Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Редно ли е учителят да постъпва така?

  • 5 227
  • 69
# 15
Аз не съм преписвала и на матурата няма само тест, а и практическа задача, която бе сложна и дълга!

О, изобщо не твърдя, че си преписала – даже уточних, че няма да правя и намеци даже.
Но за ниски (според теб) оценки все има някакво основание. Дали дисциплина, дали недостатъчно старание, дали нещо друго... Ето, по-горе споменаха за цвят на косата. От учители съм чувала признания, че са склонни да завишат оценка на ученик, който много се старае, но е с недостатъчни възможности, и да понижават оценка на такъв, който има големи възможности, но не ги използва, мързи го да гледа, дори и такива, които си позволяват да саботират часа на въпросния учител.
Да, субективни са оценките в училище. Свиквайте! Защото утре няма да имате учители, а шефове – много по-субективни от днешните ви учители.
Училището е такова в най-буквалния смисъл. Подготвя ви за живота.
Виж целия пост
# 16
За коя матура става въпрос? На 7 клас резултатите не са излезли, а на 12 клас вече раздадоха дипломите.
Виж целия пост
# 17
За коя матура става въпрос? На 7 клас резултатите не са излезли, а на 12 клас вече раздадоха дипломите.

10 резултатите излязоха онзи ден по дигитални компетентности
Виж целия пост
# 18
Тестът и практическата задача на НВО по дигитални компетентности не е върху материала от 10 клас, има малко, но не е всичко.
Срочната оценка е за материала от 10 клас, точките от НВО са за компетенциите изобщо. В десети клас се учат някои неща, върху които явно не си показала достатъчно знания - например алгоритъм, циркулярно писмо, макроси, формуляри - тези повечето ги нямаше на теста. А практическата задача беше презентация или текстов документ.

Като цяло забелязвам, че се опитваш да прехвърлиш вината върху учителите ти, по математика не ти обяснили, по БЕЛ нещо друго беше...
Но пък активно се включваш в темите за манилюр и интимни отношения...
Виж целия пост
# 19
Съгласна съм с bubanka - дилема е, когато си изправен между два избора, всеки със своите противоположни доводи и  различни последици. Т.е. имаш две противоположни възможности. Аз тук не виждам дилема. Виж, драма има.

Това колко имаш на матурата си е съвсем отделна оценка. Реално, ако на контролни и изпитвания през годината си имала да речем само 3 и 4 е по-скоро въпрос защо ти е писала 5 за срока. Ако твоя съученик е имал само 5 и 6 през годината разбира се, че ще получи 6, дори да има 4 на НВО, защото оценките нямат общо една с друга. Поне по мое време оценката беше средно аритметично от конролни, изпитвания и т.н. Ако имаш 5, 5, 6 можеш да преговаряш да те изпитат за още една оценка и да се бориш за 6. Ако имаш 3, 3, 4 и ти пишат 5 има нещо гнило и драматично.

Вече е съвсеееем отделен въпрос как те оценяват в училище и на НВО с такава разлика и бих се допитала до комисия в този случай.
Виж целия пост
# 20
Да не говорим, че под 5 може да се разбира и 4,50 и 5,40. Ако имаш примерно оценки 3,50; 3,80; 4,50; 4,50 това за мен си е чисто 4, въпреки, че ученикът си ги смята 4; 4; 5; 5.
Виж целия пост
# 21
Да, може да се напише петица като годишна оценка, а да има шестица на НВО, до една еденица разлика е напълно приемливо.
Оценяването в училище не е само върху знания, но и върху умения, нагласи и поведение, тъй като в длъжността на учителя се изисква учебно-възпитателен процес. Ако ученикът има лоша дисциплина, това е нормално да повлияе.
Виж целия пост
# 22
Да, може да се напише петица като годишна оценка, а да има шестица на НВО, до една еденица разлика е напълно приемливо.
Оценяването в училище не е само върху знания, но и върху умения, нагласи и поведение, тъй като в длъжността на учителя се изисква учебно-възпитателен процес. Ако ученикът има лоша дисциплина, това е нормално да повлияе.

И умения имам, и правилни нагласи имам, и поведение имам. Но не ме разбирайте погрешно, аз не се дразня на госпожата кой знае колко нито път петицата  ми е чаак такъв проблем ,просто аз ако бях учител, щях да нанеса оценка 6. Боря се за бъдещето си, гоня целите си ,търся справедливост, а не я получавам. Толкова ли греша?


И разбира се, че ще вземам отношение и по други теми тук във форума, смятам че и аз имам какво да кажа .
Виж целия пост
# 23
Каква справедливост конкретно за това НВО? Точките от него не се преобразуват в оценки и нямат никакво значение за срочната и годишната оценка. Щом си изкарала над 60 процента от максимално възможния брой точки, ще ти впишат в удостоверението ниво  в съответствие с Европейската референтна рамка за дигиталните компетентности. Вече няколко пъти беше написано. Щом се чувстваш толкова подготвена, защо не подаде заявление за явяване на изпит за промяна на окончателна оценка?
Виж целия пост
# 24
Поискай повишаване на оценката чрез изпит, има такава процедура. Иначе разбирам твоите съображения, аз също съм се борила за оценка, всеки час съм молила за изпитване, но това не е било в края на годината, а през цялото време. Сега остава само да поискаш изпит за повишаване. А догодина да помислиш за това своевременно, за да не се стига до тук.
Оценките са грижа основно на учениците, учителите не могат да ги променят и това да е справедливо, учениците ги повишават чрез знания. Още след тройката е редно да помолиш за изпитване.
Виж целия пост
# 25
...

И умения имам, и правилни нагласи имам, и поведение имам. Но не ме разбирайте погрешно, аз не се дразня на госпожата кой знае колко нито път петицата  ми е чаак такъв проблем ,просто аз ако бях учител, щях да нанеса оценка 6. Боря се за бъдещето си, гоня целите си ,търся справедливост, а не я получавам. Толкова ли греша?
...
Като се бориш за бъдещето си и гониш цели, защо удобно подминаваш предложенията да се явиш на изпит за повишаване на оценка? Нали имаш много знания, покажи ги и ще имаш желаната оценка.
Ти, ако беше учител, щеше да имаш освен ученици, които да оценяваш, още други хора, които да следят работата ти и те ще ти държат сметка, защо при тройки си оформила шестица, ще те проверят и т.н. Та, щом твърдиш, че имаш знания и не си успяла през срока да ги покажеш, че да ти оформят подходяща оценка, имаш шанс да я промениш. Ти си на ход, не учителят.
Виж целия пост
# 26
...

И умения имам, и правилни нагласи имам, и поведение имам. Но не ме разбирайте погрешно, аз не се дразня на госпожата кой знае колко нито път петицата  ми е чаак такъв проблем ,просто аз ако бях учител, щях да нанеса оценка 6. Боря се за бъдещето си, гоня целите си ,търся справедливост, а не я получавам. Толкова ли греша?
...
Като се бориш за бъдещето си и гониш цели, защо удобно подминаваш предложенията да се явиш на изпит за повишаване на оценка? Нали имаш много знания, покажи ги и ще имаш желаната оценка.
Ти, ако беше учител, щеше да имаш освен ученици, които да оценяваш, още други хора, които да следят работата ти и те ще ти държат сметка, защо при тройки си оформила шестица, ще те проверят и т.н. Та, щом твърдиш, че имаш знания и не си успяла през срока да ги покажеш, че да ти оформят подходяща оценка, имаш шанс да я промениш. Ти си на ход, не учителят.

Аз съм си предприела мерки.Учителите в днешно време просто не са това ,което са били.
Виж целия пост
# 27
Тоест, ще се явиш на изпит за повишаване на оценката?
Виж целия пост
# 28
много знаеш какво са били учителите едно време Grinning
Виж целия пост
# 29
При условие ,че си имала само тройки,една шестица не оправя нещата.И това,че ти е писала 5  е много добър вариант .
А ти вместо да си доволна,че оценката е 5,а не 4 ,гледаш в чуждата паничка.Казваш,че на другото дете тя е писала отново 6...значи не е първата шестица.
Не можеш да имаш срочна или годишна  оценка 6,след като цяла година си редила тройките...
Ако наистина се стараеш , гониш цели и искаш да се бориш за бъдещето си,тогава защо допусна да получаваш тройки?Защо чак накрая се стегна?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия