се постига чрез ... образование. Трябва да се осигурят редовни, безплатни семинари за учителите от ДУ.
А не частни, алтернативни алабализми.
Виж целия пост
# 27
Разбирам представите Ви, но леко бързате. Колкото и да не "тежи" дипломата в днешно време, за да достигне детето до такава (цитираната IT сфера), трябва да има документи, че е завършило начално, основно и средно образование. Не забравяйте, че гимназия, университет, не приемат ученици на база алтернативността на получаване на знания. Все пак трябва да бъде признато и приравнено образованието, което са получили към общоприетата норма, за да се докаже, че го има. Правилно или не, след като живеете в България следва да се съобразите. Препоръчвам ви все пак да търсите не платформи, а училища. Контактът с връстници и реалното посещаване на училище са от изключителна важност. Ако забиете едно 7 годишно дете пред компютъра, без да може да развива контакти и приятелства с връстници и да преживява типичните за възрастта вълнения, радости, тревоги, колкото и алтернативно да е образованието, ужасно ще ощетите детето и това ще го разберете и двамата с годините.
Виж целия пост
# 28
Да не се окаже после, че има разминавания между самочувствие и покритие...
Виж целия пост
# 29
Да, често родителите поемат образованието, което не е лошо като цяло ако имаш възможност. Ами да, за такива неща си мисля аз, и те се правят. Виждам, че повечето от вас са вече с големи ученици или пъ работят в образоателната система и не очаквам от вас да се интересувате от концепции и практики като обучение водено от ученика, което съществува и е успешно в други държави. Много интересно как веднага нападате хората заради различно мислене и мнение, не съвпадащо с вашите, често новите неща да събудят у вас интерес Simple Smile
За да поеме един родител образованието на детето си, трябва да има претенциите, че е по-добър преподавател от професионалистите. Единият вариант е ако сте с докторат по хуманитарни науки, специализирали педагогика и имащи поне петгодишен опит като учител. С бегло прочитане на популярни статийки с модни термини в тях не става. Или става също толкова добре колкото лечение по знания от  д-р Хаус. Другият вариант е всички учители да са избирани с конкурс за дебили.
Задачата на началното образование е да научи едно дете да чете, пише и смята без да го отврати от четенето, писането, смятането и ученето като цяло. Желателно е и научаването на един чужд език и подържането на добра физическа култура. Имайки предвид, че децата са любопитни и любознателни по начало, това не би трябвало да изисква някакви особени нововъведения. Просто достатъчно внимание (сиреч под 20 деца в клас), малко обич и ведро настроение (сиреч заплата над екзистенц-минимума) и достатъчно такт, без насилване и претоварване (сиреч комбинация от опит, способности и вътрешна мотивация). Неща, които обаче съзнателно се премахват от системата на държавното ни образование. Малкото частни училища, където са създадени тези условия, стават все по-труднодостъпни (и като цена и като изисквания към приеманите деца).

Това, от опит с един завършил средното си образование младеж и друг, който живот и здраве ще го завърши догодина.

От доста време се правят опити да се скапе българското образование, но за сега си е достатъчно добро.
От поне десет години държавното ни образование е просто вредно.
 
И най-доброто му е, че има разделение на елитни училища, обикновени и опашкарски.
А това е една от най-вредните му особености. Разделяйки децата още от училище, ги правим зависими от външно управление. Защото образованието не им позволява да намерят общ език без външен посредник и съдия.

И това е така, защото елитните училища се правят от елитни деца (идващи от семейства с ценности и мотивация).

Семйствата с ценности и мотивация не са елитни конезаводи. Нито децата се делят на елитни и второсортни. Виж полученото от тях образование може да е елитно или второсортно. И двете са еднакво вредни, но по различен начин.

И децата от елитните училища излизат с образование, равностойно на децата от където и да е по света.
Нищо подобно. И говоря от директен опит. В някои частни училища успяват да постигнат приемливи резултати.

Останалите, ако си мислят че системата им е крива, много се лъжат.
Системата е умишлено крива за болшинството хора. Друг е въпросът, че и те не искат да поемат отговорност за постигане на резултати ВЪПРЕКИ системата.

Не знам от какво слухове си се надъхала, но ако си възпитала мотивирано и ученолюбиво дете и в нашата система няма да остане зле образовано.
Последното е почти гарантирано. Обучение и образование са различни неща. Образованието, за разлика от обучението, не служи за влизане в университет и като подготовка за дадена професия.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия