Продавач-консултантите - 'използвате' ли ги?

  • 3 397
  • 66
...ще разкажа защо питам.
От тоя тип клиенти съм, дето тръгва на шопинг за дрехи, обувки и аксесоари с ясна идея какво търси - кройка, десен, размер. И постоянно ми обясняват как съм друг размер, друга кройка, друг цвят.
В магазините за техника и супермаркетите - обратно. Питам за продукт - пращат ме да го търся сама. Питам за характеристики - не знаят кой продукт е с такива, но на етикета пише, мога да прочета.
Не съм много фен на пазаруването онлайн, защото ми е по-лесно и бързо във физически магазин да се консултирам. Ако има с кого.
Успявате ли да 'използвате' услугите на продавач-консултантите така, както на вас ще ви свърши работа? На мен ми е все по-трудно.
Виж целия пост
# 1
Някои ги мързи "Добър ден!" да кажат, ние консултации искаме. Simple Smile
Виж целия пост
# 2
Не използвам - всичко проверявам сама преди покупката, дали в интернет, дали по познати.

Но съм работила като студентка в магазин за дрехи - дори да не си моден консултант или дизайнер, след десетина човека, пробващи определена кройка ти става ясно на кого стои добре, а на кого не. Понякога се опитвах да кажа тактично на различни жени, че това няма да им стои по най-оптималния начин, но никой не ме слушаше, мереха си нещата, виждаха се в огледалото, въздишаха *божекакъвужас* и си заминаваха нацупени, та в един момент престанах, защото ми писна. На повечето места с голям човекопоток на хората също им е писнало, защото така или иначе никой не ги слуша и не желае помоща им. Та чак понякога не си правят и труда да научават нещо за продуктите, защото няма голям смисъл - повечето не искат помощ, а тези които не знаят нищо, обикновено взимат каквото им се даде, така че все тая.
В малките места, където няма много хора в продавачите още се таи някаква надежда, че хората може да поемат доброжелателен съвет...

Работя с клиенти, първите няколко години на сегашната ми работа давах съвети и препоръки, консултирах. Вече нямам сили да повтарям едно и също по 40 пъти на един и същи човек, просто казвам да, ок - плащайте предварително, а пък каквото стане.
Виж целия пост
# 3
Понякога да - примерно на промоциите на Сиела ходя със списък и направо им диктувам списъка (носят ми книгите).
В Лидл ми се е случвало много пъти да питам за промоционални неща, там не само са ме насочвали, а са ме водили до нещото. И в Кауфланд се е случвало, но там по-трудно "хващам" служители.
При покупка на дрехи не ползвам продавач-консултанти. Принципно предпочитам с мен да има доверен човек, за да не ме излъжат, че нещо ми стои добре. Има един определен магазин, в който отдавна не ходя (продават по-елегантни дрехи), защото служителите там са прекалено амбициозни и не те пускат да си тръгнеш, докато не купиш нещо - досадно е и е неприятно. Докато пробваш нещо, ти носят още 10 неща, защото били подобни или много щели да ми отиват. Освен че са натрапчиви, са изключително лицемерни (другаде не са ме засипвали с толкова комплименти, настръхва ми косата, като се сетя).

Струва ми се, че консултантите са най-полезни, когато клиентът знае какво търси, но не може да го намери. Вместо да се лута из магазина, намира човек и кара него да търси Simple Smile
Виж целия пост
# 4
Хамстер, съгласна съм, и аз съм продавачка, ама.... 2 метра жена съм, но съм със супер кльощави ръце и редовно ми обясняват как S ще ви стане.
Или като сега си купувах сутиен - ама вие май не сте за тая чашка, ами по-малка. Ами не, не съм за по-малка чашка. Всичките ми сутиени са от вас, омалели са ми в гръдната и в момента са с по-голяма чашка от тази, която вие ме убеждавате, че е за мен.
Не й го казах, де, но след като реши да е упорита, предложи 5 малки сутиена и ме пита за всеки поотделно как ми е и не ми бяха ок (и наистина ги пробвах всичките) - за мое щастие се отказа.

Струва ми се, че са най-полезни, когато клиентът знае какво търси, но не може да го намери. Вместо да се лута из магазина, намира човек и кара него да търси Simple Smile
Точно, де! И аз за такива услуги ги ползвам Simple Smile
Виж целия пост
# 5
Аз знам какво търся. Ако се приближи продавачка и опита да ми досажда или тактично я разкарвам, или излизам. Затова не обичам малките магазини и ако имам други магазини под ръка, ги пропускам.
Виж целия пост
# 6
Като цяло знам какво искам, кое как ще ми стои, кой размер съм и т.н. По тази причина предпочитам неутралните продавачи - да отговарят след запитване. Най-сигурният начин да ме накарат да напусна магазина е като активно се опитват да ми продадат нещо.
Вече пазарувам предимно онлайн.
Виж целия пост
# 7
Онзи ден разглеждах един сайт за дрехи ( да, не е физически магазин, но все пак) и писах съобщение да попитам за размери на един бебешки артикул, при което ми отговориха: "Не знаем размери, подходящо е за деца ДО 12 месеца". Тъпо, тъпо, та вдлъбнато... Очевидно човекът, занимаващ се с ФБ страницата си представя, че бебето като се роди и 12 месеца не расте. Излишно е да казвам, че ме изгубиха като клиент.
Виж целия пост
# 8
В магазини като Технополис и Практикер, ползваме консултантите да ни опътят кое къде е и да ни покажат конкретен артикул , който сме избрали предварително. За дрехи и обувки пък абсурд да питам продавач за мнение или информация. Мразя да ми досаждат.

В молските магазини като искам да пробвам обувки, мале... не знам какво ги карам, да изкарат 2 кутии с обувки, голяма драма настава... Зимата си търсих боти, харесах си едни на сайта на магазина. Отивам да ги пробвам, те супер тежки. Казвам на продавачката, че са ми тежки и не ми харесват. Ама как били най- леките и удобни обувки... абе аз на себе си ли да вярвам или на нея Joy
Виж целия пост
# 9
Когато ми трябват ги няма, когато не ми трябват ми висят на главата.
Мразя да ми висят на главата натрапчиво.

В читавите магазини консултантите след любезностите се отдалечават, но те следят и при един маниер се материализират. Така трябва.

Върви една по мен и няма как, очила пробвам. В магазина 3 броя, блеят общо взето. Навила съм се аз на ултрамегаскъпите очила, викам си Горджи, веднъж ще живееш! Та, няма ги.
Има ли в другите ви магазини? Не знаят. Може ли да разберете? А, да, чакайте. Суетене някакво. Искам да пробвам едни очила - вади ги, мазни стъкла, мазниииии погнусих се. Викам - мазни са стъклата. Така лииии? Искам втори - вади, хващам ги и поднасяйки къл лицето ми се вцепенявам - омаза отвътре целите в ФДТ Frowning
Обръщам ги към нея и я питам, какво точно правят трите на 20 кв магазин - не можа да ми каже, но ми изкиселя, че съм голяма претенция!
Виж целия пост
# 10
Ооо, сетих се за скорошна случка. ММ е картотекиран към един отбор и му казаха, че в определена верига спортни магазини има право на отстъпка 40%. Брех, обиколи ги всичките- никой нищо не знае, никой нищо не е чул. Всички вдигат рамене и не си правят труда един телефон да звъннат, а от неговия отбор вече са се възползвали в друг град и му казват, че има право. На края той сам намери някакъв телефон на склад в интернет и от там потвърдиха, та отиде в магазина и ги накара да им се обадят... А всичко щеше да е толкова по-лесно, ако всички си вършеха работата. Не знам, в България на много малко бизнеси им пука за клиента.
Виж целия пост
# 11
Не обичам да ми висят на главата и да ми говорят, това се отнася за всички видове услуги, не само в магазините. Ако имам нужда от помощ или социализиране - аз сама ще питам.

Често използвам таксита, повечето шофьори са мълчаливи, но понякога попадам на някакви, които по 50 пъти ми задават някакви въпроси. При качването съм казала адреса, знаят го къде е, какво повече имаме да говорим? Обичам да си слушам музика и е много досадно всеки път, когато видя, че нещо говорят да си свалям слушалките...
Виж целия пост
# 12
За да си консултант, първо трябва да си познаваш стоката, а масово дори не знаят къде точно се намират, защото текучеството на персонал е голямо. Такива, които ми се залепят мълчаливо до задника, за да не открадна нещо, съвсем любезно питам мога ли да им помогна с нещо. Ако не се усетят, любезно ги моля да не ми вървят зад задника и ако много ги е страх да не гепя нещо, на излизане ще им предоставя чантата си да я преровят. На продавачки в малки магазинчета, които ме убеждават как нещо си е шито в Италия, а то крещи на турски, също така любезно отговарям, че тези италиански дрехи ги купувах години наред на едро от Димитровград. Не търся консултанти, когато пазарувам дрехи, обувки, козметика, защото знам какво търся. Питам ги само къде се намира нещо си. Търся консултанти, когато купувам нещо специфично като техника, но те са гола вода милите и затова ходя само в конкретен магазин, където има един младеж, който си разбира от работата отлично. Работата ми не е свързана с клиенти, но понякога замествам колеги, които работят с клиенти. Когато влезе клиент го поздравявам и казвам " Ако имате нужда от консултация ме повикайте". Те сами си показват дали искат първо да разгледат, или директно да питат нещо. В магазини с досадни продавачки не влизам, само в един като имам кофти ден и ми е заядливо, защото си е собственичката и цените, които поставя на туркиш парцаляците, които продава, явно ѝ се явяват докато спи. Та ми е кеф периодично да ѝ напомням, че доматите не ги ядем с колците. Тениски, които са по 3 лв. на едро, тя ги продава на 35 и ме убеждава как едва ли не ги зарежда от пъпа на Милано. И е една такава нагла и държи тон, та ми харесва да я приземявам периодично.
Виж целия пост
# 13
Когато се налага да вляза в магазин със супер агресивни продавачки/най-често собсвенички/,на въпроса "Какво търсите?" отговарям с "И аз не знам." Мигом се врътват и изчезват.
И другото супер дразнещо: разглеждам нещо на закачалка,в момента,в който се отдалеча от щанда започват да оправят това, което съм пипнала.
Виж целия пост
# 14
Аз съм работила в магазин и осъзнах, че не ставам за продавач. Беше ми адски досадно да ходя да питам клиентите дали имат нужда от помощ... беше фирмена политика...и като кажат НЕ, аз просто се отдалечавах. Не винаги като продавачите питат е, щото им харесва и са нахални... но има и такива, нагли продавачи до небесата ... имах  колеги... пълен отврат! Не приемаха НЕ за отговор, ходят, навират се... аз като зрител се изнервях, за клиентите не знам. А реално нямаха никаква представа от качеството на дрехите и обувките, залагаха на плоски лъжи от сорта да набутат на някоя дебелана блуза XS. Идвали са клиенти, които са се интересували от историята на дадена обувка (продавахме оригинални бутонки за футбол на трева) или дали дадена обувка е подходяща за походи в планината, в дъжд и сняг. На такива важни въпроси наглите ми колеги нямаха отговор, все мене питаха. Аз за това споменах в предния си пост, че никога не бих се консултирала с продавач за дрехи или обувки, особено пък с някой нахален, щото шанса да ми помогне граничи с 0.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия