ОСМИ клас 2020/2021 - Хайде, осмокласно ято - иде топло, щуро лято! :)

  • 27 468
  • 769
# 765
Аманда, не съм искала да подценя труда на плочкаджията! Казвам, че той за седмица взима на ръка 3000 лв, без да им плаща данъци и без да носи отговорност ако утре наводня съседа отдолу. Да речем, че работи 3, а не 4 седмици на месец: това са 9000 лв чисти пари. Колко висшисти отново в строителния бранш, работещи в белия сектор и носещи отговорност за труда си могат да кажат, че получават такива пари? За да я има моята баня, която той да ремонтира, то трябва някой като мен, Ред, Селена и други 5 години да сме учили здраво (едно време нямаше време и да си барман докато учиш във виас), после години да чиракуваш, за да станеш добър инженер/архитект. Това, че не се потя докато работя изобщо не означава, че професията ми е по-лека от тази на плочкаджията. Или по-безотговорна. Та неговият седмичен чист приход се равнява на моя месечен такъв. Сравнявахме доходите на висшист и среднист в един бранш. Никога не бих подценила нечий труд.
Виж целия пост
# 766
Не казвам, че го подценяваш. Идеята ми е, че родителите може и да искат да пренасочат детето към такъв тип труд, но и за занаятите се искат усилия, последователност, качества, които нямат всички. И става така, че хем не стават за наука, хем за  занаят. И тогава какво правим?
Виж целия пост
# 767
За мен съществената разлика между човек с добро образование и човек занаятчия е в правото на избор какво, къде и как иска да работи, както и възможностите и вратите, които се отварят пред образования човек. И това е въпрос на осъзнаване и вътрешно убеждение.
Брат ми е строителен инженер. Работи и живее извън БГ, работи по специалността си. Също така може да поставя плочки, може да ти направи В и К, да ти остъкли балкона и т.н. И го прави изключително добре, несравнимо по-добре от майсторите, които съм викала след като той замина.
Образованието за мен не е само придобиване и упражняване на дадена професия. Образованието трябва да разшири мирогледа ти, да ти даде възможност да се развиваш за да се чувстваш удовлетворен.
И за това се ядосвам, че така куца масово, защото тези деца един ден ще пораснат и е твърде вероятно да са недоволни от живота си поради липса на възможности, породена от липса на знания и умения.
Виж целия пост
# 768
Добро утро от Паничище Hug
Откраднахме една нощувка с мъжа ми и оставихме малкия на батко му и бабата.
Заповядайте в новата тема :
https://m.bg-mamma.com/?topic=1348351
Виж целия пост
# 769
Не казвам, че го подценяваш. Идеята ми е, че родителите може и да искат да пренасочат детето към такъв тип труд, но и за занаятите се искат усилия, последователност, качества, които нямат всички. И става така, че хем не стават за наука, хем за  занаят. И тогава какво правим?
Ще отговоря тук, да не разводнявам новата тема.
Аз явно още спя и не те разбрах Simple Smile))
Кои родители искат да пренасочват дете? Не всичко е наука или занаят, който изисква заложби. Касиерката в лидл не работи наука, нито занаят, който е неусвоим поради заложба. Нейният труд е също необходим за всички ни и също е отговорен.

Именно от осъзнаванито на възможността за избор тръгна дискусията. На всяко дете трябва да е ясно как се изкарва прехрана. Видовете труд. Усилията, които трябва да вложи и необходимостта за него самия да учи. Както и 0 добавена стойност в измамата да имаш 6 с преписване. И изобщо смисълът на оценките е никакъв в този им вид.
От 5ти клас прокарвах идеята веднъж месечно в ЧК да идват хора с различни професии, да разказват какво работят, какво като наука/труд ползват в занаята си, за да види детето какъв е смисълът да учи. Така и не се одобри тази ми идея от ръководството на старото училище.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия