Изостава ли детето?

  • 4 263
  • 27
Здравейте. Пиша за втори път тук. Искам да попитам вашите деца между 2-3г. какви умения имат? Скоро заведох сина ми на логопед и тя ми каза, че изостава с месеци в развитието си и от тогава само се ровя в нета. И така.. искам да сверя часовника дето се казва Simple Smile
Виж целия пост
# 1
А какви умения има твоето дете? И как точно изостава според логопеда?

Просто ми е трудно да кажа какви умения има моето дете, щото не знам какво точно се очаква да прави. На 3 години е.
Виж целия пост
# 2
Значи сина ми е на 2,10г. Живее в двуезична среда и скоро тръгва на градина където ще му говорят на 3-ти език. Казва името си, годините си, имената на всички от семейството, храни се сам, може и да се съблече с малко помощ. Играе си сам и се радва много на деца, гледа ги с интерес и иска да си играе с тях. Познава цветовете, прави разлика между топло, студено и т.н. Прави изречения с по 4 думи, но без съюзи и все още не използва "аз". Също така казва примерно не "домати" а "амати" или на "моторче" "аторче" някои ги казва и правилно. Логопедката каза че "припявал" последната дума и че в грубата моторика изостава, също така че трябва да пие от чаша а той не иска и се надявам като тръгне на градина да свикне. Без памперс е от 2 месеца но не казва като има чиш, а след като се начишка, за това аз го водя през определен период и така..
Виж целия пост
# 3
Елизабет, опитвам се да се сетя какво правеше моето дете на тази възраст и ми се струва, че нещата се припокриват доста. Даже май твоето дете е по-напред с говора. Ако въобще има някакво изоставане, то трябва да е много миниатюрно.

П.П. Някъде във форума имаше тема, в която имаше информация какво би трябвало да бъде развитието на децата по възраст. Обаче коя тема беше Thinking
Виж целия пост
# 4
Според мен на детето нищо му няма. Моето беше даже и „по-зле” на тази възраст.
Виж целия пост
# 5
Абе и аз знам, че не е от "надарените" ама чак пък да изостава та чак и с месеци.. някак.. бях в шок😂 реших да пиша тук за да си сверя часовника. Незнам с какви деца е работила, защото каза че би го оценила на 2.. 2 и 1-2м.
Виж целия пост
# 6
Най-добре да го види още един специалист, за да сте спокойна.
Виж целия пост
# 7
Говорих със специалист по детско ранно развитие, каза че няма за какво да се тревожа.. но исках да чуя и мненията на други майки.
Виж целия пост
# 8
Ако само в езиково развитие изостава, е напълно нормално, щом детето е в двуезична среда. В сайта на БАН има стандарти за развитие на децата от 0 до 3г. Може да потърсите и да сравните.  Но все пак имайте предвид, че те са усреднени, а всяко дете си е с индивидуален темп на развитие.
Виж целия пост
# 9
Детето май не изостава,а логопедката си търси клиенти.Според нея какво трябва да прави дете на тази възраст?
Виж целия пост
# 10
Ами направете консултация с още един логопед и ако той е на същото мнение, просто поработете с детето. На тази възраст упражненията не са висша математика и децата бързо наваксват.
На 2.3 месеца тръгна на ДГ и затова помня горе долу какво правеше.
Говореше с цели изречения като е имал много малко думи които не е изговарял целите. Беше без памперс. Ядеше сам. За обличането нямам спомен. Редеше пъзели от около 30 части. И лего. Риташе топка. На 2.8 месеца караше колело на две гуми. Бях в командировка когато ММ ми прати клипа.
Виж целия пост
# 11
Ами скача, рита топка, знае къде е 'ляво' и 'дясно' , кара кола с бутане с крачета и скутер но със седалка (с крачета бута). Колело неможе да кара сам (с три гуми) иска все да го бутам Simple Smile) разбира всичко което му говоря.. не обича лего или пъзели а от 18м. има.. четем много книжки, рисуваме, излизаме.. не искам да се хваля но аз наистина много се занимавам с него.. предполагам логопедката каза, че 'изостава' заради речта. А това с припяването на последната дума на изречението случвало ли ви се е? Отмина ли?
Виж целия пост
# 12
Имам приятелско дете което за разлика от моето около тази възраст не можеше да завърти педалите на колелото в правилната посока. И използваше доста по-малко думи. Сега след вашия пост се сетих. Оказа се някакво разтройство на речта /не съм сигурна за името/. Това били два от признаците. Доста работиха с детето и около втори клас навакса всичките дефицити.
Между другото, аз водех детето в логопедичен център без да има забавяне на речта. Просто от там научавах адски много развиващи игри. Като това че да духа със сламка в чаша с вода, правейки балончета много бързо изчиства изговарянето на шиптящи звуци.
Виж целия пост
# 13
Може да духа свещичка, може да духа със сламка и да прави балони в чаша, може и да духа от онези свирки за РД където са на ролце и се свиват и пребират.. сестра ми има момиче и на 3г. също неможеше да върти сама колелата а говореше от 1г., но възможно е знам ли.. ще потърся друг логопед
Виж целия пост
# 14
Значи сина ми е на 2,10г. Живее в двуезична среда и скоро тръгва на градина където ще му говорят на 3-ти език. Казва името си, годините си, имената на всички от семейството, храни се сам, може и да се съблече с малко помощ. Играе си сам и се радва много на деца, гледа ги с интерес и иска да си играе с тях. Познава цветовете, прави разлика между топло, студено и т.н. Прави изречения с по 4 думи, но без съюзи и все още не използва "аз". Също така казва примерно не "домати" а "амати" или на "моторче" "аторче" някои ги казва и правилно. Логопедката каза че "припявал" последната дума и че в грубата моторика изостава, също така че трябва да пие от чаша а той не иска и се надявам като тръгне на градина да свикне. Без памперс е от 2 месеца но не казва като има чиш, а след като се начишка, за това аз го водя през определен период и така..

Това са основните неща, които привличат вниманието. Съмнявам се да си търси клиенти логопедката, но ако премълчи, ако е видяла тези маркери, това вече не е много добре. Това са неща, върху които вкъщи трябва да се обърне внимание. Пиенето от чаша, неизползването на АЗ не зависят от многоезичната среда. Детето трябва на тази възраст отдавна да се е научило да пие от чаша и това не е за угода на логопеда, а за правилното координиране на мускулите при дишане, преглъщане и наместване на езика, устните и бузите. Използването на "малките думи" и Аз също са важни за възрастта, пропускането на звукове и изопачаването на думите, което е присъщо за по-ранна възраст. За грубата моторика няма как да кажа, но ако детето е по-тромаво, некоординирано, трябва да работите вкъщи и върху това - да тича, да скача, да се катери, да качва стълби, да слиза по стълби, игра с топка и т.н.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия